Audi'nin yeni yarışçısı R15 TDI, American Le Mans
Serisi’nin Sebring’deki ilk ayağında aldığı başarılı
sonuçları, şimdi 24 Saat Le Mans Yarışları’nda elde etmeyi
hedefliyor. Le Mans tarihinde dizel bir araçla yarış kazanabilen
tek marka olan Audi, bu sezon da R15 TDI ile şampiyonluk istiyor.
AUDI’NİN YENİ YARIŞÇISI R15,
DAYANIKLILIK TESTİNE HAZIR
Le Mans 24 Saat Yarışları’nı
2000
yılından bu yana 8. kez kazanma başarısını gösteren Audi, 2008
yılı 24 Saat Le Mans yarışını dizel motorlu yarış aracı, R10 TDI
modeliyle de üst üste 3. defa kazanmıştı. Motorsporlarının
başarılı oyuncusu Audi, 2009 yılında, bu modelin daha
küçük motorlu versiyonu olan R15’le başarısını
tekrarlamayı hedefliyor.
Audi R15 TDI: Yarışan ilk ‘ikinci’ nesil dizel spor otomobil.
Dünyada
ilk kez bir dizel yarış aracının ikinci neslini geliştiren Audi,
efsanevi 24 Saat Le Mans yarışlarında, seri araç üretimi
teknolojisinde ulaştığı noktayı bir kez daha vurgulamak amacıyla bu kez
R15 TDI’yla mücadele
edecek. Araçların verimliliğinin, ekonomikliğinin ve
dayanıklılığının ön plana çıktığı 24 Saat Le Mans
Yarışları’nda, dikkat edilen en önemli özellikler
arasında, araçların dayanıklılığı, hafifliği, verimli
sürüş konseptleri ve iyi düşünülmüş
aerodinamik özellikleri sıralanabilir. R15 ise spor prototiplerde
daha önce görülmeyen birçok ayrıntılı teknik
çözümlere sahip.
Yüksek verimliliğe
sahip TDI motor aslında R10’da yer alan V10 TDI motorun
geliştirilmiş versiyonu. R15 TDI’ın motoru 600hp’den fazla
güç üretirken, azami torku 1050 Nm’ye ulaşıyor.
R15 TDI’da daha hafif ve kompakt bir V10 TDI motor bulunuyor.
Yeni dizel partikül filtresiyle yakıt tüketiminin ve CO2
emisyonunun azaltıldığı R15’deki turbo ve yakıt
püskürtme sistemli motor, mühendislerin dikkatli
çalışmaları neticesinde en iyi sonuçları veriyor.
Daha yükseğe, daha hızlı
2008
DTM Şampiyonu Audi A4’de olduğu gibi, aracın etrafındaki ve
ön-arka bölümler arasındaki hava akımı CFD
(Computational Fluid Dynamics) sistemiyle optimize edilmiş. Dingil
mesafesi uzatılmış ve ön-arka süspansiyonları
yükseltilmiş olan R15, bir önceki modele göre daha
çevik ve yüksek bir otomobil.
Le Mans’da
önemli bir rol oynayan aerodinamik konusunda da R15 son derece
ön plana çıkan özelliklere sahip. R15’te
göze çarpan ilk geliştirmeler arasında, yüksek burun
tasarımı dikkat çekiyor. R10’a göre, oldukça
farklı bir tasarıma sahip R15’te aracın yukarısında yer alan arka
kanattaki değişiklik ve aracın ağırlık dağılımının idealleştirilmesi
amacıyla radyatörlerin ön lastiklere yakınlaştırılması
öne çıkan diğer yenilikler olarak sayılabilir.
Serisi’nin Sebring’deki ilk ayağında aldığı başarılı
sonuçları, şimdi 24 Saat Le Mans Yarışları’nda elde etmeyi
hedefliyor. Le Mans tarihinde dizel bir araçla yarış kazanabilen
tek marka olan Audi, bu sezon da R15 TDI ile şampiyonluk istiyor.
AUDI’NİN YENİ YARIŞÇISI R15,
DAYANIKLILIK TESTİNE HAZIR
Le Mans 24 Saat Yarışları’nı
2000
yılından bu yana 8. kez kazanma başarısını gösteren Audi, 2008
yılı 24 Saat Le Mans yarışını dizel motorlu yarış aracı, R10 TDI
modeliyle de üst üste 3. defa kazanmıştı. Motorsporlarının
başarılı oyuncusu Audi, 2009 yılında, bu modelin daha
küçük motorlu versiyonu olan R15’le başarısını
tekrarlamayı hedefliyor.
Audi R15 TDI: Yarışan ilk ‘ikinci’ nesil dizel spor otomobil.
Dünyada
ilk kez bir dizel yarış aracının ikinci neslini geliştiren Audi,
efsanevi 24 Saat Le Mans yarışlarında, seri araç üretimi
teknolojisinde ulaştığı noktayı bir kez daha vurgulamak amacıyla bu kez
R15 TDI’yla mücadele
edecek. Araçların verimliliğinin, ekonomikliğinin ve
dayanıklılığının ön plana çıktığı 24 Saat Le Mans
Yarışları’nda, dikkat edilen en önemli özellikler
arasında, araçların dayanıklılığı, hafifliği, verimli
sürüş konseptleri ve iyi düşünülmüş
aerodinamik özellikleri sıralanabilir. R15 ise spor prototiplerde
daha önce görülmeyen birçok ayrıntılı teknik
çözümlere sahip.
Yüksek verimliliğe
sahip TDI motor aslında R10’da yer alan V10 TDI motorun
geliştirilmiş versiyonu. R15 TDI’ın motoru 600hp’den fazla
güç üretirken, azami torku 1050 Nm’ye ulaşıyor.
R15 TDI’da daha hafif ve kompakt bir V10 TDI motor bulunuyor.
Yeni dizel partikül filtresiyle yakıt tüketiminin ve CO2
emisyonunun azaltıldığı R15’deki turbo ve yakıt
püskürtme sistemli motor, mühendislerin dikkatli
çalışmaları neticesinde en iyi sonuçları veriyor.
Daha yükseğe, daha hızlı
2008
DTM Şampiyonu Audi A4’de olduğu gibi, aracın etrafındaki ve
ön-arka bölümler arasındaki hava akımı CFD
(Computational Fluid Dynamics) sistemiyle optimize edilmiş. Dingil
mesafesi uzatılmış ve ön-arka süspansiyonları
yükseltilmiş olan R15, bir önceki modele göre daha
çevik ve yüksek bir otomobil.
Le Mans’da
önemli bir rol oynayan aerodinamik konusunda da R15 son derece
ön plana çıkan özelliklere sahip. R15’te
göze çarpan ilk geliştirmeler arasında, yüksek burun
tasarımı dikkat çekiyor. R10’a göre, oldukça
farklı bir tasarıma sahip R15’te aracın yukarısında yer alan arka
kanattaki değişiklik ve aracın ağırlık dağılımının idealleştirilmesi
amacıyla radyatörlerin ön lastiklere yakınlaştırılması
öne çıkan diğer yenilikler olarak sayılabilir.