evet italyan üretici alfa 156 modelinin bir üst çıtasını oluşturarak 159 u tasarladı.3 farklı motor seçeneği var.
özellikle agresif bakışları ve köpekbalığı tasarımı çok hoş.
gelelim özelliklerine:
159’un tasarımı, Giorgetto Giugiaro ve 300 kişilik bir ekiple 50 ay
boyunca kalite çıtası yukarılara taşınarak gerçekleştirildi. Fiat-GM
ortaklığıyla Saab 9-3 ve Opel Vectra platformu üzerine geliştirilen
sportif konforlu sedan, ilk kez 2002 Cenevre Otomobil Fuarı’nda
tanıtılan Brera konseptiyle aynı ön görünüme sahip. üarpıcı ön
görünümüyle sinirli bir kartalın bakışına sahip olan Alfa 159’un bu
ifadesinin en büyük kaynağı ön tamponu tamamen bölen V formlu ızgara ve
üçlü optik farlar. Kaput dizaynının ortasındaki bombeli yapısıyla bir
kartalın gagasını andıran görünüm, kaputun bitiş çizgisinin farların
üstüne kadar çekilmesiyle çok güçlü bir ifade kazanmış. Arka bölümünde
Alfa 156’ya daha çok benzerlik sunan 159, profilden bakıldığında artık
4 kapılı olduğunu saklamıyor. ünceki modelde C sütununa saklanan siyah
renkli belirsiz kapı kolları, artık kapılarda ve krom kaplı. Bu şekilde
otomobile oldukça elit bir hava katıyor.
Otomobilin içine girdiğinizde ise, kalite çıtasının oldukça
yükseltildiğini görüyorsunuz. Metal kollu direksiyon simidi ve aynı
renkli orta konsol, BMW’deki gibi sürücüye dönük tasarımıyla hem
kullanımda kolaylık, hem de kullanıcıya sportif bir his veriyor. Orta
konsoldaki dairesel göstergeler, 159’un sportifliğini kokpitte de
destekleyen detaylardan. Klima ve müzik sistemi alışagelmiş Alfa
modellerinden çok farklı ve yeni iken, kartlı çalışma sistemi ve
start-stop düğmesi ise Alfa için bir ilk. Otomobilin içindeki her detay
159’un kalitesinin en önemli göstergelerinden. Kadranların gece yaydığı
kırmızı ışık ve tasarımları bir Alfa klasiği. üç kollu direksiyon ve
yanal desteklere sahip koltuklar otomobilin sportifliğini destekleyen
özelliklerinden. Otomobilin 405 litrelik bagaj hacmi yeterli.
Alfa 159’un biri dizel üç motor seçeneği bulunuyor. Alfa 159’da kullanılan temel motor seçeneği benzinli 1.9 JTS, 6500 d/d’de 160 HP güç, 4500 d/d’de 190 Nm tork üretiyor. Bu motorla 0-100 km/s hızlanmasını 9.7 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı 212 km/s. Yakıt tüketimi 100 km’de ortalama 8.7 litre.
Diğer benzinli motor seçeneği de, 3.2 litrelik tamamen yeni geliştirilmiş bir V6. Bu motor, 6200 d/d’de 260 HP güç ve 4500 d/d’de 322 Nm tork üretiyor. Bu motorla 0-100 km/s hızlanmasını 7.0 saniye tamamlayan otomobil 240 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Bu güçlü V6’nın yakıt tüketimi de 100 km’de ortalama 11.5 litre.
Sunulan tek dizel motor seçeneği ise, Alfa’nın dizel teknolojisindeki öncülüğünün meyvelerinden olan 1.9 litrelik JTD. Bu motor 4000 d/d’de 150 HP güç ve 2000 d/d’de 320 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmayı 9.4 saniyede tamamlayan motor, maksimum 210 km/s hıza ulaşıyor. Yakıt tüketimi ise, 100 km’de ortalama 6.0 litre.
bence bu sınıfta adını andıracak bir otomobil.
özellikle tasarım konusunda kesinlikle çok ileri.
özellikle agresif bakışları ve köpekbalığı tasarımı çok hoş.
gelelim özelliklerine:
159’un tasarımı, Giorgetto Giugiaro ve 300 kişilik bir ekiple 50 ay
boyunca kalite çıtası yukarılara taşınarak gerçekleştirildi. Fiat-GM
ortaklığıyla Saab 9-3 ve Opel Vectra platformu üzerine geliştirilen
sportif konforlu sedan, ilk kez 2002 Cenevre Otomobil Fuarı’nda
tanıtılan Brera konseptiyle aynı ön görünüme sahip. üarpıcı ön
görünümüyle sinirli bir kartalın bakışına sahip olan Alfa 159’un bu
ifadesinin en büyük kaynağı ön tamponu tamamen bölen V formlu ızgara ve
üçlü optik farlar. Kaput dizaynının ortasındaki bombeli yapısıyla bir
kartalın gagasını andıran görünüm, kaputun bitiş çizgisinin farların
üstüne kadar çekilmesiyle çok güçlü bir ifade kazanmış. Arka bölümünde
Alfa 156’ya daha çok benzerlik sunan 159, profilden bakıldığında artık
4 kapılı olduğunu saklamıyor. ünceki modelde C sütununa saklanan siyah
renkli belirsiz kapı kolları, artık kapılarda ve krom kaplı. Bu şekilde
otomobile oldukça elit bir hava katıyor.
Otomobilin içine girdiğinizde ise, kalite çıtasının oldukça
yükseltildiğini görüyorsunuz. Metal kollu direksiyon simidi ve aynı
renkli orta konsol, BMW’deki gibi sürücüye dönük tasarımıyla hem
kullanımda kolaylık, hem de kullanıcıya sportif bir his veriyor. Orta
konsoldaki dairesel göstergeler, 159’un sportifliğini kokpitte de
destekleyen detaylardan. Klima ve müzik sistemi alışagelmiş Alfa
modellerinden çok farklı ve yeni iken, kartlı çalışma sistemi ve
start-stop düğmesi ise Alfa için bir ilk. Otomobilin içindeki her detay
159’un kalitesinin en önemli göstergelerinden. Kadranların gece yaydığı
kırmızı ışık ve tasarımları bir Alfa klasiği. üç kollu direksiyon ve
yanal desteklere sahip koltuklar otomobilin sportifliğini destekleyen
özelliklerinden. Otomobilin 405 litrelik bagaj hacmi yeterli.
Alfa 159’un biri dizel üç motor seçeneği bulunuyor. Alfa 159’da kullanılan temel motor seçeneği benzinli 1.9 JTS, 6500 d/d’de 160 HP güç, 4500 d/d’de 190 Nm tork üretiyor. Bu motorla 0-100 km/s hızlanmasını 9.7 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı 212 km/s. Yakıt tüketimi 100 km’de ortalama 8.7 litre.
Diğer benzinli motor seçeneği de, 3.2 litrelik tamamen yeni geliştirilmiş bir V6. Bu motor, 6200 d/d’de 260 HP güç ve 4500 d/d’de 322 Nm tork üretiyor. Bu motorla 0-100 km/s hızlanmasını 7.0 saniye tamamlayan otomobil 240 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Bu güçlü V6’nın yakıt tüketimi de 100 km’de ortalama 11.5 litre.
Sunulan tek dizel motor seçeneği ise, Alfa’nın dizel teknolojisindeki öncülüğünün meyvelerinden olan 1.9 litrelik JTD. Bu motor 4000 d/d’de 150 HP güç ve 2000 d/d’de 320 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmayı 9.4 saniyede tamamlayan motor, maksimum 210 km/s hıza ulaşıyor. Yakıt tüketimi ise, 100 km’de ortalama 6.0 litre.
bence bu sınıfta adını andıracak bir otomobil.
özellikle tasarım konusunda kesinlikle çok ileri.