Seher Vakti Günahlardan Arinmak Isteyenler Yokmu
Seher vakti; ikinci fecrin doğumu öncesi vakittir. Yani
takvimlerde imsak diye bildirilen saat gelmeden önceki vakit. Bu
vakitte uyananlar, namaz ve duâ ile Allaha sığınanlar, tevbe ve
istiğfar ederek gözyaşı dökenler Kurânda takdir
edilmiştir.
Çünkü bu vakitte ihlâs daha fazla yaşanır, riya
daha az ibadetlerimizle uğraşır, ALLAH korkusu içimizde
zirvededir, Allahtan daha fazla umarız.
Bir âyette, ALLAHın rızası ve cennet nimetleri sabredenlerin,
doğruluktan şaşmayanların, huzurda boyun bükenlerin, hayra
harcayanların ve seher vakitlerinde istiğfar edip yalvaranlarındır
buyuran Cenâb-ı Hak bir diğer âyette; Şüphesiz ki
takva sahipleri Rablerinin kendilerine verdiği sevabı almış olarak
cennet bahçelerinde ve pınar başlarında bulunacaklardır.
Çünkü onlar bundan önce iyilik yapıyorlardı.
Onlar geceleyin pek az uyurlardı. Onlar seher vakitlerinde Allahtan
bağışlanma dilerlerdi buyurur.
Peygamber Efendimiz (asm), seher vaktinde bizi çok yakından ilgilendiren bir yüksek takdiri şöyle bildirmiştirllah
Tebâreke ve Teâlâ, her gece, gecenin son
üçte biri kalınca dünya semasına iner ve şöyle
buyurur: Mülkün sahibi benim! Kim ki bana duâ ederse,
ona cevap veririm. Kim ki benden isterse ona veririm. Kim ki bana
istiğfar ederse onu bağışlarım. Tan yeri ağarıncaya kadar bu
böylece devam eder.
Mümkün mertebe bu çağrıya uymaya doyum olur mu?
Yatsı namazı açısından vaktin sonuna yaklaşılmış olan bu vakitte
uyanmak ve bu vakitte teheccüt namazı kılmak, ardından da gecenin
son namazı olarak vitir namazı kılmak sünnettir. Peygamber
Efendimiz (asm) gecenin üçte ikisi geçtiğinde
kalkar, teheccüt namazı kılar ve ardından son olarak vitir namazı
kılarlardı.
Bediüzzaman Hazretlerinin müşahedesiyle teheccüd namazı,
ALLAHın izniyle, lüzumlu bir ışık hükmünde, kabir
gecesinde ve berzah karanlığında müminleri karanlıkta
bırakmayacaktır.
Şuna dikkat edelim: Bu vakitte namaz kılmak için uyanmamız
sebebiyle sabah namazını riske etmeyelim. Eğer sabah namazı riske
girecekse, alışıncaya kadar vitir namazını yatsı namazının ardından
yatsı vaktinde yatmadan önce kılmak da sünnete uygundur.
Sabah namazını hiçbir şekilde riske etmemeliyiz. İşi gereği gece
uyanmayan, fakat sabah namazını ihmal de etmeyenler, sabah namazını
kılmak sûretiyle seher vakti feyzini inşALLAH almış olurlar.
Dipnotlar:
1- Âl-i İmrân Sûresi, 3/17
2- Zâriyât Sûresi, 51/15-18
3- Tirmizî, Namaz, 326
4- Sözler, s. 46
Seher vakti; ikinci fecrin doğumu öncesi vakittir. Yani
takvimlerde imsak diye bildirilen saat gelmeden önceki vakit. Bu
vakitte uyananlar, namaz ve duâ ile Allaha sığınanlar, tevbe ve
istiğfar ederek gözyaşı dökenler Kurânda takdir
edilmiştir.
Çünkü bu vakitte ihlâs daha fazla yaşanır, riya
daha az ibadetlerimizle uğraşır, ALLAH korkusu içimizde
zirvededir, Allahtan daha fazla umarız.
Bir âyette, ALLAHın rızası ve cennet nimetleri sabredenlerin,
doğruluktan şaşmayanların, huzurda boyun bükenlerin, hayra
harcayanların ve seher vakitlerinde istiğfar edip yalvaranlarındır
buyuran Cenâb-ı Hak bir diğer âyette; Şüphesiz ki
takva sahipleri Rablerinin kendilerine verdiği sevabı almış olarak
cennet bahçelerinde ve pınar başlarında bulunacaklardır.
Çünkü onlar bundan önce iyilik yapıyorlardı.
Onlar geceleyin pek az uyurlardı. Onlar seher vakitlerinde Allahtan
bağışlanma dilerlerdi buyurur.
Peygamber Efendimiz (asm), seher vaktinde bizi çok yakından ilgilendiren bir yüksek takdiri şöyle bildirmiştirllah
Tebâreke ve Teâlâ, her gece, gecenin son
üçte biri kalınca dünya semasına iner ve şöyle
buyurur: Mülkün sahibi benim! Kim ki bana duâ ederse,
ona cevap veririm. Kim ki benden isterse ona veririm. Kim ki bana
istiğfar ederse onu bağışlarım. Tan yeri ağarıncaya kadar bu
böylece devam eder.
Mümkün mertebe bu çağrıya uymaya doyum olur mu?
Yatsı namazı açısından vaktin sonuna yaklaşılmış olan bu vakitte
uyanmak ve bu vakitte teheccüt namazı kılmak, ardından da gecenin
son namazı olarak vitir namazı kılmak sünnettir. Peygamber
Efendimiz (asm) gecenin üçte ikisi geçtiğinde
kalkar, teheccüt namazı kılar ve ardından son olarak vitir namazı
kılarlardı.
Bediüzzaman Hazretlerinin müşahedesiyle teheccüd namazı,
ALLAHın izniyle, lüzumlu bir ışık hükmünde, kabir
gecesinde ve berzah karanlığında müminleri karanlıkta
bırakmayacaktır.
Şuna dikkat edelim: Bu vakitte namaz kılmak için uyanmamız
sebebiyle sabah namazını riske etmeyelim. Eğer sabah namazı riske
girecekse, alışıncaya kadar vitir namazını yatsı namazının ardından
yatsı vaktinde yatmadan önce kılmak da sünnete uygundur.
Sabah namazını hiçbir şekilde riske etmemeliyiz. İşi gereği gece
uyanmayan, fakat sabah namazını ihmal de etmeyenler, sabah namazını
kılmak sûretiyle seher vakti feyzini inşALLAH almış olurlar.
Dipnotlar:
1- Âl-i İmrân Sûresi, 3/17
2- Zâriyât Sûresi, 51/15-18
3- Tirmizî, Namaz, 326
4- Sözler, s. 46