.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    Microsoft Outlook

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Microsoft Outlook Empty Microsoft Outlook

    Mesaj  AsiRuH Salı Kas. 18, 2008 4:05 am

    A. Outlook Ortamını Tanıtmak
    Outlook programını başlattığınızda, karşınıza ilk çıkan alan Bilgi
    görüntüleyici olacaktır. Bu alan, Outlook içindeki tüm bilgi türleri
    ile çalışacağınız ve onları görüntüleyeceğiniz ana penceredir. Outlook
    programını ilk başlattığınızda, Bilgi görüntüleyici Gelen kutusu
    klasörünün içeriğini gösterir. Gelen kutusu klasöründe, başka
    kullanıcılar tarafından size gönderilen iletiler vardır.
    Microsoft Outlook yardımıyla kuruluşunuzun diğer çalışanlarıyla hızlı
    bir biçimde iletişim kurabilirsiniz. Örneğin, çalışma arkadaşlarınızdan
    birine bir iç yazışma metnini vermek isterseniz, yazıp masasının
    üzerine bırakabilirsiniz. Arkadaşınız diğer binada yada şubede ise
    yazışmayı ona faksla gönderebilir yada postalayabilirsiniz. Ancak
    Outlook'u kullanırsanız, bu yazışmayı bilgisayarınızın başından
    kalkmadan elektronik postayla yada faks olarak gönderebilirsiniz.
    Başkalarında gelen e-posta ve faks iletilerini de bilgisayarınızda ki
    gelen kutusundan alabilirsiniz.
    İletilerinizi elektronik posta olarak göndermek, iletişim kurmanın en
    etkin yollarından biridir. Rapor göndermek, iş ilanı vermek yada bir
    proje ile ilgili yazışmalar yapmak gibi, posta yada telefon
    kullandığınız tüm durumlar için e-postayı kullanabilirsiniz.
    İletilerinizin birer kopyalarını başkalarına göndermeniz gerekirse,
    alıcı ekleyebilir yada size gelen iletileri başkalarına
    iletebilirsiniz. Bir ileti gönderildikten sonra, ne kadar hızlı işleme
    alındığına bağlı olarak, birkaç saniye yada dakika sonra alıcının eline
    ulaşır. Bir bilgisayara ağı üzerinde e-posta göndermek, size anında
    iletişim kurmanın yanı sıra zamandan ve kağıttan tasarruf yapma olanağı
    da sağlar.
    Internet kullanarak yalnızca kuruluşunuzdaki çalışanlara ulaşmakla
    kalmayıp dünyanın her tarafındaki insanlara da ileti gönderebilir ve
    onlardan ileti alabilirsiniz. Internet dünya çapında "ağların ağı"
    olarak tanımlanan ve bilgisayar aracılığıyla eğitim kurumlarını,
    araştırma kuruluşlarını, iş merkezlerini, devlet kurumlarını ve
    milyonlarca insanı birbirine bağlayan çok büyük bir sistemdir. E-Posta
    internet'in e yaygın olarak kullanılan servisidir. Bilgisayarında modem
    yada Internet bağlantısı olan herhangi birisi, Microsoft
    Network gibi bir Internet erişim sağlayıcı yada Internet servis
    sağlayıcı aracılığıyla Interneti kullanabilir. Internet erişim
    sağlayıcıları , Internet kullanıcıları ile ınternet süper
    bilgisayarları arasındaki bağlantıyı sağlar.
    B. Elektronik Posta Göndermek
    Outlook uygulamasını kullanarak yeni bir oluşturduğunuzda, posta formu
    olarak adlandırılan boş bir form görünür. Bu form,iletilerinizi
    yaratırken ve göndereceğiniz yerleri belirlerken size yardımcı olacak
    bir şablondur.
    İletiyi başlatın:
    Bu alıştırmada ilk defa bir e-posta iletisi yaratacaksınız.
    1.Gelen kutusu klasörünün açık olduğundan ve iletilerin otomatik önizleme'li ileti görünümünde görüntülendiğinden emin olun.
    2.Standart araç çubuğundaki Yeni Posta İletisi düğmesine tıklayın. Boş
    bir ileti görünür. Ekranımız aşağıdaki örneğe benzemelidir.

