Microsoft Outlook Hitskin_logo Hitskin.com

Bu Hitsikin.com temayı önceden görmekte fırsat veriyor.
Tema yerleştirmekTemanın fişine geri dönmek

.talk4her
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Microsoft Outlook

Aşağa gitmek

Microsoft Outlook Empty Microsoft Outlook

Mesaj  AsiRuH Salı Kas. 18, 2008 4:05 am

A. Outlook Ortamını Tanıtmak
Outlook programını başlattığınızda, karşınıza ilk çıkan alan Bilgi
görüntüleyici olacaktır. Bu alan, Outlook içindeki tüm bilgi türleri
ile çalışacağınız ve onları görüntüleyeceğiniz ana penceredir. Outlook
programını ilk başlattığınızda, Bilgi görüntüleyici Gelen kutusu
klasörünün içeriğini gösterir. Gelen kutusu klasöründe, başka
kullanıcılar tarafından size gönderilen iletiler vardır.
Microsoft Outlook yardımıyla kuruluşunuzun diğer çalışanlarıyla hızlı
bir biçimde iletişim kurabilirsiniz. Örneğin, çalışma arkadaşlarınızdan
birine bir iç yazışma metnini vermek isterseniz, yazıp masasının
üzerine bırakabilirsiniz. Arkadaşınız diğer binada yada şubede ise
yazışmayı ona faksla gönderebilir yada postalayabilirsiniz. Ancak
Outlook'u kullanırsanız, bu yazışmayı bilgisayarınızın başından
kalkmadan elektronik postayla yada faks olarak gönderebilirsiniz.
Başkalarında gelen e-posta ve faks iletilerini de bilgisayarınızda ki
gelen kutusundan alabilirsiniz.
İletilerinizi elektronik posta olarak göndermek, iletişim kurmanın en
etkin yollarından biridir. Rapor göndermek, iş ilanı vermek yada bir
proje ile ilgili yazışmalar yapmak gibi, posta yada telefon
kullandığınız tüm durumlar için e-postayı kullanabilirsiniz.
İletilerinizin birer kopyalarını başkalarına göndermeniz gerekirse,
alıcı ekleyebilir yada size gelen iletileri başkalarına
iletebilirsiniz. Bir ileti gönderildikten sonra, ne kadar hızlı işleme
alındığına bağlı olarak, birkaç saniye yada dakika sonra alıcının eline
ulaşır. Bir bilgisayara ağı üzerinde e-posta göndermek, size anında
iletişim kurmanın yanı sıra zamandan ve kağıttan tasarruf yapma olanağı
da sağlar.
Internet kullanarak yalnızca kuruluşunuzdaki çalışanlara ulaşmakla
kalmayıp dünyanın her tarafındaki insanlara da ileti gönderebilir ve
onlardan ileti alabilirsiniz. Internet dünya çapında "ağların ağı"
olarak tanımlanan ve bilgisayar aracılığıyla eğitim kurumlarını,
araştırma kuruluşlarını, iş merkezlerini, devlet kurumlarını ve
milyonlarca insanı birbirine bağlayan çok büyük bir sistemdir. E-Posta
internet'in e yaygın olarak kullanılan servisidir. Bilgisayarında modem
yada Internet bağlantısı olan herhangi birisi, Microsoft
Network gibi bir Internet erişim sağlayıcı yada Internet servis
sağlayıcı aracılığıyla Interneti kullanabilir. Internet erişim
sağlayıcıları , Internet kullanıcıları ile ınternet süper
bilgisayarları arasındaki bağlantıyı sağlar.
B. Elektronik Posta Göndermek
Outlook uygulamasını kullanarak yeni bir oluşturduğunuzda, posta formu
olarak adlandırılan boş bir form görünür. Bu form,iletilerinizi
yaratırken ve göndereceğiniz yerleri belirlerken size yardımcı olacak
bir şablondur.
İletiyi başlatın:
Bu alıştırmada ilk defa bir e-posta iletisi yaratacaksınız.
1.Gelen kutusu klasörünün açık olduğundan ve iletilerin otomatik önizleme'li ileti görünümünde görüntülendiğinden emin olun.
2.Standart araç çubuğundaki Yeni Posta İletisi düğmesine tıklayın. Boş
bir ileti görünür. Ekranımız aşağıdaki örneğe benzemelidir.

Resim 13: İletinin gönderileceği yeri belirlemek
İletinizin metnini yazmaya başlamadan önce, ileti üstbilgisinde bulunan
kime alanına alıcıların adlarını girerek iletilerin gönderileceği yeri
belirlersiniz. Bu, gönderilecek kağıda alıcının adını yazmak gibidir.
Outlook'ta , ileti gönderebileceğiniz tüm kullanıcıların adlarının
bulunduğu Adres Defterini kullanarak alıcıları belirleyebilirsiniz.
Adres defterinde birden çok adres listesi bulunabilir.
Genel adres listesi, şirketinizde yada kuruluşunuzda bulunan tüm
kullanıcıları içeren bir dizinden oluşur. Bir şirketin genel adres
listesi, tek bir binada çalışanlardan oluşabileceği gibi, çeşitli
şubelerde çalışanların adlarından da oluşabilir. Şirketinizdeki her
kullanıcı, genel adres listesine erişir, ancak posta kutunuzun
yapılandırılma biçimine göre, sizin genel adres listeniz bir
başkasınınkinden farklı olabilir. Sistem yönetici, kuruluşunuzun genel
adres listesini tüm kullanıcıların bilgisayarları birbirine bağlanacak
biçimde oluşturur.
Adres defteri içinde genel adres listenize ek olarak kişisel bir adres
defterinde bulunur. Başka bir şirketin müşterisi gibi genel adres
listesinde bulunmayan birine ileti gönderemezsiniz. Bu adı ve posta
adresini kişisel adres defterinize ekleyebilirsiniz. Kişisel adres
defterine yalnızca siz erişebileceğinize göre adres defterine giriş
yapma sorumluluğu da yalnızca size aittir. Son olarak adres defteri
kişiler klasöründeki özel yada iş ilişkilerinizin olduğu kişilerin
e-posta adreslerini listeleyen outlook adres defterini de içerir. Bu
kişi için herhangi bir e-posta adresi girdiğiniz zaman outlook adres
defteri bu bilgiyi saklamak için kendiliğinden güncellenir.
Resim 14: Boş ileti formu 2



C. Elektronik Posta Almak
1.Masaüstündeki Microsoft Outlook simgesine çift tıklayın. Outlook uygulaması başlar.
2.Eğer sorarsa kullanıcı adı ve şifrenizi girin.(bu özellik sistem yöneticiniz tarafından ayarlanır)
3.Outlook çubuğunda posta kısayol çubuğunu tıklayın.
4.Gelen kutusunun görüntülenmesini sağlayın.
5.Gelen iletileriniz burada listelenecektir.
İletilerin sol tarafında bazı simgeler görebilirsiniz, ayırt etmeyi
kolaylaştırmak için, farklı iletilerin yanlarında farklı simgeler
bulunur. Örneğin, bir iletinin başında ataç varsa o iletinin dosya
içerdiği anlaşılır. E-posta iletilerinin başında zarf simgesi gözükür.
D. İletileri Bulmak ve Okumak
Outlook uygulamasını başlattıktan sonra, bilgi görüntüleyicisinde
iletilerinizle çalışmaya başlayabilirsiniz. Gelen iletiler,
kendiliğinden gelen kutusuna yerleştirildiğinden onları kolaylıkla
ayırabilir ve düzenleyebilirsiniz.
İletilerin klasör içerikleri listesinden üst bilgilerini okuyarak
kolaylıkla ayırt edebilirsiniz. İleti üst bilgisi, iletiyi göndereni,
iletinin konusunu, ne zaman gönderildiğini gösterir. Açılmamış iletiler
kalın, açılmış iletiler ise normal yazı tipinde görünür. Bir klasördeki
okunmamış ileti sayısı da hem Outlook çubuğunda hem de klasör
listesinde klasör adının yanında ayraç içinde görünür.
Resim 15: iletileri bulmak ve okumak.


