Ön frenin motor durma gücünün esasını teşkil ettiği
doğrudur ancak arka freninde devreye girmesi daha düzgün ve
daha kısa mesafede durmak demektir. Bazı
durumlarda(dönüşlerde) gazı kesmek yada ön frene
müracaat yerine arka freni kullanmak şase üzerinde daha az
etki yaparak sizi dönüş hattında tutacaktır. Arka freni doğru
kullanabilmek için pedalının doğru ayarlanmış olması
gerekmektedir. Pedal rahat oturuş pozisyonunda iken ayağınızın
birkaç milimetre altında olacak şekilde ayarlanırsa bu sizi
garip oturma şekillerinden ve/veya kullanım zorluklarından
koruyacaktır.
Dönüşe girerken ön freni bırakıp motoru yatırmadan arka
freni bırakmayın. Bu hareket ön fren bırakıldıktan sonra
önün kalkmasını ve dönüş kuvvetlerinin
çatalları sıkıştırmaya başlamasından önce ön tarafın
kalkmasını engelleyecektir. Gazı açar açmaz eğer hızınız
fazla ise arka frenle hızınızı ayarlayın. Gazı kapatmak önü
aşırı yükler ve dönüş açınızı genişletir ama arka
freni kullanmak hattınızı daraltır sizi virajın içine
çeker. Fazla fren ve gaz kullanmaktan kaçının sadece
ön tekere ağırlık bindirmemek için yeterli olacak gazı
verin.
U dönüşü yaptığınız düşük hız manevralarında
ve hat aralarından süzülme sürüşlerinizde motorun
dönen kısımlarının açısal ivme etkileri sizin dengede
kalmanızı sağlar. Bunu arka freni kullanarak ve debriyajı hafif
kaydırarak devir tutturmak suretiyle kendinizin lehine bir avantaja
çevirebilirsiniz. U dönüşlerde arka freni bırakarak mı
yoksa debriyajı kaydırarak mı(kavrama noktasında tutup hafif ileri geri
hareketler yapmak) size ve motorunuza uygun denemelisiniz. Genel olarak
yeterli devir ve debriyaj kaydırması şasenin düzgün ve
hareket halinde kalmasına yeterlidir. Burada hız arka frence
düzenlenmektedir. Bu teknik debriyaj balatalarını ve arka fren
balatalarını aşındıracağı için bu parçalar sıkça
kontrol edilmelidir.
Yokuş aşağı dönüşlerde gaz açıkken arka fren bilhassa
uzun dönüşlerde çok fazla hızlanmayı önler.
Düz dönüşlerde gazı ön tekerin
yükünü azaltmak için mümkün olduğunca
çabuk açarken hızınızı arka freni kullanarak kontrol
edin. Yokuş inişlerdeki dönüşler ön tekeri
yüklerler ve sizin virajı açık almanıza sebep olurlar. Ama
gazı açık tutarak arka freni kullanmak motordaki ağırlık
dağılımını daha birbirine yakın(ön ve arkanın) tutarak size daha
iyi bir hatta kalma imanı sağlayacaktır. Pratik ve denemelerle arka
freni kullanan ayağınızın iyice ustalaştırılması, hassaslaştırılması
size güven verecektir. Böylece motorunuzu sarsmadan,
güvenle kullanabileceksiniz. Bu teknik sizi birçok endişe
verici durumdan kurtaracaktır.
(Motosikletler gaz verilince süspansiyonlarının üzerinde
yükselirler. Bu da sürücüye ilave bir yatırma alanı
sağlar ancak virajda yatmış vaziyette iken hızlanmadan gaz vererek
yükselmenin yapılması arka fren kullanımı ile olur.)