.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 Empty 2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2

    Mesaj  AsiRuH Cuma Kas. 14, 2008 6:03 pm

    Ubisoft efsaneyi devam ettirebilecek mi?

    FAR CRY 2

    2004 Mart�ına bir geri dönelim. Yediğimiz bir roket ile birlikte
    kendimizi cennet gibi bir adada buluyorduk. Tam �Böyle rokete can
    kurban� diyecekken, aslında cehennemin tam ortasına düştüğümüzü anlıyor
    ve çıkmak için mücadele vermeye başlıyorduk. CryTek�in muhteşem Cry
    Engine�ı ile geliştirilmiş olan FarCry�dan bahsediyoruz. Kimse ondan
    böyle bir patlama beklemezken, o zamanın en fazla oynana yapımlarından
    birisi haline gelmişti. 4 senelik bir aranın ardından, FarCry 2 ile
    buluşmaya hazırlanıyoruz. Teknolojiden nasibini sonuna kadar alacak,
    hem grafiksel hem de yapay zeka namına çok önemli getirileri olacak. Bu
    arada hemen belirtelim; olayın sorumluluğunu bu sefer Ubisoft Montreal
    almış durumda.

    Başka bir cehenneme

    FarCry�da macera yaşadığımız o güzel ada, yerini bu sefer Afrika�nın
    tehlikeli çölleri, savanları, ormanları ve yerleşim yerlerine
    bırakıyor. İlkiyle bağlantısı olmayan bambaşka bir hikaye içerisinde
    olacağız. Afrika kökenli iki savaş topluluğu var ve bunlar
    birbirleriyle çatışma halindedirler. Başlarken, istediğimiz asker
    türünü seçerek, bu savaş birliklerinden istediğimize hizmet etme
    şansına sahip oluyoruz. İster ikisine de düşman hareket edebilir,
    istersek birine ya da her ikisine birden dostça davranabiliriz. FarCry
    2�nin en önemli özelliklerinden birisi olarak, atacağımız her adım ve
    yapacağımız her hareketin, oyuna direkt olarak etkisini söyleyebiliriz.
    Herhangi bir birliğe yardım ettiğimizde ya da düşman davrandığımızda,
    oyunun senaryosu buna göre değişecek ve olayların seyri daha farklı
    olacak. Bu sadece seçimlerimize bağlı değil, savaş sırasında yaptığımız
    hareketlere de bağlı olacak. Ters bir hareketimiz bize pahalıya mal
    olabilir, ya da kritik kararlarımız ile kendi hayatımızı kurtarmış
    olabiliriz. Yalnız, asıl olay The Jackal isimli esas elemanı bulma
    üzerine gelişiyor. Bu elemanın en önemli özelliği, her iki savaş
    birliğine de silah tahsis ediyor olması.

    Özgürlüğümüz sadece vereceğimiz kararlar çerçevesinde değil, koskoca
    bir harita üzerinde hareket edeceğiz ve görevlerimize dilediğimiz
    yoldan dilediğimiz şekilde ulaşma şansına sahip olacağız. Yaklaşık 50
    km karelik bir oyun alanı var. Yapımcıların bize bu konuyla ilgili
    verdiği bir müjde var; bu koca harita üzerinde gezinmemiz sırasında her
    şey sabit diskimizden direkt olarak okunacak ve bu da hiçbir yükleme
    ekranı ile karşılaşmayacağımız anlamına geliyor. Bize yardımcı olmak
    üzere, yanımızda pusulamız ve haritamız da olacak.

    Ubisoft Montreal, geliştirmiş olduğu yeni nesil grafik sistemini,
    FarCry 2 ile birlikte beğenimize sunacak. Bu grafik motoru tam bir
    gelişim abidesi. Öncelikle, hava şartlarının gerçek zamanı olarak oyuna
    yansıdığını görebilecek, gerekirse saldırı stratejilerimizi bu şartları
    göz önünde bulundurarak değerlendirebileceğiz. Rüzgar çıktığını var
    sayalım, etrafı ateşe verdiğimizde, alevlerin rüzgarın yönüne ve
    şiddetine göre yayıldığını görebileceksiniz. Buradan çıkartabileceğimiz
    bir başka sonuç ise, çevreye hasar verebileceğimiz. Otları ve ağaçları
    tutuşturabilecek ya da etrafa kalıcı hasarlar uygulayabileceğiz. Gerçek
    zamanlı olarak gün ve gece geçişleri yaşanacak. Gündüz ne kadar
    ortalıkta olursak, gece de gizlenebilmemiz için biçilmiş kaftan olacak.
    İstersek kendimize tenha bir yer bulup, burada dinlenebilecek, gecenin
    gelmesini bekleyerek kendimizi daha rahat gizleme şansını elde
    edebileceğiz.

