selamun aleykum arkadaslar.
yeni mondeo avrupa da satista.yaklasik 1 ay sonra da ulkemize geliyor.
Auto bild dergisi bu hafta iki araci karsilastirmis.auto show dergisi de bu karsilastirmaya yer vermis.
mondeo passattan daha fazla puan almis.en fazla fark attigi nokta ise guvenlik ekipmanlari konusunda.
sonucta bir test ne kadar guvenilir bilemiyorum ama mondeonun kendisini epey gelistirdigi cok rahat gozleniyor.
testteki mondeo full donanim ama passat comfortline donanim.neden boyle birsey yapmislar onu da anlayamadim.
zaten turkiye paketiyle avrupadaki paketler farkli donanimlara
sahip.Turkiye ye sadece Türkiyeye sadece Trend ve Titanium
geliyor.testteki arac ise en full modeli.
Mondeo nun passat a gore ustunluk sagladigi bazi donanimlar:
bu donanimlarin cogu turkiye de sunulmayacak bastan belirteyim.
Human Machine Interface (HMI) Bu donanim tum modellerde yer aliyor.
Tüm modeller "Human Machine Interface (HMI)" denen
sistem ile geliyor. Açıklama olarak "güçlü,içgüdüsel dijital komut
merkezi" tanımı yapılmış. Kullanımı direksiyondaki 2 jog ile
yapılıyormuş. Standart, Gelişmiş ve FordConvers+ ekran ilaveleri ile
arabanın çeşitli noktalarından bilgi alınabiliyor.
Sol jog; volüm, kanal arama, radyo kanal değiştirme ve mod değiştirmeye yarıyor.
Sağ jog; ilave ekranı kontrol ediyor. Bu ekranda araç ayarları, yol bilgisayarı var.
FordConvers+ ilavesinde sağ jog ayrıca telefon, radyo, CD, MP3 gibi multimedia listesini kontrol ediyor.
Bluetooth® Hands-Free with Voice Control Turkiye donanimlarinda bulunmuyor.
Klima kontrolleri, uydu navigasyon ile yön bulma,
radyoyu açma, CD değiştirme gibi tüm işlemler sesle yapılabiliyor. Tabi
telefonla arama veya ve telefon karşılama gibi opsiyonel imkanları da
mevcut.
Adaptive Cruise Control with Forward Alert Turkiye donanimlarinda bulunmuyor.
Adaptive Cruise Control (ACC) özelliği, daha rahat ve
güvenli bir sürüş için geliştirilmiş. Sofistike radar teknolojisi ile
sizinki ve öndeki araç arasındaki mesafeyi koruyarak konforu
arttırıyor. Takip alarmı, sesli ve görsel uyarılarla öndeki araca
çarpma tehlikesini haber veriyor. Aynı anda Emergency Brake Assist
(EBA) frenleme yaparak güvenliği sağlıyor. Bu özellik Zetec, Ghia ve
Titanium X donanımlarında opsiyonel. Türkiyeye sadece Trend ve Titanium
geliyor.
Interactive Vehicle Dynamics Control (IVDC) with Continuously Controlled Damping (CCD) Turkiye donanimlarinda bulunmuyor.
Islak yol veya keskin viraj gibi kritik bir durum da
olsa, her zaman kontrollü sürüş yapılabiliyor. Interactive Vehicle
Dynamics Control (IVDC) farkedilir biçimde yürüyen aksam, stabilite ve
frenleme performansını yönetirken, Continuously Controlled Damping
(CCD) özelliği rahat sürrüş sağlıyor. CCD sistemi her saniyenin beşte
birinde bir defa araç yürüyen aksamını ve amortisörleri kontrol ediyor.
Spor, Normal ve Konfor adındaki 3 aşamalı amortisör özelliğinden bir
tanesi seçilebiliyor. Eğer gerek duyarsa, Mondeo spor moduna otomatik
geçiyor ve bu özellik Zetec, Ghia ve Titanium X donanımlarında
opsiyonel. Türkiyeye sadece Trend ve Titanium geliyor.
Hill Launch Assist Turkiye donanimlarinda mevcut.
Bu özellik yokuş yukarı kalkışlarda yardımcı oluyor.
Fren pedalı bırakıldıktan sonra gaza basıncaya kadar frenleri
bırakmıyor. Böylece araç geriye kaymadan kalkış mümkün oluyor. Bu
özellik IVDC ve ACC nin parçası olarak yer alıyor.
Tyre Pressure Monitoring System Turkiye donanimda opsiyonel olarak yer aliyor.
Lastik basınç kontrolü, her lastik için bağımsız ve daimi ölçüm yapıyor. Opsiyonel bir donanım.
Run Flat Tyres
Yine opsiyonel sunulan bu özellik ile lastik patladığında en yakın tamirciye kadar patlak lastikle gidilebiliyor.
Yeni Mondeo artık teste çıkıyor.
ilk olarak bu haftaki AutoShow dergisinde yayınlanan ve AutoBild
tarafından yapılan Mondeo-Passat karşılaştırmasını paylaşıyorum.
Araçların her ikiside 2.0 Lt dizel, Mondeo Common Rail, Passat
Pompa-xxx.
üzet olarak "Canlı sürüş özellikleri ve daha iyi donanıma sahip olması,
diğer disiplinlerde de herhangi bir zayıflık sergilememesi sayesinde
Mondeo, karşılaştırmayı hatırı sayılır bir farkla önde bitirdi"
deniyor.
Ayrıca Passatın arka koltuklarından daha geniş mesafe sunan Mondeoun daha rahat olduğu söylenmiş.
yeni mondeo avrupa da satista.yaklasik 1 ay sonra da ulkemize geliyor.
Auto bild dergisi bu hafta iki araci karsilastirmis.auto show dergisi de bu karsilastirmaya yer vermis.
mondeo passattan daha fazla puan almis.en fazla fark attigi nokta ise guvenlik ekipmanlari konusunda.
sonucta bir test ne kadar guvenilir bilemiyorum ama mondeonun kendisini epey gelistirdigi cok rahat gozleniyor.
testteki mondeo full donanim ama passat comfortline donanim.neden boyle birsey yapmislar onu da anlayamadim.
zaten turkiye paketiyle avrupadaki paketler farkli donanimlara
sahip.Turkiye ye sadece Türkiyeye sadece Trend ve Titanium
geliyor.testteki arac ise en full modeli.
Mondeo nun passat a gore ustunluk sagladigi bazi donanimlar:
bu donanimlarin cogu turkiye de sunulmayacak bastan belirteyim.
Human Machine Interface (HMI) Bu donanim tum modellerde yer aliyor.
Tüm modeller "Human Machine Interface (HMI)" denen
sistem ile geliyor. Açıklama olarak "güçlü,içgüdüsel dijital komut
merkezi" tanımı yapılmış. Kullanımı direksiyondaki 2 jog ile
yapılıyormuş. Standart, Gelişmiş ve FordConvers+ ekran ilaveleri ile
arabanın çeşitli noktalarından bilgi alınabiliyor.
Sol jog; volüm, kanal arama, radyo kanal değiştirme ve mod değiştirmeye yarıyor.
Sağ jog; ilave ekranı kontrol ediyor. Bu ekranda araç ayarları, yol bilgisayarı var.
FordConvers+ ilavesinde sağ jog ayrıca telefon, radyo, CD, MP3 gibi multimedia listesini kontrol ediyor.
Bluetooth® Hands-Free with Voice Control Turkiye donanimlarinda bulunmuyor.
Klima kontrolleri, uydu navigasyon ile yön bulma,
radyoyu açma, CD değiştirme gibi tüm işlemler sesle yapılabiliyor. Tabi
telefonla arama veya ve telefon karşılama gibi opsiyonel imkanları da
mevcut.
Adaptive Cruise Control with Forward Alert Turkiye donanimlarinda bulunmuyor.
Adaptive Cruise Control (ACC) özelliği, daha rahat ve
güvenli bir sürüş için geliştirilmiş. Sofistike radar teknolojisi ile
sizinki ve öndeki araç arasındaki mesafeyi koruyarak konforu
arttırıyor. Takip alarmı, sesli ve görsel uyarılarla öndeki araca
çarpma tehlikesini haber veriyor. Aynı anda Emergency Brake Assist
(EBA) frenleme yaparak güvenliği sağlıyor. Bu özellik Zetec, Ghia ve
Titanium X donanımlarında opsiyonel. Türkiyeye sadece Trend ve Titanium
geliyor.
Interactive Vehicle Dynamics Control (IVDC) with Continuously Controlled Damping (CCD) Turkiye donanimlarinda bulunmuyor.
Islak yol veya keskin viraj gibi kritik bir durum da
olsa, her zaman kontrollü sürüş yapılabiliyor. Interactive Vehicle
Dynamics Control (IVDC) farkedilir biçimde yürüyen aksam, stabilite ve
frenleme performansını yönetirken, Continuously Controlled Damping
(CCD) özelliği rahat sürrüş sağlıyor. CCD sistemi her saniyenin beşte
birinde bir defa araç yürüyen aksamını ve amortisörleri kontrol ediyor.
Spor, Normal ve Konfor adındaki 3 aşamalı amortisör özelliğinden bir
tanesi seçilebiliyor. Eğer gerek duyarsa, Mondeo spor moduna otomatik
geçiyor ve bu özellik Zetec, Ghia ve Titanium X donanımlarında
opsiyonel. Türkiyeye sadece Trend ve Titanium geliyor.
Hill Launch Assist Turkiye donanimlarinda mevcut.
Bu özellik yokuş yukarı kalkışlarda yardımcı oluyor.
Fren pedalı bırakıldıktan sonra gaza basıncaya kadar frenleri
bırakmıyor. Böylece araç geriye kaymadan kalkış mümkün oluyor. Bu
özellik IVDC ve ACC nin parçası olarak yer alıyor.
Tyre Pressure Monitoring System Turkiye donanimda opsiyonel olarak yer aliyor.
Lastik basınç kontrolü, her lastik için bağımsız ve daimi ölçüm yapıyor. Opsiyonel bir donanım.
Run Flat Tyres
Yine opsiyonel sunulan bu özellik ile lastik patladığında en yakın tamirciye kadar patlak lastikle gidilebiliyor.
Yeni Mondeo artık teste çıkıyor.
ilk olarak bu haftaki AutoShow dergisinde yayınlanan ve AutoBild
tarafından yapılan Mondeo-Passat karşılaştırmasını paylaşıyorum.
Araçların her ikiside 2.0 Lt dizel, Mondeo Common Rail, Passat
Pompa-xxx.
üzet olarak "Canlı sürüş özellikleri ve daha iyi donanıma sahip olması,
diğer disiplinlerde de herhangi bir zayıflık sergilememesi sayesinde
Mondeo, karşılaştırmayı hatırı sayılır bir farkla önde bitirdi"
deniyor.
Ayrıca Passatın arka koltuklarından daha geniş mesafe sunan Mondeoun daha rahat olduğu söylenmiş.