.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    İnternet girişimcisine 10 öğüt

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    İnternet girişimcisine 10 öğüt Empty İnternet girişimcisine 10 öğüt

    Mesaj  AsiRuH C.tesi Mart 28, 2009 5:23 pm

    İnternet girişimcisine 10 öğütİnternet
    girişimcilerinin yeni buluşma adresi olan etohum, 2001 yılında yaşanan
    kriz sonrasında kurulan birçok başarılı internet şirketini
    inceleyerek girişimcilerin sahip olması gereken 10 özelliği
    belirledi. İnternet girişimcisine 10 öğüt Etohum927f5ffc927dba81by
    MELİH BAYRAM DEDE
    Sanal
    dünyanın bitmek tükenmek bilmeyen fırsat kapılarını aralamak
    isteyenlerin yol haritası çizildi. Yeni ekonomiyle ilgili bilgi
    ve iş fikri sahibi olan girişimcilerle, bu konuda yatırım yapabilecek
    şirket ve profesyonelleri buluşturan etohum, sanal dünyada fark
    yaratmak isteyen girişimcilerin sahip olmaları gereken 10 özelliği
    belirledi. 2001 yılında yaşanan kriz sonrasında
    internet sektöründe başarıya ulaşan kişi ve projelerin
    incelenmesi sonucunda belirlenen özellikler şöyle: 'Ortaklarınızı iyi seçin' Şirketlerin en önemli sermayesinin
    insan kaynağı olduğu fikrinden hareketle, girişimcilerin güvenilir
    ve uyumlu çalışabilecekleri kişileri seçmeleri gerekiyor.
    En iyi arkadaşların en iyi iş ortakları olmayabileceğini belirten
    uzmanlar, A Takımı'nın uzun süre beraber çalışılabileceğine
    inanılan kişilerden kurulmasını öneriyor. Bu kapsamda ayrıca,
    kendine güvenen ve işi tek başına yürütebileceğine
    inanan girişimcilerin ortaklık kurmaksızın profesyonel yöneticiler
    ile birlikte çalışmasının daha doğru olacağına da değiniliyor. 'Doğru fikri bulun' Girişimcilerin 'faydayı ortaya koymaları'
    gerektiğine inanan uzmanlar, bir fikrin ilginç olmasının
    yeterince önemli olmadığını, bunun yerine müşterilere
    sağlanacak faydanın açıklıkla anlatılmasının daha doğru
    olacağını söylüyorlar. Gelir modeli olmayan fikirler
    üzerinde çok fazla zaman kaybedilmemesi gerektiğini
    belirtilirken, gelir modeli sadece reklama dayanan fikirlerin dikkatli
    bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğinin de altı çiziliyor.Buna göre bir projenin birden fazla
    gelir kalemi olması gerekiyor. Girişimcilerin, fikir bulunduktan sonra
    pazarı analiz etmeleri veya bildikleri bir sektör için
    fikir geliştirmeleri büyük önem taşırken, benzer
    modellerin incelemek ve fikrin sahip olduğu avantajları ortaya koymak
    da girişimciler açısından adeta bir zorunluluk teşkil ediyor. 'Hızlı hareket edin' Sanal dünyada geçerli
    kurallar çok hızlı değişiyor. Bu nedenle fikrini hayata
    geçirmek isteyen bir girişimcinin hızlı davranması gerekiyor.
    Aylarca iş planı yapmakla uğraşmak ise bir zaman kaybı niteliği
    taşıyor. İlk aylarda çok uzun saatler çalışmak zorunda
    kalınabileceğine dikkat çeken uzmanlar, ekipteki herkesin bu
    konuda uyarılmasının önem taşıdığını ve az kişi ile verimli
    çalışmak zorunda kalınabileceğini söylüyorlar. 'Fikrinizi gerçekleştirin' Bir fikir ne kadar güzel, yeni veya
    bulunmaz olsa da hayata geçirilmediği sürece hiç bir
    değer taşımıyor. Bu nedenle girişimcilerin, fikir üzerinde belli
    bir süre kafa yorduktan sonra internet fikrini gelir modelini de
    içine alacak şekilde hayata geçirmek için adım
    atmaları gerekiyor. Fikir toplantılarının uzatılmaması gerektiği
    belirtilirken, bu noktada ön araştırmanın önemi de
    vurgulanıyor ve benzer projeleri üretenlerin tecrübelerinin
    okunması öneriliyor. 'Müşterinizi anlayın ve dinleyin' Bir internet girişimi kurulduğunda ilk
