ALFA ROMEO 145 1.4 (1998)
Genel Bilgiler
İlk
olarak boxer motorlarla tanıtılan Alfa 145 serişi artık düz sıralı
motorlarla da üretiliyor. Serinin en küçük motorlu ve en ucuz versiyonu
olan 145 1.4i TwinSpark'ın standart donanımı fazla zengin değil.
Karoser, iç mekan
Sıradışı bir tasarıma sahip olan Alfa 145'in kabininde ön koltuklarda
olduğu gibi arka koltuklarda da yeterli alan sunulabiliyor. Ön
koltukların tasarımı spor kullanıma uygun. Arka koltuklar 3/2 oranında
asimetrik olarak katlanabiliyor. Sürücü mahallinde genel olarak tüm
kumanda birimleri ve göstergeler rahat kullanıma uygun ve anlaşılır bir
düzende konumlandırılmış. Elektrikli cam açma düğmelerinin kullanımı
kolay.
îç mekandaki havalandırma ızgaralarmın biçimi ve yerleştiriliş düzeni
birçok otomobile göre farklı. Konsolun üst bölümünde yer alan hava
ızgaraları ön cama doğru devam ederek hem yukarı, hem de kabine doğru
hava üfleyebiliyor. Kenarlarda bulunan havalandırma ızgaraları da
kapıların ön bölümü" ne yerleştirilerek hava akımının sürücüyü ve
yolcuyu sarması sağlanmış. Ön koltukların altındaki ızgaralar sayesinde
arka koltukta oturanlara da sıcak ya da soğuk hava ulaşabiliyor.
Alfa 145'in silecek ve sinyal kolları Fiat Tempra ve Tipo'da
kullanılanlarla aynı. Bu kollarla ön ve arka cam sileceklerine ve
farlara ayrı ayrı kumanda edilebiliyor. Sileceklerin çok hızlı
çalışması ve temizleme yüzeylerinin yeterli olması yağışlı havalarda
sürüş güvenliğini olumlu etkiliyor. Alfa 145'in kolay yüklenebilen 320
litrelik bagajı arka koltukların yatırılmasıyla 1130 litreye kadar
genişletilebiliyor.
Motor, performans
Alfa'nın 1371 cc'iik, 16 supaplı ve üstten çift egsantrikli motorunda
silindir basma çift bujili ateşleme ve çok noktadan elektronik yakıt
püskürtme sistemleri bulunuyor ve 6300 d/d'de 103 HP güç elde ediliyor.
Kısa seçilmiş vites oranlan ve hacmine göre yüksek verimli motor alt
devirlerde zayıf kalmasına karşılık yüksek devirlerde tatminkar bir
performans sağlıyor. Yapılan hızlanma testlerinde 0'dan 100 km/s hıza
11.3 saniyede ulaşıldı. Yüksek devirlerde ortaya çıkan performans yakıt
tüketiminin de artmasına neden oluyor. Yapılan testler boyunca yüksek
devirlerde tatminkar bir performans sağlayan motor 100 km'de ortalama
11.9 litre benzin tüketti. Esneklik testleri Alfa 145'in ara
hızlanmalarda başarılı olduğunu gösterdi.
Yürüyen aksam, kullanım
Ele iyi oturan hidrolik destekli
direksiyon yüksek hızlarda düzde ve virajda otomobile kolayca hakim
olmayı sağlıyor. Sert ve sportif süspansiyon sistemi virajlarda
başarılı yol tutuş özellikleri gösteriyor. Alçak gövde tasarımı ve
alçak yanaklı lastikler de otomobilin kararlı yol tutuşuna katkıda
bulunuyor. Fren sistemi dört diskten oluşan Alfa 145'te ABS opsiyon
olarak sunuluyor. ABS'li test otomobilimiz yapılan fren testlerinde 100
km/s hızda 43 metrede durdu. Yüksek devirlerde kullanılan bir otomobil
olmasına rağmen kabin içi ses seviyesi yüksek değil. Havalandırma
özellikleri yeterli olmasına karşılık kalorifer sistemi iç mekanı çok
çabuk ısıtamıyor. Koltukların sert ve ortopedik yapısı uzun
yolculuklarda yorgunluk yaratmıyor.