Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-forumnetten- Hitskin_logo Hitskin.com

Bu Hitsikin.com temayı önceden görmekte fırsat veriyor.
Tema yerleştirmekTemanın fişine geri dönmek

.talk4her
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-forumnetten-

Aşağa gitmek

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-forumnetten- Empty Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-forumnetten-

Mesaj  AsiRuH Salı Ocak 20, 2009 5:31 pm

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)






SEO, "arama motoru optimizasyonu"
veya "arama motoru optimize edici" için kullanılan bir
kısaltmadır. Bir SEO ile çalışmaya başlamak önemli bir
karardır. Bir SEO, sitenizi iyileştirip size zaman kazandırabileceği
gibi sitenize ve itibarınıza zarar da verebilir. Elde edebileceğiniz
avantajların yanı sıra sorumsuz bir SEO'nun sitenize verebileceği
zararı da araştırmayı unutmayın. Pek çok SEO ve diğer acente ve
danışmanlar, web sitesi sahiplerine faydalı hizmetler sunar. İşte bu
hizmetlerden bazıları:

  • Site içeriğinizin veya yapınızın incelenmesi
  • Web sitesi geliştirme konusunda teknik öneriler: örneğin,
    barındırma, yeniden yönlendirmeler, hata sayfaları, Javascript
    kullanımı
  • İçerik geliştirme
  • Çevrimiçi iş geliştirme kampanyalarının yönetilmesi
  • Anahtar kelime araştırma
  • SEO eğitimi
  • Belirli pazarlarda ve coğrafyalarda uzmanlık.

Google arama sonuçları sayfasının genellikle ödemeli
reklamlar ve ücretsiz, organik arama sonuçları
içerdiğini unutmayın. Google arama sonuçları sayfasının
organik arama sonuçları ve genellikle ödemeli reklamlar
("Sponsorlu Bağlantılar" başlığı altında gösterilir)
içerdiğini unutmayın. Google ile reklam vermenizin, sitenizin
arama sonuçlarımızdaki durumu üzerinde hiçbir etkisi
olmaz. Google, ücret karşılığı siteleri arama sonuçlarımıza
eklemez veya sitelerin sıralamasını değiştirmez. Organik arama
sonuçlarımızda gösterilmenin maliyeti sıfırdır. Web Yöneticisi Araçları, resmi Web Yöneticisi Merkezi blogu ve tartışma forumumuz
gibi ücretsiz kaynaklarda, sitenizi organik arama için
nasıl optimize edebileceğiniz konusunda bol miktarda bilgi
bulabilirsiniz. Bu ücretsiz kaynakların çoğuna ve
ödemeli aramaya ilişkin bilgilere Google Web Yöneticisi Merkezi'nden erişebilirsiniz.

SEO araştırmanıza başlamadan önce tüketici olarak bilgi
sahibi olmanız ve arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız
çok faydalı olur. Şuradan başlayabilirsiniz:

Bir SEO ile çalışmayı düşünüyorsanız ne kadar
çabuk harekete geçerseniz o kadar iyi olur. Bir siteyi
yeniden tasarlamayı veya yeni bir site başlatmayı
düşündüğünüz zaman, SEO ile çalışmaya
başlamak için çok uygundur. Bu şekilde SEO ve siz, daha
en başından sitenizin arama motorlarına uygun bir şekilde
tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Ancak, iyi bir SEO, mevcut bir siteyi
de iyileştirmeye yardımcı olabilir.
SEO'ya yöneltebileceğiniz yararlı sorulardan bazılarını aşağıda görebilirsiniz:

  • Geçmiş çalışmalarınızdan örnekler
    göstermeniz ve başarı öykülerini bizimle paylaşmanız
    mümkün mü?
  • Google Web Yöneticisi Kurallarına uyuyor musunuz?
  • Organik aramaya ek olarak çevrimiçi pazarlama hizmetleri veya önerisi sunuyor musunuz?
  • Ne kadar zamanda, nasıl sonuçlar bekliyorsunuz? Başarınızı nasıl ölçüyorsunuz?
  • Sektörümdeki deneyiminiz nedir?
  • Ülkemdeki/şehrimdeki deneyiminiz nedir?
  • Uluslararası siteler hazırlama konusunda deneyiminiz nedir?
  • En önemli SEO teknikleriniz nelerdir?
  • Ne kadar zamandır bu işle ilgileniyorsunuz?
  • Sizinle nasıl iletişim kurabilirim? Sitemde yaptığınız
    değişikliklerin tümünü benimle paylaşıp nedenleriyle
    birlikte önerileriniz hakkında bana ayrıntılı bilgi verecek
    misiniz?

