.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    Grafitti'nin Uzun açıklaması

    vega
    vega
    çalışkan üye
    çalışkan üye


    Erkek
    mesaj sayısı : 252
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 22/04/09

    Grafitti'nin Uzun açıklaması Empty Grafitti'nin Uzun açıklaması

    Mesaj  vega Paz Nis. 26, 2009 1:30 pm

    Graffiti, en temel anlamıyla, duvar yazıları ve resimler yoluyla
    kendini ifade eden bir görsel uygulamadır. Grafik
    sözcüğü kökeninden türetilmiştir.

    Graffiti, kimi çevrelerce bir sanat dalı olarak kabul edilirken,
    bir başka bakış açısı da, graffitiyi vandalizm olarak
    değerlendirmektedir.



    Tarihçesi [değiştir]Tarihsel olarak graffiti'nin
    oldukça eski bir geçmişe, mağara duvarlarına
    çizilen şekiller nedenilye ilkçağ, 4. yüzyıl
    dönemlerine dayandığı, Pompei'deki duvar yazılarının graffiti
    sayıldığı söylenebilir. Eski Mısır döneminde insanların
    geçtikleri yerlerdeki duvar ve kayalara bıraktıkları
    çeşitli şekil ve yazılardan oluşan mesajlar, graffitinin ilk
    adımları sayılsa da, gününmüzddeki anlamıyla
    grafffitinin ana çıkış noktası 1940'lı II. Dünya Savaşı
    günlerine denk gelmektedir. Almanya'yı Doğu ve Batı şeklinde ikiye
    bölen Berlin Duvarı'nın her iki yanı protest kişilerce boyanarak,
    yazı ve sloganlarla bezendi. 1960'lı yıllarda ABD'nde politik grupların
    görüşlerini duyurmak için bu yöntemi tercih
    etmesi, gençlerden oluşan sokak çetelerinin, kendi
    denetimleri altındaki alanları belirlemek için duvar yazılarını
    kullanmasına yol açtı. Ardından bağımsız bireyler graffitiyi
    geliştirdi. Sosyal içerikli iletiler dışında, bireysel
    seçimleri de yansıtmaya başlayan graffitiler giderek renklendi.
    1970'lere gelinirken, bu görsel uygulama, şehir duvarlarından
    metro duvarlarına geçerken, New York'tan ABD'nin hemen hemen
    tümüne yayıldı.


    Gelişimi [değiştir]Dünyanın çeşitli ülkelerinde
    başta duvarlar olmak üzere uygun olan hemen hemen her zemin;
    graffitiler için uygun yer oluşturuyor, spray boya, fırça
    gibi çeşitli araçlar devreye girerek, neredeyse beğeni
    yarışması haline dönüştürüldü.Graffitinin
    genel olarak illegal (yasadışı) bir uygulama olması, bu konuda yasa
    eksiklikleri, tarihsel eserler, özel konutlar dahil, herhangi
    birçok yerin rastgele boyanarak graffiti zemini kabul edilip
    uygulama yapılması, graffitiye bakış açısının ağırlıklı
    vandalizm olarak kabul edilmesinde rol oynamış, uygulayanlar hakkında
    yasal işlemler yapılmıştır. Graffitinin bugüne gelmesine kadar
    geçen süreçte, bu konuda Hugo Martinez, Bozo Texino,
    Taki 183 gibi isimlerin ünlenmesine yol açtı. Graffiti
    yapanların çok büyük bir çoğunluğu kimliklerini
    gizlemekte ve papo 184, junior 161, cay 161, stitch 171, barbara 62,
    TAKI 183 gibi takma isimler kullanmaktadırlar. Örnek olarak TAKI
    183, 1969 - 1974 yılları arasında Washington ve Manhattan'da metro
    istasyonlarında büyük ün yapmıştır.

    Graffiti, kendi gelişimsel sürecini rekabet ortamının da
    teşvikiyle hızlı yaşamıştır. Bu gelişim sonucunda "tag" adı verilen
    graffiti yazarları imzalarına semboller, ilgi çekici resimler
    eklenmeye başlamış. Bazıları sayısal simgeler, bazıları logo vb.
    şekiller kullanmıştır. Zamanla kullanılan harflerin boyutları
    büyümüş, harflerin içi desenlerle süslenmeye
    başlanmış, herkes kendi yazım tarzını belirlemiş ve kendine has
    renkleri kullanmış, hatta durum giderek kaligrafi sanatının bir
    yansımasına dönüşmüştür.

