Arama motorlarına kayıt neden önemli
Bir web sitesinin
amacı birilerine ulaşmaktır. Bunun bir çok yolu vardır. Bu
yollardan bir tanesi ve belkide en önemlisi arama motorlarına
siteyi kayıt etmektir. Arama motorlarına kayıt önemli bir işlemdir
ve mutlaka en güzel şekilde yapılmalıdır.
Binbir emek vererek
bir web sitesi oluşturdunuz veya bir tasarımcıya web sitenizi belli bir
miktar ücret karşılığında yaptırdınız. Çok güzel bir
web siteniz oldu. Peki yeterli mi?
Web siteleri eğer
ziyaretçileri var ise anlamlıdır. Bu ziyaretçi kitlesi
sitenin durumuna göre değişiklik gösterebilir. Belki sadece
şirketinizden bir kaç kişinin görmesini ve kullanmasını
istediğiniz bir siteniz vardır. O zaman sadece onlara söylemeniz
ve adresini vermeniz yeterli olacaktır.
Peki ya hemen herkesin
girmesini istediğiniz bir siteniz var ise ne olacak? Mesela bir
ürünün tanıtımını yaptığınız bir siteniz var ve bu
ürüne ne kadar çok kişi ulaşırsa siz o kadar kâr
edeceksiniz. Bu durumda farklı yöntemler ile sitenizi tanıtmak
zorundasınız. Mesela gazetelere reklam verebilir, radyo ve tv
kullanabilirsiniz. Bunlar bir maliyettir ve ulaşabileceği kitle sayısı
nispeten azdır. Daha hızlı ve pratik bir yöntem arama motorlarına
sitenizi kayıt ettirmektir.
Genel olarak ücretsiz olan bu
işlem bazı arama motorları ve web dizinlerinde ücretli de
olabilir. Mesela bazı firma rehberleri gibi. Bu bizim konu dışımız
olduğundan şuan için bu konuya girmiyoruz. Biz arama motorlarına
kayıt işleminin önemi üzerinde duracağız. Siteniz mesela
buzdolabı satışı için olsun. Siz bir buzdolabı satıcısısınız ve
buzdolabı arayanların size ulaşmalarını istiyorsunuz. Şimdi bir web
kullanıcısının nasıl davrandığına bakalım.
Bir web kullanıcısı
bildiği bir adres var ise onu tarayıcısının adres çubuğuna yazar
ve o adrese gider. Fakat bir konu üzerinde araştırma yapıyorsa ilk
olarak kullandığı arama motorunda aradığı kelime / kelimeleri aratır.
Mesela şuan için en çok kullanılan arama motorlarından
google ye girer ve buzdolabı kelimesini aratır. Sonuç olarak
google buzdolabı ile ilgili sitelerin bir listesini verir ve kişi o
siteleri ziyaret ederek aradığına ulaşmaya çalışır. Bu
açıdan arama motorlarına kayıt oldukça önemlidir.
Çünkü çoğu site arama motorları sayesinde
bulunur.
Peki bir arama motoruna kayıt yeterli midir? Bu sizin
istediğiniz ziyaretçi sayısı ile doğrudan orantılıdır. Ne kadar
çok arama motoruna kayıtlı olursanız o kadar çok
ziyaretçi çekme şansınız vardır. Ama mesela biz
Türkiye'den ziyaretçiler bekliyor isek sitemizi Japonya'ya
ait bir arama motoruna kayıt etmemizin bir anlamı yoktur. Genel olarak
uluslararası olarak geçen google, msn, yahoo, dmoz gibi arama
motorları ve de yerli olan list2000, arabul gibi arama motorlarına
kayıt olmanız yeterlidir.
Aslında arama motorlarına kayıt olmak
işlemin en kolay ve ilk adımıdır. Daha zor ve aslında kayıt olmadan
önce yapılması gerekenlerde vardır. Sitenin arama motorlarına
göre ayarlanması işlemi. Bu belli incelikler gerektiren bir
konudur ve dikkatli bir şekilde ele alınması gerekmekterdir. Mesela siz
buzdolabı kelimesi arandığında ilk sayfada ve hatta ilk sırada mısınız?
Yoksa beşinci , onuncu veya daha ilerlerdeki sayfalarda mısınız?
Yapılan araştırmalara göre arama motorlarında arama yapanların
genel eğilimi ilk sayfadan sonrasına gidenlerin sayısının yaklaşık
yüzde yirmi kadar olduğu yönündedir.
Bir web sitesinin
amacı birilerine ulaşmaktır. Bunun bir çok yolu vardır. Bu
yollardan bir tanesi ve belkide en önemlisi arama motorlarına
siteyi kayıt etmektir. Arama motorlarına kayıt önemli bir işlemdir
ve mutlaka en güzel şekilde yapılmalıdır.
Binbir emek vererek
bir web sitesi oluşturdunuz veya bir tasarımcıya web sitenizi belli bir
miktar ücret karşılığında yaptırdınız. Çok güzel bir
web siteniz oldu. Peki yeterli mi?
Web siteleri eğer
ziyaretçileri var ise anlamlıdır. Bu ziyaretçi kitlesi
sitenin durumuna göre değişiklik gösterebilir. Belki sadece
şirketinizden bir kaç kişinin görmesini ve kullanmasını
istediğiniz bir siteniz vardır. O zaman sadece onlara söylemeniz
ve adresini vermeniz yeterli olacaktır.
Peki ya hemen herkesin
girmesini istediğiniz bir siteniz var ise ne olacak? Mesela bir
ürünün tanıtımını yaptığınız bir siteniz var ve bu
ürüne ne kadar çok kişi ulaşırsa siz o kadar kâr
edeceksiniz. Bu durumda farklı yöntemler ile sitenizi tanıtmak
zorundasınız. Mesela gazetelere reklam verebilir, radyo ve tv
kullanabilirsiniz. Bunlar bir maliyettir ve ulaşabileceği kitle sayısı
nispeten azdır. Daha hızlı ve pratik bir yöntem arama motorlarına
sitenizi kayıt ettirmektir.
Genel olarak ücretsiz olan bu
işlem bazı arama motorları ve web dizinlerinde ücretli de
olabilir. Mesela bazı firma rehberleri gibi. Bu bizim konu dışımız
olduğundan şuan için bu konuya girmiyoruz. Biz arama motorlarına
kayıt işleminin önemi üzerinde duracağız. Siteniz mesela
buzdolabı satışı için olsun. Siz bir buzdolabı satıcısısınız ve
buzdolabı arayanların size ulaşmalarını istiyorsunuz. Şimdi bir web
kullanıcısının nasıl davrandığına bakalım.
Bir web kullanıcısı
bildiği bir adres var ise onu tarayıcısının adres çubuğuna yazar
ve o adrese gider. Fakat bir konu üzerinde araştırma yapıyorsa ilk
olarak kullandığı arama motorunda aradığı kelime / kelimeleri aratır.
Mesela şuan için en çok kullanılan arama motorlarından
google ye girer ve buzdolabı kelimesini aratır. Sonuç olarak
google buzdolabı ile ilgili sitelerin bir listesini verir ve kişi o
siteleri ziyaret ederek aradığına ulaşmaya çalışır. Bu
açıdan arama motorlarına kayıt oldukça önemlidir.
Çünkü çoğu site arama motorları sayesinde
bulunur.
Peki bir arama motoruna kayıt yeterli midir? Bu sizin
istediğiniz ziyaretçi sayısı ile doğrudan orantılıdır. Ne kadar
çok arama motoruna kayıtlı olursanız o kadar çok
ziyaretçi çekme şansınız vardır. Ama mesela biz
Türkiye'den ziyaretçiler bekliyor isek sitemizi Japonya'ya
ait bir arama motoruna kayıt etmemizin bir anlamı yoktur. Genel olarak
uluslararası olarak geçen google, msn, yahoo, dmoz gibi arama
motorları ve de yerli olan list2000, arabul gibi arama motorlarına
kayıt olmanız yeterlidir.
Aslında arama motorlarına kayıt olmak
işlemin en kolay ve ilk adımıdır. Daha zor ve aslında kayıt olmadan
önce yapılması gerekenlerde vardır. Sitenin arama motorlarına
göre ayarlanması işlemi. Bu belli incelikler gerektiren bir
konudur ve dikkatli bir şekilde ele alınması gerekmekterdir. Mesela siz
buzdolabı kelimesi arandığında ilk sayfada ve hatta ilk sırada mısınız?
Yoksa beşinci , onuncu veya daha ilerlerdeki sayfalarda mısınız?
Yapılan araştırmalara göre arama motorlarında arama yapanların
genel eğilimi ilk sayfadan sonrasına gidenlerin sayısının yaklaşık
yüzde yirmi kadar olduğu yönündedir.