    Resim 13: İletinin gönderileceği yeri belirlemek
    İletinizin metnini yazmaya başlamadan önce, ileti üstbilgisinde bulunan
    kime alanına alıcıların adlarını girerek iletilerin gönderileceği yeri
    belirlersiniz. Bu, gönderilecek kağıda alıcının adını yazmak gibidir.
    Outlook'ta , ileti gönderebileceğiniz tüm kullanıcıların adlarının
    bulunduğu Adres Defterini kullanarak alıcıları belirleyebilirsiniz.
    Adres defterinde birden çok adres listesi bulunabilir.
    Genel adres listesi, şirketinizde yada kuruluşunuzda bulunan tüm
    kullanıcıları içeren bir dizinden oluşur. Bir şirketin genel adres
    listesi, tek bir binada çalışanlardan oluşabileceği gibi, çeşitli
    şubelerde çalışanların adlarından da oluşabilir. Şirketinizdeki her
    kullanıcı, genel adres listesine erişir, ancak posta kutunuzun
    yapılandırılma biçimine göre, sizin genel adres listeniz bir
    başkasınınkinden farklı olabilir. Sistem yönetici, kuruluşunuzun genel
    adres listesini tüm kullanıcıların bilgisayarları birbirine bağlanacak
    biçimde oluşturur.
    Adres defteri içinde genel adres listenize ek olarak kişisel bir adres
    defterinde bulunur. Başka bir şirketin müşterisi gibi genel adres
    listesinde bulunmayan birine ileti gönderemezsiniz. Bu adı ve posta
    adresini kişisel adres defterinize ekleyebilirsiniz. Kişisel adres
    defterine yalnızca siz erişebileceğinize göre adres defterine giriş
    yapma sorumluluğu da yalnızca size aittir. Son olarak adres defteri
    kişiler klasöründeki özel yada iş ilişkilerinizin olduğu kişilerin
    e-posta adreslerini listeleyen outlook adres defterini de içerir. Bu
    kişi için herhangi bir e-posta adresi girdiğiniz zaman outlook adres
    defteri bu bilgiyi saklamak için kendiliğinden güncellenir.
    Resim 14: Boş ileti formu 2



    C. Elektronik Posta Almak
    1.Masaüstündeki Microsoft Outlook simgesine çift tıklayın. Outlook uygulaması başlar.
    2.Eğer sorarsa kullanıcı adı ve şifrenizi girin.(bu özellik sistem yöneticiniz tarafından ayarlanır)
    3.Outlook çubuğunda posta kısayol çubuğunu tıklayın.
    4.Gelen kutusunun görüntülenmesini sağlayın.
    5.Gelen iletileriniz burada listelenecektir.
    İletilerin sol tarafında bazı simgeler görebilirsiniz, ayırt etmeyi
    kolaylaştırmak için, farklı iletilerin yanlarında farklı simgeler
    bulunur. Örneğin, bir iletinin başında ataç varsa o iletinin dosya
    içerdiği anlaşılır. E-posta iletilerinin başında zarf simgesi gözükür.
    D. İletileri Bulmak ve Okumak
    Outlook uygulamasını başlattıktan sonra, bilgi görüntüleyicisinde
    iletilerinizle çalışmaya başlayabilirsiniz. Gelen iletiler,
    kendiliğinden gelen kutusuna yerleştirildiğinden onları kolaylıkla
    ayırabilir ve düzenleyebilirsiniz.
    İletilerin klasör içerikleri listesinden üst bilgilerini okuyarak
    kolaylıkla ayırt edebilirsiniz. İleti üst bilgisi, iletiyi göndereni,
    iletinin konusunu, ne zaman gönderildiğini gösterir. Açılmamış iletiler
    kalın, açılmış iletiler ise normal yazı tipinde görünür. Bir klasördeki
    okunmamış ileti sayısı da hem Outlook çubuğunda hem de klasör
    listesinde klasör adının yanında ayraç içinde görünür.
    Resim 15: iletileri bulmak ve okumak.