İpucu: Gelen iletileri aldığınızda, görev çubuğu üzerinde bir ileti
simgesi görünür. Outlook uygulaması etkin pencere durumunda değilse,
ileti simgesini çift tıklayarak gelen kutusunu kolaylıkla açabilirsiniz.
E. Otomatik önzileme özelliğini kullanarak iletilere göz atmak
İletileriniz, gelen kutusunda var sayılan ayar olarak, otomatik
önizleme görünümünde görüntülenir. Otomatik ön izleme ile okunmamış tüm
iletilerin ilk üç satırı görüntülenir. Hangisini ilk olarak açıp
okuyacağınıza karar vermek için, yeni gelen iletilere önizleme
uygulayabilirsiniz. İleti yeterince kısa ise, tümünü okumak için
iletiyi açmanız gerekmeyebilir. İletiyi açmanızdan sonra, ileti
üstbilgisi artık kalın yazı tipinde görünmediği gibi, metnin ilk üç
satırı da görünmez.
F. Bir iletiyi Açmak
Gelen kutusu içinde görüntülenen e-posta listesinde bulunan açmak
istediğiniz iletiyi açmak için fare ile üzerine gelip çift tıklayın.
G. İletilere göz atmak
İletileri okuyup onları tek tek açıp kapatmak yerine, bir iletiyi
açtıktan sonra standart araç çubuğundan sonraki öğe yada önceki öğe
düğmelerini tıklayarak iletilere hızlıca göz atabilirsiniz.
H. Bir iletiyi Yanıtlamak
Alınan bir iletiyi yanıtlamak için iletiyi açtıktan sonra araç
çubuğundaki düğmeleri kullanarak iletiyi gönderene yada bir başka
alıcıya , yönlendirmektir.
Bir iletiyi yanıtlamak için önce onu açmanız gerekir. Tabii bunun için size bir ileti gelmiş olması gerekir.
Açtıktan sonra standart araç çubuğundaki yanıtla düğmesine tıklayın.
Karşınıza bir posta formu çıkacaktır. Kime ve konu kutularının otomatik
olarak doldurulmuş olduğunu göreceksiniz. Konu kutucuğunda bulunan
metin YNT yazısı ile başlar. İleti alanına mesajınızı yazıp standart
araç çubuğundaki gönder düğmesine tıklayın. Eğer kime kısmında
değişiklikler yapmak istiyorsanız posta formundaki kime düğmesine
tıklayarak alıcılarda değişiklik yapabilirsiniz. Karşı taraf iletinizi
açtığında sizin yanıtladığınız saati ve tarihi gösteren bir not gözükür.
Resim 16: İletiyi yanıtlama resmi:

I. Gelen İletileri Başkalarına İletmek
Kimi zaman başkaların da görmesi gerektiğine inandığınız yada bir
başkasının yanıtlaması gerektiğini düşündüğünüz iletiler alırsınız.
Böyle durumda iletiyi yeniden yazmak yada yazıcı çıktısını göndermek
yerine iletinin bir kopyasını yeni alıcıya iletebilirsiniz. Bir iletiyi
ilk yazdığınızda farklı kişilere iletilebilir yada bilgi ve gizli
kutularına yeni alıcılar ekleyebilirsiniz. Size gelen iletileri bir
başkasına iletebileceğiniz gibi sizin iletilerinizin de bir başkasına
iletilebileceğini unutmamalısınız. Bu yüzden özel yada gizli bilgileri
bir başkasına gönderirken çok dikkatli davranmanız gerekir.
İletilen iletiler de yanıtlanan iletiler de olduğu gibi metin asıl
iletinin sonunda yer alır. İletide önce bir metin, gerekirse kendi
iletinizi eklenmiş metinden önce yazabilirsiniz.
Örneğin,
Alıcının iletiyi neden gönderdiğinizi anlayabilmesi için bir açıklama
yapabilirsiniz. İletilen iletiler konu sonunda "ilet" sözcüğü ile
gösterilir.
1.Fare işaretçisini bir iletinin üzerine getirip, farenin sol tuşuna çift tıklayarak iletiyi açın.
2.Standart araç çubuğundaki ilet düğmesine tıklayın. "konu" kısmı doldurulmuş bir posta formu gözükür.
3.Kime kutusuna gönderici adı yazılır. Standart araç çubuğundaki adları
denetle düğmesine tıklayın. Yazdığınız gönderici adı adres defterinde
denetlendikten sonra kendiliğinden görülür. İleti alanına tıklayın ve
iletinizi yazın. Standart araç çubuğundan gönder düğmesine tıklayın.
4.Dosya menüsünden kapat komutuna tıklayarak açtığınız mesajı kapatınız.
j. İletileri Silmek
Bir iletiyi okuduktan sonra isterseniz kaydedebilir veya
silebilirsiniz. Eğer size her gelen iletiyi kaydederseniz. Bunlar
diskinizde çok yer kaplayacakları gibi düzenlenmeleri de çok zor
olacaktır. Bu yüzdendir ki bir iletiye gerçekten ihtiyacınız olmadığına
inanıyorsanız. Hemen silmelisiniz. Silinen iletiler bir süre
için silinmiş öğeler klasörüne taşınacağından iletiyi silmek
konusundaki düşüncenizi değiştirirseniz onu geri alabilirsiniz. Daha
sonra silinmiş öğeler klasörünü de boşaltmanız gerekir. Silinmiş öğeler
klasörünü boşalttıktan sonra silmiş olduğunuz iletilerinizi bir daha
kurtaramazsınız:
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Microsoft Outlook Empty Geri: Microsoft Outlook

Mesaj  AsiRuH Salı Kas. 18, 2008 4:06 am

Bir iletiyi silin
1.Gelen kutusu simgesine tıklayın
2.Silmek istediğiniz iletileri seçin.
3.Standart araç çubuğundan sil düğmesine tıklayın. İletiler gelen kutusundan silinmiş öğeler klasörüne taşınacaktır.
K. İletilerle Oylama Yapmak
Outlookta bir posta iletisini kullanarak oylama yapabilirsiniz.
Alıcılar yalnızca bir düğmeyi tıklayarak yanıtlarını belirtirler
sonuçlar da gönderilmiş öğeler klasöründeki özgün iletide tablo haline
getirilir.

1.Outlook çubuğun dan gelen Kutusu simgesine tıklayın
2.Standart araç çubuğundaki yeni posta iletisi düğmesine tıklayın (boş bir posta formu görünür)
3.Kime düğmesine tıklayın
4.Adların gösterileceği yer aşağı okuna tıklayarak gönderici adreslerini seçin.
5.Gönderici adresleri listesinden göndermek istediğiniz kişileri seçin.
6.Tamam düğmesine tıklayın.
7.Konu kısmına iletinizin konusunu yazın.
8.İleti alanına iletinizin içeriğini yazın
L. Elektronik Postaya bir belge eklemek
Senaryo:
Ahmet Bey, ürün etiketleri üzerine çalışmaktadır. Hazırladığı yeni ürün
etiketleri için arkadaşlarının fikirlerine ihtiyaç duymaktadır. Bu
konuda ilk olarak fikirlerine güven duyduğu Feridun Bey bir e-posta
göndermeyi planlamaktadır.
Ahmet Bey bürosuna gelir gelmez hemen bilgisayarını açar. Fare
işaretçisi ile masa üstünde bulunan Outlook simgesine çift tıklayarak
Outlook programını başlatır. Outlook programındaki Inbox nesnesine
tıklayarak kendisine gelen bir ileti olup olmadığını kontrol eder. Daha
sonra Standart araç çubuğunda bulunan Yeni Posta İletisi düğmesine
tıklar. Yeni Posta penceresinden Kime düğmesine tıklayarak adres
listesinden Feridun Bey'in adını seçer ve Tamam düğmesine tıklar. Konu
kısmına Yeni Etiket tasarımı konusunda görüşlerinizi bekliyorum yazar.
Ekle menüsünden dosya ekle komutuna tıkları açılan pencereden yeni
etiketler dosyasına çift tıklar. Standart araç çubuğundan gönder
düğmesine tıklar.
Resim 19 iletiye belge eklemek.




M. Gönderme seçeneklerini kullanmak
Şimdiye kadar yaptığımız alıştırmalarda, iletiler yarattık ve
gönderileceği yerleri belirttik. Gönderdiğimiz bir ileti alıcıya ya da
alıcılara ulaştıktan bir kaç saniye sonra, sürekli olarak saklanacağı
yer olan Outlook klasörüne taşınır. İleti alıcının siz iletiyi
gönderdiğiniz zaman orada bulunması gerekli değildir; ileti gönderilir
ve alıcı Outlook uygulamasını açıp iletiyi okuyuncaya kadar Gelen
Kutusu'nda saklanır. E-Posta iletinizi hatalı adres yada ağ sorunları
gibi nedenlerden gönderemezseniz, sunucudan bir ileti alırsınız.
E-Posta iletinizi göndermeden önce, iletinin gönderilmesi ile ilgili
çeşitli seçenekleri kullanabilirisiniz.
M.1. Gönderilen iletileri İzlemek
İletinizin başarılı bir biçimde gönderilip gönderilmediğinden emin
olmak ya da iletinin alıcı tarafından ne zaman açıldığını öğrenmek
isterseniz, izleme seçeneklerini (ileti formunun seçenekler
sekmesinden) kullanabilirsiniz. Belirttiğiniz izleme seçeneğine bağlı
olarak, alıcı iletinizi aldığında, açtığında ya da her iki durumda
birden size bir ileti gönderilir. Bir iletinin gönderildiğini belirten
ileti Teslim Bilgisi , iletinin okunduğunu bildiren ileti ise Okundu
Bilgisi olarak adlandırılır. İletilerinize izleme seçenekleri atamak
taahhütlü posta kullanmaya benzer. Zamanlaması hassas iletileriniz
için, izleme seçeneklerini kullanmak çok yararlı olur.
Resim 20: Gönderme seçenekleri

M.2. İleti Seçenekleri Ayarları
Oy Düğmelerini Kullan
Karşı taraftaki kişinin iletiye sadece bir seçenek düğmesine basarak cevap vermesini sağlar.
Teslim Seçenekleri:
Bu Tarihten Önce Teslim Etme
İletinin kesin teslim edileceği tarihi bildirir. İleti daha önceden gönderilse bile alıcı bu tarihten önce iletiyi göremez.
Son Geçerlilik Tarihi
Alıcının iletiyi okuyabileceği son tarihtir, bu tarihten sonra iletinin iletiyi okuyamaz.
İzleme Seçenekleri
Bu İletinin Ne Zaman Teslim Edildiğini Bildir
İletinin karşı tarafa ne zaman edildiğini bildiren Teslim Bilgisi alınır.
Bu İletinin Ne Zaman Okunduğunu Bildir
İletinin okunduğunu bildiren okundu Bilgisi alınır.
Senaryo:
Ahmet Bey, Pazartesi günü haftalı iş planı yapanken Çarşamba günü
yapılacak toplantı için toplantı saati ve yeri hakkında arkadaşlarından
onay almak ister.

1. Ahmet Bey, Outlook simgesine çift tıklayarak Outlook programını başlatır.
2. Outlook çubuğundan Gelen Kutusu'na tıklar (Aynı zamanda gelen mesajlarını da kontrol edebilir.)
3 Standart Araç çubuğundan Yeni Posta-İletisi düğmesine tıklar ve boş bir posta ileti formu açar.
4. Kime,Konu ve İleti alanına gerekli metin ve adresleri yazar.
5. Seçenekler sekmesine tıklar.
6. Oylama Düğmelerini Kullan seçeneğini seçerek, Uygun, Uygun Değil
metinlerini yazar. (Bunlar karşı tarafta düğme olarak
görüntülenecektir)
7. Teslim Seçeneklerinden, Bu tarihten önce teslim etme onay kutusunu
işaretler ve uygun olan tarihi yazar. (Aynı gün içersinde cevap istenen
iletilerde kullanılmaz)
8. Son Geçerlilik Tarihi onay kutusunu işaretleyerek iki gün sonrasının tarihini girer.
9. İzleme seçeneklerinden Bu iletinin ne zaman teslim edildiğini bildir onay kutusunu işaretler.
10. Bu iletinin ne zaman okunduğunu bildir Onay kutusunu işaretler
Böylece hazırladığı ileti çarşamba gününe kadar geçerli olup
arkadaşlarına ne zaman teslim edildiğini ve de hangi arkadaşının okuyup
okumadığını öğrenecektir.
Senaryo :
Ahmet Bey, dün akşam yapılan genel kurul toplantısının sonuçlarını
şirket çalışanlarının tümüne hızlı bir şekilde duyurmak istemektedir.
Ahmet Bey, toplantı sonuç raporunu Winword programında yazmıştır ve
Winword de yazılmış bir belgenin elektronik-posta aracılığıyla
gönderilebileceğini düşünmektedir.
Ahmet Bey, bilgisayarını açar Windows masa üstü görüntülendiğinde fare
ile start düğmesine tıklar, start menüsü görüntülenir. Fare ile
programlar yazan satırı işaret eder. Bu satır altına gizlenmiş bir alt
menü hemen sağ tarafta görüntülenir. Bu yeni görüntülenen menüden
winword komutunu seçer, bir süre sonra winword açılır.
Winword açıldıktan sonra Fare ile File komutuna tıklar açılan File
menüsünden Send To satırını işaret eder, ikinci bir menü açılır açılan
yene menüden Mail Recipient komutunu seçer. Choose Profile iletişim
penceresi görüntülenir,
Profile name kutusundan Microsoft Outlook satırını seçer ve OK
düğmesine tıklar. Bir süre bekledikten sonra Message penceresi
görüntülenir. Bu pencereden To… düğmesine tıklar Select Names penceresi
görüntülenir. Show Names from the kutusundan Global Adres List
seçeneğini seçer.
Type Name of Select from list kutusundan listelenmekte olan adlardan
uygun olanlarını seçip To.-> düğmesine tıklar. Seçilen adlar Message
Recipients kutusuna kopyalanır. Ok düğmesine tıklar. Bu pencere
kapanır. Bir önceki pencereye geri döner. Bu pencerede Send düğmesine
tıklar.
Ahmet Bey raporları tüm çalışanlara gönderdi.
Senaryo : Bir iletiyi yanıtlamak.
Ahmet Bey Outlook simgesine çift tıklayarak Outlook programını
başlatır. Outlook çubuğundan Gelen Kutusu'na tıklayarak kendisine gelen
iletileri kontrol etmek istemektedir. Feridun Beyin üretim Hattı
Toplantısı iletisini görünce üzerine çift tıklayarak açar ve okur. Daha
sonra iletiyi yanıtlamak için
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Microsoft Outlook Empty Geri: Microsoft Outlook

Mesaj  AsiRuH Salı Kas. 18, 2008 4:06 am

1. Standart araç çubuğundan yanıtla düğmesine tıklar. Kime kutusu
kendiliğinden dolu olan bir İleti Formu görüntülenir, bu kısımda
Feridun Beyin adresi vardır. Konu kutusunda YNT yazısı vardır. İleti
alanına "Sizinle hem fikirim" yazar.
2. Standart Araç Çubuğundaki, Gönder düğmesine tıklar.
N. Outlook Takvimini Kullanmak
Tüm randevularınızı izlemek zor olabilir. Grup toplantısı Perşembe mi,
Cuma mı? Saat 10'da mı, 2'de mi? Birçok insan, programlarını
izleyebilmek için bir randevu defteri, bir masa takvimi yada bir ajanda
kullanır. Microsoft Outlook'ta , Takvimi elektronik bir randevu defteri
gibi kullanır. Takvimi randevuları kaydetmek, gelecek randevular için
yer ayırmak ve toplantıları elektronik olarak başka insanlarla eşgüdüm
içinde ayarlamak için kullanabilirsiniz.
Takvimde aynı anda bir günlük,bir haftalık yada bir aylık
randevularınızı görüntüleyebilirsiniz. Değişik projelerdeki
ilerlemelerinizi izlemek için bir iş listesi hazırlayabilir, işlerinizi
belirli zamanlar için programlayabilir ve bittiklerinde de
işaretleyebilirsiniz.




