Q2 versiyonlu Alfa Romeo GT modelini Türkiye pazarına sundu. Q2
sistemi, önden çekişi tüm güç noktalarına eşit dağıtarak, sürüş
zevkiyle kontrolünü artırıyor.
Aktif güvenliğin sağlanması, sürüş keyfinin ve kontrolünün artırılması
açısından önden çekiş sisteminin güçlü yönlerinin geliştirildiği Q2
sistemi, dört tekerlekten çekişli araçlara özgü birçok avantajdan
yararlanılmasını sağlarken, 4X4 sisteminin getirdiği yakıt sarfiyatı ve
ağırlık dezavantajları Q2'de görülmüyor. Q2 ismi, Alfa Romeo'nun dört
tekerlekten çekişli araçlarını adlandırmak için kullandığı Q4 terimine
atıfta bulunularak kullanıldı.
COUPE BiR OTOMOBiLDE MAKSiMUM YAşAM ALANI VE üSTüN DiZEL TEKNOLOJiSi Alfa
GT Q2'nin ergonomik iç tasarımı 4 kişinin rahatlıkla yolculuk
edebileceği şekilde tasarlanmış. Alfa GT Q2 konfor ve estetiğin yanı
sıra 320 litrelik bagaj hacmi ile işlevsellik de sunuyor. Alfa GT
Q2'nin iç mekanı ise tasarımının temelinde yer alan sportif tarzı takip
eden bir anlayışla oluşturulmuş.
Q2 sistemi şu anda sadece Alfa GT ve Alfa 147 modellerinde 1.9 JTDm
150hp motorla birlikte tüm sürüş koşullarında azami kontrolü ve çekiş
gücünü sağlamak için sunuluyor. Alfa GT'nın standart olarak sunduğu
renkli camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit (bagaj kapağı ve
kapılar), follow me home sistemi, alüminyum dış kapı kolları, elektrik
kumandalı ve ısıtmalı dış dikiz aynaları, elektrikli ön camlar
(sıkışmaya duyarlı), çift bölge otomatik klima kontrol sistemi,
radyo-CD çalar kumandalı deri direksiyon simidi, direksiyon yükseklik
ve derinlik ayarı, sürücü koltuğu yükseklik ayarı, 60/40 katlanabilir
arka koltuklar, deri döşeme (kırmızı, siyah, mavi, taba veya gri), trip
computer (yol bilgisayarı), Cruise Control, konfor paketi (3. arka
kafalık, 3. arka emniyet kemeri, arka koltuk kol dayanağı, sürücü
koltuğu bel ayarı), ABS+EBD, sürücü hava yastığı, yolcu hava yastığı,
yan hava yastıkları, pencere hava yastıkları, aktif gergili ön emniyet
kemeri, yangın önleme sistemi (FPS), VDC (Elektronik denge kontrol
sistemi), ön/arka sis lambaları, arka park mesafe sensörleri, 8
hoparlörlü RDS radyo/CD çalar/MP3 çalar, bose hi-fi ses sistemi,
amplifikatör, subwoofer donanımlarına ilave olarak Q2 kilitli
diferansiyel, krom çift egzos ucu, 18" hafif alaşım jantlar, saten
etkili ön ızgara ve yan aynalar, alçaltılmış sportif süspansiyon,
kırmızı dikişli deri direksiyon, alüminyum vites topuzu ve pedallar,
sportif koltuklar ve Q2 logolu alüminyum kapı eşik çıtası standart
olarak sunuluyor.
Q2 sisteminin, ana unsuru olan mekanik Torsen C kilitli diferansiyel,
sürüş ve yol koşullarına bağlı olarak torku ön tekerlekler arasında
dinamik ve sürekli biçimde dağıtıyor. üift salıncaklı ön süspansiyonla
birleştirilen sistem aracın kontrolünün etkili biçimde yapılmasını
sağlıyor. Otomobil üreticilerinin çoğunluğunun tercih ettiği önden
çekiş düzeninin tasarımının (ağırlık, genişlik vb.)
sağladığı faydaların yanında, zorlu koşullarda kilitli diferansiyel
sistemi sayesinde tutunmanın olduğu tekerleğe güç aktarımıyla yol
tutuşunu iyileştiriyor ve güvenliği arttırıyor.
Alfa GT 1.9 JTD 16v Q2 versiyonu 43 bin eurodan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.