    Mantık çerçevesi

    Gelişimin tek adresi grafikler değil. İlk FarCry�da oldukça takdir
    edilen yapay zeka, FarCry 2�yle birlikte daha da ileri gidiyor. Gerçeğe
    çok yakın bir mantık mekanizması geliştiriliyor ve böylece karakter
    hareketleri programlı olmaktan çok, kendileri düşünüyormuş gibi hareket
    etmeleri sağlanacak. Zor durumda kaldıklarında yardım çağıracak, sizi
    zor duruma sokmak için kendi stratejilerini geliştirecekler.
    Karanlıkları kullanacak ve gerekirse etrafı ateşe verip sizi tuzağa
    düşürebilecekler. FarCry 2�de de araçlara yer veriliyor ve çeşitli
    kovalamacalar yaşayacağımız belirtiliyor. Araçlar konusunda da güzel
    haberler var; bizi gerçekçi hasar modellemeleri bekliyor olacak.
    Aracımız hasar durumuna göre şekillenecek ve bir yerden sonra da alev
    alıp patlayacak. Böyle durumlarda da çok dikkatli olmamız gerekiyor.
    Kullanabileceğimiz birbirinden farklı 30 silahımız var ve hepsinin
    kendine göre avantaj ve dezavantajları olmasından dolayı, kullanma
    koşullarına dikkat etmemiz gerekiyor.

    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_s
    "Hava şartlarının gerçek zamanı olarak oyuna yansıdığını
    görebilecek, gerekirse saldırı stratejilerimizi bu şartları göz önünde
    bulundurarak değerlendirebileceğiz."


    FarCry 2�de aldığımız hasarlara dikkat etmek durumundayız. Eğer
    aldığımız hasar miktarı azsa, bir yerden sonra zaten kendi kendine
    düzelecek. Ancak, ağır hasar aldıysak, yanımızda taşıdığımız ilk yardım
    çantasına başvurmamız gerekiyor. Hasarın şekline göre kendimizi tedavi
    edeceğiz, tabii tedavi olma süremize kadar yaramızın acısını derinden
    hissediyor olacağız.

    Anlattığımız bunca şeyden mantık olarak şöyle bir sonuç çıkartılabilir;
    bunca grafiksel ve yapay zeka gelişimini kaldırabilmek adına güçlü bir
    sisteme ihtiyaç duyabiliriz. Doğrudur, güçlü bir sistem bunca şey için
    garanti olacaktır, ancak yapımcıların belirttiğine göre, FarCry 2, tek
    çekirdekli işlemcilerin de çalıştırabileceği şekilde optimize edilecek.
    Tabii, DirectX10�un marifetleri sonuna kadar desteklenecek.

    Duyalım bu çığlığı

    İlk FarCry�ın yarattığı bombadan sonra, ikincisinin de gümbür gümbür
    geldiğini söyleyebiliriz. Gelişimini maksimum düzeyde tamamlayıp
    karşımıza çıktığında, tadından yenmeyecek bir yapım ile karşı karşıya
    kalabiliriz. FarCry bize gerçekten sürpriz yapmıştı, ancak FarCry 2 de
    kalite dolu geldiği zaman, bu sürpriz olmayacak, ama bize kendini
    sonuna kadar alkışlatacaktır. FarCry 2, PC�nin yanında Xbox 360 ve PS3
    içi

    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_1
    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_3
    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_5
    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_6
    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_9
    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_12
    2008in bomba oyunu olmaya aday FAR CRY2 1_16

      Forum Saati Ptsi Mayıs 06, 2024 3:35 pm