Q2
versiyonlu Alfa Romeo GT modelini Türkiye pazarına sundu. Q2 sistemi,
önden çekişi tüm güç noktalarına eşit dağıtarak, sürüş zevkiyle
kontrolünü artırıyor.
Aktif güvenliğin sağlanması, sürüş
keyfinin ve kontrolünün artırılması açısından önden çekiş sisteminin
güçlü yönlerinin geliştirildiği Q2 sistemi, dört tekerlekten çekişli
araçlara özgü birçok avantajdan yararlanılmasını sağlarken, 4X4
sisteminin getirdiği yakıt sarfiyatı ve ağırlık dezavantajları Q2'de
görülmüyor. Q2 ismi, Alfa Romeo'nun dört tekerlekten çekişli araçlarını
adlandırmak için kullandığı Q4 terimine atıfta bulunularak kullanıldı.
COUPE
BİR OTOMOBİLDE MAKSİMUM YAŞAM ALANI VE ÜSTÜN DİZEL TEKNOLOJİSİ Alfa GT
Q2'nin ergonomik iç tasarımı 4 kişinin rahatlıkla yolculuk edebileceği
şekilde tasarlanmış. Alfa GT Q2 konfor ve estetiğin yanı sıra 320
litrelik bagaj hacmi ile işlevsellik de sunuyor. Alfa GT Q2'nin iç
mekanı ise tasarımının temelinde yer alan sportif tarzı takip eden bir
anlayışla oluşturulmuş.
Q2 sistemi şu anda sadece Alfa GT
ve Alfa 147 modellerinde 1.9 JTDm 150hp motorla birlikte tüm sürüş
koşullarında azami kontrolü ve çekiş gücünü sağlamak için sunuluyor.
Alfa GT'nın standart olarak sunduğu renkli camlar, uzaktan kumandalı
merkezi kilit (bagaj kapağı ve kapılar), follow me home sistemi,
alüminyum dış kapı kolları, elektrik kumandalı ve ısıtmalı dış dikiz
aynaları, elektrikli ön camlar (sıkışmaya duyarlı), çift bölge otomatik
klima kontrol sistemi, radyo-CD çalar kumandalı deri direksiyon simidi,
direksiyon yükseklik ve derinlik ayarı, sürücü koltuğu yükseklik ayarı,
60/40 katlanabilir arka koltuklar, deri döşeme (kırmızı, siyah, mavi,
taba veya gri), trip computer (yol bilgisayarı), Cruise Control, konfor
paketi (3. arka kafalık, 3. arka emniyet kemeri, arka koltuk kol
dayanağı, sürücü koltuğu bel ayarı), ABS+EBD, sürücü hava yastığı,
yolcu hava yastığı, yan hava yastıkları, pencere hava yastıkları, aktif
gergili ön emniyet kemeri, yangın önleme sistemi (FPS), VDC (Elektronik
denge kontrol sistemi), ön/arka sis lambaları, arka park mesafe
sensörleri, 8 hoparlörlü RDS radyo/CD çalar/MP3 çalar, bose hi-fi ses
sistemi, amplifikatör, subwoofer donanımlarına ilave olarak Q2 kilitli
diferansiyel, krom çift egzos ucu, 18" hafif alaşım jantlar, saten
etkili ön ızgara ve yan aynalar, alçaltılmış sportif süspansiyon,
kırmızı dikişli deri direksiyon, alüminyum vites topuzu ve pedallar,
sportif koltuklar ve Q2 logolu alüminyum kapı eşik çıtası standart
olarak sunuluyor.
Q2
sisteminin, ana unsuru olan mekanik Torsen C kilitli diferansiyel,
sürüş ve yol koşullarına bağlı olarak torku ön tekerlekler arasında
dinamik ve sürekli biçimde dağıtıyor. Çift salıncaklı ön süspansiyonla
birleştirilen sistem aracın kontrolünün etkili biçimde yapılmasını
sağlıyor. Otomobil üreticilerinin çoğunluğunun tercih ettiği önden
çekiş düzeninin tasarımının (ağırlık, genişlik vb.) sağladığı
faydaların yanında, zorlu koşullarda kilitli diferansiyel sistemi
sayesinde tutunmanın olduğu tekerleğe güç aktarımıyla yol tutuşunu
iyileştiriyor ve güvenliği arttırıyor.
Alfa GT 1.9 JTD 16v Q2 versiyonu 43 bin eurodan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.