BMW - BMW Hakkında Hitskin_logo Hitskin.com

Bu Hitsikin.com temayı önceden görmekte fırsat veriyor.
Tema yerleştirmekTemanın fişine geri dönmek

.talk4her
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BMW - BMW Hakkında

Aşağa gitmek

BMW - BMW Hakkında Empty BMW - BMW Hakkında

Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 6:26 pm

BMW - BMW Hakkında Bmwlogofullcolor294212fjw5

BMW
(Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor
Fabrikası A.Ş.), Alman otomobil ve motosiklet üreticisi. BMW ayrıca,
Mini ve Rolls-Royce, otomobil şirketlerinin sahibidir.
Şirketin
sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir. Sloganı 'The Ultimate
Driving Machine' yani 'En Gelişmiş Sürüş Makinası'. Bu sloganla, ünlü
Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.
Şirket,
1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde
kurulmuştur ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. İlk
zamanlarda sadece uçak motoru üreten şirket, 1928 yılında satın aldığı
Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil
üretiminine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS
ismindeki otomobil ile başlamıştır.
BMW ilk olarak uçak motoru
üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı
gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.
Model Açılımları şunlardır:
000 i = İnjection(Benzinli),
000 x = 4 Çeker ,
000 ti = Compact ,
000 ci = Cabriolet, Coupe
000 d = Dizel ,
000 xd = Dizel + 4 Çeker,
000 Li = Long (Uzatılmış karoser) ,
000 Ld = Long + Dizel ,
Z0 = Z Series (Sport Roadster Serisi) ,
X0 = X Series (Arazi Serisi) ,
1xx = 1 Serisi Kompakt Sınıf,
3xx = 3 Serisi Orta Sınıf ,
5xx = 5 Serisi Orta Üst Sınıf ,
6xx = 6 Serisi Sport Coupe Sınıfı ,
7xx = 7 Serisi Üst Sınıf ,
Mx = M Serisi (Performans ve Sportif Araçlar),
Bx = Alpine Serisi

Dynamic Drive

Dynamic
Drive aktif bir süspansiyon sistemidir. Bu sistem ile ön ve arka
akslarda bulunan aktif stabilizatörler ('anti-roll bar'lar) sayesinde
yatay araç dinamiğinde çok yüksek bir denge sağlanır. Mekanik
stabilizatörler içinde dönen hidrolik elemanlar (aktive edici
elemanlar), ön ve arka aksta iki adet basınç kontrol valfi üzerinden,
sadece virajlar sırasında stabilizasyonu sağlar. Böylece virajlarda
oluşan yana yatmalar minimuma indirgenirken, aracın geneldeki seyir
konforu en üst düzeyde tutulmuş olur. Dynamic Drive her hızda maksimum
ataklığı, optimum direksiyon kontrolünü sağlar. Özellikle arkada oturan
yolcular bunun avantajlarını çok net hisseder: Otomobilin arkasında
okuma ve çalışma, yanal hareketlerin azalmasından dolayı çok daha
keyifli olur. En önemlisi Dynamic Drive, sürücüye direksiyon
hakimiyetinde yepyeni bir boyut getirir.

Elektro-Mekanik Park Freni

Elektro-mekanik
park freni, hiçbir güç sarf edilmeksizin, kokpite yerleştirilmiş bir
düğme vasıtası ile kontrol edilen otomatik bir el frenidir. Aracı park
konumunda sabitlemenin dışında iki fonksiyonu daha vardır: "Autohold"
ve "Hillhold". Autohold, otomobilin hareket etmediği anlarda otomatik
olarak el freninin devreye girmesini sağlar. Sürücü, diğer tüm otomatik
şanzımanlı araçlarda olduğu gibi, durduğu anlarda ayağını devamlı
frende tutmak zorunda kalmaz. Harekete geçilmek istendiğinde gaz
pedalına basıldığı anda fren kendini otomatik olarak çözer. Hillhold
fonksiyonuyla ise otomobilin yokuş yukarı kalkışlarında, otomatik
frenleme ve fren çözülmesi sayesinde geri kaymasını önlenir. Motorun
çalıştığı anlarda tüm frenleme hidrolik olarak DSC pompası üzerinden
yapılır. Ancak motorun çalışmadığı durumlarda frenleme mekanik olarak
geleneksel el freni mekanizması üzerinden arka akslarda yapılır.
Güvenliğin sağlanması için otomobilin motor çalışırken terk edilmesi
durumunda, gaz pedalına basılarak frenin çözülmesi önlenmiştir