    İpucu: Gelen iletileri aldığınızda, görev çubuğu üzerinde bir ileti
    simgesi görünür. Outlook uygulaması etkin pencere durumunda değilse,
    ileti simgesini çift tıklayarak gelen kutusunu kolaylıkla açabilirsiniz.
    E. Otomatik önzileme özelliğini kullanarak iletilere göz atmak
    İletileriniz, gelen kutusunda var sayılan ayar olarak, otomatik
    önizleme görünümünde görüntülenir. Otomatik ön izleme ile okunmamış tüm
    iletilerin ilk üç satırı görüntülenir. Hangisini ilk olarak açıp
    okuyacağınıza karar vermek için, yeni gelen iletilere önizleme
    uygulayabilirsiniz. İleti yeterince kısa ise, tümünü okumak için
    iletiyi açmanız gerekmeyebilir. İletiyi açmanızdan sonra, ileti
    üstbilgisi artık kalın yazı tipinde görünmediği gibi, metnin ilk üç
    satırı da görünmez.
    F. Bir iletiyi Açmak
    Gelen kutusu içinde görüntülenen e-posta listesinde bulunan açmak
    istediğiniz iletiyi açmak için fare ile üzerine gelip çift tıklayın.
    G. İletilere göz atmak
    İletileri okuyup onları tek tek açıp kapatmak yerine, bir iletiyi
    açtıktan sonra standart araç çubuğundan sonraki öğe yada önceki öğe
    düğmelerini tıklayarak iletilere hızlıca göz atabilirsiniz.
    H. Bir iletiyi Yanıtlamak
    Alınan bir iletiyi yanıtlamak için iletiyi açtıktan sonra araç
    çubuğundaki düğmeleri kullanarak iletiyi gönderene yada bir başka
    alıcıya , yönlendirmektir.
    Bir iletiyi yanıtlamak için önce onu açmanız gerekir. Tabii bunun için size bir ileti gelmiş olması gerekir.
    Açtıktan sonra standart araç çubuğundaki yanıtla düğmesine tıklayın.
    Karşınıza bir posta formu çıkacaktır. Kime ve konu kutularının otomatik
    olarak doldurulmuş olduğunu göreceksiniz. Konu kutucuğunda bulunan
    metin YNT yazısı ile başlar. İleti alanına mesajınızı yazıp standart
    araç çubuğundaki gönder düğmesine tıklayın. Eğer kime kısmında
    değişiklikler yapmak istiyorsanız posta formundaki kime düğmesine
    tıklayarak alıcılarda değişiklik yapabilirsiniz. Karşı taraf iletinizi
    açtığında sizin yanıtladığınız saati ve tarihi gösteren bir not gözükür.
    Resim 16: İletiyi yanıtlama resmi:

