.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    Audi A4

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    Audi A4 Empty Audi A4

    Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 6:00 pm

    Audi A4 Audi-a4-int

    Audi A4 Yeni-audi-a4-01

    Premium
    ortası mf sedanlar arasın daki rekabet yeni A4 ile daha da
    şiddetlenecek. Hatırlanacağı gibi Premium orta sınıf sedanlar-dan
    güncel 3 Serisi 2005 yı lında, Mercedes C Sınıfı'ysa yeni
    nesliyle2007'denitibarenboy gös teriyor. Audi'yse bu ezeli rekabette
    her ne kadar 2004 yılında başarılı bir makyaj geçirmiş olsa da, altya
    pısı 2000 yılındaki A4 olduğundan banagöre cazibesini biraz yitirmiş
    gibiydi ve yeni neslin nasıl oldu ğunu merak ediyordum. Merakımı
    gidermekbiraz gecik meli de olsa mümkün oldu. Park halindeki sevgili
    otomobilime buzlanma neticesinde başka bir otomobil vurduğundan canım
    biraz sıkkındı ve o işle ilgileniyordum. Bundan dolayı yeni A4'ü
    dergiye Emre Anamur getirmişti. Bu yüzden merakımı gidermem kısa da
    olsa bir gecikmeyle oldu diyebili rim. Otomobile bakmak için dışarı
    çıktığımda A4'ün boyutlarının gözle gö rülür derecede büyüdüğünü fark
    ettim ve "neredeyse A6 olacakmış" diye düşündüm.
    Son dönemde her
    segmentte karşımıza çıkan "otomobil boyutlarındaki büyüme trendi",
    premium orta sınıftaki yeni A4'e de tam anlamıyla yansı mış durumda.
    Yeni A4'ün boyu 4703 mm'lik uzunluğu eskiye göre 117 mm daha fazla.
    Dingil mesafesi de 54 mm artışla 2808 mm olmuş. Yani A6'nm dingil
    mesafesinden sadece 3.5 cm daha az
    Tabi önemli olan rakiplerine
    karşı durumu. Yeni A4, birincil rakiplerin den C Sımfı'ndan 122 mm, BMW
    3 Serisi'nden 183 mm daha uzun. Dingil mesafesi konusunda da A4
    rakiplerinden daha iyi (her iki ra kibinden de 48 mm daha uzun).
    Tasarım
    olarak bakıldığında yeni A4, markanın kendine has tasarım unsurlarını
    başarıyla harmanladığından göze son derece tanıdık geliyor. Fakat daha
    uzun burun kısmı, daha kısa karoser çıkıntıları ve daha yayvan görünüm
    otomobile sağlam ve dinamik bir tarz katmış. Otomobilin görse anlamda
    en can alıcı yönüyse LED'li gündüz farları. Otomobil çalıştığı sü rece
    yanan bu optik grup, otomobilin fark edilmesini sağlıyor.
    Gelelim iç
    mekana... Tek kelimeyle harika. İç mekan, kalite hissi konu sunda haklı
    bir üne sahip olan yine çok iyi bfr iş çıkarmış. Seçilen mal zemelerin
    hem görüntüsü hem dokununca verdiği duygu, size özel olduğu nuzu
    hissettiriyor. Tabi birleşim yerlerinin muntazamlığı da iç mekana gös
    terilen özeni hemen belli ediyor.
    Sürücü odaklı tasarlanmış kokpitte
    ulaşılması zor bir kumanda yok. Her şey elinizin altında. Benim pek
    sevmediğim ve kullanımı alışkanlık gerek tiren MMI kumandası da kol
    dayanama yerinin hemen önünde. Bu arada yeni A4'te geleneksel el
    freninin, yerini elektro mekanik el frenine bıraktı ğını belirtelim.
    Asıl büyük farksa, orta konsoldaki "comfort", "auto", "sport" ve
    "individual" yazan düğmelerde saklı. Araç durur pozisyondayken kurca
    ladığım ve doğal olarak bu şekilde hiçbir şey anlamadığım bu düğmelerin
    faydası, yola çıkınca anlaşılıyor. Tabi önce motoru çalıştırmak lazım.
    Audi A4'te 1.8 TFSI160 HP, 3.2 FSI 265 HP olmak üzere iki benzinli ve
    2.0 TDI (143HPvel70HP),2.7TDI190HP,3.0TDI240HPturbodizelol maküzere
    toplam altı motor seçeneği bulunuyor. Bizim test aracımızda 190 HP'lik
    2.7 TDI V6 motor bulunuyor. 2.0 litre TDI'dan 170 HP güç çıkartan bir
    marka için, 2.7 lt'lik bir motorda bunun sadece 20 HP fazlasını sunmak
    bu büyük silindir hacmini sorgulatsa da, V6 motor son derece dengeli ve
    yumuşak alt devirlere sahip. Ani güç patlamaları yaşatmadan son derece
    konforlu bir kullanım sunmasının yanı sıra gaz tepkileri de iyi.
    Üstelik sesi de 2.0 TDI 170 HP ile karşılaştırılamayacak kadar güzel,
    tatlı bir kedi mırıltısı gibi. 90 derece açılı bu V6 TDI'm 400 Nm'lik
    torkunun 1400 d/d gibi düşük bir de virden 3250 d/d'ye kadar olan devir
    bandında sürekli olarak sunulması, sü rüşe akıcılık kazandıran önemli
    faktörlerden. Sürüşe akıcılık kazandıran diğer önemli etkense sürekli
    değişken oranlı multitronic şanzıman. Yeni multitronic şanzıman
    eskisine göre daha geniş bir şanzıman oranı aralı ğında çalışarak motor
    gücünden daha fazla yararlanılmasını sağlıyor.
    Önden çekişli olan
    test aracımızın süspansiyon sistemi hem konfor hem de yol tutuş
    yetenekleri açısından üst seviyede. Uzun yolda hızı hissettir meyen
    otomobil çok stabil ve sessiz. Tamam iç mekan sağır oda olmasa da
    kütüphane kadar sessiz.
    Bu otomobilin sürüş sırasında en can alıcı
    yönü az önce bahsettiğim "com fort", "auto", "sport" ve "individual"
    düğmeleri. Bu düğmeler sadece süspan siyon sisteminin değil,
    direksiyon, süspansiyon ve şanzımanla ilgili ayar ları da değiştiriyor.
    Audi Drive Select adlı bu sistemde otomobilin sürüş ka rakterini
    değiştirebilmekmümkün. Invidual tuşunaysa MMI menüsünden girilerek
    kişisel bir sürüş programı yüklenebiliyor. Yani süspansiyonu, kon fora
    yönelik, direksiyonu sportifliğe göre ayrı ayrı programlayıp (24 farklı
    sürüş seçeneği) yükleyebiliyorsunuz.
    Comfort seçeneğinde rahat ve
    huzurlu bir kullanım sunan otomobil, dy-namic modunda inanılmaz
    derecede çevikleşiyor. Gaz pedalı ve direksiyonla verdiğiniz komutlara
    hemen itaat ediyor. Aktif süspansiyon ve değişken di reksiyon dişlisi
    oranlı aktif direksiyonun ayarlarını değiştiren Drive Select sayesinde
    otomobili sanki vücudunuzun bir parçasıymış gibi hisse dip
    yönlendirebilmek mümkün. Buraya kadar iyi haber. Kötü olan bu siste min
    opsiyonel olması. Tıpkı otomobili 20 mm alçaltan ve test aracımızda da
    bulunan spor süspansiyon gibi. Gerçi fiyatları bu tip bir otomobil için
    fazla sayılmaz (spor süspansiyon 1100 Euro, dinamik direksiyon 1100
    Euro, Audi Drive Select 310 Euro).
    Otomobildeki diğer dikkat çekici
    opsiyonlarsa Side Assist ve Lane Assist (1070 Euro). Bunlardan Side
    Assist yani şerit değiştirme asistanı, sensörlerle otomobilin yanında
    ve arkasında 50 metreye kadar uzağını ta rayarak olası tehlikeleri
    haber veriyor. Lane Asist ise daha ilginç bir sistem. Bu sistemde
    sensörler yoldaki şeritleri tarıyor. Eğer istem dışı bir şerit de
    ğiştirme -mesela uyuyakalma sonucunda otomobilin şeritten taşması gibi
    sistem direksiyonu kibarca titreterek sürücüyü uyandırıyor. Daha
    doğrusu uyandırmaya çalışıyor. Çünkü cep telefonu titreşiminden bile az
    olan bu vibrasyon işi adeta uyandırmaya kıyamama getiriyor. Yine de
    otomobili şe ritte tutma özürlüler için faydalı olabilecek bir sistem.
    Sonuç
    olarak bakıldığında yeni A4'le iyi iş çıkarmış. Kalite, konfor, sürüş
    keyfi, prestij... Bu otomobilde hepsi fazlasıyla mevcut. Tabi fiyat da
    ona göre. A4 2.7 TDI Multitronic'in 70.110 Euro olan baz fiyatı, test
    aracı mızdaki uzun opsiyon listesiyle 99.380 Euro'ya çıkıyor. Tabi daha
    hesaplı A4 seçeneği de mevcut. A4 1.8 TFSI yaklaşık 43.000 Euro'luk
    başlangıç fi yatıyla bizim vergi sistemimizde daha makul bir seçenek
    gibi. Bu arada 2.7 V6 TDI'm silindir hacmi yönünden Türkiye'de ve ürün
    ga mında birebir rakibi yok. BMVV'nin bu motora rakip olabilecek 197
    HP'lik 325d'si ülkemizde satılmıyor (320d ve 330d var).
    Mercedes'teyseC220CDI ve C320 CDI seçenekleri mevcut.

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 1:56 pm