pagerank nasıl yükselir...
1.
Arkadaşlarınızla site içeriği benzer web siteleriyle link değişimi
yapın. Sitenizin page rank değeri düşük bile olsa başka sitelerin ana
sayfasında link almasını sağlayın.
2. Sitenizden alıntı yapılabilmesini sağlayan (resim ya da yazı) orjinal içerik barındırın. Sizden link verilerek yapılan alıntılar faydalı olacaktır.
3. İnternetin %83'ünün İngilizce sitelerden oluştuğunu unutmayın ve
siteniz müsaitse içeriğinizin bir ölümünü ayrı bir klasör de ingilizce
olarak hazırlayın ve google gibi arama motorlarına o katagoriyi ayrıca
kaydedin.
4. Site içerisinde kullandığınız resimlere mantıklı isimler verin
(örneğin a1azr.jpg yerine istanbul.jpg gibi) Bu sayede Google image da
indexlenip bulunmanız kolaylaşacaktır.
5. Her topliste kaydolmayın. PR'ı
4ün altında olmayan toplistlere eğer ana sayfalarında yer alama
şansınız yoksa kesinlikle kaydolmayın. Sitenizde doğrudan link vermeyen
(www. sizinsiteniz.com yerine www. toplist.com/uyeno2345 gibi)
toplistlere eklemeyin bu durum size hiç bir katkı sağlamayacaktır.
Yabancı Toplistlere eğer ana sayfalarında yer alacak kadar hitiniz
yoksa kaydolmayın. Ana sayfanızda size link vermeyen başka sitelere,
istatistik sağlayan ya da page rank döviz, haber akışı bildiren,
sitelere vs gereksiz yere link vermeyin. Sayfanızın değerini
düşüreceklertir.
6. Hızlı ve acil bir ziyaretçi trafiğine ihtiyacınız varsa google'a reklam verebilirsiniz.
Pek çok site google reklamlarını frame kullanarak yayınlamadığından hem
doğrudan size link vermiş olacaklar hem de siteniz tanınacak ve daha
çok kişi tarafından sık kullanılanlar listesine eklendiğinden Page
rankınızın artmasına dolaylı yoldan destek olunacaktır.
7. Sitenizi sizden backlink vermenizi istemeyen Türkçe Link
portallerine mutlaka ekleyin. Son 1-2 yıl içerisinde sayıları
fazlasıyla arttı: google.com dan "site ekle, link ekle" aramalarıyla
düzeinelercesini bulabilirsiniz.
8. Sabırlı olun. Sitenize güvenin. Orjinal ve ziyaret edenler bir daha
gelmeye değer bir şeyler bulduğu bir siteniz varsa zaman sizin lehinize
çalışacaktır.
9. Sitenizi tüm dünya sitelerinin eklendiği DMOZ'a (ODP - Open Directory Project) uygun bir kategoriye mutlaka ekleyin.
10. wikipedia.org 'da sitenizin içeriğiyle ilgili 1-2 maddede linkinizi ekleyebilirsiniz faydasını görürsünüz
11. Sayfanıza sık kullanılanlara ekle scripti ekleyin. Faydasını
göreceksiniz. Aşağıdaki java script kodunu siteniz.com yerine kendi
sitenizin adını yazarak kullanabilirsiniz.
target="_self">Favorilere
ekle
12. Sitenize reklam alacaksanız özellikle ana sayfa bunları bir iç frame kullanarak veriirseniz PR ınızın reklam aldığınız firmaya gitmesini engellemiş olursunuz.
13. Sitenizde bir linkler sayfası açın ve içeriğinizle ilgili dost ya
da rakip sitelere burada link verin, teklif etmeseniz bile size de link
verildiğiniz göreceksiniz. Dahası link verdiğiniz isteler arama
motorlarında kendilerine link veren sizin sayfanızı bulacak, böylece
ziyaretçi sayınızı da arttıracaksınız.
14. Gazete ve haber sitelerine içerik sağlayın, haber gönderin ve kaynak olarak sitenizin gösterilmesini sağlayın.
15. Son çare olarak bedava yer sağlayan sitelerden (blog siteleri, msn
space, yahoo, freeservers, bravenet vs.) Şurada tam listeleri var
(bedava web alanı, bedava hosting, bedava site, bedava irc) benzer içerikli 1-2 site yapın ve o sitelerin ana sayfalarında (hatta tüm sayfalarında) esas sitenize link verin.
16. Sitenizi düzenli güncelleyin, arama motorlarının sitenizde rahatça dolaşabilmesi için SEO optimizasyonu yapın (Ayrıntılı bilgi için şuraya bak: arama motorlarına kayıt
17. Düzenli yazdığınız forumlarda, ya da mail gruplarında spam
yapmasanızda imza bölümünde sitenizin adını yazabilirsiniz az da olsa
bir faydası olacaktır.
Kaynak: Lahana.org sitesinden aktarılmıştır.
PR öğrenebileceğiniz diğer siteler
Live Pagerank
PageRank Lookup
PageRank Check
PageRank Checker
PageRank script
PageRank Php
PageRank Tool
SearchEngineEngine
veya Sitenizin PageRank değerini Google Toolbar yükleyerekde öğrenebilirsiniz.
Page Rank Nedir?
Pagerank metodu Google tarafından, sitelerin birbirleriyle orantılı
olarak önemlerini yani kısaca popüleritelerini tespit etmek için
bulundu. Bu metod oluşturulurken siteler arasındaki linkler baz
alınarak internetteki topoloji örneklendi.
Page Rank'in ana fikri şöyledir: Eğer bir A sitesi B sitesinin linkini
yayınlamışsa bunun nedeni B sayfasının A sayfası ziyaretçileri
tarafından dolaşılabilecek olarak düşünülmüş olmasıdır. Bu yapıya göre
A sayfası B sayfasının pagerankini yükseltmiş olacaktır.
Ancak Pagerank kavramı sadece bunlarla sınırlı değildir. Aşağıda belirttiğim iki fikir de önemli başrol oynar.
A sayfası ne kadar yüksek pageranke sahipse B sayfasının pagerank değeri de buna orantılı olarak artacaktır.
A sayfasında ne kadar az dışarı link varsa, B sayfasının pagerank
değeri o kadar yüksek olacaktır. Bu mantığa göre A sayfası sadece B
sayfasını link verilecek değerde görmüşse, B sayfasının pageranki çok
daha fazla artacaktır.
Mantığı açıkladıktan sonra, bu sistemi gelin formülize edelim.
Başlamadan önce açıklayalım, bu formülü Google'ın iki kurucusundan
aldık. Formül şu ana kadar değişilik geçirmiştir ancak temel mantığı
halen aynıdır.
A 1, A 2 , ..., An B sayfasına link veren sayfalar olsun. PR(Ak)'yı
da A k sayfasının pageranki olarak kabul edelim. N(Ak) ise Ak
sayfasının dış sayfalara verdiği link sayısı olsun. d ise 0 ile 1
arasında değişen ve genellikle 0.85 olan bir katsayı olsun.
Bu durumda PageRank'in matematiksel değeri şöyle olacaktır:
PR(B) = (1-d) + d x ( PR(A1) / N(A1) + ... + PR(An) / N(An) )
Belki bu formülün hem basit hem de karmaşık olduğunu düşünebilirsiniz.
Basit çünkü sadece birkaç koşula bağlı, karmaşık çünkü hesaplamak için
daha önceden başka bir sitenin pagerankini hesaplamanız gerekir.
Aslında bu çok basittir, tüm pagerankleri belli bir değere
sabitlerseniz olur biter. Eğer her sayfaya aynı değeri verirseniz; bu
değeri kaç alırsanız alın sonuç değişmeyecektir.
Formülü tekrarlamaya başladığınızda sonuç bir önceki hesaplamaya bağlı
olarak tekrar hesaplanacaktır. İşlem ilerledikçe pagerank değerleri
yerine oturmaya başlayacak, ve bir hesaplamadan diğerine kadar hiçbir
değişiklik olmayacaktır.