    müşterilerin kritik önem taşıdığını belirten uzmanlar, işin
    büyümesine ve ağızdan ağza yayılmasına bu ilk öncü
    kullanıcıların karar vereceklerine dikkat çekiyorlar.
    Müşterilerin arkadaşlarına tavsiye ederek girişimi
    büyütebileceklerini ifade edilirken, geri bildirimlerin
    dikkate alınması da başarıya ulaşmada büyük rol oynuyor. Bunun için örneğin, ilk
    müşterilerden grup oluşturarak projeye dair testleri bu gruba
    açmak mümkün olabiliyor. Müşteri memnuniyetini
    artırmak için ise hizmet kalitesinin mümkün olduğunca
    yüksek tutulması gerekiyor. Söz konusu
    kültürün projenin ilk 6 ayı içinde oluşturulması
    halinde ise bir şirketin tüm faaliyet hayatının bu evreden
    etkilenerek şekilleneceğine inanılıyor. 'Kullanıcıları aşık edin' 'Sıradan marka olmayın' çağrısında
    bulunan uzmanlar, markaya aşık müşterilerin işin anlatılması be
    tanıtılmasında daha etkili olacağını vurguluyorlar. Bunu sağlamak
    isteyen girişimcilere de, müşterilerine bu bağımlılığı sağlayacak
    ürün ve hizmetler vermeleri öneriliyor. 'Odaklanın'Girişimcilerin belli bir pazara
    odaklanarak ölçeklenebilir şekilde büyüyen bir
    pazarda hizmet verecek bir ürün seçmeleri gerekiyor.
    Bu noktada yan işlerle uğraşmak ise hiçbir fayda sağlamıyor. Bir
    girişimcinin 24 saatini işine adaması gerektiğine dikkat çeken
    uzmanlar, gerektiği durumlarda risk alınmasının ve müşterilerin
    dikkatli bir şekilde dinlenmesinin önemine de değiniyorlar. 'Kaynaklarınızı verimli kullanın' İnternet girişimlerinin başlangıç
    günlerinde kısıtlı sermayeye sahip oldukları biliniyor. Bu nedenle
    büyük sermayeli gruplara yenilmemek için harcamaların
    dikkatli yapılması ve işe odaklanması gerektiği vurgulanıyor. En ucuz
    yolları bulmak, şirkete yeni eleman almak yerine dış kaynak kullanımına
    yönelmek ve diğer internet siteleri ve şirketlerle işbirlikleri
    yapmak da bu doğrultuda atılması gelen adımlar arasında yer alıyor. Girişimcilere her iş için para
    harcamamalarını önerilirken, kısılacak masraf kalemlerinin başında
    da ofis harcamaları geliyor. Örneğin kira bakımından ucuz
    bölgelerde bir ofis tutmak ve ilk aylarda görselliğe
    önem vermemek, bu noktada yapılabileceklerin başında geliyor. Son
    olarak ise pazarlama ve reklâm için yaratıcı gerilla
    pazarlama yöntemlerinin kullanılması tavsiye ediliyor. 'Yaptıklarınızı ölçün' Bir girişimcinin işin her aşamasında
    nerede olduğunu analiz etmesi gerektiğini belirten uzmanlar, planlamaya
    uzun zaman ayırmak mümkün olmasa bile gerek başlangıç
    aşamasında gerekse diğer dönemlerde nerede olunduğunu ve nereye
    gitmek istendiğini yazmak gerektiğini söylüyorlar. Bu
    hedeflerin her ay kontrol edilerek değerlendirilmesi de
    önerilirken, ölçümsüz ve plansız davranmak
    sis içinde hedef bulmaya benzetiliyor. 'Moralinizi yüksek tutun, vazgeçmeyin' Girişimcilere başarısızlıktan
    korkmamaları ve gerekirse tekrar denemelerini tavsiye ediliyor. Bunu
    sağlamanın en etkili yolu da bu dönemde ümitsizliğe sevk
    eden, yapıcı olmayan, desteksiz eleştiriler yapan kişilerden uzak
    durmaktan geçiyor. İnternet girişimciliğinin her aşamasında
    olaylara objektif yaklaşan, yapıcı ve çözüm odaklı
    insanlarla bir arada olmanın önemini vurgulanırken, işe her sabah
    aynı heyecanla başlamanın büyük önem taşıdığı da
    belirtiliyor. etohum etkinlikleri hakkında bilgi almak
    ya da toplantılara katılmak isteyen girişimcilerin www.etohum.com
    adresine girmeleri yeterli. 27.03.2009

      Forum Saati Perş. Kas. 14, 2024 1:22 am