Ahmet Çelik'in haberturk.com'da yeralan köşe yazısı.
15 Haziran’a kadar
sürecek olan ÖTV rüzgarından yararlanmak isteyen
yüzlerce tüketici e-mail yoluyla bana başvurup “Ne
almalıyım, şunu mu alayım yoksa bunu mu” diye soru yağmuruna
tutuyorlar. Bütün bunları derleyip orta karar bir
tüketici için çeşitli segmentlerdeki otomobilleri
şahsi görüşlerim çerçevesinde değerlendirdim.
İşte tavsiye ettiklerim ve etmediklerim:
MİNİ SINIF (A SEGMENTİ)
Türkiye’de
özellikle kadın sürücülerin rağbet ettiği bu
sınıfta özellikle en çok satan iki aracı tavsiye ediyorum.
Hyundai I10 ve Kia Picanto. Peugeot 107 ve Citroen C1 de tavsiye
ettiğim otomobiller arasında bulunuyor. Bu sınıfta Ford Ka ise
yenilenen haliye satışa çıktı ama benim o aracın ikinci elinde
bazı şüphelerim var. Fiat 500 ise, MİNİ’ye benzeyen haliyle
“Çakma Mini” diye espri konusu oluyor. Bence fiyatı
çok yüksek. Almadan önce düşünmek lazım.
KÜÇÜK SINIF (B SEGMENTİ)
Yine
kadınların ve gençlerin sıkca kullandığı bu sınıfta Ford Fiesta,
Opel Corsa ve Renault Clio (hb) önemle tavsiye edebileceğim
ilk
üç otomobil. Lancia Ypsilon ise yüksek fiyatı, 2.el
dezavantajı ve otomatik vitesin kullanımı gerçekten çok
kötü. Bu sınıfta Mazda 2’yi tavsiye ediyorum. Seat
İbiza ise sportifliğiyle gençlere göre ama kadın
sürücülerin pek hoşuna gitmeyebilir. Grande Punto ise bu
sınıfın en sıradan araçlarından biri. Nissan Micra ve Honda Jazz
da bu sınıfta tavsiye ettiğim otomobiller arasında…
KOMPAKT SINIF ( C segmenti)
Bu
sınıfta geçen ay İspanya’da kullanma fırsatı bulduğum
Chevrolet Cruze’a dikkat çekmek istiyorum. Uygun fiyatı ve
zengin donanımıyla gerçekten bu sınıfın şu anda en iyilerinden.
Aynı şekilde Renault Megane Sedan ve Hb de uygun fiyatı ile bu sınıfın
alınabilir otomobillerinin başında geliyor bence. Bu sınıfta yer alan
bir başka otomobil de Fiat Linea… İşte Linea konusunda tam bir
kavram kargaşası var. Grande Punto’nun sedan hali olan bu
otomobil Fiat tarafından C sınıfında konumlandırılsa da bence aslında B
segmentinde yer alması gerekiyor. Yani aslında rakipleri Hyundai Era ve
Renault Symbol olması gerekiyor ki, onlara oranla çok pahalı. C
segmentindeki rakibi Renault Megane’a göre biraz daha ucuz.
Ancak yakıt ekonomisi bu otomobil kadar iyi değil. 2. el
açısından da dezavantajlar içeriyor bence. Bu sınıfta
Honda Civic ve Toyota Corolla ise donanımı iyi olması rağmen bence
pahalı. Opel Astra sedanı tavsiye edebileceğim gibi VW Jetta ve bu
sınıfın hatchback modellerinden Golf’ü şiddetle
öneriyorum. Lancia Delta şık olmasına çok şık ama bence
fiyatı pahalı.
KÜÇÜK SEDAN (B segmenti)
Burada
iki yerli otomobili Renault Symbol ve Hyundai Era’yı ilk sıraya
koymak mümkün. Bunlar arasında Fiat Albea var ama aynı
kalitede değil bence. İthal ürünlerden Honda City’yi de
tavsiye edebileceğim otomobillerin arasında koyabilirim. Peugeot 206
sedanı ise pek tavsiye etmiyorum.
ORTA SINIF (D Segmenti)
Opel
Insignia’nın baz versiyonunu, Renault Laguna ve Peugeot
407’yi önemle tavsiye ediyorum. Ardından Citroen C5 geliyor.
Hyundai Sonata’nın fiyatı hayli uygun. Mazda 6 da tavsiye
edebileceğim otomobiller arasında bulunuyor. Honda Accord bence pahalı,
Toyota Avensis 1.6 motoru iyi ama 2.0’ı pahalı. Chevrolet Epica
ise rakipleri arasında zayıf kalıyor.
HAFİF TİCARİ
Peugeot
Partner Tepee, Renault Kangoo ve VW Caddy’i tavsiye ediyorum.
Fiat Fiorino da bu sınıfın iyi araçlarından ancak onun otomatik
vitesini kesinlikle tavsiye etmiyorum.
4x4
Chevrolet
Captiva, Nissan Qashgai, VW Tiguan, Renault Koleos ve Hyundai Tucson
iyi diyebileceğim, tavsiye edebileceğim araçlar arasında
bulunuyor. Audi Q5 ve Ford Kuga bence pahalı. Volvo XC 60 ise zengin
güvenlik donanımıyla üzerinde durulması gereken bir
araç.
15 Haziran’a kadar
sürecek olan ÖTV rüzgarından yararlanmak isteyen
yüzlerce tüketici e-mail yoluyla bana başvurup “Ne
almalıyım, şunu mu alayım yoksa bunu mu” diye soru yağmuruna
tutuyorlar. Bütün bunları derleyip orta karar bir
tüketici için çeşitli segmentlerdeki otomobilleri
şahsi görüşlerim çerçevesinde değerlendirdim.
İşte tavsiye ettiklerim ve etmediklerim:
MİNİ SINIF (A SEGMENTİ)
Türkiye’de
özellikle kadın sürücülerin rağbet ettiği bu
sınıfta özellikle en çok satan iki aracı tavsiye ediyorum.
Hyundai I10 ve Kia Picanto. Peugeot 107 ve Citroen C1 de tavsiye
ettiğim otomobiller arasında bulunuyor. Bu sınıfta Ford Ka ise
yenilenen haliye satışa çıktı ama benim o aracın ikinci elinde
bazı şüphelerim var. Fiat 500 ise, MİNİ’ye benzeyen haliyle
“Çakma Mini” diye espri konusu oluyor. Bence fiyatı
çok yüksek. Almadan önce düşünmek lazım.
KÜÇÜK SINIF (B SEGMENTİ)
Yine
kadınların ve gençlerin sıkca kullandığı bu sınıfta Ford Fiesta,
Opel Corsa ve Renault Clio (hb) önemle tavsiye edebileceğim
ilk
üç otomobil. Lancia Ypsilon ise yüksek fiyatı, 2.el
dezavantajı ve otomatik vitesin kullanımı gerçekten çok
kötü. Bu sınıfta Mazda 2’yi tavsiye ediyorum. Seat
İbiza ise sportifliğiyle gençlere göre ama kadın
sürücülerin pek hoşuna gitmeyebilir. Grande Punto ise bu
sınıfın en sıradan araçlarından biri. Nissan Micra ve Honda Jazz
da bu sınıfta tavsiye ettiğim otomobiller arasında…
KOMPAKT SINIF ( C segmenti)
Bu
sınıfta geçen ay İspanya’da kullanma fırsatı bulduğum
Chevrolet Cruze’a dikkat çekmek istiyorum. Uygun fiyatı ve
zengin donanımıyla gerçekten bu sınıfın şu anda en iyilerinden.
Aynı şekilde Renault Megane Sedan ve Hb de uygun fiyatı ile bu sınıfın
alınabilir otomobillerinin başında geliyor bence. Bu sınıfta yer alan
bir başka otomobil de Fiat Linea… İşte Linea konusunda tam bir
kavram kargaşası var. Grande Punto’nun sedan hali olan bu
otomobil Fiat tarafından C sınıfında konumlandırılsa da bence aslında B
segmentinde yer alması gerekiyor. Yani aslında rakipleri Hyundai Era ve
Renault Symbol olması gerekiyor ki, onlara oranla çok pahalı. C
segmentindeki rakibi Renault Megane’a göre biraz daha ucuz.
Ancak yakıt ekonomisi bu otomobil kadar iyi değil. 2. el
açısından da dezavantajlar içeriyor bence. Bu sınıfta
Honda Civic ve Toyota Corolla ise donanımı iyi olması rağmen bence
pahalı. Opel Astra sedanı tavsiye edebileceğim gibi VW Jetta ve bu
sınıfın hatchback modellerinden Golf’ü şiddetle
öneriyorum. Lancia Delta şık olmasına çok şık ama bence
fiyatı pahalı.
KÜÇÜK SEDAN (B segmenti)
Burada
iki yerli otomobili Renault Symbol ve Hyundai Era’yı ilk sıraya
koymak mümkün. Bunlar arasında Fiat Albea var ama aynı
kalitede değil bence. İthal ürünlerden Honda City’yi de
tavsiye edebileceğim otomobillerin arasında koyabilirim. Peugeot 206
sedanı ise pek tavsiye etmiyorum.
ORTA SINIF (D Segmenti)
Opel
Insignia’nın baz versiyonunu, Renault Laguna ve Peugeot
407’yi önemle tavsiye ediyorum. Ardından Citroen C5 geliyor.
Hyundai Sonata’nın fiyatı hayli uygun. Mazda 6 da tavsiye
edebileceğim otomobiller arasında bulunuyor. Honda Accord bence pahalı,
Toyota Avensis 1.6 motoru iyi ama 2.0’ı pahalı. Chevrolet Epica
ise rakipleri arasında zayıf kalıyor.
HAFİF TİCARİ
Peugeot
Partner Tepee, Renault Kangoo ve VW Caddy’i tavsiye ediyorum.
Fiat Fiorino da bu sınıfın iyi araçlarından ancak onun otomatik
vitesini kesinlikle tavsiye etmiyorum.
4x4
Chevrolet
Captiva, Nissan Qashgai, VW Tiguan, Renault Koleos ve Hyundai Tucson
iyi diyebileceğim, tavsiye edebileceğim araçlar arasında
bulunuyor. Audi Q5 ve Ford Kuga bence pahalı. Volvo XC 60 ise zengin
güvenlik donanımıyla üzerinde durulması gereken bir
araç.