    Graffiti uygulayıcıları, kendilerini sokak ressamı olarak
    tanımlarlarken, çoğu zaman işi gerektiren maliyetleri kendi
    ceplerinden ya da sosyal çevrelerini oluşturan dernek,
    örgüt vb. topluluklardan karşılarlar. "Graffiti" adıyla
    müzik grupları, albümler vb. oluşumlar
    gerçekleşmiştir. İran gibi baskıcı yönetim altındaki
    ülkelerde bile görülen sanat; genellikle barış yanlısı,
    savaş karşıtı bir eğilim çizmektedir [1]. Günümüz
    graffitisi, hip hop kültürünün temel unsurlarından
    biri olmuş, kimliğini açıklamaktan çekinmeyen, bu konuda
    yasal dernekler, sinema filmleri [2], [3], bilgisayar oyunları [4], web
    siteleri, grafik bilgisayar programları vb. oluşturanların
    temsilciliğinde, çeşitli iniş çıkışlarla varlığını
    sürdürürken, Türkiye'de de Samet Esen, Tunç
    Dindaş, Cihan Uyar gibi isimler tarafından yapılmaktadır.

    Tüm dünyada graffiti 1980 sonrası zirve yıllarını yaşamıştır.
    Bu süreçte ABD'nde toplumsal sorun haline geldiği bir
    dönem yaşandığında, spray boyalar, satıldığı yerlerde kilit
    altında tutulup, küçük yaştakilere satışı
    yapılmamıştır. 1980'li yıllaırn ikinci yarısının sonlarında
    düşüş eğilimi göstermişse de 1990'ların ortalarında
    yeniden yükselen bir grafik izler.


    Graffiticilerin sloganlarıGraffiti suç değil o bir sanattır
    Elindeki sadece bir kutu sprey…
    Biz Sokakların ressamlarıyız
    Yüreğin asi seslenişinin duvarlara yansıması
    vega
    vega
    çalışkan üye
    çalışkan üye


    Erkek
    mesaj sayısı : 252
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 22/04/09

    Grafitti'nin Uzun açıklaması Empty Geri: Grafitti'nin Uzun açıklaması

    Mesaj  vega Paz Nis. 26, 2009 1:30 pm

    Graffiti, en temel anlamıyla, duvar yazıları ve resimler yoluyla
    kendini ifade eden bir görsel uygulamadır. Grafik
    sözcüğü kökeninden türetilmiştir.

    Graffiti, kimi çevrelerce bir sanat dalı olarak kabul edilirken,
    bir başka bakış açısı da, graffitiyi vandalizm olarak
    değerlendirmektedir.



    Tarihçesi [değiştir]Tarihsel olarak graffiti'nin
    oldukça eski bir geçmişe, mağara duvarlarına
    çizilen şekiller nedenilye ilkçağ, 4. yüzyıl
    dönemlerine dayandığı, Pompei'deki duvar yazılarının graffiti
    sayıldığı söylenebilir. Eski Mısır döneminde insanların
    geçtikleri yerlerdeki duvar ve kayalara bıraktıkları
    çeşitli şekil ve yazılardan oluşan mesajlar, graffitinin ilk
    adımları sayılsa da, gününmüzddeki anlamıyla
    grafffitinin ana çıkış noktası 1940'lı II. Dünya Savaşı
    günlerine denk gelmektedir. Almanya'yı Doğu ve Batı şeklinde ikiye
    bölen Berlin Duvarı'nın her iki yanı protest kişilerce boyanarak,
    yazı ve sloganlarla bezendi. 1960'lı yıllarda ABD'nde politik grupların
    görüşlerini duyurmak için bu yöntemi tercih
    etmesi, gençlerden oluşan sokak çetelerinin, kendi
    denetimleri altındaki alanları belirlemek için duvar yazılarını
    kullanmasına yol açtı. Ardından bağımsız bireyler graffitiyi
    geliştirdi. Sosyal içerikli iletiler dışında, bireysel
    seçimleri de yansıtmaya başlayan graffitiler giderek renklendi.
    1970'lere gelinirken, bu görsel uygulama, şehir duvarlarından
    metro duvarlarına geçerken, New York'tan ABD'nin hemen hemen
    tümüne yayıldı.