1.
Arkadaşlarınızla site içeriği benzer web siteleriyle link değişimi
yapın. Sitenizin page rank değeri düşük bile olsa başka sitelerin ana
sayfasında link almasını sağlayın.
2. Sitenizden alıntı yapılabilmesini sağlayan (resim ya da yazı) orjinal içerik barındırın. Sizden link verilerek yapılan alıntılar faydalı olacaktır.
3. İnternetin %83'ünün İngilizce sitelerden oluştuğunu unutmayın ve
siteniz müsaitse içeriğinizin bir ölümünü ayrı bir klasör de ingilizce
olarak hazırlayın ve google gibi arama motorlarına o katagoriyi ayrıca
kaydedin.
4. Site içerisinde kullandığınız resimlere mantıklı isimler verin
(örneğin a1azr.jpg yerine istanbul.jpg gibi) Bu sayede Google image da
indexlenip bulunmanız kolaylaşacaktır.
5. Her topliste kaydolmayın. PR'ı
4ün altında olmayan toplistlere eğer ana sayfalarında yer alama
şansınız yoksa kesinlikle kaydolmayın. Sitenizde doğrudan link vermeyen
(www. sizinsiteniz.com yerine www. toplist.com/uyeno2345 gibi)
toplistlere eklemeyin bu durum size hiç bir katkı sağlamayacaktır.
Yabancı Toplistlere eğer ana sayfalarında yer alacak kadar hitiniz
yoksa kaydolmayın. Ana sayfanızda size link vermeyen başka sitelere,
istatistik sağlayan ya da page rank döviz, haber akışı bildiren,
sitelere vs gereksiz yere link vermeyin. Sayfanızın değerini
düşüreceklertir.
6. Hızlı ve acil bir ziyaretçi trafiğine ihtiyacınız varsa google'a reklam verebilirsiniz.
Pek çok site google reklamlarını frame kullanarak yayınlamadığından hem
doğrudan size link vermiş olacaklar hem de siteniz tanınacak ve daha
çok kişi tarafından sık kullanılanlar listesine eklendiğinden Page
rankınızın artmasına dolaylı yoldan destek olunacaktır.
7. Sitenizi sizden backlink vermenizi istemeyen Türkçe Link
portallerine mutlaka ekleyin. Son 1-2 yıl içerisinde sayıları
fazlasıyla arttı: google.com dan "site ekle, link ekle" aramalarıyla
düzeinelercesini bulabilirsiniz.
8. Sabırlı olun. Sitenize güvenin. Orjinal ve ziyaret edenler bir daha
gelmeye değer bir şeyler bulduğu bir siteniz varsa zaman sizin lehinize
çalışacaktır.
9. Sitenizi tüm dünya sitelerinin eklendiği DMOZ'a (ODP - Open Directory Project) uygun bir kategoriye mutlaka ekleyin.
10. wikipedia.org 'da sitenizin içeriğiyle ilgili 1-2 maddede linkinizi ekleyebilirsiniz faydasını görürsünüz
11. Sayfanıza sık kullanılanlara ekle scripti ekleyin. Faydasını
göreceksiniz. Aşağıdaki java script kodunu siteniz.com yerine kendi
sitenizin adını yazarak kullanabilirsiniz.
target="_self">Favorilere
ekle
12. Sitenize reklam alacaksanız özellikle ana sayfa bunları bir iç frame kullanarak veriirseniz PR ınızın reklam aldığınız firmaya gitmesini engellemiş olursunuz.
13. Sitenizde bir linkler sayfası açın ve içeriğinizle ilgili dost ya
da rakip sitelere burada link verin, teklif etmeseniz bile size de link
verildiğiniz göreceksiniz. Dahası link verdiğiniz isteler arama
motorlarında kendilerine link veren sizin sayfanızı bulacak, böylece
ziyaretçi sayınızı da arttıracaksınız.
