AltıÜstü'de amaç ne? Amaç, seçtiğin maçta iki tarafın atacağı toplam gol sayısının 2 veya daha az mı 3 veya daha fazla mı olduğunu tahmin etmek. Eğer maçta 2 veya altında gol olur diyorsan "Altı" diyorsun. Yok eğer maç bol gollü geçer, 3 veya üstünde gol olur diye tahmi,n ediyorsan "Üstü" diyorsun. |
Bu oyunda kazanmak daha mı kolay? Kesinlikle çünkü bu oyunda 3 yerine sadece 2 seçenek var: Altı ve Üstü. Bu yüzden kazanma ihtimalin daha yüksek. Ayrıca AltıÜstü'yü oynaması çok daha basit. |
Bir örnek kupon doldurursak... Diyelim, iddaa programından, 126 kodlu maçı seçtik. Maçın kod numarası olan 126'yı kupon üzerindeki "maç kodu" bölümünde aşağıdaki gibi işaretliyoruz. |
Bu maçta en az 5 gol olur dedik. 5 gol 3'ten fazla. Demek ki "Üstü" yani "ilk yarı" bölümündeki "2" saysını işaretliyoruz |
Eğer bu maçta iki veya daha az gol olur deseydik "Altı" yani ilk yarı bölümündeki "1" i işaretleyecektik. |
Nelere dikkat etmen gerekiyor? -Minimum maç sayısı farklı belirtilmedikçe AltıÜstü'yü en az 4 maç için oynayabilirsin -Maç sonucu için üçlü maç, ikili maç yada tekli maç açılırsa, bu AltıÜstü içinde geçerli olur. -Sadece, ilk yarı / maç sonucu oyununun açıldığı maçlar için AltıÜstü oranı yayınlanır. |
nasıl oynanır
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°1
nasıl oynanır
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°2
Geri: nasıl oynanır
Maç Sonucu Oynamak için : |
Program’dan, tahminde bulunmak istediğin maçı seçiyorsun (Örnek: 213). Maçın kodunu, kupondaki Maç Kodu alanına yukarıdan aşağıya doğru işaretliyorsun. Daha sonra, kupon üzerinde bu maçın kesin sonucunu Maç Sonucu alanına 1, 0 , 2, cinsinden işaretliyorsun. 1: Ev sahibi takımın galibiyeti 0: Beraberlik 2: Deplasman takımının galibiyeti 213 kodlu maçta Glasgow Rangers’ın kazanacağına inandığın için maç sonucu alanında 1’i işaretliyorsun. |
NOT: Maç Sonucu oyununda, bir maç için aynı satırda en fazla 2 tahminde bulunabilirsin (213 kodlu maç için 1 ve 0 gibi). İkili tahmin durumunda, oluşturacağın kolon sayısı arttığından, hem kazanma şansın hem de ödeyeceğin bedel artacaktır. |
En az 4 maçla, her maç için tek tahminde bulunarak, 1 kolon oluşturmuş oluyorsun. 1 kolonun bedeli 1 YTL’dir. Misli Alanı’nda işaretleme yaparak, kazancını ve kupon bedelini artırıyorsun. |
Diyelim ki, Misli Alanı’nda 5’i işaretledin. O zaman, 1 YTL x 5 MİSLİ = 5 YTL ödüyorsun. |
Kazanmak için, işaretlediğin bütün maçları doğru tahmin etmen gerekir. Bu durumda, Kolon Bedeli x Misli Oranı x (Maçların Oranlarının çarpımı); 1 YTL x 5 Misli x (2.20 x 2.80 x 1.90 x 2.00)=117 YTL kazanıyorsun. |
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°3
Geri: nasıl oynanır
İlk Yarı / Maç Sonucu Oynamak için : |
Maç kodunu, maç satırında işaretledikten sonra, ilk yarı alanına, ilk yarının sonucunu; maç sonucu alanına da aynı maçın sonucunu 1,0,2 olarak işaretliyorsun.Aksi belirtilmediği sürece bu şekilde kupon üzerinde, en az 2 maç işaretlemen gerekiyor. |
Sadece İlk Yarı / Maç Sonucu oynayarak, en az 2 maçla, 1 kolon oluşturmuş oluyorsun. 1 kolonun bedeli 1YTL’dir.Misli Alanı’nda işaretleme yaparak, kazancın ve kupon bedelini artırabilirsin. Diyelim ki, Misli Alanı’nda 5’i işaretledin. O zaman, 1YTL x 5 misli = 5 YTL ödüyorsun. |
Bu durumda, işaretlediğin bütün maçları doğru tahmin etmen gerekir. Kolon Bedeli x Misli Oranı x (Maçların oranlarının çarpımı);1 YTL x 5 misli x (4.40 x 27.50) = 605 YTL kazanıyorsun. |
NOT: İkili Tahmin özelliği İlk Yarı / Maç Sonucu oyununda bulunmaz. Uyar›: Aynı kupon üzerinde Maç Sonucu ve İlk Yarı / Maç Sonucu oyunları birlikte oynanabilir. |
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°4
Geri: nasıl oynanır
Maç Skoru oynamak için : | ||||||||
Programı eline alıp, Maç Skoru bölümüne bakıyorsun. | ||||||||
Seçtiğin maçın kodunu kupona yukarıdan aşağı doğru işaretliyorsun. Ev sahibi takımın gol sayısını üst satıra, deplasman takımının gol sayısını alt satıra işaretliyorsun. Unutma, Maç Skoru Oyunu'nda TEK BİR MAÇA bile oynayabiliyorsun. Arsenal kendi sahasında Chelsea'ye 3 gol atar, hiç gol yemez dedin. | ||||||||
Misli alanında da 5'i işaretledin | ||||||||
1YTL x 5 Misli = 5YTL ödüyorsun. | ||||||||
| ||||||||
Skoru doğru tahmin ettiysen bakalım ne kazanıyorsun : | ||||||||
1YTL x 5 Misli x 16,00 = 80YTL | ||||||||
Uyarılar: Maç Skoru Oyunu'nda en az 1, en çok 15 maça tahminde bulunulabilir. Maç Skoru Oyunu, Maç Sonucu ve/veya İlk Yarı / Maç Sonucu oyunlarıyla kombine edilebilir. Maç Skoru Oyunu'nda Çifte Şans özelliği bulunmaz. Maç Skoru Oyunu'nda bir satırda birden fazla tahmin yapılamaz. |
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°5
Geri: nasıl oynanır
Çifte Şans Nedir? |
Çifte Şans, Maç Sonucu oyununda kazanma Şansın artırırken, ödeyeceğin bedelin sabit kalmasını sağlar. Aşağıdaki örnek kuponu oynadığını varsayalım. |
Diyelim ki, 231 kodlu maçın beraberlikle mi yoksa deplasman takımının galibiyetiyle mi sonuçlanacağına karar veremedin. O zaman, hem O’ı (beraberlik) hem de 2’yi (deplasman takımının galibiyeti) işaretliyorsun. Çifte Şans (Ç) kutucuğunu da işaretleyip, tek tahmin yapmış gibi bedel ödeyerek, kazanma şansın artırıyorsun. |
Çifte şans kutucuğunu işaretlediğin ve diğer maçlara da tek tahminde bulunduğun için, toplam 1 kolon oluşturuyorsun. Misli Alanı’nda 10’u işaretlemiştin.1YTL x 10 misli=10YTL ödüyorsun. |
Kazanman için bütün tahminlerinin doğru olması gerekiyor. Bu durumda, 1 YTL x 10 Misli x (25.00 x 1.14 x 3.20 x 2.70 x 2.70) = 6.648,48 YTL kazanıyorsun. |
NOT: Çifte şans özelliği ilk Yarı / Maç Sonucu oyununda bulunmaz. |
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°6
Geri: nasıl oynanır
Misli kazancını ve kolon bedelini artırmanı sağlıyor.
Misli alanında 5’i işaretledin, kolon bedelin ve kazancın 5 ile çarpılacak.
Hem 2’yi hem 3’ü işaretlersen, kolon bedeli ve kazancın bu iki seçeneğin çarpımı kadar katlanacak. Yani, 2 x 3 = 6.
Bu şekilde, Misli alanında maksimum 3 adet rakam işaretleyebiliyorsun.
Diyelim ki, yukarıdaki kuponu oynadın ve Misli alanında 100’ ü işaretledin.
Bu şekilde oynayarak 1 kolon oluşturduğun için
1YTL x 100 misli = 100YTL
Tüm tahminlerin doğru ise,
Kolon bedeli x Misli x Kolon oranı tutarında kazanç elde ediyorsun.
Toplam kazanç:
1 YTL x 100 misli x (5,00 x 2,75 x 3,20 x 4,20) =18.480 YTL
1 YTL x 100 misli x 184,8 = 18.480 YTL kazanıyorsun.
Misli alanında 5’i işaretledin, kolon bedelin ve kazancın 5 ile çarpılacak.
Hem 2’yi hem 3’ü işaretlersen, kolon bedeli ve kazancın bu iki seçeneğin çarpımı kadar katlanacak. Yani, 2 x 3 = 6.
Bu şekilde, Misli alanında maksimum 3 adet rakam işaretleyebiliyorsun.
Diyelim ki, yukarıdaki kuponu oynadın ve Misli alanında 100’ ü işaretledin.
Bu şekilde oynayarak 1 kolon oluşturduğun için
1YTL x 100 misli = 100YTL
Tüm tahminlerin doğru ise,
Kolon bedeli x Misli x Kolon oranı tutarında kazanç elde ediyorsun.
Tahminler 121 131 443 546 | Oranlar 5,00 2.75 3,20 4,20 |
Misli: 100 | |
Bahis oranı: 184,8 |
Toplam kazanç:
1 YTL x 100 misli x (5,00 x 2,75 x 3,20 x 4,20) =18.480 YTL
1 YTL x 100 misli x 184,8 = 18.480 YTL kazanıyorsun.
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°7
Geri: nasıl oynanır
Banko Nedir? |
Futbol bilgini kullanarak ödeyeceğin bedeli azaltabilirsin. SİSTEM’li oynarken, güvendiğin maçları BANKO (B) olarak işaretleyerek üretilecek kolon sayısını düşürebilirsin. Böylece daha az bedel ödemiş olursun. Unutma, banko seçtiğin maçları mutlaka doğru tahmin etmelisin. |
Örnek olarak, 7 maça tahminde bulunuyorsun.3 Maçı BANKO olarak işaretliyorsun. |
Bankoların dışında kalan 4 maçta kendine 1 hata hakkı tanımak, başka bir deyimle sadece 3 doğru tahminin olsada kazanmak için SİSTEM ALANI ’nda 3’ü işaretledin. |
SİSTEM TABLOSU ’na bakıyorsun ve 4 maça tahminde bulunup, Sistem alanında 3’ü işaretlersen toplam 4 kolon oluşturduğunu görüyorsun.MİSLİ ALANI’nda da 10’u işaretledin. |
Sistemli oynayarak 4 kolon oluşturduğun ve MİSLİ ALANI ’nda da 10’u işaretlediğin için, 1YTL x 4 kolon x 10 misli = 40 YTL ödüyorsun. |
Diyelim ki, Banko maçları ve bunların dışında kalan 4 maçtan 3’ünü doğru tahmin ettin. Bu durumda 1 kolon oluşturmuş oluyorsun ve bu kolon kazanmanı sağlıyor. |
Kazancını hesaplamak için, Kazanan Kolon Bedeli x Misli Oranı x (Doğru tahmin edilen maçların oranları çarpımı); 1YTL x 10 misli x (25.00 x 1.90 x 27.50 x 3.20 x 2.50 x 2.70) = 282.150YTL kazanıyorsun. |
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°8
Geri: nasıl oynanır
AsiRuH- yönetici
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
- Post n°9
Geri: nasıl oynanır
oyun kuralları
• | Maç Sonucu Oyunu'nda bir satırda en fazla 2 tahminde bulunmalısın. Bir maç için "1"i ve "0"ı işaretledikten sonra bir de "2"yi seçemezsin. |
• | İlk Yarı / Maç Sonucu ve Maç Skoru Oyunlarında bir satırda birden fazla tahminde bulunamazsın. |
• | Bir kuponda bir maça ya Maç Sonucu Oyunu, İlk Yarı / Maç Sonucu Oyunu ya da Mac Skoru oyunu oynayabilirsin. |
• | Oranlar, maçlar oynanıncaya kadar değişebilir. Geçerli oranlar, İddaa oynadıktan sonra elindeki bilette bulunan oranlardır. |
• | Kuponda işaretlenecek minimum maç tahmini sayısını Program'da bulabilirsin. |
• | Bir kuponda hem Maç Sonucu Oyunu hem İlk Yarı / Maç Sonucu Oyunu hem de Maç Skoru Oyunu oynayabiliyorsun. |
• | Tahminde bulunmuş olduğun maç sayısından büyük bir sayıyı Sistem alanında işaretleyemiyorsun. |
• | Sistem alanında "HEPSİ" kutucuğunu işaretlersen, 1'den tahmin edilen maç sayısına kadar -maç sayısı dahil olmak üzere-olan tüm Sistem kombinasyonları yapılır. |
• | Sistem alanında -0 hariç- herhangi bir sayı ile "HEPSİ" kutucuğunu işaretleyince, işaretlenen sayıdan tahmin edilen maç sayısına kadar -işaretlenen sayı ve maç sayısı dahil olmak üzere- olan tüm Sistem kombinasyonları yapılır. |
• | Banko'yu bilemediğin takdirde kuponun yatıyor. |
• | Sistem'li oynadığında, kuponumda sadece işaretlemiş olduğum Bankoların olduğu bir kolon daha olsun dersen, Sistem alanında "0"ı işaretliyorsun. |
• | İddaa Oyunu'nu 18 yaşından büyükler oynayabilir. |
• | Bir İddaa kuponunda oyun, 2500 kolonu geçemez. |
• | Bir kolon fiyatı 1 YTL'dir. |
• | Programda MBS sütununda sayı belirtilmediği sürece, Maç Sonucu Oyunu ıçın en az 4, İlk Yarı - Maç Sonucu Oyunu için ise en az 2 adet maç tahmininde bulunabiliyorsun. Maç Skoru Oyunu için tek maça tahminde bulunabilirsin. Her üç oyun için en fazla 15 maça tahminde bulunabilirsin. |
• | Maç Sonucu Oyunu'nda MBS sütununda : •“3" olarak belirtilen maçlar için, 3 tane maç tahmini, •"2" olarak belirtilen maçlar için, 2 tane maç tahmini, •"1" olarak belirtilen maçlar için, 1 tane maç tahmini yapabilirsin. |
• | İlk Yarı/Maç Sonucu Oyunu'nda MBS sütununda "1" olarak belirtilen maçlar için, 1 tane maç tahmini yapabilirsin. |
• | Çifte Şans bölümünde "-" işareti görüldüğünde, bu olasılık için herhangi bir oran verilmemiş demektir. |
• | Tüm tahminler, bir futbol maçının 90 dakikalık süresine (hakem tarafından sakatlanmalar ve diğer nedenlerle oluşan duraklama dahil olmak üzere) göre düzenlenmiştir. Uzatmalar, "altın gol" veya penaltı atışları tahminlere ilişkin sonuçları etkilemez. |
• | Bir maç kupon kabulü için esas alınan saatten daha erken başlarsa: •Bu maçı içeren ve maçın başlangıç saatinden önce oynanan kuponlar kabul edilir. •Bu maçı içeren ancak maçın başlangıç saatinden sonra oynanan kuponlar kabul edilir. Ama karşılaşmanın oranı bir (1) olarak kabul edilir. |
• | Bir maç: •İptal edilirse veya •Yerel saatle Programda belirtilen tarihi müteakip bir günden fazla ertelenirse, •İkinci yarının başlangıcından önce ertelenirse ve erteleme anıyla maçın normal süresi arasındaki süre Programda belirtilen günü takip eden gün içerisinde oynanmazsa (yerel saatle), •Program yayınlandıktan sonra ev sahibi /deplasman takımları yer değiştirmesi ve tarafsız sahada oynama durumunda, •Rakipler değişirse; karşılaşmaların maç, ilk yarı /normal süre sonucuna ve maçın skoruna ilişkin tahminler kabul edilir. Ama karşılaşmanın oranı bir (1) olarak kabul edilir. Bu durumda, Programda yer alan oynanabilecek maç sayısı en az ikiye düşene kadar Oyuncu oynamaya devam edebilir. Programda oynanabilecek tek maç kalması halinde, MBS sütununda 1 olarak belirtilmiş ise, tek tahmin bulunan kolonlar geçerliliğini korur. Bu gerekleri karşılamayan kolonlar, oyuna katılamazlar ve bu kolonlar için ödenen tutar, oyuncunun oynadığı tüm karşılaşmalar sona erdikten sonra oyuncuya iade edilir. |
• | Bir maç ikinci devresi esnasında ertelenirse ve maçın geri kalan süresi, Programda resmi olarak belirtilen günü müteakip bir takvim günü içinde oynanmazsa (yerel saatle), geçerli sonuç olarak, maç, ilk yarı /maç sonucu veya maçın skoru erteleme anındaki sonuç ve skor olarak kabul edilir. |
• | Bir maç, maç başladıktan sonra ertelenir ve Programda resmi olarak belirtilen günden itibaren bir takvim günü içinde yeniden oynanır ve sonuçlanırsa (yerel saatle), geçerli maç, ilk yarı /maç sonucu veya maçın skoru maçın tamamlandığı andaki sonuç ve skordur. |
• | Sunulan etkinliklere ilişkin veri veya belirli bir bilginin Program'da bulunmaması veya hatalar olduğunun fark edilmesi veya Program'ın dağıtımının gecikmesi durumunda, Spor Toto Teşkilatı, bu hususları mümkün olan diğer yollarla bildirme hakkına sahiptir. |
• | Handikap (H): Maçların oranlarını dengelemek için zayıf takıma verilen gol avansıdır. Diyelim bir maçta ev sahibi takım favori, handikapı da 2 olsun. Ev sahibi takım ancak 3 farklı galibiyette kazanmış sayılır. Ev sahibi takımın 2 farklı üstünlüğünde maç berabere bitmiş kabul edilir. |