SEO'lar, müşterine değerli hizmetler verebilir; ancak etik
kuralları gözetmeyen bazı SEO'lar, saldırgan pazarlamacılık
anlayışları ve arama sonuçlarını haksız biçimlerde
kullanma girişimleri yüzünden tüm sektörü
şüpheli duruma düşürmüştür. Kurallarımıza
aykırı uygulamalar, sitenizin Google'daki durumu üzerinde olumsuz
etki edebilir ve hatta sitenizin dizinimizden kaldırılmasıyla
sonuçlanabilir. Aşağıda dikkat etmeniz gereken bazı konular
sıralanmıştır:

  • Size durup dururken e-posta gönderen SEO firmalarına ve web danışmanlıklarına veya acentelerine karşı tetikte olun.
    Şaşırtıcı ama bizler de bu spam e-postalardan alıyoruz:

    "Sevgili google.com,
    Web sitenizi ziyaret ettim ve başlıca arama motorları ile dizinlerin çoğunda bulunmadığınızı fark ettim..."

    "Gece
    yağ yakmaya" yönelik rejim hapları veya görevinden alınmış
    kişilerden fon aktarımına yardımcı olma talebinde bulunma konusunda
    gösterdiğiniz şüpheciliğin aynısını arama motorlarına ilişkin
    istenmeyen e-postalar için de gösterebilirsiniz.
  • Kimse Google'da birinci sıra garantisi veremez.
    Sıralama garantisi veren, Google ile "özel ilişkisi" olduğunu
    ileri süren veya Google'a "öncelikli gönder" hizmetinin
    tanıtımını yapan SEO'lara karşı dikkatli olun. Google için
    öncelikli gönderme yoktur. Aslında, bir siteyi doğrudan
    Google'a göndermenin tek yoluURL Ekle sayfamızı kullanmak veya bir Site Haritası kullanmaktır. Üstelik bunun için hiçbir ücret ödemeniz gerekmez.
  • Gizemli ve amaçlarını açıkça ifade etmeyen şirketlere karşı dikkatli olun.
    Belirsiz konularda açıklama yapmalarını isteyin. SEO sizin
    adınıza giriş sayfaları veya "ıskarta" etki alanları gibi aldatıcı veya
    yanıltıcı içerik oluşturursa, siteniz Google dizininden tamamen
    kaldırılır. Son olarak, birlikte çalıştığınız şirketlerin
    faaliyetlerinden sorumlusunuzdur, bu nedenle söz konusu
    şirketlerin size hangi amaçla "yardımcı olduklarını" tam olarak
    bilmeniz gerekir.
  • Asla bir SEO bağlantınız olmamalı."Hepsi
    ücretsiz" bağlantılarının, bağlantı popülerlik planlarının
    etkisi veya sitenizin binlerce arama motoruna gönderme hakkında
    konuşan SEO'lardan uzak durun. Bunlar, başlıca arama motorlarının
    sonuçlarında sıralamanızı, en azından sizin pozitif olarak
    düşündüğünüz şekilde etkilemeyen yararsız
    denemelerdir.
  • Makul bir biçimde seçim yapın. Bir
    SEO ile çalışıp çalışmayacağınızı
    düşünürken, sektör ile ilgili birkaç
    araştırma yapmak isteyebilirsiniz. Bunu yapabilmenin bir yolu elbette
    Google'dır. Basında yer alan ders verici hikayeleri de
    inceleyebilirsiniz. Örneğin saldırgan bir SEO hakkında
    çıkan şu makaleyi (İngilizce) okuyabilirsiniz: http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002002970_nwbizbriefs12.html.
    Google,
    özel şirketlerle ilgili yorumda bulunmamakla birlikte kabul
    edilmiş iş davranışının açık bir şekilde kapsamı dışında kalan
    uygulamaları takip eden ve kendilerini SEO olarak adlandıran firmalarla
    karşılaşmıştır. Dikkatli olun.
  • Paranın nereye gittiğini anlamaya çalışın.Google,
    bize asla arama sonuçlarımızda daha iyi bir sıralama
    sözü vermez; ancak diğer pek çok arama motoru tıklama
    başı ödeme veya ekleme başı ödeme sonuçlarını normal
    web arama sonuçlarıyla birleştirir. Bazı SEO'lar size, arama
    motorlarında üst sıralara yerleştirme sözü verecek ancak
    sizi arama sonuçları yerine reklam bölümüne
    yerleştirecektir. Birkaç SEO diğer arama motorlarını "kontrol"
    ettikleri görünümü yaratmak ve kendilerini tercih
    edilen konumunda göstermek için teklif fiyatlarını
    gerçek zamanlı olarak değiştirecektir. Reklamlarımız açık
    bir şekilde etiketlendiği ve arama sonuçlarımızdan ayrı
    tutulduğu için bu oyun Google'da işe yaramaz.
    ancak birlikte çalışmayı düşündüğünüz
    SEO'lara hangi ödemelerin kalıcı eklemeye, hangilerinin
    geçici reklama gittiğini sorun.
  • Bir web sitesi sahibinin karşılaşabileceği en yaygın suiistimaller nelerdir?En yaygın hile, aldatıcı yönlendirmeler vasıtasıyla
    kullanıcıları siteye yönlendiren "gölge" etki alanlarının
    yaratılmasıdır. Söz konusu gölge etki alanlarının sahibi
    genellikle, müşterinin adına çalıştığını iddia eden
    SEO'lardır. Bununla birlikte ilişkiler bozulduğunda SEO etki alanını
    farklı bir siteye hatta bir rakibin etki alanına
    yönlendirebilmektedir. Böyle bir şey olduğunda, müşteri
    SEO'nun tümüyle sahip olduğu rakip siteyi geliştirmek
    için ödemede bulunur.Diğer bir hatalı uygulama ise, anahtar kelimelerle yüklü
    "giriş" sayfalarını müşterinin sitesinde herhangi bir yere
    yerleştirmektir. SEO bu uygulamanın daha fazla sorgu yapılabilmesi
    için sayfayı daha uygun hale getireceği sözünü
    verir. Bu doğası gereği yanlıştır, çünkü tek tek
    sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren
    alakalıdır. Bununla birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu
    giriş sayfalarının, genellikle SEO'nun diğer müşterilerine ait
    gizli bağlantıları içermesidir. Bu tür giriş sayfaları
    sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve siteyi
    çirkin ve yasadışı içeriğe sahip sitelere SEO ve SEO'nun
    diğer müşterilerine yönlendirmektedir.
  • Dikkatli olunması gereken diğer noktalar nelerdir?Kötü niyetli bir SEO karşısında dikkat etmeniz gereken
    birkaç uyarı işareti vardır. Tüm işaretleri bu listede
    sıralamak mümkün olmadığından herhangi bir şüpheniz
    varsa, içgüdülerinize güvenmeniz gerekir.
    Lütfen, şu durumlarda SEO'yla çalışmayı bırakmaktan
    çekinmeyin:

    • gölge etki alanlarına sahipse
    • giriş sayfaları üzerine diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
    • adres çubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa
    • gerçek arama sonuçları ile arama sonuçları sayfalarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa
    • sıralamayı ancak herhangi bir şekilde bulabileceğiniz anlaşılması
      güç, uzun anahtar kelime grupları üzerinde garanti
      ediyorsa
    • birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
    • trafiği "sahte" arama motorlarından, casus yazılım veya kötücül yazılımlardan alıyorsa
    • Google dizininden kaldırılmış veya Google'da listelenmeyen etki alanlarına sahipse ondan bir an önce uzaklaşın.
    • FTP hesap bilgilerinizi veya sunucunuza kök erişimi istiyorsa
    Bir SEO tarafından herhangi bir şekilde aldatıldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu raporlayabilirsiniz.ABD'de, Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş
    uygulamaları hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette
    bulunmak için http://www.ftc.gov/
    adresini ziyaret edin ve "Çevrimiçi Şikayet Et"
    seçeneğini tıklayın, 1-877-FTC-HELP numaralı telefonu arayın
    veya şu adrese yazın:

    Federal Trade Commission
    CRC-240
    Washington, D.C. 20580
    Şikayetiniz, ABD dışında bulunan bir şirket hakkındaysa lütfen şikayetinizi http://www.econsumer.gov/ adresine gönderin.
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz