Vorsprung
durch Technik", \M yam' "Teknolojiyle ilerle ■J me". Yıllardan beri
kullandı ğı marka sloganıyla Alman üretici ulaştığı teknolojilerle
rakiplerinin bir adım önün de olduğunu vurguluyordu. Test konuğu muz
yeni A4 piyasaya çıktığındaysa aklı ma Audi için yeni bir marka sloganı
geldi: " Teknoloji ve büyüklükle ilerleme!"Audi'yi yıllardan beri
premium orta sınıfta temsil eden temsilcisi A4 yeni nesliyle hiç
olmadığı kadar büyük ve tek nolojik bir hale gelmiş. Öncüsüne göre
117mm artarak 4703mm'ye ulaşan bo yuyla yeni A4, lüks orta sınıfın en
uzun otomobili haline gelirken 2808mm'lik aks mesafesi de kendisinden
bir üst sınıf ta yer alan ağabeyi A6'dan sadece 35mm daha kısa.Audi'nin
son yıllarda adım adım daha dinamik ve keskin bir hale getirdiği ta
sarım felsefesinin doruk noktasını oluştu ran yeni A4, bir sedandan çok
dört kapılı bir coupeyi çağrıştırıyor. Genel hatlarıyla markanın lüks
coupesi A5'i andıran yeni A4, tipik single frame ön ızgarası ve kes kin
yüzüyle bir Audi olduğunu uzaktan belli ediyor. Opsiyonel olarak
sunulan Xenon Plus farlı test aracımızda yer alan ledli gündüz farları,
ön bölüme çok farklı bir hava katmış.
Ön bölümde olduğu gibi arka
stoplarda ve bagaj kapağında da A5'ten yoğun izler taşıyan arka cephe
tasarımı, aracın ge neliyle bir uyum içinde.
Aracın dışında esen
modern ve dinamik rüzgâr, iç mekanda da bütün şiddetiyle devam ediyor.
Öncüsünün sade tasarımlı kokpitiyle karşılaştırıldığında yeni A4'ün
kokpiti, tasarımı ve sürücü odaklı yapı sıyla çok daha etkileyici bir
görünüme sa hip. A4'te ilk kez sunulan opsiyonel MMI sistemi, orta
konsolda yer alan 7 inçlik bir ekran üzerinden aracın tüm ayarları nın
merkezi bir ünite tarafından yapıla bilmesine olanak sağlıyor. Diğer
üretici lerin benzer sistemlerine göre kullanımı pratik olsa da sisteme
alışmak için yine de sürücü biraz zamana ihtiyaç duyuyor.İşçilik ve
malzeme kalitesi için söyle nebilecek tek kelime var : Kusursuz! Yeni
A4'ün kokpit tasarımıyla direkt rakipleri olan BMW 3-Serisi ve Mercedes
C-Serisi karşılaştırıldığında insanın, A4 karşısında her iki rakibi de
kompakt sınıfta değer lendiresi geliyor.Ön bölümde genişlik adına
herhangi bir sıkıntının yaşanmadığı A4'te sunulan geniş yaşam alanında
yolcular, opsiyonel deri koltuklarla birlikte sunulan koltuk soğutma
sistemiyle rahatlığın bir adım ötesine geçiyor. Uzayan dingil mesafesi
ve büyüyen boyutlar sayesinde arka kol tuklarda özellikle diz
mesafesinde hisse dilir bir artışın yaşandığı aracın baş me safesi,
coupevari tavan yapısı yüzünden sınıf ortalamalarını aşamıyor.Öncüsüne
göre 20 litrelik artışla 480 litreye ulaşan bagaj hacmi yeterli, yük
leme ağzının geniş olması yüklemeleri kolaylaştırıyor.Ülkemizde iki
benzinli ve üç dizel ol mak üzere toplam beş motor seçeneğiyle satılan
A4, testimize 2.7 TDI motoruyla katıldı. V6 motor, 3500 devirde 190hp
güç ve 1400-3250 devir aralığında tam 400Nm tork üretiyor. İpeksi
çalışma ka rakteriyle beğenimizi kazanan TDI motor, devir kesiciye
kadar neredeyse her devir aralığında güçlü bir çekiş sunuyor. Rölan ti
devrinde bile titreşimsiz çalışmasıyla bir TDI dizel olduğunu unutturan
güç üni tesinden hızlanmalarda derinden gelen tok ses de yüksek keyif
sunuyor. Bugüne değin, bolca şikayet alan TDI motorda bu sessizliğe
nasıl ulaşıldığını merak ediyor musunuz? Hemen cevap verelim: Adı, bir
marka olmasından dolayı TDI olarak de vam eden dizel motor, artık
common rail teknolojisini kullanıyor.Multitronic adı verilen kademesiz
otomatik şanzımanla kombine edilen A4 2.7 TDI, kademesiz şanzımanın da
et kisiyle vites değişimlerinde en ufak bir sarsıntı yaşatmayarak,
sürüş konforunu ciddi oranda artırıyor. Manuel kullanıma yönelik tam 8
vites oranına sahip olan Multitronic şanzıman, manuel modda bitmeyen
viteslerle sürücüsünü "bir tır şoförü" gibi hissettirebiliyor.