.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    AUDI’NİN YENİ YARIŞÇISI R15, DAYANIKLILIK TESTİNE HAZIR

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    AUDI’NİN YENİ YARIŞÇISI R15, DAYANIKLILIK TESTİNE HAZIR Empty AUDI’NİN YENİ YARIŞÇISI R15, DAYANIKLILIK TESTİNE HAZIR

    Mesaj  AsiRuH Paz Nis. 19, 2009 8:17 pm

    Audi'nin yeni yarışçısı R15 TDI, American Le Mans
    Serisi’nin Sebring’deki ilk ayağında aldığı başarılı
    sonuçları, şimdi 24 Saat Le Mans Yarışları’nda elde etmeyi
    hedefliyor. Le Mans tarihinde dizel bir araçla yarış kazanabilen
    tek marka olan Audi, bu sezon da R15 TDI ile şampiyonluk istiyor.
    AUDI’NİN YENİ YARIŞÇISI R15, DAYANIKLILIK TESTİNE HAZIR 6384
    AUDI’NİN YENİ YARIŞÇISI R15,
    DAYANIKLILIK TESTİNE HAZIR





    Le Mans 24 Saat Yarışları’nı
    2000
    yılından bu yana 8. kez kazanma başarısını gösteren Audi, 2008
    yılı 24 Saat Le Mans yarışını dizel motorlu yarış aracı, R10 TDI
    modeliyle de üst üste 3. defa kazanmıştı. Motorsporlarının
    başarılı oyuncusu Audi, 2009 yılında, bu modelin daha
    küçük motorlu versiyonu olan R15’le başarısını
    tekrarlamayı hedefliyor.


    Audi R15 TDI: Yarışan ilk ‘ikinci’ nesil dizel spor otomobil.

    Dünyada
    ilk kez bir dizel yarış aracının ikinci neslini geliştiren Audi,
    efsanevi 24 Saat Le Mans yarışlarında, seri araç üretimi
    teknolojisinde ulaştığı noktayı bir kez daha vurgulamak amacıyla bu kez
    R15 TDI’yla mücadele
    edecek. Araçların verimliliğinin, ekonomikliğinin ve
    dayanıklılığının ön plana çıktığı 24 Saat Le Mans
    Yarışları’nda, dikkat edilen en önemli özellikler
    arasında, araçların dayanıklılığı, hafifliği, verimli
    sürüş konseptleri ve iyi düşünülmüş
    aerodinamik özellikleri sıralanabilir. R15 ise spor prototiplerde
    daha önce görülmeyen birçok ayrıntılı teknik
    çözümlere sahip.


    Yüksek verimliliğe
    sahip TDI motor aslında R10’da yer alan V10 TDI motorun
    geliştirilmiş versiyonu. R15 TDI’ın motoru 600hp’den fazla
    güç üretirken, azami torku 1050 Nm’ye ulaşıyor.
    R15 TDI’da daha hafif ve kompakt bir V10 TDI motor bulunuyor.
    Yeni dizel partikül filtresiyle yakıt tüketiminin ve CO2
    emisyonunun azaltıldığı R15’deki turbo ve yakıt
    püskürtme sistemli motor, mühendislerin dikkatli
    çalışmaları neticesinde en iyi sonuçları veriyor.


    Daha yükseğe, daha hızlı

    2008
    DTM Şampiyonu Audi A4’de olduğu gibi, aracın etrafındaki ve
    ön-arka bölümler arasındaki hava akımı CFD
    (Computational Fluid Dynamics) sistemiyle optimize edilmiş. Dingil
    mesafesi uzatılmış ve ön-arka süspansiyonları
    yükseltilmiş olan R15, bir önceki modele göre daha
    çevik ve yüksek bir otomobil.


    Le Mans’da
    önemli bir rol oynayan aerodinamik konusunda da R15 son derece
    ön plana çıkan özelliklere sahip. R15’te
    göze çarpan ilk geliştirmeler arasında, yüksek burun
    tasarımı dikkat çekiyor. R10’a göre, oldukça
    farklı bir tasarıma sahip R15’te aracın yukarısında yer alan arka
    kanattaki değişiklik ve aracın ağırlık dağılımının idealleştirilmesi
    amacıyla radyatörlerin ön lastiklere yakınlaştırılması
    öne çıkan diğer yenilikler olarak sayılabilir.

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 6:18 am