Audi A6 Hitskin_logo Hitskin.com

Bu Hitsikin.com temayı önceden görmekte fırsat veriyor.
Tema yerleştirmekTemanın fişine geri dönmek

.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    Audi A6

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Audi A6 Empty Audi A6

    Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 6:01 pm

    Audi A6 0406audi-9
    Sürücü
    kapısını kapa tırken yeni A4'e son bir kez baktım. Kısa bü
    birliktelikti; yalnızca 72 saat. Geride bırak tığımız süre içerisinde
    yeni Audi A4 bana söylemek istediği her şeyi eksiksiz bir şekilde
    söyledi ama ben onun için söylenmesi gereken her şeyi eksiksiz
    söyleyebilecek miyim bilemiyorum...
    Duygusal bir başlangıç olduğunu
    fark etmişsinizdir ancak şunu iyi bilmelisiniz ki Ingolstadt doğumlu
    hemen her otomobil sürücüsünde böyle bir iz bırakabiliyor. ÎT, A8, S3
    ve eminim ki R8 (henüz kullanma şansı bulamadım) için de hisleneceğime
    kesin gözüyle bakıyorum ancak şaşırtıcı olan bunu A4'le yaşamış
    olmamdır.
    Yeni A4 belki de duyulara hitap etmeyi en iyi şekilde
    başaran otomobillerden biri olduğu için etkileyici ya da bir Audi
    olduğu için. Tabii ki bir spor otomobilin büyüleyici liğine ya da lüks
    sınıfta yer alan bir modelin ağırbaşlılığına sahip olamaz ancak yeni
    A4'ün DNA'sma ağabeylerinde görmeye alışık olduğumuz öyle karakteristik
    özellik ler eklenmiş ki, yalnızca bu bile kendi sını fında iddialı
    olması için yetiyor.
    Selefiyle bir kıyaslama yapmak gerekirse, yeni
    A4 kesinlikle daha büyük ve daha geniş bir otomobil. Uzunluğu 117 mm
    artırılan A4'ün 4703 mm'ye ulaşan boyu, orta sınıfta
    yer alan bir
    otomobil olduğu gerçeğini zaman zaman unutturup görsel açıdan şu
    yanılgıya düşmenize neden oluyor: "Yoksa bu A6 olmasın?" Yalnızca
    bununla kalsa iyi. A4'ün özellikle kabin içinde sunduğu tek nolojik
    donanımlar da bu tezi ister istemez destekliyor. Örnek olarak MMI
    sistemini Alman üreticinin amiral gemisi A8'den hatırlıyoruz. Göz alıcı
    bir üetişim ve eğlence teknolojileri paketi olan bu donanım, son derece
    kolay kontrol edilebildiği gibi Mşisel leştirilmeye de çok müsait. TV
    yayınından navigasyona, gelişmiş bir müzik sistemin den Ipod arayüzüne
    ve bluetooth'la cep telefonu bağlantısına kadar kapsandı bir listeyi
    tek bir düğmeyle kontrol edebilmek mümkün. Şunu rahatlıkla
    söyleyebiliriz ki MMI'ın mantığı, yalnızca bir kere kul lanmanın
    yeterli olacağı ve sürücüsünde alışkanlık yapacak bir düzenek. Bu
    sistemin bir benzeri olmaya çalışan farklı donanım lar, Audi'nin en
    dişli rakipleri tarafından da kullanılmaya çalışılıyor ancak hiçbiri
    MMI kadar basit ve kullanışlı değil. Orta smıfbir otomobile lüks sınıfa
    ait bir yapıyı entegre etmek son derece akıllıca bîr hareket olmuş.
    Audi mühendislerini tebrik ediyoruz.
    Kaputun altında yatan 2.7
    litrelik V6 turbo dizel motor, A4 motor gamının 2.0 İt ve 3.0 İt
    TDI'dan sonra gelen diğer üyesi. Bu motor, tıpkı yenilenmiş 3.0 litre
    TDI'da olduğu gibi Euro5 normlarını şimdiden karşılıyor. Bunu nasıl
    başarıyor diye merak ediyorsanız cevabın 1800 bar basınca kadar
    dayanabilen Bosch piezo common rail enjeksiyon sistemi olduğunu
    belirtmemiz gerekir. 190 bg güç üreten bu motor, 400 Nm gibi yüksek bir
    tork değerini de 1400 devirden başlayıp 3250 devire kadar kesin tisiz
    şekilde sunabiliyor. Bir spor otomobil kadar büyüleyici değü demiştik
    en başın da; ancak O'dan 100 km/s'ye 7.7 saniyede çıkabilmesi A4'ün
    kötü ellere geçmemesini ne yazık ki zorunlu kılıyor. Abartılı mı bul
    dunuz? Renault Clio RS, 0-100 km/s'yi 6.9 saniyede tamamlıyor; gerisini
    siz düşünün. 226 km/s'lik son hızını ise hiç söylemiyoruz.
    Motorun
    performansı gerçekten de orta sınıf bir dizel için yeterince iyi. Tabii
    bu konuda en büyük sorumluluklardan biri şanzımana bırakılmış. Audi bu
    yüzden yeni A4'te kullanılacak şanzımanlar üzerine özel bir çalışma
    yapü. Öncelikle manuel şanzı manı baştan aşağı yeniledi. 6 ileri
    tiptronic ve multitronic CVT şanzımanlara ise birta kım eklemeler
    yapmayı uygun gördü. Test otomobilimizde bulunan 8 ileri Multitronic
    CVT şanzıman içinse ne söylemek gerekir büemiyorum? Vites geçişlerini
    hissetmek için steteskop kullanmak zorunda kalmadık ama sürücü
    koltuğunun altında neler olup bittiğine dair hiçbir ipucu da alamadık.
    Geçişler net, çok hızlı ve tam olması gerek tiği gibi.
    Peki ya
    dinamikler? Yeni Audi A4 Sedan, önceki nesillere göre geliştirilmiş
    dinamik sürüş özellikleriyle kendini gösterebilmeyi hedeflemiş ve bunu
    da başarmışa benziyor. Yeni modelde ağırlık dağılımını 40:60 ora nında
    ayarlayan Audi mühendisleri, önden kayma problemini minimuma indirmek
    için diferansiyel ile debriyaj sisteminde yer değişikliği yaparak ön
    aksı 154 mm öne doğru çekmişler. Hatta otomobilin akü sünün bagaja
    taşınması bile ideal ağırlık dağılımının elde edilmesine ayrıca katkı
    sağlamış.
    Audi
    Dinamik Direksiyon Sistemi yeni nesü A4'lerin en çok konuşulacak
    donanım larından biri. Bu sistem sayesinde düşük hızlarda sürücü daha
    yüksek güç desteği alabiliyor ve direksiyonun oranlan sistem tarafından
    değiştiriliyor. A4'le yapacağınız herhangi bir manevrada tam sol ya da
    tam sağ için üa tur çevirmek yeterli. ESP ile de bağlantı içinde olan
    sistem A4'ün sürüş dinamiğini analiz ederek sürüş limitlerine
    yaklaşıldığında otomobilin davranışlarıyla ilgili dataları gönderiyor.
    Örnek mi? Audi A4'le ani bir yön değişikliğinin ardından daha keskin
    bir dönüş yapmaya yeltenir-seniz, direksiyon bu eğilimi azaltmak için
    gerekli yönde küçük düzeltmeleri kendi yapıyor. Audi'nin iddiasına göre
    sistem deneyimli bir ralli pilotunun bile tepki vere meyeceği kadar
    kısa sürede devreye girebi liyor. Bunu hissedebilmek elbette mümkün
    değil ancak A4'ün direksiyonunun gerçek ten de tepkili ve hisli olduğu
    bir gerçek.
    Bir başka yemlikle devam ediyoruz. ACC yani radar
    destekli uyarlanabilir hız sabit-leme sistemi bundan böyle A4'te
    kullana bileceğimiz oldukça efektif bir sürüş destek sistemi. 30 km/s
    ile 200 km/s arasında seç tiğiniz herhangi bir hızda otomatik olarak
    mesafe kontrolünün yapılmasını sağlayan sistem özellikle de şehir
    içinde ağır ama akı cı bir şekilde ilerleyen trafik için adeta biçil
    miş kaftan. Önünüzde herhangi bir araç varken sistemi devreye alın ve
    ayaklarınızı pedallardan geri çekin. Tekyapmanız gere ken direksiyonu
    kontrol etmek hepsi bu.
    Almanya'nın teknoloji şovu devam edi yor.
    Audi Side Asist (Yan Destek Sistemi) de çalışma prensibini akıllı radar
    teknolojisin den alan bir başka yenilik. Şerit değiştirme ler için
    tasarlanan sistem, otomobilin yanın da ve arkasında 50 metrelik bir
    menzili tarayarak olası tehlikeleri en aza indirgemeye çalışıyor. Audi
    Lane Asist (Şerit Destek Sistemi) ise 65 km/s'nin üstündeki hızlarda
    aracın seçilen şeridin dışına kontrolsüz çıkma eğilimi gösterdiği
    durumlarda sürücüyü uyaran bir diğer sistem.
    Bütün bu sistemler,
    sürücüyle sürekli olarak iletişim halinde olan, interaktif yapısını her
    daim hissettiren bir otomobile aitti. Yeni Audi A4 kesinlikle üzerinde
    çok çalışılmış bir otomobil olduğunu bizlere gösterdi. Hızlanmasıyla
    yeterince güçlü olduğunu, donanımlanyla ne kadar gelişmiş bir
    teknolojiyi kullandığını ve sürüş dinamiğiyle kabiliyetini bizlere
    gösterdi. Gerçi üzerindeki pek çok donanım A8'den buraya entegre
    edildiği için A4'ün kısmen de olsa hazıra konduğunu ve şanslı bir model
    olduğunu da söyleyebiliriz. Burada tek bir problem öne çıkıyor. Audi A4
    2.7 TDI Multitronic'in satış fiyatı 70.110 Euro'dan başlıyor ancak test
    otomobilimizde bu fiyatın neredeyse yansına yaklaşan değerde (29.270
    Euro) zengin bir opsiyon listesi bulunuyordu. Bir başka deyişle 100 bin
    Euro'ya orta sınıfta çok gelişmiş özellikleri olan bir sedan mı tercih
    etmeliyiz yoksa aynı paraya satılan üst orta sınıf (örneğin A6 3.2 FSI
    Quattro Tiptronic) bir modeli baz haliyle almayı mı düşünmeliyiz.
    Mantığınız A6'ya işaret ediyor olabilir ancak benim fikrim neredeyse A6
    gibi geniş olmaya çalışan ve bunu sürücüsü dahil tüm yolcularına
    hissettiren böyle bir otomobili tercih etmekten yana olacaktır. Sessiz,
    teknolojik ve yeterince büyük. Daha fazla bir şey istemeye gerek var mı?

      Similar topics

      -

      Forum Saati Cuma Mayıs 31, 2024 7:40 am