.talk4her

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
.talk4her

müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi


    EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR?

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR? Empty EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR?

    Mesaj  AsiRuH Ptsi Ekim 13, 2008 6:15 pm

    EMNİYET
    KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR?




    Emniyet kemerlerinin yararları, kaza
    kategorilerinin hepsinde görülmektedir. Fakat
    ölüm ve ağır yaralanmanın en çok meydana geldiği
    çarpma/çarpışma kazalarındaki yararları daha
    dikkat çekicidir.

    Çarpma sonucu savrulan bir eşya da olsa
    insan bedeni de olsa eninde sonunda bir engelle
    durdurulur. Bir çarpma anında araç saniyenin ilk
    on salisesinde durmakta ise de eğer emniyet
    kemeri takılı değilse direksiyon, kontrol paneli
    ya da ön cam tarafından durdurulana kadar araç
    içindeki eşyalar ve araçta bulunan kişilerin
    bedenleri aynı hızdaki hareketlerine devam
    edeceklerdir.






    Oysa doğru takılmış bir emniyet
    kemeri insan bedenini:




    • Çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen
      sarsıntının kademe kademe azalmasını
      sağlayarak,


    • Kaza anında meydana gelen çarpma etkisini
      vücut yapısındaki en güçlü noktalara
      yönelterek,


    • Çarpma etkisinin vücutta tek noktada
      toplanmayıp dağılmasını sağlayarak,


    • Çarpma/çarpışma anında koltuktan
      fırlamayı engelleyerek,


    • Hassas ve en önemli organların yer aldığı
      kafa ve omuriliğin herhangi bir yere
      çarpmasını önleyerek korumaktadır.






    Emniyet Kemeri'nin Etkileri
    Hakkında Bazı Çarpıcı Araştırma Sonuçları:




    • Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde
      seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini
      % 45 kamyonetlerde de % 60 oranında
      azalmaktadır.


    • Ölümlü kazalarda emniyet kemeri
      kullananların % 24.8'i hiç zarar görmeden
      kazayı atlatırken, emniyet kemeri
      kullanmayanlarda bu oran % 6.3'tür.


    • İleri düzey araştırmalarda arka koltukta
      emniyet kemeri kullanımının, arka koltukta
      meydana gelen ölüm ve yaralanmaların 2/3'nün
      ve ön koltukta ölümlerin ise % 6'sını
      önlediği saptanmıştır. Bütün ağır
      yaralanmalarda ise, arka koltuk emniyet
      kemerleri yaralanmanın şiddetini % 50
      oranında azaltmaktadır.


    • TRL (İngiltere Ulaşım Araştırma
      Laboratuarı) analizleri, ön koltuk
      yolcularının tamamına yakınının emniyet
      kemeri takmasına karşılık, daha düşük oranda
      emniyet kemeri kullanan arka koltuk
      yolcularının yaralanma riskinin 2 kat,
      fırlatılma riskinin ise 7 kat daha fazla
      olduğu ortaya koymuştur. Emniyet kemeri
      takmamış arka koltuk yolcuları en çok kafa,
      yüz ve boyun zedelenmelerine maruz
      kalmaktadır. Arka koltuk yolcularının en
      büyük yaralanma nedeni fırlatılmadır.


    • Genel bir ifade ile belirtecek olursak
      emniyet kemeri kullanımının zorunlu olduğu
      ülkelerdeki ölüm ve yaralanma oranları,
      kullanımın zorunlu olmadığı ülkelere göre %
      40 daha azdır.


    • Avustralya'nın bir eyaleti olan
      Viktorya'da emniyet kemeri kullanımı 1970
      yılında zorunlu hale getirilmiştir. Bundan 4
      yıl sonra 1974 istatistiklerinde ölümlerde %
      37'lik azalma, yaralanmalarda % 41'lik
      azalma ve omurilik zedelenmelerinde ise %
      27'lik azalma meydana gelmiştir.


