.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Empty Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi

    Mesaj  AsiRuH Cuma Kas. 14, 2008 10:25 pm

    PEUGEOT 307 (4 yildiz aldi) (fransiz)
    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Peugeot307xg1
    Otomobilin yaşam hücresi test süresince sağlam kalırken, önden
    çarpışmanın ardından sürücü kapısı rahatça açıldı ve ayak konulan bölge
    şeklini kaybetmedi. Ancak çarpışama anında sürücünün göğsü direksiyona,
    yolcunun ise başı cam çerçevesine çarptı.

    ünden çarpışma
    Otomobili şasisi çarpışmanın ardından rijitliğini korudu. Ayak
    boşlukları şeklini kaybetmezken, ön cam çerçevesi sürücü için tehlikeli
    olabileceği belirtildi. Arka orta koltukta üç noktadan bağlı emniyet
    kemeri kullanılmasıysa güvenlik açısından artılar hanesine yazıldı.
    ünde kullanılan gergili emniyet kemerleriyse, çarpışma anında fazla
    yüklenmeyi engelleyerek yaralanmayı önledi.

    RENAULT MEGANE (5 yildiz) (Fransiz)
    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Renault_megane_2003
    Sonuçlara göre en yeni Megane'ın içindeki yolcuları koruyan kaportası
    son derece dayanıklı. Otomobil yandan çarpmalarda tam puan alırken
    önden çarpmalarda sadece iki puan kaybetti. üift emniyet kemeri için
    takılan ön-gerginleştiriciler ve yol sınırlayıcılarıysa, sürücünün
    dizlerini ileri uzatabildiği mesafeyi büyük oranda azaltıyor. üocuklar
    için başarılı koruma sağlamış olan otomobilin emniyet kemerleri
    Euro-NCAP performans limitlerinin hemen hemen tamamına uygun olmakla
    birlikte yayalar için alınan koruma önlemleri ise ortalama düzeyde
    kaldı.

    ünden çarpma
    ün hava yastıkları ağır kazalarda korumayı artırmak amacıyla iki
    aşamada şişti. Otomobil sürücülerin ağırlığını 'seziyor', hafifseler
    hava yastığının açılma şiddetini azaltıyor. Bel hizasındaki emniyet
    kemeri ve diyagonal emniyet kemerlerinin ön-gerginleştiricileri ayrı.
    Bunun yanı sıra sürücülerin dizleriyle bacaklarının üst bölümünün
    korunması için tasarım çalışmalarına büyük ağırlık verilmiş. Fuzuli yer
    işgali çok düşük oranda olan ayak yuvasında fazladan hava yastıkları
    bulunuyor. Arka koltuğun ortasında, önden çarpma bel hizasındaki koltuk
    kemerine göre çok daha emniyetli olan üç bağlantılı koltuk kemeri yer
    alıyor.

    CITROEN C4 (5 yildiz aldi) (Fransiz)
    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Citroen_c4_2004_xx
    Akıllı kemer uyarıcı sistemler ön ve arka yolcular için tasarlanmış.
    üocuk ve yaya güvenliği disiplinlerinde C4 yüksek performans gösterdi.

    ünden çarpışma
    Karoser çarpışma sonunda minimum deformasyona uğradı. üarpışmanın
    ardından kapıların açılıp kapanmasında herhangi bir sorun görülmedi.
    üift kademeli hava yastıkları, basınç ayarlamalı emniyet kemerleriyle
    birleştiğinde yüksek koruma sağlandı. Böylece sürücünün göğüs ve bacak
    bölgesinde oluşan basınç minimum olarak tespit edildi. Ancak Citroen
    mühendisleri direksiyon kolonunun sürücünün bacaklarına zarar vermesi
    durumuna karşı daha fazla gelişim kaydetmeli. Ayak bölümünde küçük
    deformasyon tespit edilirken, pedallar çarpışma anında güvenliği
    bozmadı.

    DACIA LOGAN (3 yildiz aldi) taklaci dacia Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Biggrin
    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Dacia_loganncap_2005_xx
    Yandan çarpışmada da sürücünün göğsündeki baskı farklı değildi. üocuk
    koruma düzeyi başarılı olarak nitelendirildi. Fakat otomobilin yoldaki
    yayalara karşı gösterdiği koruma başarısız bulundu

    ünden çarpışma
    Stabil yolcu kafesi, tek kademeli hava yastıkları iyi iş çıkardı. Ancak
    yine de mankenlerin göğüs bölgesinde yüksek basınç tespit edildi. Pedal
    bölgesinde minimum deformasyona rastlanırken, debriyaj ve fren
    pedalının sürücünün ayaklarına zarar verebileceği görüldü. Ayrıca
    testin ardından fren pedalının kilitlendiği belirlendi. Bunun yanında
    ön konsoldaki parçaların dizlere zarar verebileceği belirlendi.

    FORD FOCUS (5 yildiz) (usa li ama avrupa da uretildigi icin focus u da bu topige soktum)
    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Ford_focus2004_xx

    Focus'un güvenlik donanımı çift ön hava yastıkları, basınç ayarlamalı
    ön emniyet kemerleri, yan ve perde hava yastıklarından oluşuyor.
    Otomobilin yandan çarpışa sonuçları ve çocuk koruması iyi düzeydeydi.
    Yaya güvenliğiyse ortalama bir not aldı.

    ünden çarpışma
    Karoser düşük seviyede deformasyon gösterdi. Sürücü kapısı çarpışmanın
    ardından normal bir şekilde açılıp kapandı. Tek kademeli hava
    yastıkları, basınç ayarlı emniyet kemerleriyle birleştiğinde çok iyi
    sonuç gösterdi ve sürücünün göğüs kafesinde çok az basınç tespit
    edildi. Ford mühendisleri diz koruması konusunda da iyi bir çalışma
    göstermişler. Kapı menteşelerinde görülen zarar çok küçüktü
    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Empty Geri: Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi

    Mesaj  AsiRuH Cuma Kas. 14, 2008 10:26 pm

    FIAT STILO (4 yildiz aldi) (Italyan)
    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Fiat_stilo2005_xx
    Gecikmeli olarak Euro-NCAP testlerine giren Stilo dört yıldız almaya
    hak kazandı. Daha önce test edilen fakat Euro-NCAP tarafından
    geliştirilmesine izin verilen otomobil dört yıldız aldı. Geliştirilen
    parçalar arasında şasi elemanları, pedal kutusu, enerji emen bölgeler
    ve arka kapı kolları bulunuyor.

    ünden çarpışma
    üift kademeli ön hava yastıkları, aktif gergili emniyet kemerleri
    görevlerini başarıyla yerine getirirken, şasinin sağlam olduğu görüldü.
    Fakat sürücünün göğüs kafesinde ölçülen basınç yüksekti. Direksiyon
    simidinin arka kısmındaki ve ön konsoldaki sert parçaların diz
    yaralanması riski taşıdığı belirtildi. Ayak bölümünde küçük deformasyon
    tespit edildi. Fren pedalı çarpışmanın ardından kilitli kaldı.

    SEAT LEON (4 yildiz aldi) (Ispanyol)
    Diger Avrupali Compact Sinif Araclar Carpisma Testi Seat_leon_ncap_xx
    Kompakt sınıfın yeni üyelerinden Seat Leon dört yıldızlık bir sonuç
    elde etti. Rakiplerinin beş yıldız çıtasına yükseldiği düşünülürse bu
    notun çokta başarılı olmadığı söylenebilir. Kokpitteki zararlı parçalar
    yüzünden önden çarpışmada puan kırıldı. Yan hava yastıkları sayesinde
    yandan çarpışmada tam not aldı. Yaya güvenliği başarılı bulunurken,
    çocuk koruması da iyi olarak nitelendirildi.
    Test sonuçları: ünden: 12 (75%), Yandan: 18 (100%), Kemer uyarıcı:
    2, Toplam: 32 Yaya güvenliği: 24 (67%) üocuk koruması: 42 (86%)

      Forum Saati Cuma Kas. 15, 2024 4:34 pm