Vodafone 1 milyar 300 milyon TL'lik yatırım yapacak A.A. Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Serpil Timuray
yatırımda hız kesmeme kararı aldıklarını ve 2009 yılı için 1
milyar 300 milyon TL yatırım rakamı tespit ettiklerini kaydetti.
1 Ocak 2009 itibarıyla Vodafone Türkiye CEO'luğuna atanan Timuray
ilk kez bir araya geldiği gazetecilere 2008 yılını değerlendirdi
2009 yılı beklentilerini paylaştı.
İki aydır görevde olduğunu
henüz yönetici kadrosu olarak stratejik planları değerlendirme sürecinde olduklarını anlatan Timuray
ilk yaptıkları işlerden birinin stratejik bakışın yeniden gözden geçirilmesi olduğunu dile getirdi.
Vodafone'nin dünyada “1 numaralı” mobil iletişim şirketi olarak tanındığını
67 ülkede 290 milyon abonesi bulunduğunu ve 27 ülkede direkt yatırımları olduğunu anlatan Serpil Timuray
şirketin Türkiye'de satın alma ve şebeke yatırımları dahil olmak üzere 6 milyar dolarlık yatırıma imza attığını
şebeke sayısını iki misli artırdığını belirtti.
Timuray
Vodafone'nun Türkiye'deki performansının dünyada yabancı
yatırımın örnek alacağı bir performans olduğunu kaydetti.
Şirketin ilk iki yılında bazı parametrelerde beklentilerin altında
performans gösterdiğini ancak yatırımlarda hız kesmeme kararı
aldıklarını belirten Timuray
2009 yılı için 1 milyar 300 milyon TL yatırım rakamı tespit ettiklerini
2009 yılını milad olarak belirlediklerini
vizyonlarının sürdürülebilir
istikrarlı büyüme olduğunu bildirdi.
2009 yılında Vodafone markasının Türk tüketicisinin algısında
zihninde tercih edilen marka haline eriştirilmesi
müşteri memnuniyetine odaklılık
inovasyona yatırım
yüksek performanslı bir organizasyon kurma
makul fiyat dengesi
satış ve dağıtım ağında güçlendirme gibi adımları olacağını
dile getiren Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO)
Serpil Timuray
bu doğrultuda sözü edilen yıl için mağaza sayısını
900'e yükseltmeyi ve 500 kişilik ek istihdam sağlamayı
planladıklarını söyledi.
Sektörde fiyat rekabetine ilişkin olarak da tüketicinin makul fiyata hizmet almasının faydalı olduğunu ancak
bunun belirli bir ölçüsü olması gerektiğini ifade eden Timuray
fiyat rekabetinin belirli bir “makuliyet” sınırında olması
gerekliliğinin sektörün geleceği için önem
taşıdığı düşüncesinde olduğunu kaydetti.
Sektöre değerini kaybettirmeyecek şekilde rekabet olması gerektiğini
sektörün geleceği açısından sadece fiyat odaklı rekabeti sağlıklı bulmadığını belirten Timuray
yıkıcı fiyat rekabetinin stratejileri arasında yer almadığını söyledi.
“YARIŞTAN KOPMADIK” Timuray
“Yarıştan koptunuz mu?” sorusu üzerine
yarıştan vazgeçmiş olmadıklarını
bunun uzun soluklu bir yolculuk olduğunu belirterek
“Henüz 2
5
yıllık bir şirketiz. Asla vazgeçmiş değiliz. Türkiye
öncelikli konumda ve başarı hikayesi beklentisi var. Vodafone bu
tip pazarlara uzun soluklu bakıyor” yanıtı verdi.
Bir gazetecinin Vodafon Türkiye'nin el değiştireceği iddialarını hatırlatması üzerine
böyle bir durumun söz konusu olmadığına dair yaptıkları açıklamayı anımsatarak
“Vodafone Türkiye'den çıkmak istese böyle bir yatırım bütçesiyle devam etmez” dedi.
600 BİN KAYIP 200 BİN YENİ ABONE Numara taşınabilirliğiyle ilgili sorular üzerine
2008 yılı dördüncü çeyrekte 600 bin düşüş
200 bin yeni giriş olduğunu kaydeden Timuray
başka bir soru üzerine de kendilerinin pazar payının yüzde 19
Avea'nın pazar payının yüzde 16 olduğunu
Vodafone Türkiye'nin daha fazla abone sayısına sahip olduğunu anlattı.
Rakipleri gibi Doğu illerine çağrı merkezi açma planı olup olmadığına ilişkin soruya Serpil Timuray
İstanbul ve Ankara'da birer çağrı merkezleri bulunduğunu
ileride Doğu'ya da merkez açma planlarının bulunduğunu kaydetti.
Kariyeriyle ilgili soruları da yanıtlayan Timuray
Türk CEO atamasının planlı olup olup olmadığı sorusuna bunun planlı bir tercih olduğu yanıtını verdi.