2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 Hitskin_logo Hitskin.com

Bu Hitsikin.com temayı önceden görmekte fırsat veriyor.
Tema yerleştirmekTemanın fişine geri dönmek

.talk4her
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2

Aşağa gitmek

2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 Empty 2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2

Mesaj  AsiRuH Cuma Kas. 14, 2008 6:03 pm

Ubisoft efsaneyi devam ettirebilecek mi?

FAR CRY 2

2004 Mart�ına bir geri dönelim. Yediğimiz bir roket ile birlikte
kendimizi cennet gibi bir adada buluyorduk. Tam �Böyle rokete can
kurban� diyecekken, aslında cehennemin tam ortasına düştüğümüzü anlıyor
ve çıkmak için mücadele vermeye başlıyorduk. CryTek�in muhteşem Cry
Engine�ı ile geliştirilmiş olan FarCry�dan bahsediyoruz. Kimse ondan
böyle bir patlama beklemezken, o zamanın en fazla oynana yapımlarından
birisi haline gelmişti. 4 senelik bir aranın ardından, FarCry 2 ile
buluşmaya hazırlanıyoruz. Teknolojiden nasibini sonuna kadar alacak,
hem grafiksel hem de yapay zeka namına çok önemli getirileri olacak. Bu
arada hemen belirtelim; olayın sorumluluğunu bu sefer Ubisoft Montreal
almış durumda.

Başka bir cehenneme

FarCry�da macera yaşadığımız o güzel ada, yerini bu sefer Afrika�nın
tehlikeli çölleri, savanları, ormanları ve yerleşim yerlerine
bırakıyor. İlkiyle bağlantısı olmayan bambaşka bir hikaye içerisinde
olacağız. Afrika kökenli iki savaş topluluğu var ve bunlar
birbirleriyle çatışma halindedirler. Başlarken, istediğimiz asker
türünü seçerek, bu savaş birliklerinden istediğimize hizmet etme
şansına sahip oluyoruz. İster ikisine de düşman hareket edebilir,
istersek birine ya da her ikisine birden dostça davranabiliriz. FarCry
2�nin en önemli özelliklerinden birisi olarak, atacağımız her adım ve
yapacağımız her hareketin, oyuna direkt olarak etkisini söyleyebiliriz.
Herhangi bir birliğe yardım ettiğimizde ya da düşman davrandığımızda,
oyunun senaryosu buna göre değişecek ve olayların seyri daha farklı
olacak. Bu sadece seçimlerimize bağlı değil, savaş sırasında yaptığımız
hareketlere de bağlı olacak. Ters bir hareketimiz bize pahalıya mal
olabilir, ya da kritik kararlarımız ile kendi hayatımızı kurtarmış
olabiliriz. Yalnız, asıl olay The Jackal isimli esas elemanı bulma
üzerine gelişiyor. Bu elemanın en önemli özelliği, her iki savaş
birliğine de silah tahsis ediyor olması.

Özgürlüğümüz sadece vereceğimiz kararlar çerçevesinde değil, koskoca
bir harita üzerinde hareket edeceğiz ve görevlerimize dilediğimiz
yoldan dilediğimiz şekilde ulaşma şansına sahip olacağız. Yaklaşık 50
km karelik bir oyun alanı var. Yapımcıların bize bu konuyla ilgili
verdiği bir müjde var; bu koca harita üzerinde gezinmemiz sırasında her
şey sabit diskimizden direkt olarak okunacak ve bu da hiçbir yükleme
ekranı ile karşılaşmayacağımız anlamına geliyor. Bize yardımcı olmak
üzere, yanımızda pusulamız ve haritamız da olacak.

Ubisoft Montreal, geliştirmiş olduğu yeni nesil grafik sistemini,
FarCry 2 ile birlikte beğenimize sunacak. Bu grafik motoru tam bir
gelişim abidesi. Öncelikle, hava şartlarının gerçek zamanı olarak oyuna
yansıdığını görebilecek, gerekirse saldırı stratejilerimizi bu şartları
göz önünde bulundurarak değerlendirebileceğiz. Rüzgar çıktığını var
sayalım, etrafı ateşe verdiğimizde, alevlerin rüzgarın yönüne ve
şiddetine göre yayıldığını görebileceksiniz. Buradan çıkartabileceğimiz
bir başka sonuç ise, çevreye hasar verebileceğimiz. Otları ve ağaçları
tutuşturabilecek ya da etrafa kalıcı hasarlar uygulayabileceğiz. Gerçek
zamanlı olarak gün ve gece geçişleri yaşanacak. Gündüz ne kadar
ortalıkta olursak, gece de gizlenebilmemiz için biçilmiş kaftan olacak.
İstersek kendimize tenha bir yer bulup, burada dinlenebilecek, gecenin
gelmesini bekleyerek kendimizi daha rahat gizleme şansını elde
edebileceğiz.

Mantık çerçevesi

Gelişimin tek adresi grafikler değil. İlk FarCry�da oldukça takdir
edilen yapay zeka, FarCry 2�yle birlikte daha da ileri gidiyor. Gerçeğe
çok yakın bir mantık mekanizması geliştiriliyor ve böylece karakter
hareketleri programlı olmaktan çok, kendileri düşünüyormuş gibi hareket
etmeleri sağlanacak. Zor durumda kaldıklarında yardım çağıracak, sizi
zor duruma sokmak için kendi stratejilerini geliştirecekler.
Karanlıkları kullanacak ve gerekirse etrafı ateşe verip sizi tuzağa
düşürebilecekler. FarCry 2�de de araçlara yer veriliyor ve çeşitli
kovalamacalar yaşayacağımız belirtiliyor. Araçlar konusunda da güzel
haberler var; bizi gerçekçi hasar modellemeleri bekliyor olacak.
Aracımız hasar durumuna göre şekillenecek ve bir yerden sonra da alev
alıp patlayacak. Böyle durumlarda da çok dikkatli olmamız gerekiyor.
Kullanabileceğimiz birbirinden farklı 30 silahımız var ve hepsinin
kendine göre avantaj ve dezavantajları olmasından dolayı, kullanma
koşullarına dikkat etmemiz gerekiyor.

2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_s
"Hava şartlarının gerçek zamanı olarak oyuna yansıdığını
görebilecek, gerekirse saldırı stratejilerimizi bu şartları göz önünde
bulundurarak değerlendirebileceğiz."


FarCry 2�de aldığımız hasarlara dikkat etmek durumundayız. Eğer
aldığımız hasar miktarı azsa, bir yerden sonra zaten kendi kendine
düzelecek. Ancak, ağır hasar aldıysak, yanımızda taşıdığımız ilk yardım
çantasına başvurmamız gerekiyor. Hasarın şekline göre kendimizi tedavi
edeceğiz, tabii tedavi olma süremize kadar yaramızın acısını derinden
hissediyor olacağız.

Anlattığımız bunca şeyden mantık olarak şöyle bir sonuç çıkartılabilir;
bunca grafiksel ve yapay zeka gelişimini kaldırabilmek adına güçlü bir
sisteme ihtiyaç duyabiliriz. Doğrudur, güçlü bir sistem bunca şey için
garanti olacaktır, ancak yapımcıların belirttiğine göre, FarCry 2, tek
çekirdekli işlemcilerin de çalıştırabileceği şekilde optimize edilecek.
Tabii, DirectX10�un marifetleri sonuna kadar desteklenecek.

Duyalım bu çığlığı

İlk FarCry�ın yarattığı bombadan sonra, ikincisinin de gümbür gümbür
geldiğini söyleyebiliriz. Gelişimini maksimum düzeyde tamamlayıp
karşımıza çıktığında, tadından yenmeyecek bir yapım ile karşı karşıya
kalabiliriz. FarCry bize gerçekten sürpriz yapmıştı, ancak FarCry 2 de
kalite dolu geldiği zaman, bu sürpriz olmayacak, ama bize kendini
sonuna kadar alkışlatacaktır. FarCry 2, PC�nin yanında Xbox 360 ve PS3
içi

2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_1
2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_3
2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_5
2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_6
2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_9
2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_12
2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_16
AsiRuH
AsiRuH
yönetici
yönetici

Erkek
mesaj sayısı : 9861
Yaş : 36
İş/meslek : xxxxx
Kayıt tarihi : 27/09/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz