Opel Insignia OPC’nin Barselona Otomobil
Fuarı’nda ilk gösterimi yapılırken 2009 Yılın
Otomobili’nin yüksek performanslı modeli ilk OPC modelinin
(Opel Performance Center) piyasaya çıkışından on yıl sonra, 7
Mayıs’ta görücüye çıkıyor.
Opel Insignia OPC: Barselona Otomobil Fuarında
Insignia OPC’nin kalbinde 2.8 V6 Turbo motor var. En üst model Insignia’da bulunan güçlü
benzinli motor üzerine kurulan bu model 239 kW/325 hp’lik
güce erişebiliyor. Güçteki artış motorda yapılan
özel bir yenilikle elde edildi ve egzoz üzerinde tekrar
çalışılarak karşı basınçta önemli miktarda
düşüş sağlandı.
Insignia OPC’de altı ileri
düz şanzıman mevcut. 400 Nm güçlü torku sayesinde
düşük motor devirlerinde bile mükemmel çekiş
gücü sağlamaktadır. Motorun bu performansı sayesinde,
Insignia OPC 250 km/saat (sınırlı) azami hıza erişebilmekte ve
0’dan 100 km/saat hıza altı saniyede çıkabilmektedir.
Halihazırdaki
performansı oldukça yüksek olan Insignia şasisi OPC modeli
için sürüş esnasında yüksekliği Insignia’ya
(Dört Tekerden Çekişli Spor modeli) göre 10 mm
düşürülerek daha zarif şekilde ayarlandı. Yeni
geliştirilen mekatronik şaside bir de yeni ön aks bulunuyor.
Insignia OPC’nin ön süspansiyon yapısı McPherson olarak
bilinen desteği koruyor ancak Opel Performance Center mühendisleri
HiPerStrut (yüksek performans desteği) şeklinde adlandırdıkları
bir yenilik ortaya çıkardılar. Direksiyon hakimiyetinde
hissedilir rahatlık, yüksek tork nedeniyle direksiyon simidi
üzerindeki sarsıntılar artık daha az ve sürücü daha
rahat bir araç kullanımı görecek.
Insignia
OPC’de sürüş koşulları ve sürüş tarzına
uyarlanmakla kalmayan araç sahibinin tercihlerini de uyum
sağlayabilen uyarlanabilir FlexRide süspansiyon da bulunuyor.
Insignia’da sistem standart uyarlamalı ayar, daha konforlu Tour
modu ve Sport modu arasında seçim yapma imkanı sağlarken OPC
daha sportif bir sürüş sağlayan seçenekleri tam anlamı
ile sunuyor. OPC sürücüleri üç spor
seçeneği arasından seçim yapabilecekler:
OPC model gamındaki araçlardaki bir ilk
de Uyarlamalı 4x4 sistemi ve elektronik arka patinaj önleyicili
diferansiyelin (eLSD) standart olarak bulunmasıdır. Dört tekerden
çekiş kumanda birimi tork dağılımının OPC sportif felsefesine
uyarlanması için tekrar ayarlandı. OPC’lerin yüksek
performansları göz önünde bulundurularak fren sisteminin
daha da geliştirilmesi adına yenilik getirmek için
oldukça yoğun çaba harcandı. Otomobil Uzmanları Brembo
kaliperleri ve ön akstaki 355 mm delikli tekerlek diskini hemen
fark ettiler.
“Insignia OPC’nin geliştirme
safhasında bizzat bulundum ve dünyanın en zorlu pisti,
Nürburgring, Nordschleife’de yapılan kapsamlı testlerin
zevkini tattım. Amacımız “yenilemez rakip” olmak”
diyor Adam Opel GmbH Genel Müdürü Hans Demant.
Keskin hatlar dinamik duruş ifadesinin açık bir ifadesi
Seçkin
sportif dış hatlarla tasarlanan en üst modeldeki gövde tarzı
2007’de görücüye çıkarılan GTC konsept
araçtan etkilenilerek tasarlanmıştır ancak artistik sanat
felsefesindeki Insignia tasarımının Alman tekniği ile birleştirilmesi
özüne bağlılığını devam ettirmektedir.
Insignia’nın
düşük güçlü modelleri ile
karşılaştırıldığında OPC önde iki geniş emme girişleri ile kendine
has yeni bir ön yüz ve çiftli entegre egzozları ile
arkada özel bir tampon taşımaktadır. 19 inç jantlar
(lastikler: 245/40) standart olarak bulunur ve araca hak ettiği
görünümü sağlar. Yeni 20 inç hafif alaşımlı
jantlar (255/35 lastikli) opsiyonel olarak bulunmaktadır.
Dış
gövdenin sportif anlamda dinamik tasarımı kokpite de
yansıtılmıştır. Kapısını açtığınızda OPC orijinal Recaro
koltuklardan düz yüzeyli sportif direksiyon simidi ve
özel vites kolu ile kendisini derhal ifade etmeye başlayacaktır.
OPC’de donanımlar kendine has tasarıma sahiptirler.
“Insignia
OPC, OPC modellerimiz için yeni bir çığır
açmaktadır; hala cesur ancak daha olgun ve rafine ve her
zamankinden daha tutkulu. OPC, Insignia tecrübesini somut hale
getiriyor: dinamik ve zarif”, diyor GM Avrupa Opel Başkan
Yardımcısı Alain Visser.
Fuarı’nda ilk gösterimi yapılırken 2009 Yılın
Otomobili’nin yüksek performanslı modeli ilk OPC modelinin
(Opel Performance Center) piyasaya çıkışından on yıl sonra, 7
Mayıs’ta görücüye çıkıyor.
Opel Insignia OPC: Barselona Otomobil Fuarında
Insignia OPC’nin kalbinde 2.8 V6 Turbo motor var. En üst model Insignia’da bulunan güçlü
benzinli motor üzerine kurulan bu model 239 kW/325 hp’lik
güce erişebiliyor. Güçteki artış motorda yapılan
özel bir yenilikle elde edildi ve egzoz üzerinde tekrar
çalışılarak karşı basınçta önemli miktarda
düşüş sağlandı.
Insignia OPC’de altı ileri
düz şanzıman mevcut. 400 Nm güçlü torku sayesinde
düşük motor devirlerinde bile mükemmel çekiş
gücü sağlamaktadır. Motorun bu performansı sayesinde,
Insignia OPC 250 km/saat (sınırlı) azami hıza erişebilmekte ve
0’dan 100 km/saat hıza altı saniyede çıkabilmektedir.
Halihazırdaki
performansı oldukça yüksek olan Insignia şasisi OPC modeli
için sürüş esnasında yüksekliği Insignia’ya
(Dört Tekerden Çekişli Spor modeli) göre 10 mm
düşürülerek daha zarif şekilde ayarlandı. Yeni
geliştirilen mekatronik şaside bir de yeni ön aks bulunuyor.
Insignia OPC’nin ön süspansiyon yapısı McPherson olarak
bilinen desteği koruyor ancak Opel Performance Center mühendisleri
HiPerStrut (yüksek performans desteği) şeklinde adlandırdıkları
bir yenilik ortaya çıkardılar. Direksiyon hakimiyetinde
hissedilir rahatlık, yüksek tork nedeniyle direksiyon simidi
üzerindeki sarsıntılar artık daha az ve sürücü daha
rahat bir araç kullanımı görecek.
Insignia
OPC’de sürüş koşulları ve sürüş tarzına
uyarlanmakla kalmayan araç sahibinin tercihlerini de uyum
sağlayabilen uyarlanabilir FlexRide süspansiyon da bulunuyor.
Insignia’da sistem standart uyarlamalı ayar, daha konforlu Tour
modu ve Sport modu arasında seçim yapma imkanı sağlarken OPC
daha sportif bir sürüş sağlayan seçenekleri tam anlamı
ile sunuyor. OPC sürücüleri üç spor
seçeneği arasından seçim yapabilecekler:
OPC model gamındaki araçlardaki bir ilk
de Uyarlamalı 4x4 sistemi ve elektronik arka patinaj önleyicili
diferansiyelin (eLSD) standart olarak bulunmasıdır. Dört tekerden
çekiş kumanda birimi tork dağılımının OPC sportif felsefesine
uyarlanması için tekrar ayarlandı. OPC’lerin yüksek
performansları göz önünde bulundurularak fren sisteminin
daha da geliştirilmesi adına yenilik getirmek için
oldukça yoğun çaba harcandı. Otomobil Uzmanları Brembo
kaliperleri ve ön akstaki 355 mm delikli tekerlek diskini hemen
fark ettiler.
“Insignia OPC’nin geliştirme
safhasında bizzat bulundum ve dünyanın en zorlu pisti,
Nürburgring, Nordschleife’de yapılan kapsamlı testlerin
zevkini tattım. Amacımız “yenilemez rakip” olmak”
diyor Adam Opel GmbH Genel Müdürü Hans Demant.
Keskin hatlar dinamik duruş ifadesinin açık bir ifadesi
Seçkin
sportif dış hatlarla tasarlanan en üst modeldeki gövde tarzı
2007’de görücüye çıkarılan GTC konsept
araçtan etkilenilerek tasarlanmıştır ancak artistik sanat
felsefesindeki Insignia tasarımının Alman tekniği ile birleştirilmesi
özüne bağlılığını devam ettirmektedir.
Insignia’nın
düşük güçlü modelleri ile
karşılaştırıldığında OPC önde iki geniş emme girişleri ile kendine
has yeni bir ön yüz ve çiftli entegre egzozları ile
arkada özel bir tampon taşımaktadır. 19 inç jantlar
(lastikler: 245/40) standart olarak bulunur ve araca hak ettiği
görünümü sağlar. Yeni 20 inç hafif alaşımlı
jantlar (255/35 lastikli) opsiyonel olarak bulunmaktadır.
Dış
gövdenin sportif anlamda dinamik tasarımı kokpite de
yansıtılmıştır. Kapısını açtığınızda OPC orijinal Recaro
koltuklardan düz yüzeyli sportif direksiyon simidi ve
özel vites kolu ile kendisini derhal ifade etmeye başlayacaktır.
OPC’de donanımlar kendine has tasarıma sahiptirler.
“Insignia
OPC, OPC modellerimiz için yeni bir çığır
açmaktadır; hala cesur ancak daha olgun ve rafine ve her
zamankinden daha tutkulu. OPC, Insignia tecrübesini somut hale
getiriyor: dinamik ve zarif”, diyor GM Avrupa Opel Başkan
Yardımcısı Alain Visser.