bu konuyu okuduktan sonra ALLAH ile tanrı kelimesi arasındaki farkı çok daha iyi anlıycanızdan eminim.....
ALLAH kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :
bizim
eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir zata
inanıyorlardı.belki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardı.ama
onlar daha çok kendi lehçeleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zat-ı
uluhiyeti kasdediyorlardı.bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı
tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapcadaki 'ilah'ın
fransızcadaki 'diyo'nun farscadaki 'huda'nın karşılığı olan bir
kelimedir.
Ama hiç bir zaman Cenab-ı Hakkın bütün Esma-i Hüsnasını cami,ism-i zat olan ALLAH kelimesinin karşılığı değildir.
ALLAH
dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriylebir zat-ı ecell-i
A-la akla gelir ALLAH kelimesiyle anlaşılan budur.yani o Mabudu
mutlak,Halıkı mutlak,Maksud-u mutlak,Rezzak-ı mutlak,Bari-i
mutlak,Cemil-i mutlak'tır.
İlhesma-i Hüsnayı cami ALLAH
kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır,ve bu
itibarladaALLAH'ın(c.c)ism-i hass dır ALLAH dendiği anbu ma-budu mutlak
anlaşılır,ve vacib-ül vücud akla gelir.ama tanrı dendiği
zamanyunanlıların aklına zeus,mısırlının apis boğası,ve hintlinin
aklınada kendi inekleri gelir.tanrı kelimesiyle yerli yersiz ma-bud
kelimesinin akla gelmesine karşılık,Lafz-i celale olan ALLAH kelimesi
vacib-ül vucut un ism-i hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Za tı
Zülcelali akla getirir .onun için bir insan tanrı demekle ALLAH yerinde
kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur.
Mevlid yazarı
Süleyman çelebi,bu hususu çok güzel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan
artık tanrı yok'' deyip,her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit
etmiştir.
Buna bina en bir insanın ağzından tanrı kelimesi
çıktığında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı
ALLAH yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür
gösterilmemeli.hele günümüzde asla.
Kulagi hep tersten
gösterirler ALLAH demek onlari ait olduklari degerlerden koparmasindan
korkarlar israrla tanri derler resulullaha arkadasina seslenir gibi
muhammed derler.kendi kendilerine yazik ederler.
ALLAH hidayet etsin
tanrı ilah kelimesi yerinde,huda,diyo ve god yerinde kullanılabilir.fakat ALLAH yerinde değil....
ALLAH
cenab-ı Hakk ın Zatının has ismidir.Onun için LÂ İLAHE İLLALLAH
diyoruz.fakat la ALLAHa illALLAH demiyoruz.Evvela ilahlar tanrılar ne
varsa hepsi nefyediliyor,sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve
sadece ALLAH vardır deniliyor.
ALLAH kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :
bizim
eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir zata
inanıyorlardı.belki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardı.ama
onlar daha çok kendi lehçeleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zat-ı
uluhiyeti kasdediyorlardı.bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı
tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapcadaki 'ilah'ın
fransızcadaki 'diyo'nun farscadaki 'huda'nın karşılığı olan bir
kelimedir.
Ama hiç bir zaman Cenab-ı Hakkın bütün Esma-i Hüsnasını cami,ism-i zat olan ALLAH kelimesinin karşılığı değildir.
ALLAH
dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriylebir zat-ı ecell-i
A-la akla gelir ALLAH kelimesiyle anlaşılan budur.yani o Mabudu
mutlak,Halıkı mutlak,Maksud-u mutlak,Rezzak-ı mutlak,Bari-i
mutlak,Cemil-i mutlak'tır.
İlhesma-i Hüsnayı cami ALLAH
kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır,ve bu
itibarladaALLAH'ın(c.c)ism-i hass dır ALLAH dendiği anbu ma-budu mutlak
anlaşılır,ve vacib-ül vücud akla gelir.ama tanrı dendiği
zamanyunanlıların aklına zeus,mısırlının apis boğası,ve hintlinin
aklınada kendi inekleri gelir.tanrı kelimesiyle yerli yersiz ma-bud
kelimesinin akla gelmesine karşılık,Lafz-i celale olan ALLAH kelimesi
vacib-ül vucut un ism-i hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Za tı
Zülcelali akla getirir .onun için bir insan tanrı demekle ALLAH yerinde
kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur.
Mevlid yazarı
Süleyman çelebi,bu hususu çok güzel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan
artık tanrı yok'' deyip,her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit
etmiştir.
Buna bina en bir insanın ağzından tanrı kelimesi
çıktığında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı
ALLAH yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür
gösterilmemeli.hele günümüzde asla.
Kulagi hep tersten
gösterirler ALLAH demek onlari ait olduklari degerlerden koparmasindan
korkarlar israrla tanri derler resulullaha arkadasina seslenir gibi
muhammed derler.kendi kendilerine yazik ederler.
ALLAH hidayet etsin
tanrı ilah kelimesi yerinde,huda,diyo ve god yerinde kullanılabilir.fakat ALLAH yerinde değil....
ALLAH
cenab-ı Hakk ın Zatının has ismidir.Onun için LÂ İLAHE İLLALLAH
diyoruz.fakat la ALLAHa illALLAH demiyoruz.Evvela ilahlar tanrılar ne
varsa hepsi nefyediliyor,sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve
sadece ALLAH vardır deniliyor.