    Gelişimi [değiştir]Dünyanın çeşitli ülkelerinde
    başta duvarlar olmak üzere uygun olan hemen hemen her zemin;
    graffitiler için uygun yer oluşturuyor, spray boya, fırça
    gibi çeşitli araçlar devreye girerek, neredeyse beğeni
    yarışması haline dönüştürüldü.Graffitinin
    genel olarak illegal (yasadışı) bir uygulama olması, bu konuda yasa
    eksiklikleri, tarihsel eserler, özel konutlar dahil, herhangi
    birçok yerin rastgele boyanarak graffiti zemini kabul edilip
    uygulama yapılması, graffitiye bakış açısının ağırlıklı
    vandalizm olarak kabul edilmesinde rol oynamış, uygulayanlar hakkında
    yasal işlemler yapılmıştır. Graffitinin bugüne gelmesine kadar
    geçen süreçte, bu konuda Hugo Martinez, Bozo Texino,
    Taki 183 gibi isimlerin ünlenmesine yol açtı. Graffiti
    yapanların çok büyük bir çoğunluğu kimliklerini
    gizlemekte ve papo 184, junior 161, cay 161, stitch 171, barbara 62,
    TAKI 183 gibi takma isimler kullanmaktadırlar. Örnek olarak TAKI
    183, 1969 - 1974 yılları arasında Washington ve Manhattan'da metro
    istasyonlarında büyük ün yapmıştır.

    Graffiti, kendi gelişimsel sürecini rekabet ortamının da
    teşvikiyle hızlı yaşamıştır. Bu gelişim sonucunda "tag" adı verilen
    graffiti yazarları imzalarına semboller, ilgi çekici resimler
    eklenmeye başlamış. Bazıları sayısal simgeler, bazıları logo vb.
    şekiller kullanmıştır. Zamanla kullanılan harflerin boyutları
    büyümüş, harflerin içi desenlerle süslenmeye
    başlanmış, herkes kendi yazım tarzını belirlemiş ve kendine has
    renkleri kullanmış, hatta durum giderek kaligrafi sanatının bir
    yansımasına dönüşmüştür.

    Graffiti uygulayıcıları, kendilerini sokak ressamı olarak
    tanımlarlarken, çoğu zaman işi gerektiren maliyetleri kendi
    ceplerinden ya da sosyal çevrelerini oluşturan dernek,
    örgüt vb. topluluklardan karşılarlar. "Graffiti" adıyla
    müzik grupları, albümler vb. oluşumlar
    gerçekleşmiştir. İran gibi baskıcı yönetim altındaki
    ülkelerde bile görülen sanat; genellikle barış yanlısı,
    savaş karşıtı bir eğilim çizmektedir [1]. Günümüz
    graffitisi, hip hop kültürünün temel unsurlarından
    biri olmuş, kimliğini açıklamaktan çekinmeyen, bu konuda
    yasal dernekler, sinema filmleri [2], [3], bilgisayar oyunları [4], web
    siteleri, grafik bilgisayar programları vb. oluşturanların
    temsilciliğinde, çeşitli iniş çıkışlarla varlığını
    sürdürürken, Türkiye'de de Samet Esen, Tunç
    Dindaş, Cihan Uyar gibi isimler tarafından yapılmaktadır.

    Tüm dünyada graffiti 1980 sonrası zirve yıllarını yaşamıştır.
    Bu süreçte ABD'nde toplumsal sorun haline geldiği bir
    dönem yaşandığında, spray boyalar, satıldığı yerlerde kilit
    altında tutulup, küçük yaştakilere satışı
    yapılmamıştır. 1980'li yıllaırn ikinci yarısının sonlarında
    düşüş eğilimi göstermişse de 1990'ların ortalarında
    yeniden yükselen bir grafik izler.


    Graffiticilerin sloganlarıGraffiti suç değil o bir sanattır
    Elindeki sadece bir kutu sprey…
    Biz Sokakların ressamlarıyız
    Yüreğin asi seslenişinin duvarlara yansıması

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 5:15 pm