    • 1995'te Amerika'da ise emniyet kemerleri
      9.797, hava yastıkları 475, çocuk koruma
      sistemleri ise 279 kişinin hayatını
      kurtarmıştır. Kanada'da, 1989'dan bu yana
      emniyet kemerleri 2.400 kişinin hayatını,
      55.000 kişinin yaralanmasını önlemiş, sosyal
      ve sağlık maliyetlerinde 3 milyon dolar
      tasarruf sağlamıştır. Yine aynı ülkede ise
      1995 yılında ölümlü kazalarda, koruma
      sistemi kullanmayanların (Emniyet kemeri,
      araç çocuk koltuğu vs.) % 25'i aracın dışına
      fırlatılmıştır.




    Bu özelliklerine rağmen bir çok
    kişi emniyet kemerlerini çeşitli nedenlerle
    kullanmayı gereksiz ya da sakıncalı
    bulmaktadır.






    İşte bazı bahaneler ve bazı bilgiler:






    • "Kısa yolculuklarda emniyet kemeri
      hiçbir işe yaramaz..."




    Aslında emniyet kemeri kullanmamızı en çok gerektiren bu süre ve bu
    mesafedir. Çünkü ölümlü trafik kazalarının %
    80'i evinize 30-35 km uzaklıkta ve 55-60 km/h
    hızın altında gerçekleşmektedir. Ayrıca trafik
    kazası ölümlerinin % 35'i şehir içinde ve büyük
    olasılıkla günlük güzergahlar üzerinde meydana
    gelmektedir. Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM)
    Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü'nce 1999
    yılında Ankara'da trafik yoğunluğunun fazla
    olduğu 27 kavşakta gözlem yoluyla yapılan bir
    araştırmada, 40.587 özel araç sürücüsünden
    8.557'sinin (%21,08) emniyet kemeri kullandığı
    tespit edilmiştir. Bu çalışmada, arka koltukta
    oturan hiçbir yolcunun emniyet kemeri
    kullanmadığı rapor edilmiştir. EGM kaza
    istatistiklerinde 2001 yılında meydana gelen
    kazaların %88.79'unun yerleşim alanları içinde
    meydana geldiği ve yaralanmaların %66.03'ünün,
    ölümlerin ise %44.31'inin bu kazalar sonucu
    ortaya çıktığı görülmektedir (Bu verilere
    Jandarma tarafından denetlenen kırsal alan kaza
    istatistikleri dahil değildir).





    • "Emniyet kemeri düşük hızla seyir
      halindeyken pek işe yaramaz..."






    Emniyet kemeri
    kullanmıyorsanız, 30 km/s hızda çarptığınızda
    bile, ağır yaralanma riski çok fazladır. Emniyet
    kemeri takmamış yaralıların % 70'i, 50 km/s'dan
    daha düşük bir hızda yol alırken yaralanmıştır.
    50 km/s hızdaki bir çarpma, 4. kattan düşmeyle
    eşdeğerdir!







    • "Kaza yapmam, ben iyi bir
      sürücüyüm..."





    İyi sürücülüğünüz sizin kaza yapmamanızı
    sağlayabilir, ama kötü bir sürücünün size
    çarpmayacağından emin misiniz?





    • "Kazada durumunda çarpma etkisini
      azaltabilecek güçteyim, direksiyona ya da
      kapı kollarına tutunurum..."





    Bunu yapmak için saniyenin dilimlerini
    kullanabilseniz dahi, çarpma etkisi kendinizi
    frenlemek için kullandığınız kol ve
    bacaklarınızı kırıp, parçalayabilir. Çünkü kol
    kasları 25 kg'ın üzerindeki bir güce pek
    dayanamaz. Oysa, bir duvara 50 km/h hızla çarpma
    esnasında iki tonu geçen bir etki oluşur ki buna
    engel olmak için 75 kg güç gerekir. Emniyet
    kemeri 2,5-3 tonluk bir etkiye direnebilecek
    şekilde tasarlanmıştır. Tutunabileceğiniz yerler
    bunlar için tasarlanmamıştır. Kemerin
    bağlanmaması durumunda, vücut ya ön cama ya da
    araç içinde bir yere fırlar. Ve bu durumda,
    tutunmak veya bir çocuğu kollarından tutarak
    korumak imkansızdır.







    • "Aracımdan dışarı fırlamayı tercih
      ederim..."






    İstatistiksel olarak, kaza anında en iyi yerin
    aracınızın içi olduğu ispatlanmıştır. Aracın
    dışına fırlatılma durumunda, ölüm riskiniz 25
    kat daha fazladır. Araçtan fırladığınızda
    yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine mi
    düşeceğinizi sanıyorsunuz? Bir trafik kazasında
    araçtan hiçbir engele çarpmadan fırlamak
    neredeyse imkansızdır. Fırlama ile aracınızın ön
    camına, kaldırıma, kendi aracınıza veya başka
    bir araca çarpabilirsiniz. Emniyet kemeri araçta
    kalmanızı sağlayan ve sizi hayata bağlayan tek
    bağdır.







    • "Emniyet kemerinin kaza anında beni
      araç içerisinde kilitlemesinden
      korkuyorum..."





    Kazaların çok az (% 0.5) bir kısmını
    oluşturan yanma ve suya dalma durumlarında
    panik içinde dışarı çıkmanız gerektiğinde dahi
    emniyet kemerinin fonksiyonu büyüktür. Çünkü
    aracın içinde sağa sola fırlatılıp bilincinizi
    kaybetmeyeceğiniz için dışarı çıkmak çok daha
    kolay ve çabuk olacaktır. Emniyet kemeri
    takanların, yangın durumunda yaşama şansı 5 kat,
    suya batma durumlarında ise 3 kat daha fazladır.
    Ayrıca kemerin sıkışma durumu çok ender bir
    durumdur. Bu güne kadar bilimsel incelemelerde
    ve kaza soruşturmalarının hiç birinde ortaya
    çıkmamıştır.







    • "Emniyet kemeri rahatsız ediyor..."




    Aslında modern emniyet kemerleri oldukça
    rahattır. Bir çoğu da istediğiniz gibi hareket
    etmenize izin vermekte ve kaza anında otomatik
    olarak kilitlenmektedir. Bazılarının ise omuz
    yönünden gelen kayışını istediğimiz ölçüde
    gevşetebilirsiniz. Diğerlerinde de sizi fazla
    sıkmayacak derecede gevşetme payları
    bırakılmıştır. Emniyet kemeri bedeninize
    uymuyorsa, aracınıza daha genişini monte
    ettirebilir veya araç alırken böyle bir tercihte
    bulunabilirsiniz. Emniyet kemerlerinin rahatsız
    edici bulunmasının diğer bir sebebi ise onları
    kullanmaya alışmamış olmamızdır. Emniyet kemeri
    kullanımı bir tutum haline geldikten sonra
    insanlar emniyet kemerini rahatsız edici
    bulmamaktadır. Emniyet kemeri rahatsız edici
    olsa bile bu durum trafik kazası sonucu
    sakatlanan bir kişinin durumuyla asla
    kıyaslanamaz.






    • "Emniyet kemerine gerek yok, hava
      yastığım var..."






    Hava yastığı yalnızca önden şiddetli çarpmalara
    karşı ek bir koruyucudur. Sürücü için hava
    yastıkları, kemerlerle sabitlenmiş olan vücudun,
    baş ile direksiyon arasındaki temasını
    engelleyen bir tamamlayıcısıdır. Hava yastığı
    emniyet kemerinin etkinliğini % 40 oranında
    artırmaktadır ve emniyet kemerine yardımcı olmak
    için araca yerleştirilmiştir. Hava yastıkları
    yandan çarpma ve savrulmayı önlemede hiçbir
    zaman emniyet kemerinin yerini tutamaz.






    • "Benim böyle bir şeyle karşılaşma
      ihtimalim oldukça düşük, bunlar diğer
      insanların başına gelir."






    Bu bizim hayata bakış açımızdır. Kazaların
    sadece diğer insanların başına geldiğini
    düşünmek bizi rahatlatır. Ancak gözardı
    edilmemesi gereken gerçekler de vardır. Örneğin;
    her üç insandan biri hayatlarının herhangi bir
    zamanında meydana gelen bir araç çarpışması
    kazasında yaralanmaktadır. Bunun ne zaman
    başımıza geleceğini tahmin edemeyiz.
    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR? Empty Geri: EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR?

    Mesaj  AsiRuH Ptsi Ekim 13, 2008 6:18 pm



    • "Hamileler için emniyet kemeri
      sakıncalı olabilir..."






    Motorlu araç kazalarında ceninin ölümü annenin
    de ölümüne yolaçabilir. Doğmamış çocuğunuza
    sağlayacağınız en güzel koruma üç noktalı
    emniyet kemerini kullanmanızdır. Bel hizasındaki
    şerit çıkıntı oluşturan hamile karnının alt
    kısmından, karına baskı yapmayacak şekilde
    geçmelidir. Omuzdan gelen şerit ise normal
    kullanımdaki gibi göğüs kafesi üzerinden çapraz
    ve normale göre daha gevşek şekilde geçmelidir.
    Emniyet kemerinin her iki şeridi de doğru
    kullanılıyorsa, cenin için hiçbir risk
    oluşturmaz ve hem annenin hem de bebeğin
    güvenliği sağlanmış olur.






    • "Emniyet kemeri benim problemim,
      başkalarını ilgilendirmez..."






    Trafik kazalarının topluma trilyonlarca lira
    maliyeti vardır. İlkyardım, hastanede tedavi,
    yeniden eğitim vs, giderlerin tamamına yakını
    topluma yüklenmektedir. Kaza geçirenlerden
    emniyet kemeri kullanmayanların tedavileri,
    kemer kullananlara göre yaklaşık iki kat daha
    uzun süre ve maliyeti de beraberinde
    getirmektedir. Kişisel olarak aldatıcı bir
    özgürlük duygusu için hayatın ziyan edilmesi ya
    da kaybedilmesi nasıl kabul edilebilir? Aylarca
    hastanede yatmak veya ömür boyu tekerlekli
    sandalyeye mahkûm olmak bu basit özgürlük
    duygusuyla karşılaştırılabilir mi?





    Dünyada ve Ülkemizde Emniyet
    Kemerinin Tarihçesi




    Bir emniyet kemerinin temel işlevi
    çarpma anında oluşabilecek etkileri vücudun daha
    güçlü bölgelerine yönlendirerek ölüm ve
    yaralanma riskini azaltmaktır. Bu açıdan emniyet
    kemerleri kaza önleyici değil, başta kafa ve
    göğüs yaralanmaları olmak üzere olası bazı
    yaralanma türlerine karşı geliştirilmiş koruyucu
    düzeneklerdir.

    Emniyet kemerine bir güvenlik unsuru
    olarak gerek duyulmasının, keşfedilmesinin ve
    tüm araçlarda temel bir güvenlik donanımı olarak
    kabul görmesinin kendine özgü bir tarihçesi
    vardır. Bu sürecin incelenmesi dünyada giderek
    gelişen "trafik güvenliği" anlayışının geçirdiği
    evrelerin anlaşılmasına da ışık tutabilir.
    Trafik güvenliğinin önemini daha erken
    dönemlerde kavrayan ve bu anlayış doğrultusunda
    düzenlemeler yaparak uygulayan ülkelerin bu
    alandaki kazanımları tartışma götürmez bir
    biçimde ortadadır.

    Dünyadaki bu gelişim sürecine, ilgili
    yasaların yürürlüğe konduğu dönemleri belirterek
    ülkemizi de dahil ettiğimizde kronolojik açıdan
    hangi noktada bulunduğumuzu değerlendirmek biraz
    daha kolaylaşmaktadır. Ancak hiç kuşku yok ki
    gerçek kazanımlarımız emniyet kemeri ve diğer
    güvenlik donanımlarının kullanımının
    yaygınlaşması sayesinde gerçekleşecektir.





    Dünyada uygun emniyet kemeri
    tasarımlarından, bunların hangi araçlarda
    kullanılacağına ilişkin yasaların yürürlüğe
    konmasına kadar geçirilen aşamalar kabaca
    izlendiğinde bile, özel araçlarda kullanımı
    tercihe bağlı bir aksesuar olmaktan okul
    otobüslerinde kullanım zorunluluğuna kadar
    gelindiği kolayca görülebilir. İşte bazı notlar:




    • 1930'larda birçok Amerikalı hekim
      arabasına iki noktalı (araca iki noktadan
      bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve araba
      üreticilerinin yeni modellere bunları
      yerleştirmesi için ısrar etti.


    • 1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki
      noktalı emniyet kemerlerinin bütün
      otomobillere yerleştirilmesi için bir
      bildiri yayınladı.


    • 1955 Kaliforniya Araç Kanunu araç
      kullanmak için emniyet kemeri takmayı mecbur
      tuttu.


    • 1956 Volvo firması iki noktalı çapraz
      göğüs emniyet kemerini aksesuar olarak
      pazara sundu. Chrysler firması ön
      koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini
      isteğe bağlı olarak kullanılmak üzere bazı
      modellerine yerleştirdi. Ford firması
      emniyet kemerini konu edinmiş 2 yıllık
      güvenlik reklâmlarına başladı.


    • 1957 Volvo firması iki noktalı çapraz
      emniyet kemerlerine kilit ekledi.


    • 1958 İsveç'teki Volvo Fabrikası'nda
      mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet
      kemeri olarak bilinen sistemin patentini
      aldı.


    • 1959 İsveç'te Volvo firması ön koltuk
      için üç noktalı emniyet kemerini standart
      olarak sundu.


    • New York'ta, eyalette satılacak olan yeni
      araçlara emniyet kemeri takılmasının
      maliyeti incelendi ve reddedildi.


    • 1960 New York eyaleti aldığı kararı
      tekrar inceledi ve reddetti.


    • 1961 SAE (Otomobil Mühendisleri Birliği)
      Amerika'da emniyet kemerinin standart
      olmasını önerdi. New York emniyet kemeri
      kilidinin oturma bölgesinin dışında olmasını
      şart koştu. Wisconsin Eyaleti, ön koltuklarda
      emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu.
      Avustralya Standart Birliği "Emniyet Kemeri
      ve Pasif Önleyiciler" için standartları
      yayınladı.


    • 1962 Altı Amerikan Eyaleti, ön koltukta
      emniyet kemeri bulunmasını şart koydu.
      Otomobil üreticileri standart olarak ön
      koltukta emniyet kemeri yerleştirdiler.


    • 1963 A.B.D'de Volvo firması üç noktalı
      emniyet kemerini standart olarak üretti.


    • 1964 Amerikan eyaletinin yarısı ön
      koltukta emniyet kemeri kullanımını mecbur
      tuttu. Amerika'daki birçok araç üreticisi
      emniyet kemerini ön koltuklarda standart
      olarak sundu. Güney Avustralya ve Viktorya
      yeni üretilen araçlarda ön koltuklarda
      emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu.


    • 1965 A.B.D. Ticaret Bakanlığı ilk emniyet
      kemeri standardını yayınladı.


    • 1966 İsveç kanunları kapı kenarında
      bulunan iki noktalı göğüs emniyet
      kemerlerini ve "Y" tipli üç noktalı emniyet
      kemerlerini yasakladı.


    • 1967 Amerikalı araç üreticileri arka
      koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi.
      İngiltere ön koltuklarda 3 noktalı emniyet
      kemeri kullanılmasını zorunlu tuttu.
      Avustralya emniyet kemeri standardı
      yayınladı.


    • 1968 Volvo İsveç'te acil durum
      kilitlerini (ELR) ön koltuklar için standart
      olarak sundu.


    • 1969 İsveç'te ön koltukta 3 noktalı
      emniyet kemeri bulunması zorunlu tutuldu.
      Volvo bütün pazarlarda arka koltukta 3
      noktalı emniyet kemerini standart olarak
      pazara sundu. Mercedes-Benz bütün pazarlarda
      arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini
      standart olarak sundu. İspanya'da ön ve arka
      koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur
      tutuldu. Avustralya 1965'den sonra plaka
      alanlarda ön koltukta emniyet kemeri
      bulunmasını mecbur tuttu.

    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR? Empty Geri: EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR?

    Mesaj  AsiRuH Ptsi Ekim 13, 2008 6:19 pm



    • 1970 İsveç'te arka koltukta emniyet
      kemeri bulunması mecbur tutuldu. Avustralya,
      Victorya'da önde ve arka koltukta 3 noktalı
      emniyet kemeri bulunması mecbur kılındı.


    • 1972 NHTSA, (A.B.D. Ulusal Karayolu
      Trafik Güvenliği İdaresi) Federal Motorlu
      Araç Güvenlik Standartları'nı belirledi.
      Avustralya ve Batı Almanya'da ön ve arka
      koltukta emniyet kemeri olması ve kullanımı
      mecbur tutuldu.


    • 1975 İsveç'te 15 yaş ve üstü için emniyet
      kemeri kullanımı mecbur tutuldu.


