.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    İşte Türkiye'nin 'marka' isimleri

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    İşte Türkiye'nin 'marka' isimleri Empty İşte Türkiye'nin 'marka' isimleri

    Mesaj  AsiRuH Ptsi Nis. 13, 2009 3:03 pm

    İşte Türkiye'nin 'marka' isimleri B005dcf5-6534-487f-9975-6be5ab878b38

    Arçelik yine lider oldu Hakan Şükür de marka çıktı

    Nielsen’in bu yıl 15’incisini yaptığı
    ’Markalar’ araştırmasında Türkiye’nin en tanınan
    markası ve firması Arçelik oldu. Araştırmada
    Galatasaray’ın eski futbolcusu Hakan Şükür de ismi
    marka olan sporcular listesinin ilk sırasında yer aldı.

    ARÇELİK, Nielsen’ın geleneksel "Markalar" araştırmasının
    15’incisinde de 10 yılı aşkın süredir sahip olduğu
    ’ilk akla gelen marka’ ünvanını korudu. Önceki
    yıla göre Arçelik’i belirtenlerin oranı bu yıl
    azaldı. Adidas, Arçelik’in ardından en çok
    hatırlanan ikinci marka oldu. Nike ve Ülker
    üçüncülüğü paylaştı.

    Tüketicilere "İsminin bir marka olduğuna inandığınız sporcuyu
    belirtir misiniz?" sorusu yöneltildiğinde yarıya yakını herhangi
    bir sporcu adı belirtmedi. Marka olduğuna inanılan sporcular
    sorgulamasında Hakan Şükür ilk sırada yer aldı.
    Nielsen’ın araştırmasında ilk hatırlanan firma sorgulamasında da
    Arçelik liderliğini sürdürdü ancak 2003’den
    bu yana düşmekte olan belirtilme oranı bu yıl da geriledi. Yakın
    hissedilen marka sorgulamasında da geçen yıl olduğu gibi
    Arçelik lider, Ülker ikinci sırada. Bu arada İnternet
    Servis Sağlayıcı kategorisinde TTNet, geçen yıl olduğu gibi bu
    yıl da önemli bir sıçrama yaptı. TTNet bir önceki
    seneye göre bilinirliğini yüzde 23.1 artırdı.

    İlk hatırlanan marka

    Tüketicilere hiçbir kategori hatırlatması yapılmaksızın
    akıllarına ilk gelen markanın hangisi olduğu sorulduğunda
    Arçelik en fazla belirtilen ve ayrışan marka. Adidas en fazla
    belirtilen ikinci marka. Nike ve Ülker
    üçüncülüğü paylaşıyorlar. İlk akla
    gelen marka sorgulamasında Arçelik ilk sıradaki yerini korumakla
    birlikte geçen yıl sağladığı artışı bu yıl kaybettiği
    görülüyor. Adidas’ın ilk akla gelen marka olarak
    belirtilme oranı dikkat çekici düzeyde artış gösterdi.
    Adidas ve Nike’ın yakın hissedilen marka olarak belirtilme oranı
    önceki yıla göre artarken, Arçelik ve
    Ülker’de azalma görülüyor.

    Hiçbir ürün, marka ya da kategori hatırlatması olmadan
    tüketicilere "ilk hatırladığınız firma hangisidir?" sorusu
    yönetildiğinde Arçelik, ilk hatırlanan marka sorgulamasında
    olduğu gibi yine lider durumda. Ardından Koç ikinci, Ülker
    üçüncü sırada yer alıyor. Dönemsel
    değişimler incelendiğinde Arçelik’in 2003’den bu
    yana sürekli gerileyen belirtilme düzeyini bu yıl da devam
    ettiği görülüyor. Koç’un geçen yıl
    en düşük düzeyine inen belirtilme düzeyi bu yıl
    artış gösterdi.

    Yakın hissedilen marka

    Tüketicilere kategori belirtmeden "kendinize en yakın
    hissettiğiniz marka hangisidir?" sorusu yöneltildiğinde
    Arçelik yine lider durumda. Ülker ise
    Arçelik’e oldukça yakın oranla belirtilmiş ve
    ikinci sırada. Spor giyim markaları Adidas ve Nike bu iki markanın
    ardından geliyor.

    2008’de parlayanlar

    Kategorilerinde 2008’de lider durumda olan markaların
    2007’ye kıyasla belirtilme düzeylerinin ne oranda değiştiği
    incelendiğinde 2008’de belirtilme düzeyini en fazla arttıran
    markanın, 23 puan artış ile internet servis sağlayıcı kategorisindeki
    TTNet olduğu görülüyor. Bira kategorisinde Efes Pilsen
    12 puan artış göstererek belirtilme düzeyini en fazla
    arttıran ikinci marka oluyor.

    Gazetede Hürriyet cep telefonunda Nokia

    KATEGORİLERE göre lider markaların belirtilme oranlarına
    bakıldığında cep telefonu kategorisinde Nokia tüm kategorilere
    göre belirtilme oranı en yüksek olan lider marka. Ardından
    kolalı gazlı meşrubat kategorisinde Coca-Cola ve diş macunu
    kategorisinde İpana geliyor. Kategorilerinde lider markalar olmalarına
    karşın belirtilme düzeyleri en düşük olan kategori ve
    markalara bakıldığında ise özel hastanelerde Acıbadem Hastanesi,
    hazır giyimde LCW ile kedi-köpek mamasında Whiskas’ın en
    düşük belirtilme düzeyine sahip lider marka olduğu
    görülüyor. Gazete kategorisinde lider marka
    Hürriyet olurken TV kategorisinde ise bu ünvanı Kanal D aldı.

    Sanatta Tatlıses

    TÜKETİCİLERE "İsminin bir marka olduğuna inandığınız
    sanatçıyı belirtir misiniz?" sorusu yöneltildiğinde her 5
    kişiden 2’si herhangi bir sanatçı adı belirtmiyor. Marka
    olduğuna inanılan sanatçılar sorgulamasında sırasıyla İbrahim
    Tatlıses ilk sırada. Özellikle son dönemde belirtilme
    düzeyinde önemli artış görülüyor. Hülya
    Avşar ve Tarkan kendisini takip ediyor.

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 9:57 pm