    I. Gelen İletileri Başkalarına İletmek
    Kimi zaman başkaların da görmesi gerektiğine inandığınız yada bir
    başkasının yanıtlaması gerektiğini düşündüğünüz iletiler alırsınız.
    Böyle durumda iletiyi yeniden yazmak yada yazıcı çıktısını göndermek
    yerine iletinin bir kopyasını yeni alıcıya iletebilirsiniz. Bir iletiyi
    ilk yazdığınızda farklı kişilere iletilebilir yada bilgi ve gizli
    kutularına yeni alıcılar ekleyebilirsiniz. Size gelen iletileri bir
    başkasına iletebileceğiniz gibi sizin iletilerinizin de bir başkasına
    iletilebileceğini unutmamalısınız. Bu yüzden özel yada gizli bilgileri
    bir başkasına gönderirken çok dikkatli davranmanız gerekir.
    İletilen iletiler de yanıtlanan iletiler de olduğu gibi metin asıl
    iletinin sonunda yer alır. İletide önce bir metin, gerekirse kendi
    iletinizi eklenmiş metinden önce yazabilirsiniz.
    Örneğin,
    Alıcının iletiyi neden gönderdiğinizi anlayabilmesi için bir açıklama
    yapabilirsiniz. İletilen iletiler konu sonunda "ilet" sözcüğü ile
    gösterilir.
    1.Fare işaretçisini bir iletinin üzerine getirip, farenin sol tuşuna çift tıklayarak iletiyi açın.
    2.Standart araç çubuğundaki ilet düğmesine tıklayın. "konu" kısmı doldurulmuş bir posta formu gözükür.
    3.Kime kutusuna gönderici adı yazılır. Standart araç çubuğundaki adları
    denetle düğmesine tıklayın. Yazdığınız gönderici adı adres defterinde
    denetlendikten sonra kendiliğinden görülür. İleti alanına tıklayın ve
    iletinizi yazın. Standart araç çubuğundan gönder düğmesine tıklayın.
    4.Dosya menüsünden kapat komutuna tıklayarak açtığınız mesajı kapatınız.
    j. İletileri Silmek
    Bir iletiyi okuduktan sonra isterseniz kaydedebilir veya
    silebilirsiniz. Eğer size her gelen iletiyi kaydederseniz. Bunlar
    diskinizde çok yer kaplayacakları gibi düzenlenmeleri de çok zor
    olacaktır. Bu yüzdendir ki bir iletiye gerçekten ihtiyacınız olmadığına
    inanıyorsanız. Hemen silmelisiniz. Silinen iletiler bir süre
    için silinmiş öğeler klasörüne taşınacağından iletiyi silmek
    konusundaki düşüncenizi değiştirirseniz onu geri alabilirsiniz. Daha
    sonra silinmiş öğeler klasörünü de boşaltmanız gerekir. Silinmiş öğeler
    klasörünü boşalttıktan sonra silmiş olduğunuz iletilerinizi bir daha
    kurtaramazsınız:
    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Microsoft Outlook Empty Geri: Microsoft Outlook

    Mesaj  AsiRuH Salı Kas. 18, 2008 4:06 am

    Bir iletiyi silin
    1.Gelen kutusu simgesine tıklayın
    2.Silmek istediğiniz iletileri seçin.
    3.Standart araç çubuğundan sil düğmesine tıklayın. İletiler gelen kutusundan silinmiş öğeler klasörüne taşınacaktır.
    K. İletilerle Oylama Yapmak
    Outlookta bir posta iletisini kullanarak oylama yapabilirsiniz.
    Alıcılar yalnızca bir düğmeyi tıklayarak yanıtlarını belirtirler
    sonuçlar da gönderilmiş öğeler klasöründeki özgün iletide tablo haline
    getirilir.

    1.Outlook çubuğun dan gelen Kutusu simgesine tıklayın
    2.Standart araç çubuğundaki yeni posta iletisi düğmesine tıklayın (boş bir posta formu görünür)
    3.Kime düğmesine tıklayın
    4.Adların gösterileceği yer aşağı okuna tıklayarak gönderici adreslerini seçin.
    5.Gönderici adresleri listesinden göndermek istediğiniz kişileri seçin.
    6.Tamam düğmesine tıklayın.
    7.Konu kısmına iletinizin konusunu yazın.
    8.İleti alanına iletinizin içeriğini yazın
    L. Elektronik Postaya bir belge eklemek
    Senaryo:
    Ahmet Bey, ürün etiketleri üzerine çalışmaktadır. Hazırladığı yeni ürün
    etiketleri için arkadaşlarının fikirlerine ihtiyaç duymaktadır. Bu
    konuda ilk olarak fikirlerine güven duyduğu Feridun Bey bir e-posta
    göndermeyi planlamaktadır.
    Ahmet Bey bürosuna gelir gelmez hemen bilgisayarını açar. Fare
    işaretçisi ile masa üstünde bulunan Outlook simgesine çift tıklayarak
    Outlook programını başlatır. Outlook programındaki Inbox nesnesine
    tıklayarak kendisine gelen bir ileti olup olmadığını kontrol eder. Daha
    sonra Standart araç çubuğunda bulunan Yeni Posta İletisi düğmesine
    tıklar. Yeni Posta penceresinden Kime düğmesine tıklayarak adres
    listesinden Feridun Bey'in adını seçer ve Tamam düğmesine tıklar. Konu
    kısmına Yeni Etiket tasarımı konusunda görüşlerinizi bekliyorum yazar.
    Ekle menüsünden dosya ekle komutuna tıkları açılan pencereden yeni
    etiketler dosyasına çift tıklar. Standart araç çubuğundan gönder
    düğmesine tıklar.
    Resim 19 iletiye belge eklemek.




    M. Gönderme seçeneklerini kullanmak
    Şimdiye kadar yaptığımız alıştırmalarda, iletiler yarattık ve
    gönderileceği yerleri belirttik. Gönderdiğimiz bir ileti alıcıya ya da
    alıcılara ulaştıktan bir kaç saniye sonra, sürekli olarak saklanacağı
    yer olan Outlook klasörüne taşınır. İleti alıcının siz iletiyi
    gönderdiğiniz zaman orada bulunması gerekli değildir; ileti gönderilir
    ve alıcı Outlook uygulamasını açıp iletiyi okuyuncaya kadar Gelen
    Kutusu'nda saklanır. E-Posta iletinizi hatalı adres yada ağ sorunları
    gibi nedenlerden gönderemezseniz, sunucudan bir ileti alırsınız.
    E-Posta iletinizi göndermeden önce, iletinin gönderilmesi ile ilgili
    çeşitli seçenekleri kullanabilirisiniz.
    M.1. Gönderilen iletileri İzlemek
    İletinizin başarılı bir biçimde gönderilip gönderilmediğinden emin
    olmak ya da iletinin alıcı tarafından ne zaman açıldığını öğrenmek
    isterseniz, izleme seçeneklerini (ileti formunun seçenekler
    sekmesinden) kullanabilirsiniz. Belirttiğiniz izleme seçeneğine bağlı
    olarak, alıcı iletinizi aldığında, açtığında ya da her iki durumda
    birden size bir ileti gönderilir. Bir iletinin gönderildiğini belirten
    ileti Teslim Bilgisi , iletinin okunduğunu bildiren ileti ise Okundu
    Bilgisi olarak adlandırılır. İletilerinize izleme seçenekleri atamak
    taahhütlü posta kullanmaya benzer. Zamanlaması hassas iletileriniz
    için, izleme seçeneklerini kullanmak çok yararlı olur.
    Resim 20: Gönderme seçenekleri

    M.2. İleti Seçenekleri Ayarları
    Oy Düğmelerini Kullan
    Karşı taraftaki kişinin iletiye sadece bir seçenek düğmesine basarak cevap vermesini sağlar.
    Teslim Seçenekleri:
    Bu Tarihten Önce Teslim Etme
    İletinin kesin teslim edileceği tarihi bildirir. İleti daha önceden gönderilse bile alıcı bu tarihten önce iletiyi göremez.
    Son Geçerlilik Tarihi
    Alıcının iletiyi okuyabileceği son tarihtir, bu tarihten sonra iletinin iletiyi okuyamaz.
    İzleme Seçenekleri
    Bu İletinin Ne Zaman Teslim Edildiğini Bildir
    İletinin karşı tarafa ne zaman edildiğini bildiren Teslim Bilgisi alınır.
    Bu İletinin Ne Zaman Okunduğunu Bildir
    İletinin okunduğunu bildiren okundu Bilgisi alınır.
    Senaryo:
    Ahmet Bey, Pazartesi günü haftalı iş planı yapanken Çarşamba günü
    yapılacak toplantı için toplantı saati ve yeri hakkında arkadaşlarından
    onay almak ister.

