.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    156 2.0 Selespeed-Alfa Romeo

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    156 2.0 Selespeed-Alfa Romeo Empty 156 2.0 Selespeed-Alfa Romeo

    Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 4:58 pm

    156 2.0 Selespeed-Alfa Romeo Selespeed5_xx
    İlk
    kez 1997 yılında tanıtılan 156 serisi Alfa Romeo'yuorta segmentte
    temsil ediyor. Aynı yıl Türkiye'ye ithaledilmeye başlanan Alfa Romeo
    156'nın ülkemizde 1.6 litre120HP ve 2.0 litre 155 HP'lik motor
    seçenekleri bulunuyor.Alfa Romeo 156 Türkiye'de manuel vitesli ve
    direksiyondanvites değiştirmeye imkan tanıyan Selespeed versiyonlarıile
    satılıyor.

    Karoser ve iç mekan
    156 serisinin diğer
    üyelerinden bagaj kapağındaki 'Selespeed'yazısı ile ayrılan test
    otomobilimiz, şık hatları ilehala yollara çıktığı ilk günden beri ilgi
    çekmeye devamediyor. Motor kaputundan, tamponuna kadar ulaşan büyükbir
    Alfa Romeo logosunun yer aldığı klasikleşmiş önbölüm eski Alfa Romeo
    modellerini anımsatıyor. Gizliarka kapı kolları sayesinde coupe
    görünümüne bürünen156'nın kromajlı ön kapı kolları araca nostaljik
    birhava katıyor. 156'nın bagaj kapağına uzaman stop lambalarıince
    yapılı ve şık. Otomobilin dış mekanındaki özgünlükiç mekanda da devam
    ediyor. 156 ailesinin diğer üyeleriyleaynı iç mekana sahip Slesspeed'te
    yuvarlak göstergelereağırlık verilmiş. Bu göstergeler ile '50'li
    yıllarınspor otomobillerini anımsatan Selespeed'te hız ve
    devirgöstergesi direksiyonun hemen arkasına yerleştirilirken,yakıt,
    hararet göstergeleri ve anolog saat konsoluntam ortasında yer alıyor.
    Bu üç göstergenin hemen altınayerleştirilen Blaupunkt marka
    radyo-teybin ses kalitesiyüksek. Radyo-teybin altında klima ve
    havalandırma kumandalarıyer bulunuyor. Dörtlü flaşör düğmeleriyse
    havalandırmakumandaları ile küllüğün arasına yerleştirilmiş.
    Ortakonsolunda alüminyum görünümlü plastiğin kullanılmasıotomobile
    sportif bir hava katarken, küllük çevresindekiahşap kaplama tamamen
    tezat yaratıyor. Selespeed'tedış aynalar ile ön ve arka sis farları el
    freninin yantarafına konumlandırılmış. Ayrıca kokpitin sağ
    kapıylabirleştiği noktada yolcu hava yastığını devre dışı bırakanbir
    kilit yer alıyor. Otomobilin iç mekanında kullanılanmalzemelerin
    kalitesi yüksek düzeyde. 378 litrelik bagajise bulunduğu segment için
    küçük. Gerçi Selespeed'inseslendiği kitle düşünüldüğünde bagajın
    boyutlarınınpek anlamı kalmıyor.

    Motor ve performans
    Testini
    gerçekleştirdiğimiz 156 Selespeed'te 1970 cchacminde 16 supaplı bir
    motor yer alıyordu. Silindirbaşına çift buji kullanılan bu motor 6400
    d/d'da maksimum155 HP güç, 3500 d/d'da ise 187 Nm tork üretiyor.
    2000d/d'yekadar cansız kalan motor, bu devirden sonra etkileyicibir
    sesle birlikte demirleniyor. Ancak 156 Selespeed'inmotorundan çok
    şanzımanı dikkat çekici. Direksiyondayer alan butonlar sayesinde
    Formula 1 otomobillerinebenzer bir şekilde vites değiştirmeyi sağlayan
    Selespeedteknolojisi, tork konvertörü olmamasından ötürü
    tiptronicsistemlerden farklı çalışıyor. Motorla şanzıman
    arasındakibağlantıyı gizli debriyajı sayesinde ayıran
    sistem,kullanıcının aracı vitese geçirip gaza basmasıyla
    birliktekavrama işlemini gerçekleştiriyor. Debriyaj işlemi
    otomobiltarafından gerçekleştirildiğinden sürücünün sadece gazpedalına
    basması yeterli oluyor. Selespeed şanzımanotomatik vitesli araçlardan
    farklı bir prensiple çalıştığındandolayı özellikle yokuş çıkarken geri
    kayma eğiliminedikkat etmekte fayda var. Selespeed sistemi
    vitesinyanında bulunan 'city' düğmesiyle otomatik konuma
    alınabiliyor.City konumunda vites geçişlerinin fazlaca
    hissedilmesi,motor devri düştüğünde şanzımanın vites değiştirme
    işleminigecikmeyle yapmasıysa sistemin en çok dikkat çeken
    olumsuzözellikleri... 0'dan 100 km/s hıza 9.1 saniyede
    ulaşabildiğimizSelespeed'in fabrika verilerine göre maksimum hızı
    220km/s. Testimiz boyunca 100 km'de 11 litre kurşunsuzbenzin tüketen
    otomobil 63 litrelik deposu ile 572 km'likmenzile sahip.
    156 2.0 Selespeed-Alfa Romeo Onic_xx
    Kullanımve konfor
    156
    Selespeed sportif görünümü ve güçlü motoruyla gençkullanıcıların
    ilgisini çekebilecek bir otomobil. Dışmekandaki başarılı görünümü devam
    ettiren iç mekan ergonomikbir yapıya sahip ve kullanımı sorunlu bölgesi
    yok. Konfordançok yol tutuş kabiliyetini artırmak için kullanılanorta
    sertlikteki süspansiyon sistemi darbeleri başarılışekilde emiyor. İyi
    bir yol tutuş gösteren otomobil,yüksek süratlerde de stabil. Limitleri
    aşıldığında hafifçeönden kayan otomobili kontrol etmek kolay.
    Selespeedvites sistemi 'city' konumu hariç genelde başarılı
    çalışıyor.Selespeed'in vites kolunun konumu iyi seçilmiş. Vitesbüyütmek
    için ileri (+), vites düşürmek için geri (-)çekilen kol, sağa doğru
    ittirildiğinde boş (N) vitesegeçiyor. Şanzıman bu konumdayken geri
    çekildiğinde geri(R) vitese geçiyor. Geri vites geçişle birlikte
    devirgöstergesindeki dijital ekranda R harfi çıkıyor ve sürücüsürekli
    olarak sesle uyarılıyor. ABS ve EBD desteklifren sistemi sayesinde 100
    km/s hızla giderken yaptığımızani frenle birlikte test aracımızı 42
    metrede güvenlişekilde durdurduk.
    156 2.0 Selespeed-Alfa Romeo Selespeed1_xx

      Forum Saati Çarş. Kas. 13, 2024 10:32 am