1. Randevuları Ayarlamak

Takvim klasörünü açtığınızda, programınızın varsayılan gün görünümü
ekrana gelir. Gün , hafta ve ay görünümleri , programlanmış
randevularınızı izlemenize yardımcı olur. Gün görünümünde randevu alanı
çizgili bir ajandayı andırır. Her gün, randevuları girebileceğiniz
otuzar dakikalık zaman dilimlerine bölünmüştür. Varsayalım ki çalışma
günü sekizde başlasın 17 de sona ersin çalışma saatleri dışındaki
saatler gölgelenmiş olarak görüntülenir. Hafta ve ay görünümünde
randevu alanları bir takvim kılavuzunu andırır.



Tarih gezgini gün ve hafta görünümlerinde randevu alanının sağında yer
alır ve tarihten tarihe nasıl geçtiğinize bağlı olarak içinde bulunulan
bir önceki yada bir sonraki ayı gösterir. Tarih gezginini farklı
tarihlere geçmek için kullanabilirsiniz. Böylece yeni randevular
ekleyebilir yada geçmiş randevulara geri dönebilirsiniz. Kalın tarihler
o gün için en az bir randevu olduğunu belirtir. Tarih gezgininin
altında , geçerli tarih için belirlenmiş işleri görüntüleyen görev
defteri bulunur. Programınıza gelecek toplantıları eklemek
istiyorsunuz. Ayrıca görevlerinizle ilgili randevularla karışmayacağına
emin olduğunuz bazı özel randevular da ekleyeceksiniz.
Senaryo:
Ahmet Bey, Arkadaşlarıyla bu yıl ki satış stratejilerini belirlemek
amacıyla satış stratejisi toplantısı yapmak istemektedir. Toplantı Salı
günü 14:30 ile 16:00 arasındaki zaman diliminde yapılacaktır. Bunun
için Ahmet Bey, kendisine bir randevu oluşturur.
Outlook çubuğundan Takvim düğmesine tıklayarak Takvim penceresini açar.

1. Standart araç çubuğundan Yeni Randevu düğmesine tıklar ve Yeni Randevu formu görünür.
2. Formda Başlangıç Saati kutusuna toplantının yapılacağı tarih ve saat girilir.
3. Bitiş Saati kutusuna toplantının bitiş tarihi ve saati girilir.
4. Konu kutusuna satış stratejisi toplantısı yazıp sekme tuşuna basar.
5. Konum kutusuna ise toplantının yapılacağı yerin adını - Konferans Odası B- yazar.
Herhangi bir dalgınlığa karşı bu randevu için bir anımsatıcı da
hazırlar. Yine aynı pencereden Anımsatıcı onay kutusuna tıklar.
Anımsatıcının ne zaman anımsatmaya başlayacağını belirtmek için
anımsatıcının açılır liste düğmesine tıklar. Bu listede randevu
saatinden ne kadar süre önce anımsatıcının uyarmaya başlamasını
istiyorsa onu seçer. Standart araç çubuğundan sıra ile kaydet, Kapat,
düğmelerine tıklar Böylece hazırlamış olduğu Yeni Randevu , randevular
listesine eklenir.
Randevu listesinde yeni hazırlanan randevu, başında bir çan resmi ile
görüntülenir. Bu çan resmi randevunun , anımsatıcı içerdiğini gösterir.
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz