PEUGEOT 307 (4 yildiz aldi) (fransiz)
Otomobilin yaşam hücresi test süresince sağlam kalırken, önden
çarpışmanın ardından sürücü kapısı rahatça açıldı ve ayak konulan bölge
şeklini kaybetmedi. Ancak çarpışama anında sürücünün göğsü direksiyona,
yolcunun ise başı cam çerçevesine çarptı.
ünden çarpışma
Otomobili şasisi çarpışmanın ardından rijitliğini korudu. Ayak
boşlukları şeklini kaybetmezken, ön cam çerçevesi sürücü için tehlikeli
olabileceği belirtildi. Arka orta koltukta üç noktadan bağlı emniyet
kemeri kullanılmasıysa güvenlik açısından artılar hanesine yazıldı.
ünde kullanılan gergili emniyet kemerleriyse, çarpışma anında fazla
yüklenmeyi engelleyerek yaralanmayı önledi.
RENAULT MEGANE (5 yildiz) (Fransiz)
Sonuçlara göre en yeni Megane'ın içindeki yolcuları koruyan kaportası
son derece dayanıklı. Otomobil yandan çarpmalarda tam puan alırken
önden çarpmalarda sadece iki puan kaybetti. üift emniyet kemeri için
takılan ön-gerginleştiriciler ve yol sınırlayıcılarıysa, sürücünün
dizlerini ileri uzatabildiği mesafeyi büyük oranda azaltıyor. üocuklar
için başarılı koruma sağlamış olan otomobilin emniyet kemerleri
Euro-NCAP performans limitlerinin hemen hemen tamamına uygun olmakla
birlikte yayalar için alınan koruma önlemleri ise ortalama düzeyde
kaldı.
ünden çarpma
ün hava yastıkları ağır kazalarda korumayı artırmak amacıyla iki
aşamada şişti. Otomobil sürücülerin ağırlığını 'seziyor', hafifseler
hava yastığının açılma şiddetini azaltıyor. Bel hizasındaki emniyet
kemeri ve diyagonal emniyet kemerlerinin ön-gerginleştiricileri ayrı.
Bunun yanı sıra sürücülerin dizleriyle bacaklarının üst bölümünün
korunması için tasarım çalışmalarına büyük ağırlık verilmiş. Fuzuli yer
işgali çok düşük oranda olan ayak yuvasında fazladan hava yastıkları
bulunuyor. Arka koltuğun ortasında, önden çarpma bel hizasındaki koltuk
kemerine göre çok daha emniyetli olan üç bağlantılı koltuk kemeri yer
alıyor.
CITROEN C4 (5 yildiz aldi) (Fransiz)
Akıllı kemer uyarıcı sistemler ön ve arka yolcular için tasarlanmış.
üocuk ve yaya güvenliği disiplinlerinde C4 yüksek performans gösterdi.
ünden çarpışma
Karoser çarpışma sonunda minimum deformasyona uğradı. üarpışmanın
ardından kapıların açılıp kapanmasında herhangi bir sorun görülmedi.
üift kademeli hava yastıkları, basınç ayarlamalı emniyet kemerleriyle
birleştiğinde yüksek koruma sağlandı. Böylece sürücünün göğüs ve bacak
bölgesinde oluşan basınç minimum olarak tespit edildi. Ancak Citroen
mühendisleri direksiyon kolonunun sürücünün bacaklarına zarar vermesi
durumuna karşı daha fazla gelişim kaydetmeli. Ayak bölümünde küçük
deformasyon tespit edilirken, pedallar çarpışma anında güvenliği
bozmadı.
DACIA LOGAN (3 yildiz aldi) taklaci dacia
Yandan çarpışmada da sürücünün göğsündeki baskı farklı değildi. üocuk
koruma düzeyi başarılı olarak nitelendirildi. Fakat otomobilin yoldaki
yayalara karşı gösterdiği koruma başarısız bulundu
ünden çarpışma
Stabil yolcu kafesi, tek kademeli hava yastıkları iyi iş çıkardı. Ancak
yine de mankenlerin göğüs bölgesinde yüksek basınç tespit edildi. Pedal
bölgesinde minimum deformasyona rastlanırken, debriyaj ve fren
pedalının sürücünün ayaklarına zarar verebileceği görüldü. Ayrıca
testin ardından fren pedalının kilitlendiği belirlendi. Bunun yanında
ön konsoldaki parçaların dizlere zarar verebileceği belirlendi.
FORD FOCUS (5 yildiz) (usa li ama avrupa da uretildigi icin focus u da bu topige soktum)
Focus'un güvenlik donanımı çift ön hava yastıkları, basınç ayarlamalı
ön emniyet kemerleri, yan ve perde hava yastıklarından oluşuyor.
Otomobilin yandan çarpışa sonuçları ve çocuk koruması iyi düzeydeydi.
Yaya güvenliğiyse ortalama bir not aldı.
ünden çarpışma
Karoser düşük seviyede deformasyon gösterdi. Sürücü kapısı çarpışmanın
ardından normal bir şekilde açılıp kapandı. Tek kademeli hava
yastıkları, basınç ayarlı emniyet kemerleriyle birleştiğinde çok iyi
sonuç gösterdi ve sürücünün göğüs kafesinde çok az basınç tespit
edildi. Ford mühendisleri diz koruması konusunda da iyi bir çalışma
göstermişler. Kapı menteşelerinde görülen zarar çok küçüktü
Otomobilin yaşam hücresi test süresince sağlam kalırken, önden
çarpışmanın ardından sürücü kapısı rahatça açıldı ve ayak konulan bölge
şeklini kaybetmedi. Ancak çarpışama anında sürücünün göğsü direksiyona,
yolcunun ise başı cam çerçevesine çarptı.
ünden çarpışma
Otomobili şasisi çarpışmanın ardından rijitliğini korudu. Ayak
boşlukları şeklini kaybetmezken, ön cam çerçevesi sürücü için tehlikeli
olabileceği belirtildi. Arka orta koltukta üç noktadan bağlı emniyet
kemeri kullanılmasıysa güvenlik açısından artılar hanesine yazıldı.
ünde kullanılan gergili emniyet kemerleriyse, çarpışma anında fazla
yüklenmeyi engelleyerek yaralanmayı önledi.
RENAULT MEGANE (5 yildiz) (Fransiz)
Sonuçlara göre en yeni Megane'ın içindeki yolcuları koruyan kaportası
son derece dayanıklı. Otomobil yandan çarpmalarda tam puan alırken
önden çarpmalarda sadece iki puan kaybetti. üift emniyet kemeri için
takılan ön-gerginleştiriciler ve yol sınırlayıcılarıysa, sürücünün
dizlerini ileri uzatabildiği mesafeyi büyük oranda azaltıyor. üocuklar
için başarılı koruma sağlamış olan otomobilin emniyet kemerleri
Euro-NCAP performans limitlerinin hemen hemen tamamına uygun olmakla
birlikte yayalar için alınan koruma önlemleri ise ortalama düzeyde
kaldı.
ünden çarpma
ün hava yastıkları ağır kazalarda korumayı artırmak amacıyla iki
aşamada şişti. Otomobil sürücülerin ağırlığını 'seziyor', hafifseler
hava yastığının açılma şiddetini azaltıyor. Bel hizasındaki emniyet
kemeri ve diyagonal emniyet kemerlerinin ön-gerginleştiricileri ayrı.
Bunun yanı sıra sürücülerin dizleriyle bacaklarının üst bölümünün
korunması için tasarım çalışmalarına büyük ağırlık verilmiş. Fuzuli yer
işgali çok düşük oranda olan ayak yuvasında fazladan hava yastıkları
bulunuyor. Arka koltuğun ortasında, önden çarpma bel hizasındaki koltuk
kemerine göre çok daha emniyetli olan üç bağlantılı koltuk kemeri yer
alıyor.
CITROEN C4 (5 yildiz aldi) (Fransiz)
Akıllı kemer uyarıcı sistemler ön ve arka yolcular için tasarlanmış.
üocuk ve yaya güvenliği disiplinlerinde C4 yüksek performans gösterdi.
ünden çarpışma
Karoser çarpışma sonunda minimum deformasyona uğradı. üarpışmanın
ardından kapıların açılıp kapanmasında herhangi bir sorun görülmedi.
üift kademeli hava yastıkları, basınç ayarlamalı emniyet kemerleriyle
birleştiğinde yüksek koruma sağlandı. Böylece sürücünün göğüs ve bacak
bölgesinde oluşan basınç minimum olarak tespit edildi. Ancak Citroen
mühendisleri direksiyon kolonunun sürücünün bacaklarına zarar vermesi
durumuna karşı daha fazla gelişim kaydetmeli. Ayak bölümünde küçük
deformasyon tespit edilirken, pedallar çarpışma anında güvenliği
bozmadı.
DACIA LOGAN (3 yildiz aldi) taklaci dacia
Yandan çarpışmada da sürücünün göğsündeki baskı farklı değildi. üocuk
koruma düzeyi başarılı olarak nitelendirildi. Fakat otomobilin yoldaki
yayalara karşı gösterdiği koruma başarısız bulundu
ünden çarpışma
Stabil yolcu kafesi, tek kademeli hava yastıkları iyi iş çıkardı. Ancak
yine de mankenlerin göğüs bölgesinde yüksek basınç tespit edildi. Pedal
bölgesinde minimum deformasyona rastlanırken, debriyaj ve fren
pedalının sürücünün ayaklarına zarar verebileceği görüldü. Ayrıca
testin ardından fren pedalının kilitlendiği belirlendi. Bunun yanında
ön konsoldaki parçaların dizlere zarar verebileceği belirlendi.
FORD FOCUS (5 yildiz) (usa li ama avrupa da uretildigi icin focus u da bu topige soktum)
Focus'un güvenlik donanımı çift ön hava yastıkları, basınç ayarlamalı
ön emniyet kemerleri, yan ve perde hava yastıklarından oluşuyor.
Otomobilin yandan çarpışa sonuçları ve çocuk koruması iyi düzeydeydi.
Yaya güvenliğiyse ortalama bir not aldı.
ünden çarpışma
Karoser düşük seviyede deformasyon gösterdi. Sürücü kapısı çarpışmanın
ardından normal bir şekilde açılıp kapandı. Tek kademeli hava
yastıkları, basınç ayarlı emniyet kemerleriyle birleştiğinde çok iyi
sonuç gösterdi ve sürücünün göğüs kafesinde çok az basınç tespit
edildi. Ford mühendisleri diz koruması konusunda da iyi bir çalışma
göstermişler. Kapı menteşelerinde görülen zarar çok küçüktü