Station'dan fazlasını sunuyor!
İtalyan
üreticinin '97 yılında yollara çıkardığı Alfa 156 modeliiçlerinde 'Car
of The Year'ın da bulunduğu pek çok ödülü kazandı.Bu başarılı orta
sınıf modelin station wagon versiyonu olan 'Sportwagon'sa2000 yılında
yollara çıktı.
2002 yılında sadece iç mekanı kapsayan bir
operasyon geçiren serigeçtiğimiz yıl baştan aşağıya elden geçirildi.
Türkiye'ye 2.0 litre150 HP benzinli motorla ithal edilen 156 Sportwagon
tek donanımseçeneğiyle satılıyor. Selespeed ismi verilen yarı otomatik
şanzımanise isteğe bağlı olarak tercih ediliyor.
Daha olgun...
Alfa
156 Sportwagon, 156 sedanla aynı ön tasarıma sahip. Selefinindaha
agresif olan yüzü yeni modelde yerini olgun bir görünüme bırakmış.Kısık
bakışlı ön farlara rağmen sportif yapı hala kendisini hissettiriyor.
Motor
kaputundan başlayıp tamponun altına kadar varan klasik radyatörızgarası
156 Sportwagon'un ilgi çekici detayları arasında...
Kapı koruyucu
çıtaların kullanılmaması tasarımdaki bütünlüğü korumuş.Arka kapı
kolunun cam hizasına gizlenmiş olması aracı tek kapılıbir coupe
karakterine bürüyor.
Kapı kollarının eski tip yapısı nostaljik bir
ayrıntı olarak karşımızaçıkıyor. 156 Sportwagon'un arka stopları sedan
karosere sahip modelile aynı. Bir hatchback otomobili andıran arka
tasarımsa 156 Spotwagon'urakiplerinden ayırıyor.
Kalite çıtası yükselmiş
Otomobilin
iç mekanı eski versiyona oranla daha kaliteli malzemelerleyaratılmış.
Selefindeki tasarım temel alınmasına karşın yeni modelehas bir iç mekan
kullanılmış. Ayrıca kalite artışıyla birlikte işçiliktede hissedilir
bir gelişme söz konusu. Orta konsolun en üstüne büyükdijital bilgi
ekranı, etrafına ise havalandırma kumandaları konumlandırılmış.Bu
bölümden bağımsız tasarlanan orta bölüm ve vites bölümünün
çevresialüminyum görünümlü plastikle kaplanmış.
Böylelikle dış
mekanın sportif yapısı iç mekana taşınmış. Göstergetablosu üçlü
dairesel formlu; yakıt, hararet ve saat göstergeleriniiçinde
barındırıyor. Daha alta sırasıyla müzik sistemi ve dijitalklima
kumandaları yerleştirilmiş. Ayna kumandaları ve ön-arka sisfarı
butonları vites kolunun arkasına konumlandırılmış. Makyaj
operasyonuylabirlikte 'Selespeed' vites kolu da yenilenmiş. Vites
değiştirmeişlemi bu kolun yanı sıra direksiyondaki küçük kollarla da
yapılabiliyor.
Motoru tatminkar
Alfa 156 Sportwagon'da 2
litre hacminde bir motor görev yapıyor.Eski versiyonda görev yapan
motorun üzerine yaratılan yeni ünitesilindir başına çift buji
teknolojisine sahip. Selefinde 155 HPgüç üreten bu motor yeni
versiyonda 6300 d/d'de 150 Hp güç, 3800d/d'de 181 Nm tork üretiyor.
Station wagon karoser yapısına rağmenotomobili hızlandırmakta
zorlanmayan motor yüksek hızlara çıkmakiçin de sürücüsünü bekletmiyor.
Yaptığımız testte 0'dan 100 km/shıza 9.5 saniyede ulaştık. Son
hızınıysa 210 km/s olarak ölçtük.Tork konvörtörsüz otomatik
şanzımanların ilki olan Selespeed şanzımanıngeçen yıllara karşın hala
geliştirilmesi gerekiyor. Nitekim vitesgeçişleri sarsıntılı
gerçekleşiyor. Ancak vites geçiş hızı oldukçabaşarılı. 'City' konumunda
otomatik şanzıman mantığıyla çalışanşanzımanın bu konumunda geçişleri
daha fazla hissediliyor. Testimizsüresince 100 km'de 10.5 litre
kurşunsuz benzin tüketen 156 Sportwagon,63 litrelik deposuyla 600
km'lik menzile sahip.
Yükleme eşiği dar
156 Sportwagon hem
geniş hem de sportif bir otomobil arayanlarınilgisini çekecek bir
otomobil. 360 litrelik bagajı sınıfı için yetersiz.Fakat bu alanı 1180
litreye kadar artırabilmek mümkün. Yükleme eşiğidar ve büyük hacimli
paketlerin geçmesine izin vermiyor. İç mekanergonomisi yüksek. Ancak
direksiyon üzerindeki vites değiştirmekollarının sabit olması
dönüşlerde kullanımı imkansız kılıyor. Geneldeyeterli bir yol tutuş
sunan otomobil çok zorlandığında elektroniksistemlerden destek alarak
stabilitesini koruyor. Fren sistemi debaşarılı olan aracı 100 km/s
hızla giderken 39 metrede durdurmayıbaşardık. Alfa Romeo Sportwagon 2.0
Selespeed'in anahtar teslimsatış fiyatı 37.962 Euro.