.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    GUSÜL İLE İLGİLİ MESELELER..

    by_efsane
    by_efsane
    azimli üye
    azimli üye


    Erkek
    mesaj sayısı : 113
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 21/04/09

    GUSÜL İLE İLGİLİ MESELELER.. Empty GUSÜL İLE İLGİLİ MESELELER..

    Mesaj  by_efsane Çarş. Nis. 22, 2009 7:15 pm

    1 - Soru: Gusul abdesti ile namaz kılınabilir mi?

    Cevap: Gusül abdesti ile namaz kılınabilir. Bunda hiçbir mahzur yoktur. (Mecmua-i Cedide, s. 11)

    2 - Soru: Gusül yaptıktan sonra, içeride kalan meni,
    şehvetsiz olarak tenasül uzvundan dışarı çıksa gusül
    icap eder mi?

    Cevap: Gusletmeden önce idrar yapmış, en az 40 adım
    yürümüş veya biraz uyumuşsa, tekrar gusle lüzum
    yoktur. Ama bunların hiçbirini yapmadan gusletmiş ve ondan sonra
    meni gelmişse yıkanmalıdır.

    3 - Soru: Cünüp kimsenin yemek yemesi veya su içmesi caiz midir?

    Cevap: Mekruhtur. Üzerinde bu hal devam ederken yiyip içmek
    mecburiyetinde kalan kimse, önce elini ve ağzını yıkamalı, sonra
    yiyip içmelidir. Zira ağzını yıkamadan yiyip içmek
    tenzihen mekruhtur. Bunun sebebi ise, cünüp ağzı ile
    içilen şeyin "kullanılmış su" hükmünde olmasıdır.
    Kullanılmış bir suyun içilmesi ise mekruh
    görülmektedir.

    4 - Soru: Durduğum evin müstakil banyosu yok, ev sahibine
    sorduğumda mutfağı gösterdi. Acaba bu durum karşısında mutfakta
    banyo yapabilir miyim?

    Cevap: Zaruret karşısında mutfakta gusletmenizde bir mahzur yoktur.

    5 - Soru: Kadınların tırnaklarına sürdükleri oje, gusle mani midir?

    Cevap: Oje, kına gibi sadece renk yapan bir madde değil, tırnak
    üzerinde donan ve tabaka teşkil eden bir solisyondur. Bu madde,
    altına suyun işlemesine engel olduğu için, gusle manidir. Bu
    kimsenin, tırnağındaki oje temizlenmeden yapacağı gusül ile
    cünüplükten kurtulması mümkün değildir.

    6 - Soru: Halk arasındaki "gusül yapılacak yerde Euzü ve
    Besmele çekilmeyecek. Zira orada ALLAH'ın adı anılmaz"
    sözü doğru mu?

    Cevap: Gusle Besmele ile başlamakta hiçbir mahzur yoktur.
    Bilakis, Besmele çekmek sünnettir. (Büyük İslam
    İlmihali, taharetlerle ilgili bölüm, madde: 195/1)

    7 - Soru: Avret mahallinin tıraş edilmesi en az kaç günde yapılmalı, en fazla kaç günde yapılabilir?

    Cevap: Bu tıraş en az yedi gün sonra tekrarlanmalı, en fazla
    müddet olarak da 40 günü geçmemelidir. (Feteva-i
    Hindiye, c. 5, s. 357) Bu tıraşa göbeğin alt kısmından başlayıp,
    kasık kısımlarını temizlemek gerekir. (Aynı eser c.5,s. 358)

    8 - Soru: Cünüp olmadığı halde yalnız etek tıraşı olmaktan dolayı gusül icap eder mi?

    Cevap: Etek tıraşı, guslü gerektirmez.

    9 - Soru: Güneşte ısıtılan su ile gusül abdesti almak caiz olur mu?

    Cevap: Evet, kerahatle caizdir.

    10 - Soru: Bir kimse gece rüyasında ihtilam olsa ve yine
    rüyasında yıkansa bu şahıs gusletmiş olur mu, yani pislikten
    temizlenmiş olur mu?

    Cevap: Rüyada ihtilam olan şahıstan meni çıktığı
    için uyandığında gusletmesi farz olur. Rüyada yıkanmak,
    hakiki değil hayalden ibarettir. Rüyadaki yıkanma ile bir insan
    cünüplükten kurtulamaz.

