Genel Durma Hataları
Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.
Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme
1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.
2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan
emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak
hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3.
adıma geçin.
Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin.
Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama
yazılımını çalıştırmayı deneyin.
Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma ile
irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek
herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğrenin.
3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek alın
veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın ("Yardım
isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan
Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.
4. Başlat'ı, Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir
listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in altında)
seçeneğini tıklayın.
5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm
donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu
olduğundan emin olun.
HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi'ni ziyaret edin.
6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler,
modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya
kaldırın.
o Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay
Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden
olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata
mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra
Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra
Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak
açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol edin
o Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı güvenli
modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve
sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı güvenli
modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut
işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın.
Gelişmiş Seçenekler ekranında, Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.
Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazın.
7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi'ni ziyaret edin.
Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız
durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj "Dur:
0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapın.
8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak
bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu
virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu
adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.
9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel
sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü
bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.
10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı
bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat
kurun.
11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.
12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan
emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için
gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi'ne gidin.
13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın.
Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8
tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma
seçeneğini seçin ve ENTER'a basın.
Belirli Durma Hataları
Bazı durma hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize
yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler.
Bu bölümde belirli durma hatalarında, aldığınız mesajın türüne göre
sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.
ÖNEMLİ
Bu bölümde anlatılanlar sadece uzman kullanıcılar tarafından uygulanmalıdır,sadece bilgi olarak verilmiştir.
Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları
Hata Numarası Açıklayıcı Metin
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED
0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH
Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.
Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme
1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.
2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan
emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak
hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3.
adıma geçin.
Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin.
Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama
yazılımını çalıştırmayı deneyin.
Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma ile
irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek
herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğrenin.
3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek alın
veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın ("Yardım
isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan
Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.
4. Başlat'ı, Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir
listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in altında)
seçeneğini tıklayın.
5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm
donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu
olduğundan emin olun.
HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi'ni ziyaret edin.
6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler,
modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya
kaldırın.
o Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay
Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden
olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata
mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra
Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra
Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak
açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol edin
o Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı güvenli
modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve
sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı güvenli
modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut
işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın.
Gelişmiş Seçenekler ekranında, Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.
Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazın.
7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi'ni ziyaret edin.
Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız
durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj "Dur:
0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapın.
8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak
bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu
virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu
adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.
9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel
sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü
bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.
10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı
bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat
kurun.
11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.
12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan
emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için
gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi'ne gidin.
13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın.
Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8
tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma
seçeneğini seçin ve ENTER'a basın.
Belirli Durma Hataları
Bazı durma hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize
yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler.
Bu bölümde belirli durma hatalarında, aldığınız mesajın türüne göre
sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.
ÖNEMLİ
Bu bölümde anlatılanlar sadece uzman kullanıcılar tarafından uygulanmalıdır,sadece bilgi olarak verilmiştir.
Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları
Hata Numarası Açıklayıcı Metin
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED
0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH