Bu Hitsikin.com temayı önceden görmekte fırsat veriyor.
Tema yerleştirmek • Temanın fişine geri dönmek
adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır
1 sayfadaki 1 sayfası
adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır
adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır
Kanallarla Optimizasyon Google AdSense, aşağıda belirtilen önemli soruları cevaplamanıza yardımcı olmak için kanalları sunmaktadır:
çok AdSense yayıncısı basit değişiklikler yaparak elde ettikleri
sonuçları büyük ölçüde geliştirmişlerdir. Yayıncılar genellikle reklam biçimleri, renk paletleri ve yerleşim
gibi faktörleri değiştirerek gelirlerinde önemli artışlar
gözlediklerini bildirmektedir; bu artışları kanallar ile takip
edebilirsiniz.
Kanallar ise genel gelir
raporlarının sağladığı bilgilerden daha ayrıntılı bir analiz sunar.
Kanallar, sitelerin performansını, sitelerin bölümlerini ve hatta tek
reklam birimlerini izlemek için raporu analiz etmenize olanak tanır.
Bir kanal oluşturulduğunda, AdSense söz konusu spesifik sayfa veya
reklam birimine ait gösterimleri, TO, TBM ve gelir istatistiklerini
kaydeder.
Bu, size hangi sitelerin
veya yerlerin maksimum gelir potansiyelini paraya çevirmenize olanak
tanıyacağına dair doğru bir değerlendirme yöntemi sağlar.
AdSense iki tür kanal sunar: Etki alanı, alt etki alanı ve sayfaya özgü raporlar için URL Kanalları ve bir reklam birimine veya reklam yerleşimine özgü daha ayrıntılı raporlar için Özel Kanallar.
Bu kılavuz birçok konu başlığını içine aldığından, istediğiniz zaman belirli bir bölüme atlamaktan kaçınmayın:
URL
kanalları, dizinler içerisindeki ve tek tek sayfalara yönelik olarak
bir tüm etki alanı veya alt etki alanındaki reklam performansını takip
etmek için kullanılırlar. Bu kanallar aşağıdakine benzer soruları
cevaplamanıza yardımcı olur:
AdSense hesabınız ile URL Kanallarını oluşturmak ve uygulamak çok kolay. Bunu anlamak için, şu örneğe bir bakalım:
Senaryo: Hülya'nın köpekler hakkında bir sitesi (www.kopeklerhakkindabilgi.com)
bulunuyor ve Hülya, AdSense reklamlarının makale sayfalarında mı yoksa
forum bölümlerinde mi daha iyi performans gösterdiğini bilmek istiyor.
Bunu 2 basit adımı uygulayarak yapabilir:
Kanallarla Optimizasyon Google AdSense, aşağıda belirtilen önemli soruları cevaplamanıza yardımcı olmak için kanalları sunmaktadır:
- En fazla gelir elde etmemi sağlayacak AdSense nerede?
- Daha fazla kazanmama yardımcı olması için bu bilgiden nasıl yararlanabilirim?
çok AdSense yayıncısı basit değişiklikler yaparak elde ettikleri
sonuçları büyük ölçüde geliştirmişlerdir. Yayıncılar genellikle reklam biçimleri, renk paletleri ve yerleşim
gibi faktörleri değiştirerek gelirlerinde önemli artışlar
gözlediklerini bildirmektedir; bu artışları kanallar ile takip
edebilirsiniz.
Kanallar ise genel gelir
raporlarının sağladığı bilgilerden daha ayrıntılı bir analiz sunar.
Kanallar, sitelerin performansını, sitelerin bölümlerini ve hatta tek
reklam birimlerini izlemek için raporu analiz etmenize olanak tanır.
Bir kanal oluşturulduğunda, AdSense söz konusu spesifik sayfa veya
reklam birimine ait gösterimleri, TO, TBM ve gelir istatistiklerini
kaydeder.
Bu, size hangi sitelerin
veya yerlerin maksimum gelir potansiyelini paraya çevirmenize olanak
tanıyacağına dair doğru bir değerlendirme yöntemi sağlar.
AdSense iki tür kanal sunar: Etki alanı, alt etki alanı ve sayfaya özgü raporlar için URL Kanalları ve bir reklam birimine veya reklam yerleşimine özgü daha ayrıntılı raporlar için Özel Kanallar.
Bu kılavuz birçok konu başlığını içine aldığından, istediğiniz zaman belirli bir bölüme atlamaktan kaçınmayın:
- URL Kanalları
- URL Kanalları Oluşturma - Özel Kanallar
- Özel Kanallar Oluşturma - Kanal Raporları Oluşturma
URL
kanalları, dizinler içerisindeki ve tek tek sayfalara yönelik olarak
bir tüm etki alanı veya alt etki alanındaki reklam performansını takip
etmek için kullanılırlar. Bu kanallar aşağıdakine benzer soruları
cevaplamanıza yardımcı olur:
- Etki alanlarımdan hangisi en fazla geliri elde ediyor?
- Sitemde, reklam performansımın en iyi olduğu bölümler hangileri? Makaleler mi? Forumlar mı? Blog mu?
AdSense hesabınız ile URL Kanallarını oluşturmak ve uygulamak çok kolay. Bunu anlamak için, şu örneğe bir bakalım:
Senaryo: Hülya'nın köpekler hakkında bir sitesi (www.kopeklerhakkindabilgi.com)
bulunuyor ve Hülya, AdSense reklamlarının makale sayfalarında mı yoksa
forum bölümlerinde mi daha iyi performans gösterdiğini bilmek istiyor.
Bunu 2 basit adımı uygulayarak yapabilir:
- İlk adım giriş yapmak ve AdSense Kurulumu sekmesini tıklamaktır. Sekmelerin altında bir bağlantılar satırı görünür - Kanallar bağlantısını tıklayın.
- Ardından,
doğru ürünün alt sekmesinde (içerik için AdSense veya arama için
AdSense) olduğunuzdan ve bir özel kanal yerine URL kanalı
oluşturduğunuzdan emin olun. Yeni URL kanalı oluştur bağlantısını tıklayın ve daha sonra, görüntülenen kutuya bunların adreslerini ('www'yi kullanmadan) girerek her dizin için yeni bir kanal oluşturun.
AsiRuH- yönetici
-
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
Geri: adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır
Oluşturulduktan sonra, URL kanalları anında
istatistik toplamaya başlar. Kanalların en iyi şekilde kullanabilmek
için, etkili bir kanal raporu oluşturmak önemlidir. Nasıl yapıldığını
öğrenmek için aşağıya bakın.
URL kanallarıyla ilgili sık sorulan bazı soruların cevapları için aşağıdaki bağlantıları ziyaret edin:
Özel KanallarÖzel
kanallar, sitenizdeki hangi reklam renklerinin, biçimlerinin ve
yerleşimlerinin en etkili olduğunu izlemenize yardımcı olmak veya
aşağıdaki gibi sorulara cevap bulmak için kullanılabilir:
kanallardan en iyi şekilde yararlanmak için her reklam birimini takip
etmek en iyisidir. Bu şekilde tüm reklam birimlerinize ait verileri
toplamak, sitenizin AdSense performansıyla ilgili ayrıntılı fikir
edinmek üzere farklı varyasyonları birleştirmek ve bu bölümün başında
sıralanan türden soruları cevaplamak için kullanabileceğiniz ana bir
rapor setine sahip olacaksınız.
Özel Kanalların Oluşturulması
Yukarıdaki
soruları cevaplandırma konunda özel kanalları nasıl kullanabileceğinizi
kavramak, AdSense reklam birimi performansınızı optimize etmede gerekli
olacaktır. Aşağıdaki örneği inceleyelim:
Senaryo:
John'un arabalar hakkında bir sitesi var. Ana sayfasında şu anda üç
reklam birimi ve bir bağlantı birimi bulunuyor ve John söz konusu
birimlerden hangisinin daha etkili bir biçimde performans gösterdiğini
öğrenmek istiyor. Bunu yapmak için, söz konusu birimlerin
performanslarını izlemek amacıyla dört birimin her biri için ayrı bir
özel kanal oluşturacak.
Özel kanalların
oluşturulması ve uygulanması, URL kanallarına kıyasla daha karmaşık bir
işlem gerektirmektedir. Endişelenmeyin; size özel kanalları nasıl
oluşturacağınızı 4 basit adımla göstereceğiz:
adların hepsinin Sayfa+Yer+Reklam Biçimi+Renk Paleti modelini
izlediğini fark edeceksiniz. Bu yararlı bulduğumuz bir model olmakla
birlikte sizin için en uygun yöntemi kullanabilirsiniz.
Kanal adlarını yeni kanal kutusuna girin ve Kanal ekle'yi tıklayın.
Artık kanala özel reklam kodunu oluşturabilirsiniz. Adlarınızı girdikten sonra AdSense Kurulumu sekmesini tıklayın ve sonra ürün olarak İçerik İçin AdSense'i seçin.
Her zamanki gibi reklam türü, reklam biçimi ve renk paletini seçerek devam edin ve sonra Kanallar bölümünde,
Ekle++++ bağlantısını tıklayarak, eklemek istediğiniz kanal(lar)ın adını seçin (en fazla 5 kanal ekleyebilirsiniz),
ve reklam düzeni kodunda gösterilen tercihlerinizi görmek için Devam et'i tıklayın.
istatistik toplamaya başlar. Kanalların en iyi şekilde kullanabilmek
için, etkili bir kanal raporu oluşturmak önemlidir. Nasıl yapıldığını
öğrenmek için aşağıya bakın.
URL kanallarıyla ilgili sık sorulan bazı soruların cevapları için aşağıdaki bağlantıları ziyaret edin:
- URL kanalları alt etki alanlarımı nasıl izleyebilir?
- Bir URL kanalını yeniden adlandırabilir miyim?
- URL kanalları geçmişe dönük veriler sağlıyor mu?
Özel KanallarÖzel
kanallar, sitenizdeki hangi reklam renklerinin, biçimlerinin ve
yerleşimlerinin en etkili olduğunu izlemenize yardımcı olmak veya
aşağıdaki gibi sorulara cevap bulmak için kullanılabilir:
- Ana sayfamda en yüksek gelir getiren reklam birimleri hangileri?
- Büyük afiş sayfanın üstünde mi yer alıyor?
- Dikdörtgen makalenin ortasında mı yer alıyor?
- Gökdelen sayfanın sağ tarafında mı?
- Bağlantı birimi soldaki gezinti çubuğunun altında mı?
- Reklamlarım kenarlık olduğunda mı yoksa olmadığında mı daha iyi bir performans gösterir?
- İpucu: reklamlar, genellikle kenarlıklar olmadığında daha iyi bir performans gösterir
- Arama için AdSense kutularıma ait gelir nasıl karşılaştırılır?
kanallardan en iyi şekilde yararlanmak için her reklam birimini takip
etmek en iyisidir. Bu şekilde tüm reklam birimlerinize ait verileri
toplamak, sitenizin AdSense performansıyla ilgili ayrıntılı fikir
edinmek üzere farklı varyasyonları birleştirmek ve bu bölümün başında
sıralanan türden soruları cevaplamak için kullanabileceğiniz ana bir
rapor setine sahip olacaksınız.
Özel Kanalların Oluşturulması
Yukarıdaki
soruları cevaplandırma konunda özel kanalları nasıl kullanabileceğinizi
kavramak, AdSense reklam birimi performansınızı optimize etmede gerekli
olacaktır. Aşağıdaki örneği inceleyelim:
Senaryo:
John'un arabalar hakkında bir sitesi var. Ana sayfasında şu anda üç
reklam birimi ve bir bağlantı birimi bulunuyor ve John söz konusu
birimlerden hangisinin daha etkili bir biçimde performans gösterdiğini
öğrenmek istiyor. Bunu yapmak için, söz konusu birimlerin
performanslarını izlemek amacıyla dört birimin her biri için ayrı bir
özel kanal oluşturacak.
Özel kanalların
oluşturulması ve uygulanması, URL kanallarına kıyasla daha karmaşık bir
işlem gerektirmektedir. Endişelenmeyin; size özel kanalları nasıl
oluşturacağınızı 4 basit adımla göstereceğiz:
- Hesabınıza giriş yaparak ve AdSense Kurulumu sekmesini, daha sonra da Kanallar
bağlantısını tıklayarak başlayın. Bu senaryoda, içerik için AdSense
özel kanallarına bakacağız; bu nedenle doğru üründe ve kanal alt
sekmesinde bulunduğunuzdan emin olun. Sonra, Yeni özel kanal ekle düğmesini tıklayın. - Sonraki adım, kanallarınızı adlandırmaktır.
Özel kanalları adlandırırken titiz ve tutarlı olmak önemlidir. Ad
konusunda reklam biriminin nerede ve nasıl kullanılmakta olduğuna dair
ne kadar fazla bilgi verirseniz, daha sonra kanal raporlarınızı
oluştururken tanımlaması o kadar kolay olur. Burada kullanılan örnekle
ilgili olarak aşağıdakine benzer adları önerebiliriz: - AnaSayfaÜstAfişAnaKara
- AnaSayfaOrtaDiktAnaKara
- AnaSayfaSağGökdAnaKara
- AnaSayfaSolGezBağlantılarıAnaKara
adların hepsinin Sayfa+Yer+Reklam Biçimi+Renk Paleti modelini
izlediğini fark edeceksiniz. Bu yararlı bulduğumuz bir model olmakla
birlikte sizin için en uygun yöntemi kullanabilirsiniz.
Kanal adlarını yeni kanal kutusuna girin ve Kanal ekle'yi tıklayın.
Her zamanki gibi reklam türü, reklam biçimi ve renk paletini seçerek devam edin ve sonra Kanallar bölümünde,
Ekle++++ bağlantısını tıklayarak, eklemek istediğiniz kanal(lar)ın adını seçin (en fazla 5 kanal ekleyebilirsiniz),
ve reklam düzeni kodunda gösterilen tercihlerinizi görmek için Devam et'i tıklayın.
AsiRuH- yönetici
-
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
Geri: adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır
- Son
olarak, kodu web sayfalarınıza kopyalayıp yapıştırın. Kodunuzdaki kanal
tanımlayıcı hemen izleme performansına başlayacaktır. Bu sayfalarda bir
reklam kodunuz varsa, bunu yeni kanala özgü kodla değiştirmeniz gerekir.
İzlemek istediğiniz reklam birimlerinin her biri için işlemi tekrarlayın.
kanallar her zaman ulaşabileceğiniz verileri toplarlar. Söz konusu veri
sizin için rapor şeklinde düzenlenir ve aşağıdaki adımlar izlenerek
geri alınabilir:
- Giriş yaptıktan sonra 'Gelişmiş Raporlar' bağlantısını tıklayın
- İzlediğiniz ürünü seçin: içerik için AdSense veya arama için AdSense.
- Ardından Kanal verileri etiketli radyo düğmesini tıklayın.
- Daha sonra ilgilendiğiniz tarih aralığını seçin.
- Şimdi, onay kutularını kullanarak kendisine bir rapor eklemek istediğiniz kanalları seçin.
- Not: Belirli bir kanal grubunu kolayca bulmak için arama işlevini kullanın.
Özel kanallar bölümünde açıklanan adlandırma yöntemine göre, ana
sayfanızla ilişkilendirilen kanalların tümünü bulmak istiyorsanız
"Kanalları Bul" kutusunun içine "Ana Sayfa" yazmanız gerekir. Benzer
şekilde, dikdörtgen reklam kutularınızla ilişkilendirilen kanalların
hepsini bulmak istiyorsanız, 'Dikd'i aramalısınız. Arama işlemini
tamamladıktan sonra, tüm sonuçları kolayca seçebilir veya ayrı ayrı
seçebilirsiniz.
Sahip olduğunuz özel kanallar ile neyi test edeceğinizden emin değil
misiniz? Reklamlarınızın performansını optimize etmeyle ilgili öneriler
için Optimizasyon İpuçları bölümümüzü inceleyin.
AsiRuH- yönetici
-
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08
Similar topics
» SEO nedir? Nasıl yapılır ve Sandbox nedir?
» Biyografi Nedir ?- Nasıl Yapılır ?
» Bios Nedir Ne İşe Yarar Nasıl Kullanılır?
» Pilates NasıL Yapılır
» VBulletin Nedir Ne İşe Yarar ?
» Biyografi Nedir ?- Nasıl Yapılır ?
» Bios Nedir Ne İşe Yarar Nasıl Kullanılır?
» Pilates NasıL Yapılır
» VBulletin Nedir Ne İşe Yarar ?
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz