Siteniz hazır olduğunda:
Bu kalite kuralları, en yaygın aldatıcı ve yönlendirici davranış
biçimlerini kapsar; ancak Google burada belirtilmemiş diğer yanlış
uygulamalara da (tanınmış web sitelerinin yanlış yazımlarını kaydederek
kullanıcıları kandırmak gibi) olumsuz tepki verebilir. Yanıltıcı bir
tekniğin, sırf bu sayfada adı geçmediği için Google tarafından
onaylandığını varsaymamalısınız. Temel ilkelere uymak için çaba
gösteren web yöneticileri kullanıcılara çok daha iyi bir deneyim
yaşatır ve tüm zamanlarını kötüye kullanabilecekleri açıkları arayarak
geçiren yöneticilerin sitelerine göre çok daha iyi sıralamalar elde
eder.
Başka bir sitenin Google'ın kalite kurallarını kötüye kullandığını düşünüyorsanız lütfen https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport
adresinden söz konusu siteyi bildirin. Google, sorunlar için
ölçeklenebilir ve otomatik çözümler geliştirmeyi tercih ettiğinden,
elle gerçekleştirilen spam savaşını en aza indirmeye çalışıyoruz.
Aldığımız spam raporları, gelecekteki spam saldırılarını tanıyacak ve
engelleyecek ölçeklenebilir algoritmalar oluşturmak için
kullanılmaktadır.
Kalite kuralları - temel ilkeler
Kalite kuralları - özel kurallar
Sitenizin bu kurallara uygun olmadığına karar verirseniz, sitenizi bu kurallara uyacak şekilde değiştirebilir ve ardından sitenizi tekrar değerlendirilmek üzere gönderebilirsiniz.
kaynak:http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769&hl=tr#design
- Sitenizi, http://www.google.com/addurl.html adresinden Google'a gönderin.
- Google Web Yöneticisi Araçları'nı kullanarak bir Site Haritası
gönderin. Google, sitenizin yapısı hakkında bilgi edinmek ve web
sayfalarınızın kapsamını genişletmek için Site Haritanızı kullanır. - Sayfalarınızdan haberdar olması gereken tüm sitelerin sitenizin çevrimiçi olduğunu bildiğinden emin olun.
Tasarım ve içerik kuralları |
- Net bir hiyerarşi ve metin bağlantıları içeren bir site
oluşturun. Her sayfaya en az bir statik metin bağlantısından
erişilebilmelidir. - Kullanıcılarınıza sitenizin önemli
kısımlarına işaret eden bağlantıları içeren bir site haritası sunun.
100'ün üzerinde bağlantı içeriyorsa site haritasını ayrı sayfalara
bölebilirsiniz. - Faydalı, bilgi açısından zengin bir site oluşturun ve içeriğinizi açık ve anlaşılır bir şekilde anlatan sayfalar hazırlayın.
- Kullanıcıların
sayfalarınızı bulmak için girebileceği kelimeleri düşünün ve sitenizin
gerçekten bu kelimeleri barındırdığından emin olun. - Önemli
adları, içeriği veya bağlantıları göstermek için görseller yerine metin
kullanmayı deneyin. Google tarayıcısı, görsellerde yer alan metinleri
tanımaz. Metin içeriği için görseller kullanmanız gerekirse, açıklayıcı
birkaç kelime eklemek üzere "ALT" özniteliğini kullanmayı düşünün. - Bağlantıların çalışıp çalışmadığını ve HTML'nin doğru olup olmadığını kontrol edin.
- Dinamik
(yani, URL'sinde "?" karakteri yer alan) sayfalar kullanmaya karar
verirseniz, her arama motoru örümceğinin, statik sayfaların yanı sıra
dinamik sayfaları taramadığını unutmayın. Parametreleri kısa, parametre
sayısını ise düşük düzeyde tutmanızı öneririz. - Belli bir sayfadaki bağlantıların sayısını makul düzeyde (100'den az) tutun.
- Görsel yayınlamayla ilgili en iyi uygulamalar için görsel kurallarımızı inceleyin.
Teknik kurallar |
- Çoğu arama motoru örümceği, sitenizi Lynx'in göreceği şekilde göreceğinden sitenizi incelemek için Lynx
gibi bir metin tarayıcısı kullanın. JavaScript, çerezler, oturum
kimlikleri, çerçeveler, DHTML veya Flash gibi özellikler sitenizin
tümünü bir metin tarayıcıda görmenizi engelliyorsa, arama motoru
örümcekleri sitenizi taramakta zorlanabilir. - Arama
botlarının sitelerinizi, site içerisindeki yollarını takip eden oturum
kimlikleri veya kanıtlar olmaksızın taramasına izin verin. Bu teknikler
bağımsız kullanıcı davranışını izlemek açısından faydalı olabilir,
ancak robotların erişim modeli tamamıyla farklıdır. Botlar farklı
görünen ancak gerçekte aynı sayfaya işaret eden URL'leri elemekte
başarısız olabileceği için bu tekniklerin kullanılması sitenizin dizine
eklenme işleminin yarım kalmasıyla sonuçlanabilir. - Web
sunucunuzun If-Modified-Since HTTP başlığını desteklediğinden emin
olun. Bu özellik, web sunucunuzun Google'a son taramadan sonra
sitenizin içeriğinin değişip değişmediğini bildirmesini sağlar. Bu
özelliğin desteklenmesi, hem bant genişliğinden hem de işletim
masraflarından tasarruf etmenizi sağlar. - Web
sunucunuzda robots.txt dosyasını kullanın. Bu dosya tarayıcılara hangi
dizinlerin taranıp hangilerinin taranmayacağını bildirir. Sitenizin
yanlışlıkla Googlebot tarayıcısını engellemediğinden emin olmak için
dosyanın güncel olmasına dikkat edin. Robotlara sitenizi ziyaret
ettiklerinde nasıl talimat vereceğinizi öğrenmek için http://www.robotstxt.org/faq.html
adresini ziyaret edin. Doğru şekilde kullandığınızdan emin olmak için
robots.txt dosyanızı Google Web Yöneticisi Araçları'nda bulunan robots.txt analiz aracı ile test edebilirsiniz. - Şirketiniz
bir içerik yönetim sistemi satın alırsa, sistemin arama motorlarının
tarayabileceği sayfalar ve bağlantılar oluşturduğundan emin olun. - Arama motorlarından gelen kullanıcılar için pek bir değer taşımayan
arama sonuç sayfalarının veya otomatik olarak oluşturulmuş diğer
sayfaların taranmasını önlemek için robots.txt dosyasını kullanın. - Farklı tarayıcılarda düzgün görüntülendiğinden emin olmak için sitenizi test edin.
Kalite kuralları |
biçimlerini kapsar; ancak Google burada belirtilmemiş diğer yanlış
uygulamalara da (tanınmış web sitelerinin yanlış yazımlarını kaydederek
kullanıcıları kandırmak gibi) olumsuz tepki verebilir. Yanıltıcı bir
tekniğin, sırf bu sayfada adı geçmediği için Google tarafından
onaylandığını varsaymamalısınız. Temel ilkelere uymak için çaba
gösteren web yöneticileri kullanıcılara çok daha iyi bir deneyim
yaşatır ve tüm zamanlarını kötüye kullanabilecekleri açıkları arayarak
geçiren yöneticilerin sitelerine göre çok daha iyi sıralamalar elde
eder.
Başka bir sitenin Google'ın kalite kurallarını kötüye kullandığını düşünüyorsanız lütfen https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport
adresinden söz konusu siteyi bildirin. Google, sorunlar için
ölçeklenebilir ve otomatik çözümler geliştirmeyi tercih ettiğinden,
elle gerçekleştirilen spam savaşını en aza indirmeye çalışıyoruz.
Aldığımız spam raporları, gelecekteki spam saldırılarını tanıyacak ve
engelleyecek ölçeklenebilir algoritmalar oluşturmak için
kullanılmaktadır.
Kalite kuralları - temel ilkeler
- Sayfalarınızı kullanıcılar için hazırlayın, arama motorları
için değil. Kullanıcılarınızı kandırmayın veya arama motorlarına
kullanıcılarınıza gösterdiğinizden farklı içerik sunmayın; buna genel
olarak "gizleme" denir. - Arama motoru sıralamalarını
iyileştirmek için tasarlanmış hilelerden kaçının. En önemli kurallardan
biri yaptığınız işi rekabet ettiğiniz bir web sitesine açıklarken
kendinizi rahat hissedip hissetmediğinizdir. "Bu benim kullanıcılarıma
yardımcı olur mu? Arama motorları olmasaydı bunu yapar mıydım?"
sorularını sormak da kendi kendinizi test etmenin etkili bir yoludur. - Sitenizin sıralamasını veya PageRank değerini yükseltmek üzere tasarlanmış bağlantı düzenlerine katılmayın.
Özellikle web'deki spam göndericilere veya "kötü komşulara" bağlantı
vermeyin; kendi sıralamanız bu bağlantılardan olumsuz yönde
etkilenebilir. - Sayfa göndermek, sıralamaları kontrol
etmek ve benzeri amaçlar için yetkisiz bilgisayar programları
kullanmayın. Bu tür programlar bilgisayar kaynaklarımızı tüketir ve Hizmet Şartlarımızı
ihlal eder. Google, Google'a otomatik veya programlı olarak sorgular
gönderen WebPosition Gold gibi ürünlerin kullanılmasını önermez.
Kalite kuralları - özel kurallar
- Gizli metin veya bağlantılardan kaçının.
- Gizleme veya gizli yönlendirmeler kullanmayın.
- Google'a otomatik sorgular göndermeyin.
- Alakasız anahtar kelimeler içeren sayfaları yüklemeyin.
- Çok sık yinelenen içeriğe sahip birden çok sayfa, alt alan adı veya alan adı oluşturmayın.
- Kimlik avı veya virüs, truva atı veya daha başka kötü amaçlı yazımlar yükleme gibi kötü davranışları olan sayfalar oluşturmayın.
- Yalnızca arama motorları için oluşturulmuş "giriş" sayfalarından veya çok az orijinal içeriği olan veya hiç orijinal içeriği olmayan bağlı programlar gibi "çerez kesici" yaklaşımlardan kaçının.
- Siteniz bir bağlı programa katılırsa, sitenizin bu programa değer
kattığından emin olun. Kullanıcılara öncelikle sitenizi ziyaret
etmeleri için bir neden veren benzersiz ve alakalı içerik sağlayın.
Sitenizin bu kurallara uygun olmadığına karar verirseniz, sitenizi bu kurallara uyacak şekilde değiştirebilir ve ardından sitenizi tekrar değerlendirilmek üzere gönderebilirsiniz.
kaynak:http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769&hl=tr#design