.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    Krize karşı Gaziantep'de bulunan çözüm

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Krize karşı Gaziantep'de bulunan çözüm Empty Krize karşı Gaziantep'de bulunan çözüm

    Mesaj  AsiRuH Cuma Mart 27, 2009 11:33 pm

    23 Mart 2009 10:40
    Haber: Dinçer Gökçe
    Küresel finans
    krizi bir süreden beri reel ekonomileri de etkisi altına almış
    durumda. Gelişmiş ve gelişmekte olan pek çok ülke ekonomisi
    krizin etkileri altında. Türkiye ekonomisi de krizi en yoğun
    yaşayan ülkeler arasında.

    Gaziantep Sanayi ve Ticaret Odası'nın başlattığı yerli malı
    kullanımı çağrısı giderek yayılıyor. İthal Mala Hayır Yerli Mala
    Evet sloganı kullanılan çağrıda, ithal malı kullanımını
    içeride istihdamı vurduğuna dikkat çekiliyor.
    Hem ihracat hem
    pazarın daraldığı bir ortamda reel kesim, talep azlığından dolayı
    üretim sorunu yaşıyor. Bu durum istirham gibi beraberinde pek
    çok soruna kapı aralıyor. Yine bu süreçte yerli malı
    kullanımı tartışmaları da yoğunlaşmış durumda. Ki bu tartışma bir tek
    Türkiye için söz konusu değil, pek çok gelişmiş
    ülke dahil benzer bir tartışma içinde. Ekonomilerde
    içe dönme eğilimi giderek artıyor. Türkiye'de de zaman
    zaman dillendirilen "Yerli Malı" kullanılmalı söylemi
    özellikle kriz de daha da yüksek sesle dillendirilmeye
    başlandı.

    Özellikle küçük
    ölçekli üretim yapan ve girdilerinin önemli bir
    kısmını yurtiçinde temin eden Krize karşı Gaziantep'de bulunan çözüm 661924113üreticiler için yerli malının kullanımı konusu önem kazanıyor.

    Ekonomik kriz dönemlerinde daha da önem
    kazanan yerli malı kullanma geleneğinin üretim ve istihdamın da
    garantisi olduğunu ifade eden iş dünyası temsilcileri bu alandaki
    tartışmaların artamsı geretiğine işaret ediyor.

    Üretimde yerli ara malı kullanmanın, hem
    ülke yan sanayisinin önünü açacağı, hem de
    bunun zincirleme etkisinin ülke ekonomisi üzerinde
    üretim ve istihdamda yaşanan sorunları önemli
    ölçüde azaltacağı vurgulanıyor.

    Yine iş dünyası temsilcileri bu konuda herkese ve herkesime görev düştüğüne dikkat çekiyor.
    Yerli malı kullanma konusunda yapması gerekenleri
    yapmayanların küresel krizin üretim ve istihdam üzerinde
    yarattığı sorunlardan şikayet etme hakları bulunmadığını belirten iş
    dünyası temsilcileri “Böylesi küresel
    krizlerin aşılabilmesi ancak ve ancak tüm toplumsal kesimlerin
    gösterecekleri ortak dayanışma ile mümkündür"
    vurgunu öne çıkarıyor.



    Yerli malı tüketimi için ortak tavır gerekli
    KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç:
    Yerli malı kullanımı oldukça önemli. Şimdi özellikle
    kriz dönemlerinde genelde yapılan fuzuli kimi masrafların
    kısılması konusu bu dönemde de gündemde. Yerli malı kullanımı
    Türkiye'nin dışında dünyanın da gündemindi. Kimi
    gelişmiş ülkelerde dahi bu var. Yerli malı kullanıldığı zaman hem
    istihdam artmış olur, hem katma değer içeride kalmış olur.
    Özellikle krizin etkilerinin arttığı, dış satımın azaldığı bir
    dönemde yerli ürünlerin kullanımı çok daha
    önem kazanıyor. Özellikle gıda ürünlerinde yerli
    malın kullanımı çok önemli. Tabi bunu yaparken uluslar
    arası sermayeyi de kaçırtmamak gerekir, orada bir tedirginliğe
    yol açmamak gerekir. Şimdi tüketici cephesinde bakıldığında
    tüketici özellikle reklamlar yolu ile yabancı
    ürünlerin baskı ve etkisi altında. Yerli mallının kullanımı
    için iş veren örgütlerinin bir araya gelmesi, ortak
    bir tutum belirlemesi ve açıklama yapması gerekir. Bizim KOBİDER
    olarak bu yönlü girişimlerimiz var ve sürüyor.
    Özelikle işveren örgütlerinin ortak bir açıklama
    yapması toplum üzerinde tek tek tüketiciler üzerinde
    olumlu bir etkiye yol açacaktır.