    • 1977 A.B.D. Ulusal Karayolu Trafik
      Güvenliği İdaresi tarafından yasalaştırılan
      "Okul Servislerindeki Yolcuların Korunması"
      ile ilgili Federal Motorlu Araç Güvenliği
      Standardı 222 yürürlüğe girdi.


    • 1979 Fransa arka koltuklarda emniyet
      kemerini zorunlu hale getirdi.


    • 1980 Mercedes-Benz sürücü yan hava
      yastığı, diz destek yastıklarını üretmeye
      başladı ve bütün 3 noktalı emniyet
      kemerlerine esneme mesafesi konuldu.


    • 1984 Avusturya 01/1984 tarihinden sonra
      imal edilen araçlarda arka koltuk
      kemerlerini zorunlu hale getirdi. Batı
      Almanya 05/1979 tarihinden sonra üretilen
      araçlarda arka koltuk emniyet kemerlerini
      zorunlu hale getirdi. Kanada'nın 10
      eyaletinden 7'si bu tarihten itibaren,
      hareket eden araçların sürücü ve yolcularına
      kendileri için uygun olan emniyet
      kemerlerini kullanma zorunluluğu getirdi.


    • 1985, Norveç 01/1984 tarihinden sonra
      tescil edilen araçlarda arka koltuk
      kemerlerini zorunlu hale getirdi New York
      arka ve ön koltuklarda emniyet kemeri
      kullanımını zorunlu hale getirdi (arka
      koltuklarda 10 yaş ve yukarısı için).


    • TÜRKİYE: Ülkemizde
      18.06.1986 tarihinden itibaren
      "şehirlerarası karayollarında otomobil ve
      tescil bakımından otomobil gibi işlem gören
      arazi taşıtları ve minibüslerde sürücüsü ve
      yanında oturan yolcular için" emniyet kemeri
      uygulaması başlatıldı.


    • 1987'de New York, 1992'de New Jersey okul
      servislerinde kullanılan otobüslerde emniyet
      kemerini zorunlu hale getiren ilk eyalet
      oldu.


    • TÜRKİYE: 01.01.1992
      tarihinden itibaren "şehir içi yollarda da
      ticari otomobil ve minibüsle yolcu
      taşımacılığı yapan araç sürücüleri hariç,
      otomobil ve otomobil gibi tescil işlemi
      gören arazi taşıtları ve minibüs gibi
      taşıtların sürücüleri ile ön koltuğunda
      oturan yolcularına" emniyet kemeri takma
      zorunluluğu getirildi.


    • TÜRKİYE: Yukarıda söz
      edilen araçlar ve ülkemizde üretilen araçlar
      ile yurt dışından ithaline izin
      verilenlerine 3 aylık süre tanındı. Bu süre
      11.01.1995 tarihinde sona erdi. Bu süre
      sonunda arka koltukta emniyet kemeri
      kullanımı uygulamasına geçildi.


    • 1995 İngiltere okul taşımacılığında
      kullanılan minibüslerde emniyet kemeri
      kullanımını zorunlu hale getirdi.


    • 1996 Avrupa Ekonomik Komisyonu,
      minibüslerde ve 3.5 tonun altındaki
      araçlarda 3 noktalı veya en azından 2
      noktalı emniyet kemerlerinin kullanılmasına
      dair 3 direktif yayınladı.


    • TÜRKİYE: 01.01.1998
      tarihinden sonra üretilen minibüslerin arka
      koltuklarında, kamyon, kamyonet, çekici ve
      şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri
      kullanımı yönetmelik kararı ile zorunlu
      kılındı.


    • 1998 yılında, ABD'deki Ulusal Karayolu
      Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye
      "Okul Otobüsü Güvenliği: Amerika'nın
      Çocukları için Güvenli Yolculuk" başlığı
      altında, gelecekte kullanılacak ve okul
      otobüslerinde seyahat edenleri korumaya
      yönelik olarak kullanılacak sistemleri
      incelemek üzere bir araştırma projesi sundu.


    • 1999 yılında Florida, Louisiana ve
      California eyaletleri büyük okul
      otobüslerinde seyahat edenler için daha
      gelişmiş koruma sistemlerini zorunlu kılan
      kanunlar koydu. Bütün eyaletler, hangi
      sistemi kullanacaklarına karar vermek için
      Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA)
      tarafından hazırlanmakta olan projenin
      bitirilmesini bekleyeceklerini duyurdular.


    • 2001 yılında California Eyaleti Ocak 2001
      yılından sonra satın alınan yeni okul
      otobüslerinde karın bölgesi ve omuzdan
      bağlanan kemerlerin uygulamasını
      zorunluluğunu genişletti.


    • 2002 ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik
      Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye sunduğu
      ve gelecekte kullanılacak ve okul
      otobüslerinde seyahat edenleri korumaya
      yönelik sistemleri konu alan araştırmasını
      tamamladı.




    Türkiye'de Emniyet Kemeri
    Mevzuatı:




    2918 sayılı Karayolları Trafik
    Kanunumuz'un 78. maddesi ile belirli sürücülerin
    ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında
    koruyucu tertibat kullanmaları zorunlu hale
    getirilmiştir. Konu ile ilgili düzenlemeler
    yönetmelikte belirtilmiştir. Karayolları Trafik
    Yönetmeliği'nde yapılan 25.06.1998 tarihli
    değişiklik ile 2. fıkrasının b, c ve d bendinde
    değişiklikler yapılmıştır. Bunlar:




    b bendi: "Otomobil ve
    tescil bakımından otomobil gibi işlem gören
    arazı taşıtlarında sürücüsü ile ön ve arka
    koltuklarda, minibüslerde ise sürücüsü ile
    yanında oturan yolcuların; kamyon, kamyonet ve
    çekicilerde sürücü ve sürücü yanındaki
    koltuklarda; şehirlerarası otobüslerde (sınıf
    III) arka koltuklar hariç olmak üzere, sürücüsü
    dahil en ön ve önünde boşluk olan arka
    koltuklarda, önünde boşluk olan kapı önü
    koltuklarında; iki katlı şehirlerarası
    otobüslerde merdiven önü, en ön ve önünde boşluk
    olan en arka koltuklarda, masa etrafında buluna
    koltuklardan aracın gidiş yönüne doğru olanlarda
    oturan yolcular için emniyet kemeri,
    bulundurulması ve kullanılması mecburidir."
    AsiRuH
    AsiRuH
    yönetici
    yönetici


    Erkek
    mesaj sayısı : 9861
    Yaş : 36
    İş/meslek : xxxxx
    Kayıt tarihi : 27/09/08

    EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR? Empty Geri: EMNİYET KEMERİ NEDEN GEREKLİDİR?

    Mesaj  AsiRuH Ptsi Ekim 13, 2008 6:19 pm

    c bendi: "Bu
    yönetmelik hükümlerine göre 1995 yılı itibari
    ile ülkemizde imali yapılan veya yurtdışından
    ithaline izin verilen araçların arka
    koltuklarında emniyet kemeri bulundurulması ve
    kullandırılması mecburidir. Bunların dışında
    kalan ve halen trafikte kullanılmakta olan diğer
    taşıt sahipleri isteğe bağlı olarak 1 sayılı
    Cetvel'de yer alan "Emniyet Kemeri"ni numunesine
    uygun olarak taktırabilirler. Minibüslerin arka
    koltuklarında, kamyon, kamyonet, çekici ve
    şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri ile
    ilgili hükümler 01.08.1998 tarihinden sonra
    üretilen araçlarda uygulanır. Bu araçlar
    yerleşim yeri içinde sürülürken gerekli
    görülenler için emniyet kemeri kullanma
    mecburiyeti İçişleri Bakanlığı'nca çıkarılacak
    genelgeler doğrultusunda aranmayabilir."

    d bendi: "(b) bendinde
    sayılan taşıtlarda sürücü yanındaki ön koltukta
    on (10) yaşından küçük çocukların taşınması
    yasaktır."




    Ceza konusu ise 2918 sayılı Karayolları
    Trafik Kanun'un 78/1-a maddesinde düzenlenmiştir.
    Kanuna göre otomobil ve minibüs cinsi taşıtlarda
    emniyet kemeri bulundurmayan ve kullanmayanlar
    para cezası ve 5 ceza puanı ile
    cezalandırılmıştır.

      Forum Saati Çarş. Mayıs 08, 2024 8:24 am