    11 - Soru: Gusül abdesti alırken abdest dualarını okumakta mahzur var mıdır?

    Cevap: Gusül ederken dua okumak mekruhtur. Ancak, gusle başlarken
    besmele çekilebilir. (Büyük İslam İlmihali, Taharetle
    ilgili bölüm, madde: 195/12)

    12 - Soru: Gusül abdestini alırken ağza, burna su verdikten sonra,
    namaz abdesti gibi tekrar abdest mi alacağım, yoksa
    yüzümü yıkayarak abdesti tamamlama yoluna mı gideceğim?

    Cevap: Gusülde ağız ve burnuna su verdikten sonra, yüz, kollar ve ayaklar yıkanıp baş meshedilerek abdest tamamlanır.

    13 - Soru: Her şeriat evine varmada gusül abdesti almamız lazım
    mı, yoksa 2-3 defa cinsi yakınlıktan sonra boy abdesti almak caiz mi?

    Cevap: Dilerse, her defasında yıkanır; dilerse en sonunda yıkanabilir.
    Yeter ki bu arada namazı kazaya kalmış olmasın. (Büyük İslam
    İlmihali, Te-mizlik bahsi, madde: 196/13)

    14 - Soru: Dişlerin dibinde oluşan kireç tabakaları gusle mani olur mu?

    Cevap: Bünyenin meydana getirdiği taşlaşmalar gusle mani değildir.

    15 - Soru: Burada bir imam arkadaş var. Dişleri kaplama yaptırılmış.
    Halebi Sağir, Halebi Kebir ve kayıtlı Kuduri gibi kitaplarda
    cünüplüğün çıkmayacağı yazılı. Bu hususta
    bizi aydınlatırsanız memnun olurum.

    Cevap: Bahsettiğiniz kitaplarda, kaplama diş yaptıranın
    cünüplükten kur-tulamayacağı yazılı olamaz. Zira o
    kitapların yazıldığı sıralarda bu tarzda kaplama henüz yoktu.
    Balık pulu, balmumu ve benzeri şeylerle izahat var-dır. Kaplama dişi,
    mutlak olarak bunlara benzetip cünüplükten
    kurtulama-yacağına hüküm vermek kolay değildir. İlmi ve
    İslami olarak mesele ele alı-nacak olursa, dişi kaplatmak veya
    doldurtmak zarureti bulunduğu zaman ve zaruret miktarım da aşmamak
    şartıyla diş doldurmak ve kaplatmak caiz görülmektedir.

    16 - Soru: Bir şahıs, gusül abdesti yerine teyemmüm etmiş
    olsa ve bununla namazını kılsa ve daha sonra suyu bulsa yeniden
    gusül etmesi gerekir mi? Bu kimsenin teyemmüm ile kıldığı
    namazlarını iade etmesi gerekir mi?

    Cevap: Gusül abdesti alır ve fakat namazları kaza etmesi gerekmez.
    (Büyük İslam İlmihali, Taharet bahsi, madde: 229)

    17 - Soru: Bir kimse, gusül abdesti alıp banyodan çıktıktan
    sonra kolunda kuru bir yer kaldığını görse bu kuru yeri elindeki
    yaşlıkla giderse gusül tamam olur mu?

    Cevap: Gusülde, vücudun tamamı bir uzuv sayılmıştır. Bu
    itibarla, bedenin herhangi bir yerindeki kuru yeri diğer bir yerdeki
    yaşlıkla ıslatıp giderilmesi caiz görülmüştür.
    Böyle yapılınca gusül tamamlanmış olur.

    18 - Soru: Açık-saçık sinemaya giden birisi halk deyimi ile hamamcı olsa hemen yıkanması mı gerek?

    Cevap: Sorunuzun cevabını, sorulması gereken tarzda vermek istiyorum.
    Bir Müslümanın açık-saçık filmlerin oynatıldığı
    bir sinemaya gitmesi asla caiz değildir. Böyle bir filme gidip de
    sonunun nereye varacağını bilmeden kendisini nefsani arzularının
    seyrine bırakmak yerine sinemaya hiç gitmemek evladır.