    1. Ahmet Bey, Outlook simgesine çift tıklayarak Outlook programını başlatır.
    2. Outlook çubuğundan Gelen Kutusu'na tıklar (Aynı zamanda gelen mesajlarını da kontrol edebilir.)
    3 Standart Araç çubuğundan Yeni Posta-İletisi düğmesine tıklar ve boş bir posta ileti formu açar.
    4. Kime,Konu ve İleti alanına gerekli metin ve adresleri yazar.
    5. Seçenekler sekmesine tıklar.
    6. Oylama Düğmelerini Kullan seçeneğini seçerek, Uygun, Uygun Değil
    metinlerini yazar. (Bunlar karşı tarafta düğme olarak
    görüntülenecektir)
    7. Teslim Seçeneklerinden, Bu tarihten önce teslim etme onay kutusunu
    işaretler ve uygun olan tarihi yazar. (Aynı gün içersinde cevap istenen
    iletilerde kullanılmaz)
    8. Son Geçerlilik Tarihi onay kutusunu işaretleyerek iki gün sonrasının tarihini girer.
    9. İzleme seçeneklerinden Bu iletinin ne zaman teslim edildiğini bildir onay kutusunu işaretler.
    10. Bu iletinin ne zaman okunduğunu bildir Onay kutusunu işaretler
    Böylece hazırladığı ileti çarşamba gününe kadar geçerli olup
    arkadaşlarına ne zaman teslim edildiğini ve de hangi arkadaşının okuyup
    okumadığını öğrenecektir.
    Senaryo :
    Ahmet Bey, dün akşam yapılan genel kurul toplantısının sonuçlarını
    şirket çalışanlarının tümüne hızlı bir şekilde duyurmak istemektedir.
    Ahmet Bey, toplantı sonuç raporunu Winword programında yazmıştır ve
    Winword de yazılmış bir belgenin elektronik-posta aracılığıyla
    gönderilebileceğini düşünmektedir.
    Ahmet Bey, bilgisayarını açar Windows masa üstü görüntülendiğinde fare
    ile start düğmesine tıklar, start menüsü görüntülenir. Fare ile
    programlar yazan satırı işaret eder. Bu satır altına gizlenmiş bir alt
    menü hemen sağ tarafta görüntülenir. Bu yeni görüntülenen menüden
    winword komutunu seçer, bir süre sonra winword açılır.
    Winword açıldıktan sonra Fare ile File komutuna tıklar açılan File
    menüsünden Send To satırını işaret eder, ikinci bir menü açılır açılan
    yene menüden Mail Recipient komutunu seçer. Choose Profile iletişim
    penceresi görüntülenir,
    Profile name kutusundan Microsoft Outlook satırını seçer ve OK
    düğmesine tıklar. Bir süre bekledikten sonra Message penceresi
    görüntülenir. Bu pencereden To… düğmesine tıklar Select Names penceresi
    görüntülenir. Show Names from the kutusundan Global Adres List
    seçeneğini seçer.
    Type Name of Select from list kutusundan listelenmekte olan adlardan
    uygun olanlarını seçip To.-> düğmesine tıklar. Seçilen adlar Message
    Recipients kutusuna kopyalanır. Ok düğmesine tıklar. Bu pencere
    kapanır. Bir önceki pencereye geri döner. Bu pencerede Send düğmesine
    tıklar.
    Ahmet Bey raporları tüm çalışanlara gönderdi.
    Senaryo : Bir iletiyi yanıtlamak.
    Ahmet Bey Outlook simgesine çift tıklayarak Outlook programını
    başlatır. Outlook çubuğundan Gelen Kutusu'na tıklayarak kendisine gelen
    iletileri kontrol etmek istemektedir. Feridun Beyin üretim Hattı
    Toplantısı iletisini görünce üzerine çift tıklayarak açar ve okur. Daha
    sonra iletiyi yanıtlamak için
    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Microsoft Outlook Empty Geri: Microsoft Outlook

    Mesaj  AsiRuH Salı Kas. 18, 2008 4:06 am

    1. Standart araç çubuğundan yanıtla düğmesine tıklar. Kime kutusu
    kendiliğinden dolu olan bir İleti Formu görüntülenir, bu kısımda
    Feridun Beyin adresi vardır. Konu kutusunda YNT yazısı vardır. İleti
    alanına "Sizinle hem fikirim" yazar.
    2. Standart Araç Çubuğundaki, Gönder düğmesine tıklar.
    N. Outlook Takvimini Kullanmak
    Tüm randevularınızı izlemek zor olabilir. Grup toplantısı Perşembe mi,
    Cuma mı? Saat 10'da mı, 2'de mi? Birçok insan, programlarını
    izleyebilmek için bir randevu defteri, bir masa takvimi yada bir ajanda
    kullanır. Microsoft Outlook'ta , Takvimi elektronik bir randevu defteri
    gibi kullanır. Takvimi randevuları kaydetmek, gelecek randevular için
    yer ayırmak ve toplantıları elektronik olarak başka insanlarla eşgüdüm
    içinde ayarlamak için kullanabilirsiniz.
    Takvimde aynı anda bir günlük,bir haftalık yada bir aylık
    randevularınızı görüntüleyebilirsiniz. Değişik projelerdeki
    ilerlemelerinizi izlemek için bir iş listesi hazırlayabilir, işlerinizi
    belirli zamanlar için programlayabilir ve bittiklerinde de
    işaretleyebilirsiniz.




