Malzeme
Heykelcinin elinde çeşitli malzeme vardır. Taş (kireçtaşı mermer) tahta fildişi kemik yontulmağa elverişlidir. Kil balmumu alçı yalancı mermer (mermertozu katılmış alçı) alçıyla telden oluşan staff çimento kaba mukavva (kartonpat) biçimlenmeğe veya kalıplanmağa elverişlidir. Madenler eritilir dökülür dövülür kaynatılır üzerlerine bir kazı kalemiyle motifler kazılır veya kaplanır.
__________________________________________________ _____
(Solda) Binici Rampin'in başı (M.Ö. IV. yy.). Mısır sanatından etkilenen ilk Yunan heykelleri çoğu zaman fazla ciddî ve sert ifadelidir; sadece hafif gülümseme V. yüzyılda doruğuna varacak gelişmenin ilk işareti sayılabilir.
(Sağda) Taş kabartma: kraliçe Maya geleceğin Buda'sını doğuruyor (IX. yy. Nepal). Eski Buda heykelciliğinin bu örneği çizgi inceliği eğimlerin zarafeti ve kalça hareketinin belirginliğiyle dikkati çekiyor.
Bir mermer şaheseri: Michelangelo'nun ünlü «Pieta»sı. Soğuk ve sert malzemeden sanatçı çekiç ve kalem kullanmadaki ustalığını kanıtlayan şefkat dolu duy Bulandırıcı bir bütün yaratmıştır. Biçim ve yüz ifadesi olarak insana bakışı Rönesans anlayışına tam anlamıyla uygundur. San Pietro Kilisesi Roma.
(Solda) Aile Toplantısı» (bronz) İngiliz Henry Moore'un (doğ. 1898) eseri. Bu sanatçının içi boşaltılmış kaya görünümünde ve anıtsal insan heykelleri figüratif ve soyut sanat akımları arasında yer alır. Phillips koleksiyonu Washington.
(Sağda) Nicolas Schöffer'in cilâlı çelikten «uzaysal-dinamik» kurgusu (1954). Matematik olarak hesaplanmış hareket ışık ve ses oyunları ses düzeni çağdaş heykelciliğin ufuk genişliğini gösterir.
Heykelcinin elinde çeşitli malzeme vardır. Taş (kireçtaşı mermer) tahta fildişi kemik yontulmağa elverişlidir. Kil balmumu alçı yalancı mermer (mermertozu katılmış alçı) alçıyla telden oluşan staff çimento kaba mukavva (kartonpat) biçimlenmeğe veya kalıplanmağa elverişlidir. Madenler eritilir dökülür dövülür kaynatılır üzerlerine bir kazı kalemiyle motifler kazılır veya kaplanır.
__________________________________________________ _____
(Solda) Binici Rampin'in başı (M.Ö. IV. yy.). Mısır sanatından etkilenen ilk Yunan heykelleri çoğu zaman fazla ciddî ve sert ifadelidir; sadece hafif gülümseme V. yüzyılda doruğuna varacak gelişmenin ilk işareti sayılabilir.
(Sağda) Taş kabartma: kraliçe Maya geleceğin Buda'sını doğuruyor (IX. yy. Nepal). Eski Buda heykelciliğinin bu örneği çizgi inceliği eğimlerin zarafeti ve kalça hareketinin belirginliğiyle dikkati çekiyor.
Bir mermer şaheseri: Michelangelo'nun ünlü «Pieta»sı. Soğuk ve sert malzemeden sanatçı çekiç ve kalem kullanmadaki ustalığını kanıtlayan şefkat dolu duy Bulandırıcı bir bütün yaratmıştır. Biçim ve yüz ifadesi olarak insana bakışı Rönesans anlayışına tam anlamıyla uygundur. San Pietro Kilisesi Roma.
(Solda) Aile Toplantısı» (bronz) İngiliz Henry Moore'un (doğ. 1898) eseri. Bu sanatçının içi boşaltılmış kaya görünümünde ve anıtsal insan heykelleri figüratif ve soyut sanat akımları arasında yer alır. Phillips koleksiyonu Washington.
(Sağda) Nicolas Schöffer'in cilâlı çelikten «uzaysal-dinamik» kurgusu (1954). Matematik olarak hesaplanmış hareket ışık ve ses oyunları ses düzeni çağdaş heykelciliğin ufuk genişliğini gösterir.