" Tanıtımı 2000 yılında gerçekleştirilen 147 modeli Alfa Romeo'yukompakt sınıfta temsil ediyor.
" 145 ve 146 modellerinin yerini alan otomobil 2001 yılındaAvrupa'da 'Yılın Otomobili' ödülünü kazanmıştı.
"
Geçtiğimiz yılın sonunda düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'ndamakyajlı
görünümüyle karşımıza çıkan Alfa 147'nin ithalatı geçtiğimizaylarda
başladı.
" 3 ve 5 kapılı karoser seçenekleri mevcut olan otomobil
Türkiye'de1.6 litre 120 HP, 2.0 litre 150 HP benzinli motorlarla
satılıyor.
" Selespeed ismi verilen elektro-hidrolik otomatik şanzımanseçeneği sadece 2.0 litrelik versiyonda tercih edilebiliyor.
Güvenlik
2001
yılında Euro-NCAP tarafından test edilen Alfa 147 üç
yıldızlıkperformans gösterdi. Önden çarpışma testlerinde kötü bir
performansçizen 147, ciddi yaralanmalara yol açabileceği uyarısıyla
yüksekoranda puan kaybetti. Ayrıca otomobilin yaşam hücresi olarak
tabiredilen kabinin cam direkleri içeri göçtü ve büyük zarar gördü.
Güvenlikdonanımları sürücüyü koruyamazken, sürücünün başı hava
yastıklarınarağmen ön konsola çarptı. Alfa147, yandan çarpışma
testlerinde başarılıolurken, bu bölümde maksimum puanı elde etti.
Konfor, İşlevsellik ve donanım
"
Otomobilin iç mekan kalitesinde makyajla birlikte herhangibir değişim
olmamış. Bazı noktalardaysa işçilik problemlerine rastlanıyor.
" Önde yeterli genişlik sunulmasına karşın arka kısım dar.Koltukların yanal destekleriyse çok başarılı.
"
Gösterge tablosu kompakt sınıfın en sportif tasarımına sahip.Makyajla
birlikte önceden üç parçalı olan siperlik tek parçaya düşürülmüş.
" Müzik sisteminin üzerindeki butonlar küçük tasarlanmış. Ancakdireksiyon üzerindeki kontroller bu handikabı ortadan kaldırıyor.
Sürüşİzlenimi
Alfa
147'ye yönelik makyaj operasyonu ön bölümde yoğunlaşmış. Yumuşakbakışlı
görünüm daha hırçın hale getirilmiş. Bu izlenimi yaratankuşkusuz yeni
tip üç lensli far grubu... Farlar yenilenirken motorkaputu ve
tamponlarda da değişime gidilmiş. Otomobilin yan bölümündefarklılık
bulunmazken, arkada bagaj kapağının altına krom bir çıtaeklenmiş.
Ayrıca stop grubunun boyutları da artırılmış.
Otomobilin iç
mekanında kullanılan malzemeler daha parlak yapılıversiyonlarla
değiştirilmiş. Buna rağmen rakiplerine göre daha karamsarbir iç mekan
sizleri bekliyor. Orta konsol ve vites konsolunun etrafındakullanılan
metalik kaplamalar yeterli sportiflik hissini yaratıyor.Otomobilin önde
görüş problemi bulunmuyor. Arka sütunun kalın tasarlanmasıysageri
çapraz görüşü engelliyor. 292 litrelik bagaj hacmi kompaktsınıf için
küçük kalıyor. Ancak arka koltukları yatırarak bu hacmiartırmak mümkün.
Motor kaputunun da hiçbir yenilik bulunmuyor. Etkileyici bir
sesledevirlenen 1.6 litrelik motor, 6200 d/d'de 120 HP güç, 4200
d/d'deyse146 Nm tork üretiyor. Bu ünite alt devirlerde cansız kalsa da
genelanlamda performansıyla beğenimizi kazandı. Yaptığımız
testlerde0'dan 100 km/s hıza 10.5 saniyede ulaştık. Sesiyle devirli
kullanımıtetikleyen motor bunun karşılığını akaryakıt istasyonunda
alıyor.Test süresince elde ettiğimiz 9 litrelik tüketim miktarı
hacminegöre yüksek. 60 litrelik deposuyla otomobilin menzili 666 km.
Alfa
147'de konfor ve spor süspansiyonlar isteğe bağlı olarak
alınabiliyor.Test otomobilimizdeki konfor süspansiyonlarının darbe emiş
performansıyeterliydi. Yol tutuş konusunda da problemsiz olduğunu
belirtmemizgerekiyor. Otomobilin ABS destekli frenleri başarılı bir
performansgösterdi. Yaptığımız testte 100 km/s hızdan durma konumuna 39
metredegeldik.