    1. Randevuları Ayarlamak

    Takvim klasörünü açtığınızda, programınızın varsayılan gün görünümü
    ekrana gelir. Gün , hafta ve ay görünümleri , programlanmış
    randevularınızı izlemenize yardımcı olur. Gün görünümünde randevu alanı
    çizgili bir ajandayı andırır. Her gün, randevuları girebileceğiniz
    otuzar dakikalık zaman dilimlerine bölünmüştür. Varsayalım ki çalışma
    günü sekizde başlasın 17 de sona ersin çalışma saatleri dışındaki
    saatler gölgelenmiş olarak görüntülenir. Hafta ve ay görünümünde
    randevu alanları bir takvim kılavuzunu andırır.



    Tarih gezgini gün ve hafta görünümlerinde randevu alanının sağında yer
    alır ve tarihten tarihe nasıl geçtiğinize bağlı olarak içinde bulunulan
    bir önceki yada bir sonraki ayı gösterir. Tarih gezginini farklı
    tarihlere geçmek için kullanabilirsiniz. Böylece yeni randevular
    ekleyebilir yada geçmiş randevulara geri dönebilirsiniz. Kalın tarihler
    o gün için en az bir randevu olduğunu belirtir. Tarih gezgininin
    altında , geçerli tarih için belirlenmiş işleri görüntüleyen görev
    defteri bulunur. Programınıza gelecek toplantıları eklemek
    istiyorsunuz. Ayrıca görevlerinizle ilgili randevularla karışmayacağına
    emin olduğunuz bazı özel randevular da ekleyeceksiniz.
    Senaryo:
    Ahmet Bey, Arkadaşlarıyla bu yıl ki satış stratejilerini belirlemek
    amacıyla satış stratejisi toplantısı yapmak istemektedir. Toplantı Salı
    günü 14:30 ile 16:00 arasındaki zaman diliminde yapılacaktır. Bunun
    için Ahmet Bey, kendisine bir randevu oluşturur.
    Outlook çubuğundan Takvim düğmesine tıklayarak Takvim penceresini açar.

    1. Standart araç çubuğundan Yeni Randevu düğmesine tıklar ve Yeni Randevu formu görünür.
    2. Formda Başlangıç Saati kutusuna toplantının yapılacağı tarih ve saat girilir.
    3. Bitiş Saati kutusuna toplantının bitiş tarihi ve saati girilir.
    4. Konu kutusuna satış stratejisi toplantısı yazıp sekme tuşuna basar.
    5. Konum kutusuna ise toplantının yapılacağı yerin adını - Konferans Odası B- yazar.
    Herhangi bir dalgınlığa karşı bu randevu için bir anımsatıcı da
    hazırlar. Yine aynı pencereden Anımsatıcı onay kutusuna tıklar.
    Anımsatıcının ne zaman anımsatmaya başlayacağını belirtmek için
    anımsatıcının açılır liste düğmesine tıklar. Bu listede randevu
    saatinden ne kadar süre önce anımsatıcının uyarmaya başlamasını
    istiyorsa onu seçer. Standart araç çubuğundan sıra ile kaydet, Kapat,
    düğmelerine tıklar Böylece hazırlamış olduğu Yeni Randevu , randevular
    listesine eklenir.
    Randevu listesinde yeni hazırlanan randevu, başında bir çan resmi ile
    görüntülenir. Bu çan resmi randevunun , anımsatıcı içerdiğini gösterir.

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 8:28 am