    19 - Soru: Ben, abdest ve gusülde şüphelere
    düşüyorum. Yani, guslü yaptığım zaman "Acaba guslüm
    oldu mu?" diyor, abdest aldığımda da buna benzer şüpheler
    içimi kemiriyor. Ben, zaman geliyor da tekrar tekrar abdest
    alıyorum. Bana abdest ve gusülden tafsilatlı olarak bahseden bir
    kitap tavsiye eder misiniz?

    Cevap: Vehim şeytandadır. Onun şerrinden korunmak için Euzü
    okuyunuz. ALLAH'a sığınınız ve Ayetü'l-Kürsi'yi okuyunuz.
    Dikkatlice abdest aldıktan sonra gelen bu vesveseye asla kapılmayınız
    ve içinizden gelen sese "Abdestim abdest, guslüm
    gusüldür. Kör olası şeytan, sen kahrından çatla"
    diye onunla alay etmek gerekir. Tavsiye edeceğimiz kitaplar, evhamı
    gidermek için değil, bu husustaki fıkhi ve dini bilgilerinizi
    genişletmeye yarar. Büyük İslam İlmihali (Ö.N. Bilmen'in
    ve Nimetü'l-İslam'ı okuyunuz.)

    20 - Soru: Bir kimsenin cünüplük halinde birkaç
    yerinde yara olsa, yani birkaç yerinde deri kesikliği bulunsa,
    bu kimse herhangi bir sebeple gusül yapamasa ve böylece
    birkaç gün geçse ve bu kesilen yerler dolsa
    (bitişse) bu kimse daha sonra gusledince, kapanan ve dolan yerin
    altındaki kısımlar tabii derinin altında kalmış olacaktır. O zaman
    insan cünüplükten çıkar mı?

    Cevap: Sorunuz, birinci soru gibi, vehim ve kuruntunun neticesi olarak
    faraziyelere dayandırılmış bir sualdir. Deri, o yırtığı ve kesiği alt
    kısımdan tamamlayarak dokur. Yoksa üstüne kılıf çeker
    gibi kapatmaz. Binaenaleyh, onun üst kısmının yıkanması ile
    temizlenmiş olursunuz.

    21 - Soru: Sigara içenlerin dişlerine su tam sirayet
    etmediğinden, guslü geçerli olmaz, diyenler var. Siz ne
    dersiniz?

    Cevap: Bu söz, ifrattır. Sigaranın zararlarını ifade için başkaca yollar aranmalı ve fıkhi bahisler zorlanmamahdır.

    22 - Soru: Komşu köylerden birinde imam efendi sigaranın haram
    olduğunu söylemiş. Bir kimse de "Hayır, haram değil mekruhtur"
    diye itiraz edince, imam efendi: "Sigaranın zifiri, burunun deliğine
    toplanıyor ve birikiyor. Cünüp olup yıkanırken suyu burnuna
    çektiğinde, bu birikinti suyun burun kemiğine ulaşmasına mani
    oluyor. Bu takdirde sen de cünüplükten kurtulamıyorsun.
    Bundan dolayı sigara haramdır" cevabını vermiş. Siz ne dersiniz?

    Cevap: Sigaranın haram ve mekruh olduğunu isbatlamakta o imamın tuttuğu
    yol doğru değildir. Bu hususta fazla bilgi almanız için
    "Tenkidlerim, Tedkiklerim ve Makalelerim" adlı naçiz kitabımızın
    340-346. sayfalarını okumanızı tavsiye ederim.

    23 - Soru: Bir kimse, ihtilam oldum diye uykudan uyanıyor. Fakat
    kalkınca meninin geldiğine dair bir yaşlık göremiyor. Ben
    cünüp olmadım diye gusül abdesti almıyor. İnsanlarda
    böyle bir durumun olması muhtemel midir? Böyle bir durumla
    karşılaşan kimse banyo yapmasa bir mahzuru var mıdır?

    Cevap: Gusül yapmanın farz olması için, mahallinden
    şehvetle ayrılan meninin dışarı çıkmış olması şarttır. Sadece
    rüyasını görmek, guslü gerektirmez.

    24 - Soru: Müslümanlar arasında şöyle bir şey var: "Bir
    insan, iki elinin ve iki ayağının tırnaklarının hepsini birden keserse
    gusül abdesti alması lazım gelir" diyorlar. Siz bu hususta ne
    dersiniz?

    Cevap: Bu söz yanlıştır. Belki yıkama manasına gelen "Gasil" ile karıştırılmış olacak.