14. Gazete ve haber sitelerine içerik sağlayın, haber gönderin ve kaynak olarak sitenizin gösterilmesini sağlayın.
15. Son çare olarak bedava yer sağlayan sitelerden (blog siteleri, msn
space, yahoo, freeservers, bravenet vs.) Şurada tam listeleri var
(bedava web alanı, bedava hosting, bedava site, bedava irc) benzer içerikli 1-2 site yapın ve o sitelerin ana sayfalarında (hatta tüm sayfalarında) esas sitenize link verin.
16. Sitenizi düzenli güncelleyin, arama motorlarının sitenizde rahatça dolaşabilmesi için SEO optimizasyonu yapın (Ayrıntılı bilgi için şuraya bak: arama motorlarına kayıt
17. Düzenli yazdığınız forumlarda, ya da mail gruplarında spam
yapmasanızda imza bölümünde sitenizin adını yazabilirsiniz az da olsa
bir faydası olacaktır.
Kaynak: Lahana.org sitesinden aktarılmıştır.
PR öğrenebileceğiniz diğer siteler
Live Pagerank
PageRank Lookup
PageRank Check
PageRank Checker
PageRank script
PageRank Php
PageRank Tool
SearchEngineEngine
veya Sitenizin PageRank değerini Google Toolbar yükleyerekde öğrenebilirsiniz.
Page Rank Nedir?
Pagerank metodu Google tarafından, sitelerin birbirleriyle orantılı
olarak önemlerini yani kısaca popüleritelerini tespit etmek için
bulundu. Bu metod oluşturulurken siteler arasındaki linkler baz
alınarak internetteki topoloji örneklendi.
Page Rank'in ana fikri şöyledir: Eğer bir A sitesi B sitesinin linkini
yayınlamışsa bunun nedeni B sayfasının A sayfası ziyaretçileri
tarafından dolaşılabilecek olarak düşünülmüş olmasıdır. Bu yapıya göre
A sayfası B sayfasının pagerankini yükseltmiş olacaktır.
Ancak Pagerank kavramı sadece bunlarla sınırlı değildir. Aşağıda belirttiğim iki fikir de önemli başrol oynar.
A sayfası ne kadar yüksek pageranke sahipse B sayfasının pagerank değeri de buna orantılı olarak artacaktır.
A sayfasında ne kadar az dışarı link varsa, B sayfasının pagerank
değeri o kadar yüksek olacaktır. Bu mantığa göre A sayfası sadece B
sayfasını link verilecek değerde görmüşse, B sayfasının pageranki çok
daha fazla artacaktır.
Mantığı açıkladıktan sonra, bu sistemi gelin formülize edelim.
Başlamadan önce açıklayalım, bu formülü Google'ın iki kurucusundan
aldık. Formül şu ana kadar değişilik geçirmiştir ancak temel mantığı
halen aynıdır.
A 1, A 2 , ..., An B sayfasına link veren sayfalar olsun. PR(Ak)'yı
da A k sayfasının pageranki olarak kabul edelim. N(Ak) ise Ak
sayfasının dış sayfalara verdiği link sayısı olsun. d ise 0 ile 1
arasında değişen ve genellikle 0.85 olan bir katsayı olsun.
Bu durumda PageRank'in matematiksel değeri şöyle olacaktır:
PR(B) = (1-d) + d x ( PR(A1) / N(A1) + ... + PR(An) / N(An) )
Belki bu formülün hem basit hem de karmaşık olduğunu düşünebilirsiniz.
Basit çünkü sadece birkaç koşula bağlı, karmaşık çünkü hesaplamak için
daha önceden başka bir sitenin pagerankini hesaplamanız gerekir.
Aslında bu çok basittir, tüm pagerankleri belli bir değere
sabitlerseniz olur biter. Eğer her sayfaya aynı değeri verirseniz; bu
değeri kaç alırsanız alın sonuç değişmeyecektir.
Formülü tekrarlamaya başladığınızda sonuç bir önceki hesaplamaya bağlı
olarak tekrar hesaplanacaktır. İşlem ilerledikçe pagerank değerleri
yerine oturmaya başlayacak, ve bir hesaplamadan diğerine kadar hiçbir
değişiklik olmayacaktır.