İlk
kez 1997 yılında tanıtılan 156 serisi Alfa Romeo'yuorta segmentte
temsil ediyor. Aynı yıl Türkiye'ye ithaledilmeye başlanan Alfa Romeo
156'nın ülkemizde 1.6 litre120HP ve 2.0 litre 155 HP'lik motor
seçenekleri bulunuyor.Alfa Romeo 156 Türkiye'de manuel vitesli ve
direksiyondanvites değiştirmeye imkan tanıyan Selespeed versiyonlarıile
satılıyor.
Karoser ve iç mekan
156 serisinin diğer
üyelerinden bagaj kapağındaki 'Selespeed'yazısı ile ayrılan test
otomobilimiz, şık hatları ilehala yollara çıktığı ilk günden beri ilgi
çekmeye devamediyor. Motor kaputundan, tamponuna kadar ulaşan büyükbir
Alfa Romeo logosunun yer aldığı klasikleşmiş önbölüm eski Alfa Romeo
modellerini anımsatıyor. Gizliarka kapı kolları sayesinde coupe
görünümüne bürünen156'nın kromajlı ön kapı kolları araca nostaljik
birhava katıyor. 156'nın bagaj kapağına uzaman stop lambalarıince
yapılı ve şık. Otomobilin dış mekanındaki özgünlükiç mekanda da devam
ediyor. 156 ailesinin diğer üyeleriyleaynı iç mekana sahip Slesspeed'te
yuvarlak göstergelereağırlık verilmiş. Bu göstergeler ile '50'li
yıllarınspor otomobillerini anımsatan Selespeed'te hız ve
devirgöstergesi direksiyonun hemen arkasına yerleştirilirken,yakıt,
hararet göstergeleri ve anolog saat konsoluntam ortasında yer alıyor.
Bu üç göstergenin hemen altınayerleştirilen Blaupunkt marka
radyo-teybin ses kalitesiyüksek. Radyo-teybin altında klima ve
havalandırma kumandalarıyer bulunuyor. Dörtlü flaşör düğmeleriyse
havalandırmakumandaları ile küllüğün arasına yerleştirilmiş.
Ortakonsolunda alüminyum görünümlü plastiğin kullanılmasıotomobile
sportif bir hava katarken, küllük çevresindekiahşap kaplama tamamen
tezat yaratıyor. Selespeed'tedış aynalar ile ön ve arka sis farları el
freninin yantarafına konumlandırılmış. Ayrıca kokpitin sağ
kapıylabirleştiği noktada yolcu hava yastığını devre dışı bırakanbir
kilit yer alıyor. Otomobilin iç mekanında kullanılanmalzemelerin
kalitesi yüksek düzeyde. 378 litrelik bagajise bulunduğu segment için
küçük. Gerçi Selespeed'inseslendiği kitle düşünüldüğünde bagajın
boyutlarınınpek anlamı kalmıyor.
Motor ve performans
Testini
gerçekleştirdiğimiz 156 Selespeed'te 1970 cchacminde 16 supaplı bir
motor yer alıyordu. Silindirbaşına çift buji kullanılan bu motor 6400
d/d'da maksimum155 HP güç, 3500 d/d'da ise 187 Nm tork üretiyor.
2000d/d'yekadar cansız kalan motor, bu devirden sonra etkileyicibir
sesle birlikte demirleniyor. Ancak 156 Selespeed'inmotorundan çok
şanzımanı dikkat çekici. Direksiyondayer alan butonlar sayesinde
Formula 1 otomobillerinebenzer bir şekilde vites değiştirmeyi sağlayan
Selespeedteknolojisi, tork konvertörü olmamasından ötürü
tiptronicsistemlerden farklı çalışıyor. Motorla şanzıman
arasındakibağlantıyı gizli debriyajı sayesinde ayıran
sistem,kullanıcının aracı vitese geçirip gaza basmasıyla
birliktekavrama işlemini gerçekleştiriyor. Debriyaj işlemi
otomobiltarafından gerçekleştirildiğinden sürücünün sadece gazpedalına
basması yeterli oluyor. Selespeed şanzımanotomatik vitesli araçlardan
farklı bir prensiple çalıştığındandolayı özellikle yokuş çıkarken geri
kayma eğiliminedikkat etmekte fayda var. Selespeed sistemi
vitesinyanında bulunan 'city' düğmesiyle otomatik konuma
alınabiliyor.City konumunda vites geçişlerinin fazlaca
hissedilmesi,motor devri düştüğünde şanzımanın vites değiştirme
işleminigecikmeyle yapmasıysa sistemin en çok dikkat çeken
olumsuzözellikleri... 0'dan 100 km/s hıza 9.1 saniyede
ulaşabildiğimizSelespeed'in fabrika verilerine göre maksimum hızı
220km/s. Testimiz boyunca 100 km'de 11 litre kurşunsuzbenzin tüketen
otomobil 63 litrelik deposu ile 572 km'likmenzile sahip.
Kullanımve konfor
156
Selespeed sportif görünümü ve güçlü motoruyla gençkullanıcıların
ilgisini çekebilecek bir otomobil. Dışmekandaki başarılı görünümü devam
ettiren iç mekan ergonomikbir yapıya sahip ve kullanımı sorunlu bölgesi
yok. Konfordançok yol tutuş kabiliyetini artırmak için kullanılanorta
sertlikteki süspansiyon sistemi darbeleri başarılışekilde emiyor. İyi
bir yol tutuş gösteren otomobil,yüksek süratlerde de stabil. Limitleri
aşıldığında hafifçeönden kayan otomobili kontrol etmek kolay.
Selespeedvites sistemi 'city' konumu hariç genelde başarılı
çalışıyor.Selespeed'in vites kolunun konumu iyi seçilmiş. Vitesbüyütmek
için ileri (+), vites düşürmek için geri (-)çekilen kol, sağa doğru
ittirildiğinde boş (N) vitesegeçiyor. Şanzıman bu konumdayken geri
çekildiğinde geri(R) vitese geçiyor. Geri vites geçişle birlikte
devirgöstergesindeki dijital ekranda R harfi çıkıyor ve sürücüsürekli
olarak sesle uyarılıyor. ABS ve EBD desteklifren sistemi sayesinde 100
km/s hızla giderken yaptığımızani frenle birlikte test aracımızı 42
metrede güvenlişekilde durdurduk.