.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    Alfa Romeo Brera sürüş izlenimi,

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Alfa Romeo Brera sürüş izlenimi, Empty Alfa Romeo Brera sürüş izlenimi,

    Mesaj  AsiRuH C.tesi Kas. 15, 2008 1:16 am

    SüRüş iZLENiMi: Alfa Romeo'nun son numarası olan Brera, farklı
    görüntüsü, güçlü motoruyla sevenlerini fethediyor. Tabii kusurları da
    yok değil

    Alfa Romeo Brera sürüş izlenimi, 21638alfa1a

    Kuşkusuz meraklı bakışlar serisi, daha araçla trafiğe ilk çıktığım
    dakikalardan başladı. Cem Yılmaz'ın eski reklam filmlerinden birinde
    geçen laf ise sürekli beynimdeydi: Doktor, bu ne?

    Muhtemelen bir başka gezegenden geldiğini ya da bir otomobil fuarından
    çalınan konsept olduğunu düşünüyorlardı herhalde. Ben ise, "Yok abicim,
    o bir Torinolu, yani dünyalı... Dost!" gibilerinden bakışlarla yanıt
    vermeye çalışıyordum! Oldukça muhabbetli kilometreler geçirdik
    anlayacağınız. Tabii aracın keyifli sürüşü de buna katkıda bulunmadı
    değil. Brera'nın hakkı Brera'ya olayı...

    Alfa Romeo'nun tarihine baktığınızda, aslında markanın en çok akıllara
    kazınan ve efsane haline gelen modelleri iki kapılı ve spor
    olanlarıdır. Son dönemde bu tip otomobili bulunmayan Alfa, "kuzuların
    sessizliği"ni, Brera'nın kükremesiyle bozdu.

    O uzaydan geldiği sanılan, ancak Giorgetto Giugiaro ve Alfa Romeo
    Tasarım Merkezi’nin ortak imzasıyla gerçekleştirilen tasarımı, pek çok
    ödüllere layık görüldü. Eh, işe iki italyan tasarım merkezi birden
    girince, ortaya çirkin bir "mahlukat" çıkmasını kimse bekleyemezdi
    zaten!

    Tarihe göndermeler

    Brera, markanın son dönemlerdeki kimliğini yansıtan bir ön görünüme
    sahip. Bu köşeli ve sağlı sollu üçer kare fardan oluşan ön tasarım, ilk
    bakışta 159'la büyük benzerlik gösteriyor. Tabii bu, araca önden ve tam
    ortadan bakarsanız öyle.

    Hafiften gözünüz yana doğru kayınca, durumun hiç de sandığınız gibi
    olmadığı ortaya çıkıyor. Nitekim profili, tamamen Alfa'nın geçmişine
    göndermeler yapan bir yapıya sahip. Aracın yan ve arka görünümünde,
    (hastaları bilir) bal gibi de Giulietta gibi “efsane" modellerinden
    esinlenilmiş, göndermeler yapılmış. (Allahım sanki sürüş izlenimi
    değil, resim sergisi yazıyorum!)

    Kalın arka sütun, yatık bagaj bölümü, alt kısmı "V" şeklinde gelen arka
    cam, çatık kaşlı stop lambaları ve tabii ki kullandığımız modelin
    hakkını veren dört egzost çıkışı... Daha kalın lastiklere bile
    gelemeden insanda heyecan yaratıveriyor...

    Otomobilin iç mekanıysa, maalesef bu heyecan verici dış görünüm kadar
    iddialı gelmiyor insana. Tamam, tüm göstergelerin, pilot kabini
    edasıyla sürücüyü çevreleyen bir şekilde yer almış olması, gösterge
    panelinin metal görünümlü oluşu, devir saati ve kilometre sayacının
    dışında kalan göstergelerin orta konsola konulması elbette sportif bir
    hava katıyor. Ancak bunun dışında pek de sportiflik hissi almakta biraz
    zorluk çekmedim değil.

    Kullandığımız araçtaki deri döşeme, Brera'nın içine yakışır gibi
    görünmekle birlikte, mesela isteğe bağlı olarak sunulan kırmızı renkli
    olanını tercih ederdim diye düşündüm. Zira siyah, iç mekanı daha çok
    iki kişiye göre ayarlanmış bir sportif coupe için fazlaca karanlık
    kalabiliyor. Hoş, bu açığı, yine isteğe bağlı olarak olınabilen
    “Skywindow" cam tavanla giderebilmek olası. Ben bunu "keşke"lerimin
    arasına ekledim bile. iki kişilik diye nitelemem ise, arka koltukların
    pek de kullanışlı olmamasından kaynaklanıyor. Zira sportif coupe
    araçların pek çoğunda olduğu gibi, Brera'da da kural değişmemiş. Ancak
    küçük çocukların sığabileceği bir mekan ve diz mesafesi bulunuyor. Tüm
    bunların dışında gördüğüm bir kaç ufak ayrıntı, Alfa'nın 159 ile
    başlattığını duyurduğu kalite hamlesinin henüz 'pişme' aşamasında
    olduğunu hissettirdi bana...

    Motor... Orada kal!

    iç mekanında karşılaştığım bu durum, aracın kontağını çevirdiğimde,
    pardon "kontağına bastığımda" (ki düğmeyle çalışıyor) gelen homurtuyla
    silinip gidiverdi desem yalan olmaz.

    3.2 lt V6 motor, bir Alfa kullanıcısının duymak isteyeceği türden bir
    senfoniyi andırıyor. Bunu, aracın titreşmesinden bile hissetmek apayrı
    bir heyecan ve adrenalin vesilesi zaten... Altı silindirin, dört egzost
    çıkışı sayesinde dikkat çektiği 260 HP'lik güç, sonuçta aracın
    etkileyici dış görünümüne kesinlikle büyük uyum gösteriyor. Aracı
    görenlerin, "yanılmadıklarını" kanıtlayan bu güçlü motor seçeneği, dört
    tekerlekten çekiş (Q4) sistemiyle birlikte olunca da, değmeyin keyfine.
    Biz manuel şanzıman ile kullandık bu bebeği. Dolayısıyla kısa seçilmiş
    vites aralıklarıyla da ataklık konusunda hiçbir itiraz kabul etmiyor.
    Hele de biraz yüksek devirlere çıkıldığında duyulan motor sesi yok mu?
    insanlar bakmasın da, ne yapsın?

    Süspansiyon ayarları sportif araca yakışır şekilde bir miktar sert olan
    Brera, Q4 sistemini de yanına katınca, gerçekten yol tutuş ve kullanım
    zevki açısından markaya yaraşır bir performans sergiliyor. Fabrika
    verilerine göre 0'dan 100 km/s hıza 6.8 sn'de ulaşabilen aracın
    maksimum sürati ise 240 km/s olarak verilmekte.

    Böyle bir araç için yakıt tüketimi gibi "sevimsiz" bir konudan
    bahsetmenin doğru olduğunu pek sanmıyorum. Fabrika verilerini ise,
    zaten aşağıda sıralayacağım. O yüzden bence "içindekiler" bölümüne
    bakmakta yarar var. işte, içindekiler:

    Sürücü ve yolcu diz hava yastıkları, perde hava yastıkları, ABS+EBD,
    Araç Dinamik Denge Kontrolü (VDC), yokuşta kaymayı önleyen Hill Holder,
    arka park sensörü, xenon farlar, çift bölgeli otomatik klima,
    far+yağmur ve buğu sensörü, radyo CD-çalar gibi standartların yanında
    isteğe bağlı da bir dolu donanım mevcut. Fiyatına gelince. En ucuz
    Brera, 2.2 lt olanı yani 53 bin 700 Euro + 1.336 YTL'den başlıyor.
    Kullandığımız 3.2 V6 Q4 olanıysa 64 bin 250 Euro + 2.466 YTL'den
    başlıyor. Eğer cam tavanlı iste

      Forum Saati Paz Kas. 17, 2024 8:38 am