    25 - Soru: Abdest alırken ağıza su vermek sünnet olduğu halde
    gusül de farz olmaktadır. Bunun sebebini açıklar mısınız?

    Cevap: Abdestle ilgili ayet-i kerimede yüzün yıkanılması
    emredilmiştir. Yüz, saçın bittiği yerden çene altına
    kadar ve iki kulak arasında yer alan kısımdır. Burayı yıkamakla farz
    yerine gelir. Gusülde ağız ve burunun içi, vücudun dış
    kısmından kabul edilmiş bulunmaktadır. Bu sebeple ağız ve burun
    içinin yıkanılması gusülde farz, abdestte ise
    sünnettir.

    26 - Soru: Meni mahallinden şehvetle ayrılsa ve fakat dışarıya şehvetsiz olarak çıksa guslü gerektirir mi?

    Cevap: İmam-ı Azam Hazretleri'ne göre guslü icap eder. İhtiyatla hareket etmeye uygun olan da budur.

    27 - Soru: Ameliyatlı bir kimse ihtilam olduğu zaman, yıkanacak olursa
    hastalığın artacağına dair doktorun ifadesini dikkate alıp ne
    yapmalıdır?

    Cevap: Bu takdirde teyemmüm eder.

    28 - Soru: Cünüp olan kimse selam verebilir mi? Aynı kimse selam alabilir mi?

    Cevap: Cünüp bir kimse hem selam verebilir hem de alabilir, sadece Kur'an okuyamaz.

    29 - Soru: Bir kimse, Ramazan'da geceleyin ailesi ile cinsi
    münasebette bulunduktan sonra uyusa, kalktığında imsak vaktine az
    bir zaman kaldığını anlasa, önce sahur yemeğini mi yer, yoksa
    banyo mu yapar?

    Cevap: Bu hususta takvaya uygun olan hareket, önce gusletmektir.
    Önce yemek yiyip de daha sonra gusletmeye de fetva verilmiştir.
    Kişi evlayı veya fetvayı tercihte muhayyer (serbest) tir. Önce
    yemek yemeye karar verdiği takdirde, ağzını bol su ile üç
    defa çalkalayıp burnuna üç defa bol su
    çekerek abdest alması, daha sonra yemeği yemesi gerekir.

    30 - Soru: Büyük İslam İlmihali'nin 125. sayfasında,
    guslün sünnetleri bahsinde, madde 6'da "Kimsenin
    göremeyeceği mahalde yıkanmak" deniliyor. Bu ifade hakkında bazı
    kimseler, birbirinin helali olan karı ve koca müstesna,
    demektedirler. Siz ne dersiniz?
    by_efsane
    by_efsane
    azimli üye
    azimli üye


    Erkek
    mesaj sayısı : 113
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 21/04/09

    GUSÜL İLE İLGİLİ MESELELER.. Empty Geri: GUSÜL İLE İLGİLİ MESELELER..

    Mesaj  by_efsane Çarş. Nis. 22, 2009 7:16 pm

    31 - Soru: Kadınların saç boyamasının gusle mani olduğu (1099)
    fetva kitabında yazılıdır. Bu hususun en enteresan yönü,
    saç boyasını erkeklerin de kullanmasıdır. Durum böyle
    olunca mesele çok düşündürücü
    olmaktadır. Bu hususu açıklamanızı bekleriz?

    Cevap: Bahsi geçen fetva kitabındaki ifade doğrudur. Zira
    fikrini sorduğumuz eczacılar, saç boyasının saç
    tellerinin üzerinde tabaka teşkil ettiği kanaatinde
    bulunmaktadırlar. Bu itibarla, saç boyalarının gusle mani olduğu
    ortaya çıkmaktadır. Esasen kınadan başka bir madde ile
    saç boyamak haramdır.

    32 - Soru: Gusül sırasında, abdesti bozan şeylerden biri vuku bulsa gusle zararı olur mu?

    Cevap: Gusle zararı olmaz, ancak abdesti bozulmuş olur.

    33 - Soru: Bir kimsenin bedeninden, parmağından veya herhangi bir
    yerinden küçük bir et parçası kopsa, sonra o
    yer kapansa, o kimse bu yara açık iken cünüp bulunsa
    ve o yara kapanasıya kadar çeşitli sebeplerden dolayı
    temizlenemese yara kapandıktan sonra gusletse o yerin içi kuru
    kaldığından dolayı cünüplükten çıkar mı?

    Cevap: Vücut kendi kendini onarıp iyileşir. Deri kopan yer,
    büzülüp kapanmak suretiyle değil, alttan üste doğru
    iyileşir. Gusülde yıkamanın farziyyeti, bedenin dış kısmında kalan
    yerlerdir. Dolayısıyla o kimse cünüplükten çıkar.


    34 - Soru: Bir erkek, başlangıcında namaz abdesti gibi abdest almadan
    gusledecek olsa, yaptığı gusül ile namaz kılabilir mi?

    Cevap: Evet, gusül ile namaz kılınabilir. Çünkü
    abdestte yıkanması gereken uzuvlar, gusül sırasında yıkanmış
    bulunduğundan onunla namaz kılmakta bir mahzur yoktur.

    35 - Soru: Benim 13 yaşında bir oğlan çocuğum var. Kendisi Celle
    Celâluh bulunduğu için kolları kısa bulunmaktadır. Bu
    sebeple elleri taharet mahalline ermemektedir. Gusül yapacağında
    da eli sırtına ulaşmıyor. Bunun durumu nasıl olacak?

    Cevap: Taharetini kendisinin yapması gerekir. Elinin yetişmemesi
    sebebiyle, taharetini münasip bir vasıta (alet) ile yapması
    düşünülmelidir. Gusül yaparken, belden aşağıya
    peştemal kuşandığı için, bir erkeğin yardımda bulunup sırtını
    ovması da caizdir.

    36 - Soru: Gusülden önce ağza ve buruna su mu verilir, yoksa
    sünnet üzere abdest mi alınır? Sünnet olan abdestle farz
    olan ağız ve burun yıkanması yapılmış olur mu?

    Cevap: Sünnete uygun olan şekil, avret mahallini yıkadıktan sonra,
    namaz abdesti gibi abdest almaktır. Bu abdestte ağza su bolca verilir
    ve çokça çalkalanır. Buruna çekilecek su
    fazla verilir ve geniz yumuşaklığına kadar çekilir. Bu şekilde
    hem guslün farzı yerine gelmiş hem de abdestin sünneti ifa
    edilmiş olur.

    37 - Soru: Meninin dışarı çıkmasında, guslün gerekmesi
    için Hanefi mezhebi imamları arasında görüş farkı var
    mıdır?

    Cevap: İmam Ebu Yusuf, meninin mahallinden şehvetle kopmasını ve
    dışarıya da şehvetle sıçramasını şart koşmuş bulunmaktadır.
    İmam-ı Azam Hazretleri ise, guslün farz olmasında, meninin
    mahallinden şehvetle ayrılmasını guslün farz olması için
    yeterli bir sebep saymıştır.

    38 - Soru: Gusül kaç kısımdır:

    Cevap: Üç kısımdır: l- Farz: Cünüplük, hayız
    ve lohusalık gibi hallerden dolayı yıkanmak gibi. 2- Sünnet: Cuma
    ve bayram namazları ile ihrama gireceğinde ve bir de Arafat'ta vakfe
    yapacağında boy abdesti almak sünnet bulunmaktadır. 3- Mendup:
    Hacamat olduğunda, ölü yıkayacağında, Berat ve Kadir gecesi
    gibi kandil gecelerinde alınan boy abdesti mendub veya müstehab
    diye adlandırılmaktadır.

    39 - Soru: Bekar bir kimse nefsine uyarak cenabet olsa günah mıdır?

    Cevap: Evet, bu gibi davranışlar kerahetten hali değildir.

    40 - Soru: Kırk yaşında bir adam var, kendisinden devamlı olarak meni
    geliyor. Doktora gitti, tabip 'İğne ile keserim' demiş. Kendisi evli
    olduğu için ne yapacağını şaşırdı. İğne ile meninin kesilmesine
    muvafakat göstersin mi?

    Cevap: Tedavi çaresini arasın ve fakat o tabibin teklifine rıza göstermesin.

    41 - Soru: Cünüp bir kimse, alacağı abdest veya yapacağı teyemmüm ile namaz kılabilir mi?

    Cevap: Abdest, guslün yerini tutamayacağı için,
    cünüp kimse alacağı abdest ile namaz kılamaz. Bu durumda olan
    bir kimsenin abdest alması, yemek yemek veya uyumak için
    müstehabtır. Teyemmüme gelince, suyun olmaması sebebiyle veya
    bir hastalık dolayısıyla teyemmüm edilmiş ise onunla namaz
    kılınabilir.

    42 - Soru: "Mezi" ve "Vedi" ne demektir? Bunlardan birinin tenasül
    uzvundan çıkması halinde cünüp olur muyum?

    Cevap: Mezi, kadına el dokundurmak veya başkaca şehevani bir halle
    karşılaşmanın neticesinde gelen yaşlıktır. "Vedi" ise, böyle
    şehevani bir sebep bulunmadığı halde küçük abdest
    bozduktan sonra -ekseriyetle yaz günlerinde- gelen yapışkan sıvıya
    denilmektedir. Bahsi geçen Mezi ve Vedi için gusül
    icap etmez. Bunlar sadece abdesti bozar. Bulaştığı yeri yıkamak ve
    abdest almak gerekir.

    43 - Soru: Taharet-i kübra ne demektir?

    Cevap: Cünüplük, kadınlara mahsus adet ve lohusalık gibi
    hallerden kurtulmak için boy abdesti almaya "Taharet-i
    kübra" adı verilmektedir.

    44 - Soru: Mazmaza ne demektir?

    Cevap: Suyu ağızda çalkalamak manasına gelmektedir.

    45 - Soru: İstinşak ne manasına gelmektedir?

    Cevap: Lügat itibariyle, koklamak manasına gelen "Neşak"
    kelimesinden alınmış olup, fıkıh ıstılahında, suyu burnumuzun yumuşak
    yerine çekmek manasına gelmektedir.

    - İbni Nüceym Fetvalarından: "Gusül eden kimsenin,
    vücudundaki kılların ve sakalların diplerine suyu ulaştırması
    vacip olur" (H.Ec. 1/5)

    Açıklama: Her kılın dibinde cenabetlik hükmü vardır.
    Bunu temizlemek için saç, sakal, bıyık, kaş gibi
    yerlerdeki kılların diplerine su ulaştırmak vacip olur. Bu vacibi
    yerine getirebilmek için de vücudu ovuşturarak temizlemek
    gerekir.

    - Netice Fetvalarından: "Şehvetle bakmak veya hayal etmek suretiyle,
    tenasül aleti uyandıktan ve sakinleştikten sonra mezi veya vedi
    görülse gusül lazım gelmez" (H.Ec. 1/5)

    Açıklama: Gusül, ancak meninin şehvetle dışarı
    çıkması neticesinde gerekir. Mezi veya vedide sadece abdest
    almak icap eder.

    46 - Soru: Cünüp olan bir kimse küçük abdest
    almadan önce gusül yapmış olsa ve bu abdestle namazını kılsa,
    daha sonra içerde kalan meni kalıntısı dışan çıksa,
    namazı ve guslünün hükmü nedir?

    Cevap: Kıldığı namaz sahih olur. Meninin çıkması, namazın
    kılınmasından sonra vaki olduğu için iade etmeyi gerektirmez.
    İmam-ı Azam ve İmam Muhammed'e göre guslün iadesi icap eder.

    47- Soru: Cünüp bir kimse herhangi bir şey yese günah olur mu?

    Cevap: Cünüp bir kimse, ağzını yıkamadıkça bir şey yiyip içmemelidir. Zira bunda kerahet vardır.

    - Netice Fetvalarından: "Cünüp iken Kur'an okumak caiz olmaz" (H.Ec. 1/5)

    Açıklama: Cünüp olan bir kimse Kur'an-ı Kerim'e el
    süremez. Bir bütün ayeti ezbere olsa bile okuyamaz.
    Besmele ve kelime-i tevhidi, yarım ayet olduğu için okuyabilir.

    - Ali Efendi Fetvalarından: "Cünüp iken zikir, tesbih ve
    Peygamber'e (sav) salevat-ı şerife okumak caiz olur" (H.Ec. 1/5)

    48 - Soru: Emzikli bir kadın, gusül yapmak mecburiyetinde kaldığı
    zaman, çocuğu ağlasa göğsünü yıkayarak
    çocuğa süt verebilir mi?

    Cevap: Evet, verebilir.

      Forum Saati Cuma Eyl. 27, 2024 12:43 am