.talk4her müzik dinle klip izle indir resim google yetkinforum video download youtube islamiyet ilahi |
| | adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
AsiRuH yönetici
mesaj sayısı : 9861 Yaş : 36 İş/meslek : xxxxx Kayıt tarihi : 27/09/08
| Konu: adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır Salı Kas. 18, 2008 2:29 am | |
| adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır
Kanallarla Optimizasyon Google AdSense, aşağıda belirtilen önemli soruları cevaplamanıza yardımcı olmak için kanalları sunmaktadır:
- En fazla gelir elde etmemi sağlayacak AdSense nerede?
- Daha fazla kazanmama yardımcı olması için bu bilgiden nasıl yararlanabilirim?
Pek çok AdSense yayıncısı basit değişiklikler yaparak elde ettikleri sonuçları büyük ölçüde geliştirmişlerdir. Yayıncılar genellikle reklam biçimleri, renk paletleri ve yerleşim gibi faktörleri değiştirerek gelirlerinde önemli artışlar gözlediklerini bildirmektedir; bu artışları kanallar ile takip edebilirsiniz. Kanallar ise genel gelir raporlarının sağladığı bilgilerden daha ayrıntılı bir analiz sunar. Kanallar, sitelerin performansını, sitelerin bölümlerini ve hatta tek reklam birimlerini izlemek için raporu analiz etmenize olanak tanır. Bir kanal oluşturulduğunda, AdSense söz konusu spesifik sayfa veya reklam birimine ait gösterimleri, TO, TBM ve gelir istatistiklerini kaydeder. Bu, size hangi sitelerin veya yerlerin maksimum gelir potansiyelini paraya çevirmenize olanak tanıyacağına dair doğru bir değerlendirme yöntemi sağlar. AdSense iki tür kanal sunar: Etki alanı, alt etki alanı ve sayfaya özgü raporlar için URL Kanalları ve bir reklam birimine veya reklam yerleşimine özgü daha ayrıntılı raporlar için Özel Kanallar. Bu kılavuz birçok konu başlığını içine aldığından, istediğiniz zaman belirli bir bölüme atlamaktan kaçınmayın:
- URL Kanalları
- URL Kanalları Oluşturma
- Özel Kanallar
- Özel Kanallar Oluşturma
- Kanal Raporları Oluşturma
URL Kanalları URL kanalları, dizinler içerisindeki ve tek tek sayfalara yönelik olarak bir tüm etki alanı veya alt etki alanındaki reklam performansını takip etmek için kullanılırlar. Bu kanallar aşağıdakine benzer soruları cevaplamanıza yardımcı olur:
- Etki alanlarımdan hangisi en fazla geliri elde ediyor?
- Sitemde, reklam performansımın en iyi olduğu bölümler hangileri? Makaleler mi? Forumlar mı? Blog mu?
URL Kanalları Oluşturma AdSense hesabınız ile URL Kanallarını oluşturmak ve uygulamak çok kolay. Bunu anlamak için, şu örneğe bir bakalım: Senaryo: Hülya'nın köpekler hakkında bir sitesi (www.kopeklerhakkindabilgi.com) bulunuyor ve Hülya, AdSense reklamlarının makale sayfalarında mı yoksa forum bölümlerinde mi daha iyi performans gösterdiğini bilmek istiyor. Bunu 2 basit adımı uygulayarak yapabilir:
- İlk adım giriş yapmak ve AdSense Kurulumu sekmesini tıklamaktır. Sekmelerin altında bir bağlantılar satırı görünür - Kanallar bağlantısını tıklayın.
- Ardından,
doğru ürünün alt sekmesinde (içerik için AdSense veya arama için AdSense) olduğunuzdan ve bir özel kanal yerine URL kanalı oluşturduğunuzdan emin olun. Yeni URL kanalı oluştur bağlantısını tıklayın ve daha sonra, görüntülenen kutuya bunların adreslerini ('www'yi kullanmadan) girerek her dizin için yeni bir kanal oluşturun.
Bu durumda iki kanal oluşturacağız: Biri Hülya'nın makalelerinin tümünde birleşik reklam performansını izlemek üzere kopeklerhakkindabilgi.com/makaleler için, diğeri Hülya'nın forum bölümlerinin tümünü izlemek üzere kopeklerhakkindabilgi.com/forum sitesi için. | |
| | | AsiRuH yönetici
mesaj sayısı : 9861 Yaş : 36 İş/meslek : xxxxx Kayıt tarihi : 27/09/08
| Konu: Geri: adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır Salı Kas. 18, 2008 2:30 am | |
| Oluşturulduktan sonra, URL kanalları anında istatistik toplamaya başlar. Kanalların en iyi şekilde kullanabilmek için, etkili bir kanal raporu oluşturmak önemlidir. Nasıl yapıldığını öğrenmek için aşağıya bakın. URL kanallarıyla ilgili sık sorulan bazı soruların cevapları için aşağıdaki bağlantıları ziyaret edin: Özel KanallarÖzel kanallar, sitenizdeki hangi reklam renklerinin, biçimlerinin ve yerleşimlerinin en etkili olduğunu izlemenize yardımcı olmak veya aşağıdaki gibi sorulara cevap bulmak için kullanılabilir:
- Ana sayfamda en yüksek gelir getiren reklam birimleri hangileri?
- Büyük afiş sayfanın üstünde mi yer alıyor?
- Dikdörtgen makalenin ortasında mı yer alıyor?
- Gökdelen sayfanın sağ tarafında mı?
- Bağlantı birimi soldaki gezinti çubuğunun altında mı?
- Reklamlarım kenarlık olduğunda mı yoksa olmadığında mı daha iyi bir performans gösterir?
- İpucu: reklamlar, genellikle kenarlıklar olmadığında daha iyi bir performans gösterir
- Arama için AdSense kutularıma ait gelir nasıl karşılaştırılır?
Özel kanallardan en iyi şekilde yararlanmak için her reklam birimini takip etmek en iyisidir. Bu şekilde tüm reklam birimlerinize ait verileri toplamak, sitenizin AdSense performansıyla ilgili ayrıntılı fikir edinmek üzere farklı varyasyonları birleştirmek ve bu bölümün başında sıralanan türden soruları cevaplamak için kullanabileceğiniz ana bir rapor setine sahip olacaksınız.Özel Kanalların Oluşturulması Yukarıdaki soruları cevaplandırma konunda özel kanalları nasıl kullanabileceğinizi kavramak, AdSense reklam birimi performansınızı optimize etmede gerekli olacaktır. Aşağıdaki örneği inceleyelim: Senaryo: John'un arabalar hakkında bir sitesi var. Ana sayfasında şu anda üç reklam birimi ve bir bağlantı birimi bulunuyor ve John söz konusu birimlerden hangisinin daha etkili bir biçimde performans gösterdiğini öğrenmek istiyor. Bunu yapmak için, söz konusu birimlerin performanslarını izlemek amacıyla dört birimin her biri için ayrı bir özel kanal oluşturacak. Özel kanalların oluşturulması ve uygulanması, URL kanallarına kıyasla daha karmaşık bir işlem gerektirmektedir. Endişelenmeyin; size özel kanalları nasıl oluşturacağınızı 4 basit adımla göstereceğiz:
- Hesabınıza giriş yaparak ve AdSense Kurulumu sekmesini, daha sonra da Kanallar
bağlantısını tıklayarak başlayın. Bu senaryoda, içerik için AdSense özel kanallarına bakacağız; bu nedenle doğru üründe ve kanal alt sekmesinde bulunduğunuzdan emin olun. Sonra, Yeni özel kanal ekle düğmesini tıklayın.
- Sonraki adım, kanallarınızı adlandırmaktır.
Özel kanalları adlandırırken titiz ve tutarlı olmak önemlidir. Ad konusunda reklam biriminin nerede ve nasıl kullanılmakta olduğuna dair ne kadar fazla bilgi verirseniz, daha sonra kanal raporlarınızı oluştururken tanımlaması o kadar kolay olur. Burada kullanılan örnekle ilgili olarak aşağıdakine benzer adları önerebiliriz:
- AnaSayfaÜstAfişAnaKara
- AnaSayfaOrtaDiktAnaKara
- AnaSayfaSağGökdAnaKara
- AnaSayfaSolGezBağlantılarıAnaKara
Bu adların hepsinin Sayfa+Yer+Reklam Biçimi+Renk Paleti modelini izlediğini fark edeceksiniz. Bu yararlı bulduğumuz bir model olmakla birlikte sizin için en uygun yöntemi kullanabilirsiniz. Kanal adlarını yeni kanal kutusuna girin ve Kanal ekle'yi tıklayın. Artık kanala özel reklam kodunu oluşturabilirsiniz. Adlarınızı girdikten sonra AdSense Kurulumu sekmesini tıklayın ve sonra ürün olarak İçerik İçin AdSense'i seçin. Her zamanki gibi reklam türü, reklam biçimi ve renk paletini seçerek devam edin ve sonra Kanallar bölümünde, Ekle++++ bağlantısını tıklayarak, eklemek istediğiniz kanal(lar)ın adını seçin (en fazla 5 kanal ekleyebilirsiniz), ve reklam düzeni kodunda gösterilen tercihlerinizi görmek için Devam et'i tıklayın.
| |
| | | AsiRuH yönetici
mesaj sayısı : 9861 Yaş : 36 İş/meslek : xxxxx Kayıt tarihi : 27/09/08
| Konu: Geri: adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır Salı Kas. 18, 2008 2:30 am | |
|
- Son
olarak, kodu web sayfalarınıza kopyalayıp yapıştırın. Kodunuzdaki kanal tanımlayıcı hemen izleme performansına başlayacaktır. Bu sayfalarda bir reklam kodunuz varsa, bunu yeni kanala özgü kodla değiştirmeniz gerekir. İzlemek istediğiniz reklam birimlerinin her biri için işlemi tekrarlayın.
3. Kanal Raporlarının OluşturulmasıEtkin kanallar her zaman ulaşabileceğiniz verileri toplarlar. Söz konusu veri sizin için rapor şeklinde düzenlenir ve aşağıdaki adımlar izlenerek geri alınabilir:
- Giriş yaptıktan sonra 'Gelişmiş Raporlar' bağlantısını tıklayın
- İzlediğiniz ürünü seçin: içerik için AdSense veya arama için AdSense.
- Ardından Kanal verileri etiketli radyo düğmesini tıklayın.
- Daha sonra ilgilendiğiniz tarih aralığını seçin.
- Şimdi, onay kutularını kullanarak kendisine bir rapor eklemek istediğiniz kanalları seçin.
- Not: Belirli bir kanal grubunu kolayca bulmak için arama işlevini kullanın.
Özel kanallar bölümünde açıklanan adlandırma yöntemine göre, ana sayfanızla ilişkilendirilen kanalların tümünü bulmak istiyorsanız "Kanalları Bul" kutusunun içine "Ana Sayfa" yazmanız gerekir. Benzer şekilde, dikdörtgen reklam kutularınızla ilişkilendirilen kanalların hepsini bulmak istiyorsanız, 'Dikd'i aramalısınız. Arama işlemini tamamladıktan sonra, tüm sonuçları kolayca seçebilir veya ayrı ayrı seçebilirsiniz.
İstenilen kanalları seçtikten sonra verileri nasıl gruplandırmak istediğinize karar verin. Seçilen kanallardan verilerin günlük raporunu almak için Tarih radyo düğmesini seçin. Seçilen bir tarih aralığındaki kanal istatistiklerine ilişkin toplu bir rapor için Kanallar radyo düğmesini seçin. İpucu: iki veya daha fazla kanal arasında basit karşılaştırmalar için kullanışlıdır Tarihe göre görüntülenen bir veya daha fazla kanalın kapsamlı bir değerlendirmesi için, Her ikisi de radyo düğmesini seçin. Son olarak Raporu Görüntüle düğmesini tıklayın. İpucu: Sahip olduğunuz özel kanallar ile neyi test edeceğinizden emin değil misiniz? Reklamlarınızın performansını optimize etmeyle ilgili öneriler için Optimizasyon İpuçları bölümümüzü inceleyin. | |
| | | | adsensede Kanallarla Optimizasyon nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir,nasıl yapılır | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |
|