Audi A4 Avant Hitskin_logo Hitskin.com

Bu Hitsikin.com temayı önceden görmekte fırsat veriyor.
Tema yerleştirmekTemanın fişine geri dönmek

.talk4her
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Audi A4 Avant

Aşağa gitmek

Audi A4 Avant Empty Audi A4 Avant

Mesaj  AsiRuH Paz Kas. 16, 2008 5:55 pm

Alman lüks otomobil
üreticisi Audi’nin 4. nesil A4 modelinin sedan karoserli versiyonunun
ülkemizde satışa sunulmasının hemen ardından 4 Mart’ta kapılarını
öncelikli olarak basın mensuplarına açacak olan 78. Cenevre Otomobil
Fuarı’nda da yeni Audi A4 Avant’ın dünya tanıtımı gerçekleştirilecek.



Audi,
Avrupa’nın en önemli otomotiv fuarları arasında yer alan ve 4 Mart’ta
basın günüyle kapılarını açacak olan 78. Cenevre Otomobil Fuarı’nda
yeni A4 Avant’ın dünya tanıtımını gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Batı
Avrupa pazarlarında ilkbahar aylarından itibaren satışa sunulacak olan
yeni Audi A4 Avant, göz alıcı tasarımı ve üstün teknolojili yürüyen
aksamı ile birlikte lüks orta sınıfın en büyük bagaj hacimli modeli
olarak yollara çıkacak!

Göz alıcı ve dinamik D sütunu tasarımı!

Yeni
Audi A4 model ailesinin ortak tasarım öğelerine sahip Audi A4 Avant,
ilk olarak Xenon plus farlarda bulunan LED gündüz farlarıyla dikkat
çekmeyi başarıyor. B sütununa kadar sedan karoserli model ile benzer
tasarım çizgisine sahip yeni Audi A4 Avant, sportif D sütunu ile ön
plana çıkıyor. Araca coupe benzeri bir görünüm kazandıran D sütununun
yanı sıra şık tasarımlı arka far gurubunun yapısı da araca ayrı bir
dinamizm katıyor. Lüks orta sınıfta yer alan diğer modellerden farklı
olarak daha büyük boyutlarıyla dikkat çeken yeni Audi A4 Avant,
yaklaşık 120 mm’lik artışla 4703 mm’ye uzayan boyuyla kabin içinde
rakipleri karşısında daha geniş ve konforlu bir yaşam alanı
sunabilmesiyle farklılaşıyor. Arka koltuklar dik konumda iken 490
litrelik bagaj hacmi sunan yeni Audi A4 Avant’ın arka koltukları
yatırıldığında ise elde edilen 1430 litrelik bagaj hacmi, aynı zamanda
lüks orta sınıfın en yüksek yükleme kapasitesi anlamına geliyor.

Tasarım
ve hacimsel özellikleriyle farkını ortaya koyan yeni Audi A4 Avant’ın
sürücü tarafına doğru 8° eğimli tasarlanmış yenilikçi orta konsolu,
klasik el freni kolu yerine araca entegre edilen ve daha önce A8, A6 ve
A5’de uygulanan elektro-mekanik park freni, standart olarak sunulan
otomatik kliması, ön koltuklardaki konum sensörleri, değişken kemer
gücü sınırlayıcısı ve navigasyon sistemiyle birlikte sipariş edilebilen
MMI sisteminin 7 inçlik ekranı gibi özellikleri ilk etapta ön plana
çıkan unsurlar arasında yer alıyor.

İkisi benzinli toplam beş motor seçeneği!
Yeni
Audi A4 Avant, ilk etapta ikisi benzinli olmak üzere toplam beş motor
seçeneğiyle üretilecek. Araçta kullanılacak benzinli motorların ilkini
ise markanın 3 sene üst üste ödül alan 2.0 TFSI motorunun yakın
akrabası olarak nitelendirilen 1.8 litre hacimli TFSI güç ünitesi
oluşturuyor. Audi A4 Avant’ın kaputu altında 160 HP güç ve 250 Nm tork
üreten turbo beslemeli motor, yerini aldığı geleneksel 1.8T motora göre
daha hızlı çalışma prensibi ve düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.
Manuel şanzımanla kombine edilmiş Audi A4 Avant 1.8 TFSI, 0–100 km/s
hızlanmasını 8.9 sn’de tamamlarken, 218 km/s’lik maksimum hıza
erişebiliyor.

Audi A4 Avant’ın aynı zamanda en güçlü motor
seçeneğini oluşturan 3.2 FSI motor ise benzinli motor yelpazesinin
ikinci motoru olarak da ön plana çıkıyor. 265 HP güç ve 330 Nm tork
üreten 3.2 litre motorlu A4 Avant, 100 km/s’ye 6.4 sn’de ulaşırken, 250
km/s’lik maksimum hıza da erişebiliyor. Audi, A4 ile birlikte bu
motorda AVS adını verdiği supap kaldırma sistemini de sunuyor. Audi
Supap Kaldırma sistemi olarak da tanımlanan bu teknik yenilik, yanma
odalarının her zaman ideal şekilde dolarak motorun verimli nefes
almasını sağlamayı hedefliyor. Bu sisteme sahip 3.2 litrelik motorla
donatılmış Audi A4 Avant, aynı motorlu bir önceki modelle
karşılaştırıldığında ortalama 1.5 litre daha az yakıt tüketimiyle
dikkat çekiyor.

Yeni Audi A4 Avant’ın turbo dizel motor
yelpazesinin giriş seviyesinde ise üzerinde birtakım iyileştirmeler
yapılan 2.0 litrelik TDI yer alıyor. 143 HP güç ve 320 Nm tork üretecek
biçimde modifiye edilen yüksek basınçlı common rail püskürtme
sistemiyle donatılan 4 silindirli dizel motor, Euro 5 egzoz emisyon
normlarını da karşılayabiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.7 sn’de
tamamlayan Audi A4 Avant 2.0 TDI, 208 km/s’lik son hıza ulaşıyor.
Bununla birlikte aynı motorun 170 HP’lik daha güçlü versiyonu da yeni
Audi A4 Avant’ın motor seçenekleri arasında yer alıyor. 222 km/s’lik
son hıza ulaşabilen Audi A4 Avant 2.0 TDI 170 HP, statik konumdan 100
km/s’ye ise 8.6 saniyede çıkabiliyor.

3.0 litre silindir
hacimli V6 TDI motor ise Audi A4 Avant’ın en güçlü turbo dizel motor
seçeneğini temsil ediyor. Audi’nin V motor ailesinin en yeni üyesi olan
ve mevcut 3.0 litrelik TDI motora göre farklılıkları bulunan güç
ünitesi, Euro 5 normlarını şimdiden karşılamasıyla farkını ortaya
koyuyor. 240 HP güç üreten 3.0 TDI motorla donatılmış manuel şanzımanlı
A4 Avant, 100 km/s’ye 6.3 sn’de ulaşıyor.

AUDI AG, 1.8 TFSI ve
2.0 TDI 143 HP’lik motorlarda Multitronic şanzımanı isteğe bağlı olarak
sunarken, 3.2 FSI motorda ise 6 ileri tiptronic şanzımanı opsiyonel
donanım kapsamında sunuyor. Hem 3.2 FSI hem 3.0 TDI motor
seçenekleriyle donatılan Audi A4 Avant modelleri, sadece quattro dört
tekerlekten çekiş sistemiyle üretilecek.

Süspansiyondan direksiyona üstün sürüş sistemleri!
Yeni
Audi A4 Avant, hem önceki nesillere göre hem de mevcut rakiplerine göre
geliştirilmiş dinamik sürüş özellikleriyle kendini gösterebilmeyi
hedefliyor. Yeni model kendinden kilitlenen merkez difiansiyeli
asimetrik tork dağılımlı olarak geliştirilmiş, standart tork dağılımı
ise arkaya %60, öne %40 olarak düzenlenmiştir. Audi mühendisleri,
aracın önden kayma potansiyelini minimuma indirmek için ise
diferansiyel ile debriyaj sisteminin yer değiştirerek ön aksı 154 mm
öne doğru kaydırmışlar. Aracın aküsünü de bagaja taşıyan Audi
mühendisleri, ideal ağırlık dağılımının elde edilmesine ayrıca katkı
sağlamışlar. Motor ve süspansiyon destek çubuklarından ön aks
bağlantılarına kadar birçok noktada alüminyum malzeme kullanılan Audi
A4 Avant’ın arka aksında ise Audi A6 ve A8 modellerinin iz kontrollü
trapezoid bağlantı ilkesine sadık kalınarak geliştirme yapılmış.
Süspansiyon geniş ölçüde alüminyumdan yapılmıştır; yayların ve
amortisörlerin bağımsız düzenekleri hassas bir şekilde yanıt
verilmesini mümkün kılar. Yeni A4 Avant üretim hattından, güçlü frenler
ve 16 ve 17 inç alaşım jantlarla çıkacak. Elektronik stabilite programı
(ESP) nin alt fonksiyonu olan ASR, patinaj önleyici sistemi önden
çekişli araçlarda 70 km/s’in (43.50 m/s) in altında hızlarda sürüşte
kısmen devre dışı bırakılabilmektedir.

Audi Drive Select adı
verilen yeni bir sistemi A4 modelinde de sunmaya başlayan Alman
üretici, lüks orta sınıfta eşi benzeri olmayan bir yeniliğe de imza
atmış oluyor. Sistem, otomobilin üzerinde yer alan çok sayıdaki teknik
bileşenleri ve işlevleri, “Konfor”, “Otomatik” ve “Dinamik” modunda
farklılaştırarak A4’ün değişken sürüş karakterlerine bürünmesine
yardımcı oluyor. Bununla birlikte MMI ile donatılmış A4 modellerinde
ayrıca 4. bir mod olan “Bireysel” modunu sunan Audi, direksiyon
oranından, şanzıman değişim oranlarına, gaz pedalı tepkisi ve
elektronik uyarlanabilen amortisör ayarlarına kadar toplam 24 farklı
sürüş modu sunuyor.

İsteğe bağlı olarak alınabilen Audi
dinamik direksiyon, düşük hızlarda daha yüksek güç desteği alarak daha
az direksiyon turu sağlar. Böylece manevra yaparken direksiyon son
derece hafifler ve tam sağ ve tam sol kırmalarda direksiyonu üç yerine
iki tur çevirmek yeterli olmaktadır. Audi’nin yüksek teknoloji ürünü
dinamik direksiyon daha fazlasını da yapabilmektedir. ESP ile yakın bir
bağlantısı vardır ve bundan dolayı aracın hâkimiyet sınırına
yaklaşıldığında otomobilin davranışıyla ilgili doğru bilgileri alır.
Audi A4 Avant farklı yol tutunma yüzeylerinde veya viraj dışına
savrulmalarda aracın rotasından sapmasını direksiyon açısına müdahale
ederek engeller. Bu özelliğinin etkisi ile ESP’nin frenleme etkisi çok
daha az devreye girmeye ihtiyaç duyar. Böylesi bir düzeltme etkisi,
deneyimli bir ralli pilotunun dahi tepki veremeyeceği süratte
gerçekleşir.. Bu seri yanıt, fren uygulamalarına çoğunlukla ihtiyaç
olmadığı anlamına gelir ve böylece otomobil yolculuğunu daha rahat ve
dinamik bir şekilde sürdürür.

Daha fazla prestij ve ayrıcalık sunan donanım ve destek sistemleri!

Audi,
yeni A4 Avant’ı, isteğe bağlı olarak, sürüşü daha üstün ve dingin bir
deneyim haline getiren, eksiksiz yüksek teknoloji ürünü sistemlerle
donatmaktadır. Bu sistemler arasında Audi park sistemi, Audi Lane
Assist (şeritten çıkma ikaz sistemi) ve Audi Side Assist (şerit
değiştirme sırasında tehlikelere karşı ikaz sistemi) sistemi yer alır.
Uyarlanabilir hız sabitleyici sistem öndeki araçla mesafeyi korur.

Multi
medya konusunda da Audi A4 Avant yeni standartların belirleyicisi
olmuştur. Audi Müzik Arayüzü (AMI) iPod’ların bağlanmasına olanak
verir. Temel MMI plus veya MMI’lı DVD ile donatılmış navigasyon
sistemleri ayrıca başka üst hizmet seçenekleri de sunar. Bluetooth araç
telefonları gibi cep telefonlarının entegrasyonuna olanak verir ve
rakip tanımayan MMI işletim sistemi ile birlikte yer alır. Müzik
keyfine gelindiğinde, serinin başında Danimarkalı öncü şirket Bang
& Olufsen imzalı ses ve müzik sistemi gelir: 505 watt’lık, güçlü,
on kanallı amplifikatör 14 hoparlörü kontrol eder.

Yeni A4
Avant, dinamik S line dış paket ve spor paket ile ilgili seçenekleri
sunmaktadır. Geniş opsiyonel seçenekleri, klimalı konforlu koltuklar,
üç bölgeli klima kontrol sistemi, araca anahtarsız erişimi ve bir
dokunuşla aracın çalıştırılmasını mümkün kılan geliştirilmiş anahtar ve
uyarlanabilir far olarak bilinen dinamik viraj aydınlatma sistemi gibi
lüks sınıf özellikleri içerir. Geniş panoramik cam açılır tavan, zarif
iç mekânın son derece aydınlık olmasını sağlar.


[center]İşte Fotoları:

Audi A4 Avant AUDI%20A4%20Avant-1

Alman
lüks otomobil üreticisi Audi’nin 4. nesil A4 modelinin sedan karoserli
versiyonunun ülkemizde satışa sunulmasının hemen ardından 4 Mart’ta
kapılarını öncelikli olarak basın mensuplarına açacak olan 78. Cenevre
Otomobil Fuarı’nda da yeni Audi A4 Avant’ın dünya tanıtımı
gerçekleştirilecek.


Audi A4 Avant AUDI%20A4%20Avant-2

Alman
lüks otomobil üreticisi Audi’nin 4. nesil A4 modelinin sedan karoserli
versiyonunun ülkemizde satışa sunulmasının hemen ardından 4 Mart’ta
kapılarını öncelikli olarak basın mensuplarına açacak olan 78. Cenevre
Otomobil Fuarı’nda da yeni Audi A4 Avant’ın dünya tanıtımı
gerçekleştirilecek.

Audi A4 Avant AUDI%20A4%20Avant-4

Alman
lüks otomobil üreticisi Audi’nin 4. nesil A4 modelinin sedan karoserli
versiyonunun ülkemizde satışa sunulmasının hemen ardından 4 Mart’ta
kapılarını öncelikli olarak basın mensuplarına açacak olan 78. Cenevre
Otomobil Fuarı’nda da yeni Audi A4 Avant’ın dünya tanıtımı
gerçekleştirilecek.


Audi A4 Avant AUDI%20A4%20Avant-5


Alman
lüks otomobil üreticisi Audi’nin 4. nesil A4 modelinin sedan karoserli
versiyonunun ülkemizde satışa sunulmasının hemen ardından 4 Mart’ta
kapılarını öncelikli olarak basın mensuplarına açacak olan 78. Cenevre
Otomobil Fuarı’nda da yeni Audi A4 Avant’ın dünya tanıtımı
gerçekleştirilecek.

Audi A4 Avant AUDI%20A4%20Avant-İç%20Mekan


Alman
lüks otomobil üreticisi Audi’nin 4. nesil A4 modelinin sedan karoserli
versiyonunun ülkemizde satışa sunulmasının hemen ardından 4 Mart’ta
kapılarını öncelikli olarak basın mensuplarına açacak olan 78. Cenevre
Otomobil Fuarı’nda da yeni Audi A4 Avant’ın dünya tanıtımı
gerçekleştirilecek.
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz