.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    BMW - BMW Hakkında

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    BMW - BMW Hakkında Empty BMW - BMW Hakkında

    Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 6:26 pm

    BMW - BMW Hakkında Bmwlogofullcolor294212fjw5

    BMW
    (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor
    Fabrikası A.Ş.), Alman otomobil ve motosiklet üreticisi. BMW ayrıca,
    Mini ve Rolls-Royce, otomobil şirketlerinin sahibidir.
    Şirketin
    sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir. Sloganı 'The Ultimate
    Driving Machine' yani 'En Gelişmiş Sürüş Makinası'. Bu sloganla, ünlü
    Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.
    Şirket,
    1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde
    kurulmuştur ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. İlk
    zamanlarda sadece uçak motoru üreten şirket, 1928 yılında satın aldığı
    Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil
    üretiminine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS
    ismindeki otomobil ile başlamıştır.
    BMW ilk olarak uçak motoru
    üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı
    gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.
    Model Açılımları şunlardır:
    000 i = İnjection(Benzinli),
    000 x = 4 Çeker ,
    000 ti = Compact ,
    000 ci = Cabriolet, Coupe
    000 d = Dizel ,
    000 xd = Dizel + 4 Çeker,
    000 Li = Long (Uzatılmış karoser) ,
    000 Ld = Long + Dizel ,
    Z0 = Z Series (Sport Roadster Serisi) ,
    X0 = X Series (Arazi Serisi) ,
    1xx = 1 Serisi Kompakt Sınıf,
    3xx = 3 Serisi Orta Sınıf ,
    5xx = 5 Serisi Orta Üst Sınıf ,
    6xx = 6 Serisi Sport Coupe Sınıfı ,
    7xx = 7 Serisi Üst Sınıf ,
    Mx = M Serisi (Performans ve Sportif Araçlar),
    Bx = Alpine Serisi

    Dynamic Drive

    Dynamic
    Drive aktif bir süspansiyon sistemidir. Bu sistem ile ön ve arka
    akslarda bulunan aktif stabilizatörler ('anti-roll bar'lar) sayesinde
    yatay araç dinamiğinde çok yüksek bir denge sağlanır. Mekanik
    stabilizatörler içinde dönen hidrolik elemanlar (aktive edici
    elemanlar), ön ve arka aksta iki adet basınç kontrol valfi üzerinden,
    sadece virajlar sırasında stabilizasyonu sağlar. Böylece virajlarda
    oluşan yana yatmalar minimuma indirgenirken, aracın geneldeki seyir
    konforu en üst düzeyde tutulmuş olur. Dynamic Drive her hızda maksimum
    ataklığı, optimum direksiyon kontrolünü sağlar. Özellikle arkada oturan
    yolcular bunun avantajlarını çok net hisseder: Otomobilin arkasında
    okuma ve çalışma, yanal hareketlerin azalmasından dolayı çok daha
    keyifli olur. En önemlisi Dynamic Drive, sürücüye direksiyon
    hakimiyetinde yepyeni bir boyut getirir.

    Elektro-Mekanik Park Freni

    Elektro-mekanik
    park freni, hiçbir güç sarf edilmeksizin, kokpite yerleştirilmiş bir
    düğme vasıtası ile kontrol edilen otomatik bir el frenidir. Aracı park
    konumunda sabitlemenin dışında iki fonksiyonu daha vardır: "Autohold"
    ve "Hillhold". Autohold, otomobilin hareket etmediği anlarda otomatik
    olarak el freninin devreye girmesini sağlar. Sürücü, diğer tüm otomatik
    şanzımanlı araçlarda olduğu gibi, durduğu anlarda ayağını devamlı
    frende tutmak zorunda kalmaz. Harekete geçilmek istendiğinde gaz
    pedalına basıldığı anda fren kendini otomatik olarak çözer. Hillhold
    fonksiyonuyla ise otomobilin yokuş yukarı kalkışlarında, otomatik
    frenleme ve fren çözülmesi sayesinde geri kaymasını önlenir. Motorun
    çalıştığı anlarda tüm frenleme hidrolik olarak DSC pompası üzerinden
    yapılır. Ancak motorun çalışmadığı durumlarda frenleme mekanik olarak
    geleneksel el freni mekanizması üzerinden arka akslarda yapılır.
    Güvenliğin sağlanması için otomobilin motor çalışırken terk edilmesi
    durumunda, gaz pedalına basılarak frenin çözülmesi önlenmiştir

    Elektronik Süspansiyon Sertlik Kontrolü "EDC"

    Elektronik
    süspansiyon sertlik kontrolü, sürüş konforunu olabilecek en iyi sürüş
    güvenliği ile birleştirir. Ek olarak bu sistem sayesinde otomobilin yük
    durumuna bağlı kalmaksızın her zaman aynı kalan süspansiyon özellikleri
    sağlanır. Ayrıca otomobilin sürüşünü etkileyecek her türlü hareketi
    sezicilerle sürekli gözlenir. Tüm değerler bir mikroişlemci tarafından
    değerlendirilir ve çıkan sonuçlara göre amortisörlere komutlar
    gönderilir. Amortisörlerde bulunan valfler sayesinde sertlik kademesiz
    olarak ayarlanır ve değişen yol, yük ve sürüş şartlarına göre uyum
    sağlanır. Frenlemelerde, yol sathından veya virajlı yollarda
    kullanımdan ya da hızlanmalar sonucunda oluşan gövde hareketleri
    hissedilir derecede azalır. Ayrıca sürücü, Controller vasıtası ile
    "Sport" programı yani daha sportif bir süspansiyon ayarını seçebilir.

    iDrive

    iDrive,
    sürücünün otomobili sezgisel ve interaktif olarak kullanmasını
    sağlayan, yenilikçi bir kavramdır. Sayıları azaltılmış düğmeler ve
    kumanda elemanları sayesinde, sürücü gözünü yoldan neredeyse hiç
    ayırmaz ve otomobilin iç mekanı sadeleşir. Böylece sürüş ve konfor
    alanları birbirinden ayrılır. Sürücünün yola konsantre olabilmesi için,
    Start/Stop kontrol düğmesi gibi önemli tuşlar sürücünün etrafındaki
    alana yerleştirilmiştir. Ayrıca otomatik klima tuşları gibi konfor
    fonksiyonlarına yönelik elemanlar ise hem sürücü hem de ön yolcunun
    ulaşabileceği şekilde ortadadır. Kontrol Ekranı ve bu ekrana giriş
    yapmayı sağlayan ve sezgisel olarak tek el ile kullanılabilen
    Controller da bu bölgededir. Controller, sekiz yöne hareket
    ettirilebilir. Menüler ise bir rüzgar gülü mantığında
    yerleştirilmiştir. Tüm fonksiyonlar hiyerarşik bir şekilde birincil ve
    ikincil olmak üzere sıralanmıştır. Radyo ses seviyesi, silecekler, ısı
    ayarı veya arka cam rezistanı gibi birincil fonksiyonlar alışıldığı
    gibi birer kontrol düğmesi vasıtası ile kullanılır. Anlık tüketim gibi
    ikincil fonksiyonlar ise Kontrol Ekranı üzerinden Controller ile
    kumanda edilir. Böylece sürücü gerçekten dikkat etmesi gereken şeylere
    konsantre olur.

    Aktif Hız Kontrolü

    Aktif
    hız kontrolü, klasik hız kontrolünün (cruise control) geliştirilmiş bir
    fonksiyonudur. Bu sistemle radar vasıtası ile önceden seçilmiş bir
    hızın sabit tutulması sağlanır. Radar sezici ve kontrol ünitesi
    birleştirilmiş ve ön tamponun altında bulunan bir bölgeye
    yerleştirilmiştir. Bu donanım sayesinde BMW'niz önde giden bir araca
    yaklaştığında, sistem aracı otomatik olarak farkeder ve önceden
    belirlenmiş bir mesafeyi (üç değişik ayar mümkün) sabit tutar.
    Otomobilin önü açıldığında, hafızada bulunan hıza ulaşmak için otomatik
    olarak hızlanır. Fren pedalına yapılacak küçük bir dokunuş, sistemin
    devre dışı kalması için yeterlidir. Bu sistem ile sürücü tamamen
    trafiğe konsantre olabilir ve böylece sürüş konforu artar. Ancak trafik
    durumuna göre sürüş şekli doğal olarak sürücünün sorumluluk alanı
    içindedir.

    Hi-Fi Professional LOGIC7

    Bu
    Hifi sistemi, tüm bilinen ses formatlarının 13 hoparlör üzerinden çok
    kaliteli bir şekilde verilmesini sağlar. 7 mid-range, 4 tweeter ve 2
    adet merkezi yerleştirilmiş subwoofer ile hiçbir sistemle
    kıyaslanamayacak bir ses elde edilir. Tweeter'lar ve orta frekans
    hoparlörleri (100 mm çaplı) aluminyum membranlara sahip olup,
    subwoofer'lar seramik alaşımlıdır. 6 orta frekans hoparlörü dört kapıya
    ve arka cam önüne yerleştirilmiştir. Bu hopörlerlerin sonuncusu ise
    kokpitin tam ortasına monte edilmiştir. Subwoofer'lar (217 mm çaplı)
    ise ön koltukların altında bulunmaktadır. Bu merkezi bas kavramı ile
    bas seslerin tüm iç mekana eşit dağılımı sağlanmıştır. Bunu sağlamak
    için yüksek performanslı hoparlörler aracın tabanına yerleştirilmiştir.
    Böylece eşiklerde bulunan tüm boşluklar hacimli ses üretimi için
    kullanılmıştır. Bu düzenleme ile bagaj hacmi daraltılmamış, arka cam
    önünde oluşan titreşimler önlenmiş ve bas seslerin çok net bir şekilde
    elde edilmesi sağlanmıştır.
    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    BMW - BMW Hakkında Empty Geri: BMW - BMW Hakkında

    Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 6:27 pm

    Adaptif Farlar

    Adaptif
    far çalışma sisteminde, virajlar alınırken, sensörler araç hızını,
    savrulma oranını ve direksiyon açısını tespit ederler. Daha sonra
    elektro-mekanik bir sistem, virajın yerleşimine uygun bir biçimde xenon
    farların yönünü ayarlayarak yolun ileri kısımlarında azami düzeyde
    aydınlanma sağlar. Sizin açınızdan bunun anlamı, gece yolculuklarında
    güvenliğinizin belirgin bir biçimde artmasıdır.

    Aktif Direksiyon

    Nasıl
    Servotronic, klasik hidrolik direksiyon yumuşaklığını hıza göre
    ayarlayarak konfor ve güvenliği birleştiriyorsa, Aktif Direksiyon
    (active steering) da direksiyonun tur sayısını hıza göre ayarlar. Bu
    olağanüstü özelliğe sahip bir otomobilde, düşük hızlarda çok kısa turlu
    bir direksiyona sahip olur ve hafif direksiyonunuzu çok az çevirerek
    park ve manevra kolaylığı yaşarsınız; yüksek hızlarda ise tur sayısı
    artarak otomobilin yön tutuş dengesini artırılmış, güvenli ve rahat
    kullanımı garantiye alınmış olur.

    ASC + T ( Automatic Stability Control + Traction) :

    Kalkışlarda
    veya buzlu 'kaygan' yollarda viraj dönüşlerinde, tahrik tekerleklerinde
    ambelaj (birinde veya her ikisinde, farklı oranlarda dönüş sayısı
    artışı) oluşur. Sistem ABS sensörlerinden devir uyarısı alarak 'tahrik
    tekerlekleri' serbest tekerleklerden gelen devir sinyaliyle
    karşılaştırır. Belli bir değerin üzerinde ambelaj söz konusu olursa
    ambele olmuş tekerlekleri bu durumdan kurtarmak için DME (Digital Motor
    Electronic) ile haberleşerek motordan gelen torku azaltma yoluna gider.
    DME , bu talebi yerine getirmek için: ateşleme zamanını geciktirir,
    enjökterlerdeki yakıt miktarını azaltır, gaz kelebeğini kısma
    işlemlerini yapar. Buna ek olarak sistem ambelaj oranları arasında sağ
    ve solda fark varsa, sağ ve/veya sol tekerlekleri ABS sistemine komut
    verilerek frenler; bu arada boylamasına kararlılık da kaybolmaz.

    ABS (Antilock Braking System) :

    Aracın
    frenlenmesi sırasında, yol yüzeyinde lastiklerin tutunabilme gücüne
    göre belirli bir fren dozajı aşıldığında tekerlekler bloke olurlar.
    Frenlenen tekerlekte oluşan blokaj sorununu çözebilmek için ABS sistemi
    fren hidrolik sıvı basıncını belirli bir aralıkta azaltır veya
    çoğaltır. Bunun için ABS sistemi 4 tekerlekte de bulunan tekerlek devir
    sensörlerinden uyarı alır ve fren hidroliği basıncını düzenler. Bu
    durum frenleme sırasında aracın savrulmasını engeller ve kararlığı
    artırır. Aracın frenlenmesi sırasında boylamasına kararlılık kaybolmaz;
    tekerlekler bloke olmazlar, maksimum frenleme sırasında bile direksiyon
    hakimiyeti kaybolmaz, düşük sürtünme katsayılı yollarda frenleme
    sırasında tekerleklerde blokaj oluşumu engellenir.

    Servotronic

    Klasik
    hidrolik direksiyon sistemine sahip araçlarda düşük hızlarda sürüş
    kolaylığı ve konfor sağlanırken yüksek hızlarda direksiyon cevabının
    yumuşak olması nedeniyle aktif güvenlik azaltır. Bu yüzden servotronic
    sistem hidrolik direksiyon sisteminin güç desteğini araç hızına bağımlı
    kılar. Park manevralarında maksimum konfor, yüksek hızda aktif güvenlik
    standardizasyonu ve direksiyon cevabının daha net hissedilmesini sağlar.

    DSC (Dynamic Stability Control)

    Belli
    bir hızın üzerinde viraja girildiğinde araçta oluşan oversteer 'aşırı
    dönme' ve understeer 'az dönme' problemlerini algılayarak ASC+T ve ABS
    sistemlerini kullanarak problemi fiziksel limitler dahilinde çözen üst
    hiyerarşide bir sistemdir.

    CBC (Cornering Braking Control)

    Otomobil
    viraj içinde iken ani frene basıldığında eğer arkadan tahrikli ise
    genellikle aracın burnu viraj içine, arkası viraj dışına kayma
    eğiliminde olur (oversteering). Önden tahrikli ise genellikle burnu
    viraj dışına kayar (understeering). Böyle bir durumda frenleme
    esnasında arka tekerleklere gereksiz fazlalıkta fren etkisi
    uygulandığında bloke olabilirler. CBC sistemi burada devreye girerek bu
    tekerlekteki fren gücünü limitler. Eğer araç sağa doğru bir virajda ise
    sağ arka tekerlek sola doğru virajda ise sol arka tekerlekteki devir
    sayısı yükselecektir. CBC bu durumda sadece viraj içi arka tekerleğin
    devrinin yükselmesini öteki tekerleklere göre engelleyecektir. Bu
    durumda araç spin hareketinden korunmuş olacaktır.

    DBC (Dynamic Braking Control)

    Bu
    sistem tamamen sürücünün panik durumlarda frenlemesine yardımcı olacak
    şekilde programlanmıştır. DBC fren pedalı basıncını ve ayağın gaz
    pedalından çekiliş hızını parametre olarak kullanır. Sürücü aniden
    ayağını gazdan çekip frene bastığında, sistem bunu panik durum olarak
    algılar ve bir insanın yapamayacağından daha hızlı ve etkili bir frenaj
    sağlar. Kısacası tehlikeli durumu algılayıp sürücüden daha önce fren
    sistemini gerekli basınçla harekete geçirir bunu hidrolik etki ile
    yapar. Daha önce bir rezervuarda toplanan yüksek hidrolik basınç böyle
    bir durumda serbest bırakılarak çok hızlı bir şekilde tekerleklere
    dağıtılır.

    SMG (Sequential Manual Gearbox)

    SMG
    teknolojisi [1] BMW tarafından Formula yarış arabaları için
    geliştirilen ve sonradan günlük kullanım için üretilen BMW'lere adapte
    edilen bir şanzımandır. SMG şanzıman otomatik bir düz vites sistemi
    olarak düşünülebilir. SMG şanzımanlı BMW'lerde debriyaj vitesi yoktur,
    şanzımanın kendi içinde otomatik debriyaj sistemi vardır. Vites orta
    konsoldaki vites kolunun ileri ve geri itilmesiyle ve direksiyonın sağ
    ve solundaki pedalların geriye çekilmesiyle değiştirilir. BMW
    mühendisleri aynı zamanda vitesin ne kadar çabuk değiştirilmesini
    kontrol etmek amacıyla orta konsola vites değiştirme hızını ayarlamak
    için bir düğme koymuşlardır. En hızlı konuma getirildiğinde vites
    saniyenin çok altında değiştirilmekte fakat bu hızlı değişimler arabayı
    sarsmaktadır. Yeni bir kullanıcının SMG şanzımana alışması 1 ay kadar
    alabilmektedir [2]. Bunun en büyük nedeni ise diğer arabalardaki
    otomatik vitesten farklı olarak vites geçişleri sırasında ayağın gazdan
    kaldırılmasının gerekliliğidir. SMG şanzıman en çok M serisi arabalarda
    tercih edilmektedir, hatta 2006 yılında çıkan M5 serisinde ve 2008
    yılında çıkacak olan yeni M3 serisinde SMG şanzıman standart olacaktır.

    VANOS
    Motor
    alt ve üst devir aralıklarında gezinirken, kam millerinin(sübapların
    hareketini sağlayan miller, egzantrik mili) sübap açılma-kapanma
    avansını değiştirebilen sistemdir.Sonuç olarak daha şişkin bir tork
    eğrisi elde edilir. Temelde emme ve egzoz subaplarının kesişme
    zamanlamasını arttırıp azaltma prensibi ile çalışır.

    Valvetronic

    Seri
    motor üretiminde benzersiz bir teknolojidir.Valvetronic sayesinde hava
    emme valflerinin sürekli değişken hareketleri sağlanarak motorda gaz
    kelebeğine ihtiyaç duyulmaz. Daha az tüketim, daha düşük egzoz
    emisyonu, bununla beraber daha dinamik ve anında tepkili bir sürüş
    avantajı elde edilir.
    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    BMW - BMW Hakkında Empty Geri: BMW - BMW Hakkında

    Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 6:27 pm

    Model Gelişimi
    BMW E3 — (1968–1977) 2.5, 2.8, 3.0, 3.3 "New Six" sedans
    BMW E9 — (1969–1975) 2800CS, 3.0CS, 3.0CSL "New Six" coupés
    BMW E12 — (1972–1981) 5 Series
    BMW E21 — (1975–1983) 3 Series
    BMW E23 — (1977–1986) 7 Series
    BMW E24 — (1976–1989) 6 Series
    BMW E26 — (1978–1981) M1
    BMW E28 — (1981–1988) 5 Series
    BMW E30 — (1982–1991) 3 Series
    BMW E31 — (1990–1999) 8 Series
    BMW E32 — (1986–1994) 7 Series
    BMW E34 — (1988–1995) 5 Series
    BMW E36 — (1991–1999) 3 Series
    BMW E36/5 — (1995–1998) 3 Series Compact (US market known as "318ti")
    BMW E36/7 - (1996-2002) Z3 Series Roadster
    BMW E36/8 - (1998-2002) Z3 Series Coupé
    BMW E38 — (1994–2001) 7 Series
    BMW E39 — (1996–2003) 5 Series
    BMW E46/5 — (2000–2004) 3 Series Compact
    BMW E46/4 — (1998–2005) 3 Series Sedan
    BMW E46/3 — (1999–2005) 3 Series Touring/Sports Wagon
    BMW E46/2 — (1999–2006) 3 Series Coupé
    BMW E46/C — (1999–2006) 3 Series Convertible
    BMW E52 — (2000–2003) Z8
    BMW E53 — (2000–2006) X5
    BMW E60 — (2004–present) 5 Series
    BMW E61 — (2004–2007) 5 Series Touring/Sports Wagon
    BMW E63 — (2004–present) 6 Series coupé
    BMW E64 — (2004–present) 6 Series convertible
    BMW E65 — (2002–2007) 7 Series short wheelbase
    BMW E66 — (2002–2007) 7 Series long wheelbase
    BMW E67 — (2002–2007) 7 Series Protection
    BMW E70 — (2007-present) X5
    BMW E83 — (2004–present) X3
    BMW E85 — (2003–present) Z4
    BMW E86 — (2006–present) Z4 Coupé
    BMW E87 — (2004–present) 1 Series
    BMW E88 — (2008) 1 Series Convertible
    BMW E89 — (2009) Z4 roadster
    BMW E90 — (2005–present) 3 Series
    BMW E91 — (2005–present) 3 Series Touring/Sports Wagon
    BMW E92 — (2006–present) 3 Series Coupé
    BMW E93 — (2007–present) 3 Series Convertible
    BMW F01 — (2008) 7 Series
    BMW F02 — (2009) 7 Series long wheelbase
    BMW F03 — (2008) 7 Series Protection
    BMW F04 - (2009) 8 Series Light Base
    BMW F10 — (2010) 5 Series
    BMW F11 — (2012) 5 Series Touring/Sports Wagon
    BMW F12 — (2011) 6 Series Coupé
    BMW F13 — (2011) 6 Series Convertible
    BMW F14 — (2011) LC5

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 6:09 am