    Malın Türkiye'de üretilmiş olması yeterli olmalı
    YASED Genel Sekreteri Mustafa Alper:
    Yerli malı kullanımının teşvikini yaparken çok dikkatli olmak
    gerekir. Burada sermaye sahibi yerli mi yabancı mı ya da ortak mı
    konusundan ziyade, söz konusu mal ve hizmetin yurtiçinde
    üretiliyor olmasına bakmak gerekiyor. Eğer bir mal veya hizmet
    ülke içinde üretiliyorsa dolayısı ile yarattığı katma
    değer de ülke içinde kalmış oluyor. Çünkü
    Türkiye'deki tüm uluslararası şirketler de Türk
    sermayeli şirketler gibi Türkiye'den kişileri çalıştırıyor.
    Vergisini burada ödüyor. Hatta YASED olarak bizim
    üyelerin de işine gelir böylesi bir çağrı veya
    girişim. Ki bu konuda TOBB'da düzenlenen toplantıya eski
    başkanımız Tahir Uysal da katılmıştı. Malının Türkiye'de
    üretilmiş olması noktasına dikkat edildikten sonra YASED'in de
    destek vereceğini ifade etmişti. Başta da belirttiğim gibi burada
    dikkat etmek gerekiyor. Ki TOBB da bu konuda yaptığı kimi
    açıklamalarda oldukça dikkatli davrandı. Sermaye
    düşmanlığının yapılmaması gerekir; bu noktada hassas olunması
    gerekir. Yerli malı kullanımını toplum veya tüketiciler nezdinde
    ne derece etkili olacağını da kimi araştırmalar sonrası görmek
    mümkün.
    Yerli malı kullanımında amaç piyasa kapma değil
    Kocaeli Sanayi Odası Başkanı Yılmaz Kanbak:
    Yerli malı tartışması Türkiye'de birilerince daima
    küçümsenir. Başka ülkelerin vatandaşlarının yerli
    malı kullanma kültürünün ne kadar gelişmiş olduğunu
    ve sahiplendiğini biliyorum. 70 milyonu aşkın nüfusu ile
    Türkiye tüketicisinin bilinçli hareket etmesi ile
    Türkiye ekonomisine ve sanayisine çok şey kazandıracağı bir
    gerçek. Ülkemizde de yerli malı kullanma geleneğine,
    toplumun her kesiminin sahip çıkması gerekir. Üretimde
    yerli ara malı kullanmanın, hem ulusal yan sanayimizin
    önünü açacağını, hem de bunun zincirleme etkisi
    ile ülkemizde üretim ve istihdamda yaşanan sorunları
    büyük ölçüde azaltacağını
    öngörmekteyiz. Yerli malı kullanma kampanyalarında,
    amaç sadece piyasa kapma yarışı olmamalı ve
    düşünülmemelidir. Önce, kaliteli ve rakipleri ile
    rekabet edebilecek bir yerli sanayinin kurulması, sonra da yerli malı
    kullanma kampanyaları ile kalitesiyle, ucuzluğuyla kendisini ispatlamış
    yerli malı kullanımı, sadece tüketicilerin değil hepimizin ortak
    hedefi olmalıdır. Toplumun her kesiminin yerli malı kullanma konusunda
    göstereceği hassasiyet küresel krizin ekonomik ve toplumsal
    yapımız üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirecektir.
    Ülkemizdeki tüm kesimleri ’Yerli Malı’ kullanma
    duyarlılığa ve teşvikine davet ediyorum.

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 6:49 am