AsiRuH yönetici
mesaj sayısı : 9861 Yaş : 36 İş/meslek : xxxxx Kayıt tarihi : 27/09/08
| Konu: Web yöneticisi yönergeleri Perş. Haz. 25, 2009 11:28 pm | |
| Siteniz hazır olduğunda: Tasarım ve içerik kuralları | |
- Net bir hiyerarşi ve metin bağlantıları içeren bir site
oluşturun. Her sayfaya en az bir statik metin bağlantısından erişilebilmelidir.
- Kullanıcılarınıza sitenizin önemli
kısımlarına işaret eden bağlantıları içeren bir site haritası sunun. 100'ün üzerinde bağlantı içeriyorsa site haritasını ayrı sayfalara bölebilirsiniz.
- Faydalı, bilgi açısından zengin bir site oluşturun ve içeriğinizi açık ve anlaşılır bir şekilde anlatan sayfalar hazırlayın.
- Kullanıcıların
sayfalarınızı bulmak için girebileceği kelimeleri düşünün ve sitenizin gerçekten bu kelimeleri barındırdığından emin olun.
- Önemli
adları, içeriği veya bağlantıları göstermek için görseller yerine metin kullanmayı deneyin. Google tarayıcısı, görsellerde yer alan metinleri tanımaz. Metin içeriği için görseller kullanmanız gerekirse, açıklayıcı birkaç kelime eklemek üzere "ALT" özniteliğini kullanmayı düşünün.
- Bağlantıların çalışıp çalışmadığını ve HTML'nin doğru olup olmadığını kontrol edin.
- Dinamik
(yani, URL'sinde "?" karakteri yer alan) sayfalar kullanmaya karar verirseniz, her arama motoru örümceğinin, statik sayfaların yanı sıra dinamik sayfaları taramadığını unutmayın. Parametreleri kısa, parametre sayısını ise düşük düzeyde tutmanızı öneririz.
- Belli bir sayfadaki bağlantıların sayısını makul düzeyde (100'den az) tutun.
- Görsel yayınlamayla ilgili en iyi uygulamalar için görsel kurallarımızı inceleyin.
- Çoğu arama motoru örümceği, sitenizi Lynx'in göreceği şekilde göreceğinden sitenizi incelemek için Lynx
gibi bir metin tarayıcısı kullanın. JavaScript, çerezler, oturum kimlikleri, çerçeveler, DHTML veya Flash gibi özellikler sitenizin tümünü bir metin tarayıcıda görmenizi engelliyorsa, arama motoru örümcekleri sitenizi taramakta zorlanabilir.
- Arama
botlarının sitelerinizi, site içerisindeki yollarını takip eden oturum kimlikleri veya kanıtlar olmaksızın taramasına izin verin. Bu teknikler bağımsız kullanıcı davranışını izlemek açısından faydalı olabilir, ancak robotların erişim modeli tamamıyla farklıdır. Botlar farklı görünen ancak gerçekte aynı sayfaya işaret eden URL'leri elemekte başarısız olabileceği için bu tekniklerin kullanılması sitenizin dizine eklenme işleminin yarım kalmasıyla sonuçlanabilir.
- Web
sunucunuzun If-Modified-Since HTTP başlığını desteklediğinden emin olun. Bu özellik, web sunucunuzun Google'a son taramadan sonra sitenizin içeriğinin değişip değişmediğini bildirmesini sağlar. Bu özelliğin desteklenmesi, hem bant genişliğinden hem de işletim masraflarından tasarruf etmenizi sağlar.
- Web
sunucunuzda robots.txt dosyasını kullanın. Bu dosya tarayıcılara hangi dizinlerin taranıp hangilerinin taranmayacağını bildirir. Sitenizin yanlışlıkla Googlebot tarayıcısını engellemediğinden emin olmak için dosyanın güncel olmasına dikkat edin. Robotlara sitenizi ziyaret ettiklerinde nasıl talimat vereceğinizi öğrenmek için http://www.robotstxt.org/faq.html adresini ziyaret edin. Doğru şekilde kullandığınızdan emin olmak için robots.txt dosyanızı Google Web Yöneticisi Araçları'nda bulunan robots.txt analiz aracı ile test edebilirsiniz.
- Şirketiniz
bir içerik yönetim sistemi satın alırsa, sistemin arama motorlarının tarayabileceği sayfalar ve bağlantılar oluşturduğundan emin olun.
- Arama motorlarından gelen kullanıcılar için pek bir değer taşımayan
arama sonuç sayfalarının veya otomatik olarak oluşturulmuş diğer sayfaların taranmasını önlemek için robots.txt dosyasını kullanın.
- Farklı tarayıcılarda düzgün görüntülendiğinden emin olmak için sitenizi test edin.
Bu kalite kuralları, en yaygın aldatıcı ve yönlendirici davranış biçimlerini kapsar; ancak Google burada belirtilmemiş diğer yanlış uygulamalara da (tanınmış web sitelerinin yanlış yazımlarını kaydederek kullanıcıları kandırmak gibi) olumsuz tepki verebilir. Yanıltıcı bir tekniğin, sırf bu sayfada adı geçmediği için Google tarafından onaylandığını varsaymamalısınız. Temel ilkelere uymak için çaba gösteren web yöneticileri kullanıcılara çok daha iyi bir deneyim yaşatır ve tüm zamanlarını kötüye kullanabilecekleri açıkları arayarak geçiren yöneticilerin sitelerine göre çok daha iyi sıralamalar elde eder. Başka bir sitenin Google'ın kalite kurallarını kötüye kullandığını düşünüyorsanız lütfen https://www.google.com/webmasters/tools/spamreportadresinden söz konusu siteyi bildirin. Google, sorunlar için ölçeklenebilir ve otomatik çözümler geliştirmeyi tercih ettiğinden, elle gerçekleştirilen spam savaşını en aza indirmeye çalışıyoruz. Aldığımız spam raporları, gelecekteki spam saldırılarını tanıyacak ve engelleyecek ölçeklenebilir algoritmalar oluşturmak için kullanılmaktadır. Kalite kuralları - temel ilkeler
- Sayfalarınızı kullanıcılar için hazırlayın, arama motorları
için değil. Kullanıcılarınızı kandırmayın veya arama motorlarına kullanıcılarınıza gösterdiğinizden farklı içerik sunmayın; buna genel olarak "gizleme" denir.
- Arama motoru sıralamalarını
iyileştirmek için tasarlanmış hilelerden kaçının. En önemli kurallardan biri yaptığınız işi rekabet ettiğiniz bir web sitesine açıklarken kendinizi rahat hissedip hissetmediğinizdir. "Bu benim kullanıcılarıma yardımcı olur mu? Arama motorları olmasaydı bunu yapar mıydım?" sorularını sormak da kendi kendinizi test etmenin etkili bir yoludur.
- Sitenizin sıralamasını veya PageRank değerini yükseltmek üzere tasarlanmış bağlantı düzenlerine katılmayın.
Özellikle web'deki spam göndericilere veya "kötü komşulara" bağlantı vermeyin; kendi sıralamanız bu bağlantılardan olumsuz yönde etkilenebilir.
- Sayfa göndermek, sıralamaları kontrol
etmek ve benzeri amaçlar için yetkisiz bilgisayar programları kullanmayın. Bu tür programlar bilgisayar kaynaklarımızı tüketir ve Hizmet Şartlarımızı ihlal eder. Google, Google'a otomatik veya programlı olarak sorgular gönderen WebPosition Gold gibi ürünlerin kullanılmasını önermez.
Kalite kuralları - özel kurallarSitenizin bu kurallara uygun olmadığına karar verirseniz, sitenizi bu kurallara uyacak şekilde değiştirebilir ve ardından sitenizi tekrar değerlendirilmek üzere gönderebilirsiniz. kaynak:http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769&hl=tr#design | |
|