Elektronik Süspansiyon Sertlik Kontrolü "EDC"

Elektronik
süspansiyon sertlik kontrolü, sürüş konforunu olabilecek en iyi sürüş
güvenliği ile birleştirir. Ek olarak bu sistem sayesinde otomobilin yük
durumuna bağlı kalmaksızın her zaman aynı kalan süspansiyon özellikleri
sağlanır. Ayrıca otomobilin sürüşünü etkileyecek her türlü hareketi
sezicilerle sürekli gözlenir. Tüm değerler bir mikroişlemci tarafından
değerlendirilir ve çıkan sonuçlara göre amortisörlere komutlar
gönderilir. Amortisörlerde bulunan valfler sayesinde sertlik kademesiz
olarak ayarlanır ve değişen yol, yük ve sürüş şartlarına göre uyum
sağlanır. Frenlemelerde, yol sathından veya virajlı yollarda
kullanımdan ya da hızlanmalar sonucunda oluşan gövde hareketleri
hissedilir derecede azalır. Ayrıca sürücü, Controller vasıtası ile
"Sport" programı yani daha sportif bir süspansiyon ayarını seçebilir.

iDrive

iDrive,
sürücünün otomobili sezgisel ve interaktif olarak kullanmasını
sağlayan, yenilikçi bir kavramdır. Sayıları azaltılmış düğmeler ve
kumanda elemanları sayesinde, sürücü gözünü yoldan neredeyse hiç
ayırmaz ve otomobilin iç mekanı sadeleşir. Böylece sürüş ve konfor
alanları birbirinden ayrılır. Sürücünün yola konsantre olabilmesi için,
Start/Stop kontrol düğmesi gibi önemli tuşlar sürücünün etrafındaki
alana yerleştirilmiştir. Ayrıca otomatik klima tuşları gibi konfor
fonksiyonlarına yönelik elemanlar ise hem sürücü hem de ön yolcunun
ulaşabileceği şekilde ortadadır. Kontrol Ekranı ve bu ekrana giriş
yapmayı sağlayan ve sezgisel olarak tek el ile kullanılabilen
Controller da bu bölgededir. Controller, sekiz yöne hareket
ettirilebilir. Menüler ise bir rüzgar gülü mantığında
yerleştirilmiştir. Tüm fonksiyonlar hiyerarşik bir şekilde birincil ve
ikincil olmak üzere sıralanmıştır. Radyo ses seviyesi, silecekler, ısı
ayarı veya arka cam rezistanı gibi birincil fonksiyonlar alışıldığı
gibi birer kontrol düğmesi vasıtası ile kullanılır. Anlık tüketim gibi
ikincil fonksiyonlar ise Kontrol Ekranı üzerinden Controller ile
kumanda edilir. Böylece sürücü gerçekten dikkat etmesi gereken şeylere
konsantre olur.

Aktif Hız Kontrolü

Aktif
hız kontrolü, klasik hız kontrolünün (cruise control) geliştirilmiş bir
fonksiyonudur. Bu sistemle radar vasıtası ile önceden seçilmiş bir
hızın sabit tutulması sağlanır. Radar sezici ve kontrol ünitesi
birleştirilmiş ve ön tamponun altında bulunan bir bölgeye
yerleştirilmiştir. Bu donanım sayesinde BMW'niz önde giden bir araca
yaklaştığında, sistem aracı otomatik olarak farkeder ve önceden
belirlenmiş bir mesafeyi (üç değişik ayar mümkün) sabit tutar.
Otomobilin önü açıldığında, hafızada bulunan hıza ulaşmak için otomatik
olarak hızlanır. Fren pedalına yapılacak küçük bir dokunuş, sistemin
devre dışı kalması için yeterlidir. Bu sistem ile sürücü tamamen
trafiğe konsantre olabilir ve böylece sürüş konforu artar. Ancak trafik
durumuna göre sürüş şekli doğal olarak sürücünün sorumluluk alanı
içindedir.

Hi-Fi Professional LOGIC7

Bu
Hifi sistemi, tüm bilinen ses formatlarının 13 hoparlör üzerinden çok
kaliteli bir şekilde verilmesini sağlar. 7 mid-range, 4 tweeter ve 2
adet merkezi yerleştirilmiş subwoofer ile hiçbir sistemle
kıyaslanamayacak bir ses elde edilir. Tweeter'lar ve orta frekans
hoparlörleri (100 mm çaplı) aluminyum membranlara sahip olup,
subwoofer'lar seramik alaşımlıdır. 6 orta frekans hoparlörü dört kapıya
ve arka cam önüne yerleştirilmiştir. Bu hopörlerlerin sonuncusu ise
kokpitin tam ortasına monte edilmiştir. Subwoofer'lar (217 mm çaplı)
ise ön koltukların altında bulunmaktadır. Bu merkezi bas kavramı ile
bas seslerin tüm iç mekana eşit dağılımı sağlanmıştır. Bunu sağlamak
için yüksek performanslı hoparlörler aracın tabanına yerleştirilmiştir.
Böylece eşiklerde bulunan tüm boşluklar hacimli ses üretimi için
kullanılmıştır. Bu düzenleme ile bagaj hacmi daraltılmamış, arka cam
önünde oluşan titreşimler önlenmiş ve bas seslerin çok net bir şekilde
elde edilmesi sağlanmıştır.
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

BMW - BMW Hakkında Empty Geri: BMW - BMW Hakkında

Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 6:27 pm

Adaptif Farlar

Adaptif
far çalışma sisteminde, virajlar alınırken, sensörler araç hızını,
savrulma oranını ve direksiyon açısını tespit ederler. Daha sonra
elektro-mekanik bir sistem, virajın yerleşimine uygun bir biçimde xenon
farların yönünü ayarlayarak yolun ileri kısımlarında azami düzeyde
aydınlanma sağlar. Sizin açınızdan bunun anlamı, gece yolculuklarında
güvenliğinizin belirgin bir biçimde artmasıdır.

Aktif Direksiyon

Nasıl
Servotronic, klasik hidrolik direksiyon yumuşaklığını hıza göre
ayarlayarak konfor ve güvenliği birleştiriyorsa, Aktif Direksiyon
(active steering) da direksiyonun tur sayısını hıza göre ayarlar. Bu
olağanüstü özelliğe sahip bir otomobilde, düşük hızlarda çok kısa turlu
bir direksiyona sahip olur ve hafif direksiyonunuzu çok az çevirerek
park ve manevra kolaylığı yaşarsınız; yüksek hızlarda ise tur sayısı
artarak otomobilin yön tutuş dengesini artırılmış, güvenli ve rahat
kullanımı garantiye alınmış olur.

ASC + T ( Automatic Stability Control + Traction) :

Kalkışlarda
veya buzlu 'kaygan' yollarda viraj dönüşlerinde, tahrik tekerleklerinde
ambelaj (birinde veya her ikisinde, farklı oranlarda dönüş sayısı
artışı) oluşur. Sistem ABS sensörlerinden devir uyarısı alarak 'tahrik
tekerlekleri' serbest tekerleklerden gelen devir sinyaliyle
karşılaştırır. Belli bir değerin üzerinde ambelaj söz konusu olursa
ambele olmuş tekerlekleri bu durumdan kurtarmak için DME (Digital Motor
Electronic) ile haberleşerek motordan gelen torku azaltma yoluna gider.
DME , bu talebi yerine getirmek için: ateşleme zamanını geciktirir,
enjökterlerdeki yakıt miktarını azaltır, gaz kelebeğini kısma
işlemlerini yapar. Buna ek olarak sistem ambelaj oranları arasında sağ
ve solda fark varsa, sağ ve/veya sol tekerlekleri ABS sistemine komut
verilerek frenler; bu arada boylamasına kararlılık da kaybolmaz.

ABS (Antilock Braking System) :

Aracın
frenlenmesi sırasında, yol yüzeyinde lastiklerin tutunabilme gücüne
göre belirli bir fren dozajı aşıldığında tekerlekler bloke olurlar.
Frenlenen tekerlekte oluşan blokaj sorununu çözebilmek için ABS sistemi
fren hidrolik sıvı basıncını belirli bir aralıkta azaltır veya
çoğaltır. Bunun için ABS sistemi 4 tekerlekte de bulunan tekerlek devir
sensörlerinden uyarı alır ve fren hidroliği basıncını düzenler. Bu
durum frenleme sırasında aracın savrulmasını engeller ve kararlığı
artırır. Aracın frenlenmesi sırasında boylamasına kararlılık kaybolmaz;
tekerlekler bloke olmazlar, maksimum frenleme sırasında bile direksiyon
hakimiyeti kaybolmaz, düşük sürtünme katsayılı yollarda frenleme
sırasında tekerleklerde blokaj oluşumu engellenir.

Servotronic

Klasik
hidrolik direksiyon sistemine sahip araçlarda düşük hızlarda sürüş
kolaylığı ve konfor sağlanırken yüksek hızlarda direksiyon cevabının
yumuşak olması nedeniyle aktif güvenlik azaltır. Bu yüzden servotronic
sistem hidrolik direksiyon sisteminin güç desteğini araç hızına bağımlı
kılar. Park manevralarında maksimum konfor, yüksek hızda aktif güvenlik
standardizasyonu ve direksiyon cevabının daha net hissedilmesini sağlar.

DSC (Dynamic Stability Control)

Belli
bir hızın üzerinde viraja girildiğinde araçta oluşan oversteer 'aşırı
dönme' ve understeer 'az dönme' problemlerini algılayarak ASC+T ve ABS
sistemlerini kullanarak problemi fiziksel limitler dahilinde çözen üst
hiyerarşide bir sistemdir.

CBC (Cornering Braking Control)

Otomobil
viraj içinde iken ani frene basıldığında eğer arkadan tahrikli ise
genellikle aracın burnu viraj içine, arkası viraj dışına kayma
eğiliminde olur (oversteering). Önden tahrikli ise genellikle burnu
viraj dışına kayar (understeering). Böyle bir durumda frenleme
esnasında arka tekerleklere gereksiz fazlalıkta fren etkisi
uygulandığında bloke olabilirler. CBC sistemi burada devreye girerek bu
tekerlekteki fren gücünü limitler. Eğer araç sağa doğru bir virajda ise
sağ arka tekerlek sola doğru virajda ise sol arka tekerlekteki devir
sayısı yükselecektir. CBC bu durumda sadece viraj içi arka tekerleğin
devrinin yükselmesini öteki tekerleklere göre engelleyecektir. Bu
durumda araç spin hareketinden korunmuş olacaktır.

DBC (Dynamic Braking Control)

Bu
sistem tamamen sürücünün panik durumlarda frenlemesine yardımcı olacak
şekilde programlanmıştır. DBC fren pedalı basıncını ve ayağın gaz
pedalından çekiliş hızını parametre olarak kullanır. Sürücü aniden
ayağını gazdan çekip frene bastığında, sistem bunu panik durum olarak
algılar ve bir insanın yapamayacağından daha hızlı ve etkili bir frenaj
sağlar. Kısacası tehlikeli durumu algılayıp sürücüden daha önce fren
sistemini gerekli basınçla harekete geçirir bunu hidrolik etki ile
yapar. Daha önce bir rezervuarda toplanan yüksek hidrolik basınç böyle
bir durumda serbest bırakılarak çok hızlı bir şekilde tekerleklere
dağıtılır.

SMG (Sequential Manual Gearbox)

SMG
teknolojisi [1] BMW tarafından Formula yarış arabaları için
geliştirilen ve sonradan günlük kullanım için üretilen BMW'lere adapte
edilen bir şanzımandır. SMG şanzıman otomatik bir düz vites sistemi
olarak düşünülebilir. SMG şanzımanlı BMW'lerde debriyaj vitesi yoktur,
şanzımanın kendi içinde otomatik debriyaj sistemi vardır. Vites orta
konsoldaki vites kolunun ileri ve geri itilmesiyle ve direksiyonın sağ
ve solundaki pedalların geriye çekilmesiyle değiştirilir. BMW
mühendisleri aynı zamanda vitesin ne kadar çabuk değiştirilmesini
kontrol etmek amacıyla orta konsola vites değiştirme hızını ayarlamak
için bir düğme koymuşlardır. En hızlı konuma getirildiğinde vites
saniyenin çok altında değiştirilmekte fakat bu hızlı değişimler arabayı
sarsmaktadır. Yeni bir kullanıcının SMG şanzımana alışması 1 ay kadar
alabilmektedir [2]. Bunun en büyük nedeni ise diğer arabalardaki
otomatik vitesten farklı olarak vites geçişleri sırasında ayağın gazdan
kaldırılmasının gerekliliğidir. SMG şanzıman en çok M serisi arabalarda
tercih edilmektedir, hatta 2006 yılında çıkan M5 serisinde ve 2008
yılında çıkacak olan yeni M3 serisinde SMG şanzıman standart olacaktır.

VANOS
Motor
alt ve üst devir aralıklarında gezinirken, kam millerinin(sübapların
hareketini sağlayan miller, egzantrik mili) sübap açılma-kapanma
avansını değiştirebilen sistemdir.Sonuç olarak daha şişkin bir tork
eğrisi elde edilir. Temelde emme ve egzoz subaplarının kesişme
zamanlamasını arttırıp azaltma prensibi ile çalışır.

Valvetronic

Seri
motor üretiminde benzersiz bir teknolojidir.Valvetronic sayesinde hava
emme valflerinin sürekli değişken hareketleri sağlanarak motorda gaz
kelebeğine ihtiyaç duyulmaz. Daha az tüketim, daha düşük egzoz
emisyonu, bununla beraber daha dinamik ve anında tepkili bir sürüş
avantajı elde edilir.
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

BMW - BMW Hakkında Empty Geri: BMW - BMW Hakkında

Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 6:27 pm

Model Gelişimi
BMW E3 — (1968–1977) 2.5, 2.8, 3.0, 3.3 "New Six" sedans
BMW E9 — (1969–1975) 2800CS, 3.0CS, 3.0CSL "New Six" coupés
BMW E12 — (1972–1981) 5 Series
BMW E21 — (1975–1983) 3 Series
BMW E23 — (1977–1986) 7 Series
BMW E24 — (1976–1989) 6 Series
BMW E26 — (1978–1981) M1
BMW E28 — (1981–1988) 5 Series
BMW E30 — (1982–1991) 3 Series
BMW E31 — (1990–1999) 8 Series
BMW E32 — (1986–1994) 7 Series
BMW E34 — (1988–1995) 5 Series
BMW E36 — (1991–1999) 3 Series
BMW E36/5 — (1995–1998) 3 Series Compact (US market known as "318ti")
BMW E36/7 - (1996-2002) Z3 Series Roadster
BMW E36/8 - (1998-2002) Z3 Series Coupé
BMW E38 — (1994–2001) 7 Series
BMW E39 — (1996–2003) 5 Series
BMW E46/5 — (2000–2004) 3 Series Compact
BMW E46/4 — (1998–2005) 3 Series Sedan
BMW E46/3 — (1999–2005) 3 Series Touring/Sports Wagon
BMW E46/2 — (1999–2006) 3 Series Coupé
BMW E46/C — (1999–2006) 3 Series Convertible
BMW E52 — (2000–2003) Z8
BMW E53 — (2000–2006) X5
BMW E60 — (2004–present) 5 Series
BMW E61 — (2004–2007) 5 Series Touring/Sports Wagon
BMW E63 — (2004–present) 6 Series coupé
BMW E64 — (2004–present) 6 Series convertible
BMW E65 — (2002–2007) 7 Series short wheelbase
BMW E66 — (2002–2007) 7 Series long wheelbase
BMW E67 — (2002–2007) 7 Series Protection
BMW E70 — (2007-present) X5
BMW E83 — (2004–present) X3
BMW E85 — (2003–present) Z4
BMW E86 — (2006–present) Z4 Coupé
BMW E87 — (2004–present) 1 Series
BMW E88 — (2008) 1 Series Convertible
BMW E89 — (2009) Z4 roadster
BMW E90 — (2005–present) 3 Series
BMW E91 — (2005–present) 3 Series Touring/Sports Wagon
BMW E92 — (2006–present) 3 Series Coupé
BMW E93 — (2007–present) 3 Series Convertible
BMW F01 — (2008) 7 Series
BMW F02 — (2009) 7 Series long wheelbase
BMW F03 — (2008) 7 Series Protection
BMW F04 - (2009) 8 Series Light Base
BMW F10 — (2010) 5 Series
BMW F11 — (2012) 5 Series Touring/Sports Wagon
BMW F12 — (2011) 6 Series Coupé
BMW F13 — (2011) 6 Series Convertible
BMW F14 — (2011) LC5
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz